Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
Like Tree1Likes
  • 1 Post By pimposz

Wątek: aktualne szkolenia ultralight w okolicach Warszawy

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2015

    Domyślnie aktualne szkolenia ultralight w okolicach Warszawy


    Polecamy

    czesc,
    prosba do forumowiczow, ktorzy w ostatnich 2 latach szkolili sie na sw. kwalifikacji. gdzie w okolicach Wa-wy jest to do wykonania?

    prosba o realne info ile zajelo wam czasu takie szkolenie, i jak to wyszlo cenowo realne tj. w stosunku do ceny z cennika osrodka szkoleniowego?

    dzieki!

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Chrcynno przede wszystkim, ale teraz za późno (nie mają betonu), najbliżej wawy ,cały rok polecam piotrków trybunalski
    Aeroklub Ziemi Piotrkowskiej
    pgoral likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2015

    Domyślnie

    Udzieki pimposz, jak mniemam masz juz swiadectwo kwalifikacji. powiedz czy masz wlasnego ulm-a czy pozyczasz? jesli to drugie, to orientujesz sie jak wyglada wypozyczanie tego sprzetu/ulm-ow? moze masz doswiadczenia w tej kwestii np. na mazowszu? generalnie czytajac Twoj post: LAPL mam wlasnie dylemat miedzy ulm-a/ uap a lapl, glownie w kwesti dostepnosci samolotow do wypozyczenia.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Wracając do pierwszego postu jaki zamieściłeś dodam że w moim przypadku szkolił mnie znajomy, który jest instruktorem w szkole lotniczej także o kosztach nie będę pisał bo u mnie wyglądało to trochę inaczej, ale wiem że realnie wychodzi to około 10 tysi., dodam że warto wybrać sprawdzoną szkołę i tu jeszcze raz polecę AZP bo nie raz słyszałem o rewelacyjnych ofertach, które kończyły się tak że z początku sympatyczny pan instruktor z czasem przestaje odbierać telefony i umawiać się na kolejne godziny co często kończy się w sądzie, więc szkoda czasu i nerwów, ale nie o tym chciałem.. Realny koszt szkolenia do ŚK i LAPL-a będzie bardzo podobny biorąc pod uwagę że ŚK zrobisz najbliżej w piotrkowie (chyba że kompol, ale w okresie zimowym Chrcynno nie funkcjonuje) co wymaga czasu (dojazdy z wawy to około 2h w dwie strony), a babice masz "pod nosem". Ja szkoliłem się w 2012r. co trwało dwa miesiące, ale intensywnego szkolenia każdy weekend na lotnisku. Początki były takie że pożyczałem maszyn od kolegów co z czasem zrobiło się uciążliwe ze względu na to że mieszkam w warszawie, a one stały w piotrkowie więc ze znajomymi zrobiliśmy zrzutkę i teraz nasze latadło stoi na babicach co po raz kolejny raz pokazało że stare prawdy są uniwersalne , a chodzi mi o to że człowiek zawsze chce mieć to czego nie ma , a jak już ma to znaczy dogoni tego króliczka frajda mija, co nie znaczy że nie latamy , tylko tyle że nie po 20h w miesiącu,a dwie.Piszę o tym dlatego że z pozoru najlepsza opcja tzn. kupno własnej maszyny wydaje się optymalna to nie jest tak do końca bo z czasem więcej stoi niż lata i tutaj jeżeli chodzi o dostępność maszyn na wypożyczenie wygląda to tak że np. na babicach jest kilka cessn i at3 do wypożyczenia i zero ulm-ów więc masz możliwość wypożyczenia od 2 osobowych 152 przez at3 do 4 osobowych 172, ulm-a tylko we własnym zakresie. Moim zdaniem optymalny będzie wybór LAPL-a ponieważ mimo wszystko nie zamyka Ci to drogi do latania ULM-ami , a zostawia możliwość czerpania przyjemności z latania w więcej niż dwie osoby więc jeżeli kwestia kilku , myślę że około 4 tyś. zł nie jest decydująca to polecam jednak to co daje większe możliwości rozwojowe i organizacyjne LAPL-a.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •