Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie Kurs na paralotnie - Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni


    Polecamy

    Mam zamiar zrobić sobie kurs paralotniowy (chyba tonajlepszy sposób, aby się nauczyć latać i czuć się bezpiecznie z paralotnią)także chciałbym zadać kilka pytań w tym temacie.

    Chciałbym uzyskać Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni iz tego jak się orientuję muszę zrobić ETAP I potem ETAP II, po którym mogęprzystąpić do egzaminu praktycznego i teoretycznego w ULC, aby zdobyć uprawnieniado samodzielnego latania. (Jaka jest cena takiego egzaminu?)

    Raczej chyba nie da się przeskoczyć I ETAPU, aby zrobićtylko ETAP II i iść na egzamin. Skoro nie latałem i nie mam dużego pojęcia tochyba lepiej będzie jak zrobię po kolei 2 etapy i wtedy udam się dopiero naegzamin.

    Druga sprawa, bowiem chcę latać z użyciem napędu także teżpowinienem sobie zrobić przeszkolenie, ale czy na PPG muszę też zdawać egzaminyw ULC czy wystarczy, że sobie tylko zrobię przeszkolenie w jakiejś szkle?

    I tu też inne pytanie, bowiem najlepiej byłoby jak od razuwskoczyłbym na szkolenie PPG, ale skoro nie latałem to chyba bez tychpierwszych 2-ch etapów to głupi pomysł i raczej się tak nie da.

    Także, jaką ścieżkę wybrać do zdobycia interesujących mnieumiejętności i zezwoleń. Normalny tok ETAP I, ETAP II i dopiero szkolenie naPPG bez żadnego kombinowania w moim przypadku czy też mógłbym sobie coś ominąć,aby było szybciej i sprawnej zdobyć to, co mnie interesuje, czyli ŚwiadectwoKwalifikacji Pilota Paralotni oraz uprawnienia na PPG?

    Inna rzecz czy wybierając się na kurs powinienem wykupićubezpieczenie na uprawianie sportów ekstremalnych?

    Całe szkolenie planuję zrobić sobie w Airaction (pod Częstochową).Kiedyś miałem mały kontakt z Walterem i też jakoś przemawia do mnie profil szkołyi doświadczenie tego człowieka także mam zamiar zgłosić się tam właśnie naszkolenie.

  2. #2
    mco
    mco jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    BIELSKO EPBA/EPKW

    Domyślnie

    Najlepiej niech się wypowiedzą osoby które takie kursy mają za sobą ale z tego co ja się orientowałem to:
    1. Egzamin po etapie II jest często na koniec kursu ( w ramach kursu ), pod okiem uprawnionego instruktora. Więc do ULC-u się chyba tylko wysyła papiery po zaliczeniu. Ceny nie znam.
    2. Jeśli robisz PPG to możesz pominąć etap II i po zaliczeniu etapu I robisz od razu szkolenie do PPG zakończone egzaminem. I masz świadectwo PP z dodatkiem PPG.

    Jeśli piszę głupoty to sorry, więc najlepiej dowiedzieć się u źródła czyli w szkole.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Akurat wczoraj zdałem egzamin na świadectwo kwalifikacji, więc jestem w miarę na świeżo

    Po pierwsze: nie ominiesz I etapu, musisz je robić kolejno. Nie widzę z resztą sensu bawić się w to inaczej. Pierwszy etap to 20 lotów za wyciągarką (zakładając, że nie robisz go w górach). Pierwsze loty to wzbicie się do 20 m i lądowanie po prostej baz wyczepienia. Potem masz pierwszy lot - wysokość jakieś 50-70 m, wyczepienie i lądowanie po prostej. Potem robisz kręgi lotniskowe - hole na 120-150 m. Moim zdaniem to jest najważniejszy etap, uczysz się prawidłowo startować i lądować, oswajasz się z całą zabawą.

    2 etap to 10 holi "wysokich", czyli w moim wypadku były one średnio na ok 350 m. Robisz kręgi lotniskowe, ale wzbogacone o dodatkowe manewry: strefa, esowanie, zakładanie uszu, przy odrobinie szczęścia kręcisz pierwszy komin. Dalej to już w zależności od warunków i szkoły - duże klapy, połówki, frontsztale itp. Po tym etapie potrafisz już w miarę dobrze kontrolować skrzydło, masz opanowane podstawowe manewry i sytuacje niebezpieczne. Możesz przystąpić do egzaminu.

    Egzamin jest banalny, teoria to test, który powinieneś rozwiązać z marszu, jeśli uważałeś na kursie i chciałeś się czegoś nauczyć. Praktyka to jeden lot za wyciągarką - hol na wysokość pozwalającą zrobić krąg, sprawdza się czy umiesz poprawnie rozłożyć skrzydło, podczepić się, jak zachowujesz się na holu, opanowanie skrzydła w powietrzu i prawidłowość lądowania. Możesz dostać dodatkowe zadanie - założenie uszu lub b-sztala - jedna z technik wytracania wysokości (obie banalne). Słowem 2 etap jest trudniejszy niż sam egzamin.

    Koszty - 2 etapy robione nie w górach to 1400-1700 zł w zależności od szkoły, formy płatności itp. Do tego ewentualne dojazdy i noclegi. Egzamin - 90 zł za teorię i praktykę, 40 zł za świadectwo kwalifikacji, ewentualnie koszty dodatkowe (ok 20 zł za hol jeśli szkoła Ci go nie zapewni, wypożyczenie sprzętu), ale to max jakieś 60 zł. Ja nie płaciłem w swojej szkole nic.

    Potem zaczyna się zabawa, III etap, ppg, co kto woli. Osobiście nie robiłbym ppg przed zrobieniem II etapu, nawet teraz wolałbym trochę polatać swobodnie zanim zabrałbym się za ppg. Ale to kwestia wyboru.

    Jeśli robisz papiery w górach, może się to trochę różnić, bo nie masz wyciągarki, nie robisz kręgów tylko zloty. Ale ilość lotów powinna być taka sama. Jedno, o czym należy wtedy pamiętać - kurs na wyciągarkę trzeba wtedy zrobić osobno, co kosztuje więcej i trwa dłużej. Ale wszystko zależy od tego, gdzie mieszkasz i gdzie chcesz latać, jeśli masz góry za oknem, to obędziesz się bez wyciągarki, ale moim zdaniem mimo wszystko warto mieć to uprawnienie zrobione od razu.

    Kolejna ważna rzecz - szkoła. Wczoraj na egzaminie byli ludzie z 2 szkół. Jedni od nas, których instruktor szkolił dość ostro. Skutek - na ziemi porządek, wszystko szybko, sprawnie, nikt nie kombinował, wszyscy wykonali loty idealnie. 2 szkoła - MASAKRA!!! Ludzie nie potrafili zapiąć samodzielnie sprzętu, na holu na wysokości 20 m jeden as puścił sterówki, inna panna prawie cyrkiel na holu zrobiła, nie mówiąc już o tym, że mało kto lądował pod wiatr. Także tu warto się zastanowić i poszukać odpowiedniego miejsca, bądź co bądź odrywasz się od ziemi, warto to jednak zrobić bezpieczniej, zwłaszcza, że nie wymaga to ani grama więcej uwagi ani nie umniejsza zabawy - kwestia tylko odpowiednich nawyków.

    Ubezpieczenie - na kursie je masz, po kursie możesz sobie wykupić ubezpieczenie od sportów ekstremalnych. Konieczne jest jeszcze wykupienie (warunek dopuszczenia do egzaminu) ubezpieczenia OC pilota paralotni. Koszt to ok. 130-140 zł na rok, z tym że ja np. zapisałem się do klubu, zapłaciłem 150 zł razem ze składką członkowską i mam przy tym 25% zniżki na hole w szkole. Także można pokombinować.

    Zabawa jest świetna, co prawda nie ostudziło to moich zapędów do ppl, ale czyni mnie to bardziej cierpliwym I kiedy już zrobię ppl, to i tak jeśli czas mnie nie ograniczy, będę latał na szmacie

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Do informacji od JosePL dodam, ze istnieje co najmniej jedna szkola ktorej program szkolenia "od zera do PPG" to tylko 1 etap i po nim od razu latanie z napedem Nie polecam jednak takiego rozwiazania. Warto bowiem przejsc zwykly proces szkolenia aby miec szanse poczucia radosci i satysfakcji z wykorzystywania tylko i wylacznie wlasnych umiejetnosci oraz wiedzy dla wielogodzinnych lotow nad gorkami, pagorkami i kolejnego etapu wtajemniczenia - pierwszych przelotow. Bezcenne :-) W przypadku paralotni nie warto isc na skroty! (to dotyczy kazdego rodzaju lotnictwa)

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Dokładnie o to mi chodziło

  6. #6
    Awatar rArek

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    EPRA->EPDE

    Domyślnie

    Hej,
    polecam poczytać na pl.rec.paralotnie . Panuje tam swoisty klimat niemoderowanej grupy, ale jest tam masa wiadomości i naprawdę kompetentni ludzie. Tylko nie zakładaj nowego tematu bo było już kilkakrotnie omawiane. Polecam poczytać o czeskich i słowackich licencjach i kursach.
    Pozdro.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    A ja nie polecam, bo Czeskie i Słowacki licencje nie są uznawane tak po prostu w Polsce, musi być któryś etap zrobiony i dodatkowy papier, nie pamiętam jak się to nazywa, który uprawnia do lotów za granicą. Polski program jest bardziej rozbudowany, stąd różnice.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie szkoła


    Polecamy

    Hej, widzę że jesteś z mojej okolicy (Mosina), mógłbyś podać mi namiary na tę szkołę,którą tak polecasz? bo jestem na etapie poszukiwań takowej w okolicy Poznania! Dzieki...

LinkBacks (?)

  1. 11-02-2016, 21:44
  2. 14-09-2015, 17:42
  3. 22-06-2015, 21:42
  4. 07-06-2015, 18:32
  5. 23-05-2015, 21:04
  6. 08-05-2015, 11:25
  7. 16-04-2015, 20:04
  8. 23-03-2015, 21:37
  9. 01-02-2015, 19:49
  10. 29-12-2014, 20:02
  11. 30-11-2014, 19:19
  12. 02-11-2014, 17:54
  13. 20-10-2014, 21:39
  14. 19-10-2014, 22:59
  15. 08-10-2014, 14:48
  16. 08-09-2014, 10:23
  17. 20-08-2014, 07:01
  18. 16-08-2014, 21:13
  19. 05-08-2014, 10:04
  20. 13-07-2014, 16:45
  21. 29-06-2014, 12:03
  22. 10-05-2014, 07:31
  23. 18-03-2014, 21:18
  24. 13-03-2014, 11:20
  25. 25-11-2013, 10:39
  26. 18-11-2013, 09:49
  27. 16-09-2013, 19:59
  28. 25-08-2013, 21:20
  29. 24-08-2013, 10:52
  30. 13-08-2013, 20:24
  31. 29-07-2013, 21:41
  32. 07-07-2013, 21:13
  33. 23-06-2013, 18:15
  34. 19-06-2013, 21:49
  35. 12-06-2013, 09:25
  36. 16-05-2013, 13:35
  37. 15-04-2013, 20:47
  38. 23-03-2013, 21:09
  39. 13-03-2013, 21:15
  40. 05-01-2013, 11:44
  41. 01-01-2013, 14:11
  42. 26-08-2012, 23:55
  43. 23-07-2012, 21:11

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •