Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie Świadectwo kwalifikacji pilota wiatrakowca ultralekkiego a inne ULM


    Polecamy

    Witam.
    Chciałbym w przyszłości zrobić sobie świadectwo kwalifikacji pilota wiatrakowca ultralekkiego (typu Xenon/Zen). W związku z tym mam takie pytania:

    1. Czy posiadając to świadectwo będę mógł legalnie latać innymi statkami powietrznymi ultralekkimi jak np. samolotem ultralekkim, motolotnią czy może wymagane będzie dodatkowe kilkugodzinne przeszkolenie? A może całe szkolenie za c.a. 10 000 zł trzeba przejść od nowa na każdy typ statku?

    2. To samo odnośnie PPL(A). Czy licencja PPL(A) upoważnia także "od razu" do latania ULM-ami, a także wiatrakowcem i motolotnią? Czy również w tym przypadku trzeba jakieś dodatkowe przeszkolenie bądź od nowa cały kurs? Być może bardziej opłaca się zrobić od razu droższego PPL(A)?

    3. Czytałem, że wszędzie na świecie istnieje już kategoria LSA, a w Polsce jeszcze nie. Czy ktoś wie czy robiąc szkolenie na ULM a w przyszłości chcąc latać na LSA (kiedy już będzie w Polsce taka możliwość) trzeba będzie się przeszkalać od nowa? Bo może warto przeczekać aż wprowadzą w Polsce tą kategorię i od razu na nią się wyszkolić?

    Jeżeli ten temat był już poruszany, proszę o podanie linku, gdyż nie znalazłem takowego tematu.
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 10-08-2013 o 13:05

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    Witam.
    Chciałbym w przyszłości zrobić sobie świadectwo kwalifikacji pilota wiatrakowca ultralekkiego (typu Xenon/Zen). W związku z tym mam takie pytania:

    1. Czy posiadając to świadectwo będę mógł legalnie latać innymi statkami powietrznymi ultralekkimi jak np. samolotem ultralekkim, motolotnią czy może wymagane będzie dodatkowe kilkugodzinne przeszkolenie? A może całe szkolenie za c.a. 10 000 zł trzeba przejść od nowa na każdy typ statku?

    2. To samo odnośnie PPL(A). Czy licencja PPL(A) upoważnia także "od razu" do latania ULM-ami, a także wiatrakowcem i motolotnią? Czy również w tym przypadku trzeba jakieś dodatkowe przeszkolenie bądź od nowa cały kurs? Być może bardziej opłaca się zrobić od razu droższego PPL(A)?

    3. Czytałem, że wszędzie na świecie istnieje już kategoria LSA, a w Polsce jeszcze nie. Czy ktoś wie czy robiąc szkolenie na ULM a w przyszłości chcąc latać na LSA (kiedy już będzie w Polsce taka możliwość) trzeba będzie się przeszkalać od nowa? Bo może warto przeczekać aż wprowadzą w Polsce tą kategorię i od razu na nią się wyszkolić?

    Jeżeli ten temat był już poruszany, proszę o podanie linku, gdyż nie znalazłem takowego tematu.
    1) Od nowa, na wszystkie rodaje statków powietrznych wymagane jest oddzielne szkolenie od podstaw poniewarz jest to chyba oczywiste że każdy z nich jest innym rodzajem statku powietrznego, to tak jakbyś się pytał czy mając prawo jazdy na autobus mogę prowadzić tramwaj i motocykl. 2)Licencja PPL (goła)uprawnia do latania jednosilnikowymi samolotoami o masie startowej do 5700kg także ulmami tak, wiatrakowce i inne statki powietrzne szolenie od nowa a do PPl liczy się nalot ze świadectw kwalifikacji 10% max. 10h 3)Na świecie tak w europie nie, słyszałem że Czesi chcę skończyć z hipokryzją i zwiększyć masę startową do 600kg. , ale jak to będzie to nie wiem, proponaowałbym nie liczyć na ULC poniewarz jeżeli chodzi o prawodastwo dla małego lotnictwa to są w ogonie nie tylko europejskim , ale i światowym, np. dopiero w tym roku ULC wprowadził uznanie licencjii sp. ultralekkich innych krajów i to też oczywiście za jedyne około 1500zł.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •