Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie Szkolenie ME w Adrianie


    Polecamy

    Witam. Chcialbym sie zorientowac jak wyglada w tej chwili szkolenie do MEPLa w Adrianie. Czy ktos z was sie juz tam wyszkolil? Wiecie moze kto jest tam instruktorem na Mewie? Robilem tam IR zarowno symulator jak i na samolocie potem. Chce tylko wiedziec, kto szkoli i jak Bo swoje wrazenia i opinie na temat IRa juz mam Pozdrawiam

  2. #2
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    Czesc! Tam jest Seneca I do ME . Niedlugo tam bede robic IR, moze podzielisz sie wrazeniami?

  3. #3

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Dzieki Jezeli chodzi o IR to jest calkiem fajnie. Na symulatorze masz 35 godzin i ja mialem akurat swietnego instruktora. Wszystko bardzo dobrze wytlumaczyl, jak trzeba bylo, to nawet narysowal na tablicy. Calosc zajela mi 8 dni jesli dobrze pamietam. Zazwyczaj sa 2 grupy dwuosobowe. Jedna ma od 7.00 do 14 ale to zalezy, a druga potem Czasami moga sie zamieniac. Ja akurat bylem w tej drugiej grupie, to z ziomkiem siedzielismy nieraz do 23 albo nawet do 1.00!!! Ale nie bylo zle. Natomiast jesli chodzi o samolot, to mialem te 15 godzin na Cessnie 172 z instruktorem, ktory napisal "Niebieska ksiazke" jesli wiesz o czym mowie Bo nie chce wymieniac z nazwiska. To zajelo mi 3 dni, ale to byly najgorsze 3 dni w moim zyciu - wlasnie ze wzgledu na instruktora. No ale trudno, nikt nie mowil ze bedzie latwo Zreszta to nie tylko moja opinia, ale tez kilku innych ziomkow co sie tam szkolili.

  4. #4
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    Dzieki nie wiedzialem ze Leszek taki czepialski jest :P

  5. #5
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    jak pojedziesz przygotowany, bedziesz dobrze ogarnial teorie, to latanie z Panem Szutowskim bedzie jedynie przyjemnoscia


    pzdr

  6. #6

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Tak, kolega Gaugan ma racje. Jednak nie wydaje mnie sie zeby kazdy byl na 100% przygotowany, bo przeciez roznie moze byc. Czasami nawet jakiejs drobnostki sie zapomina. A pan instruktor naprawde czepia sie wszystkich drobnostek No ale jesli w trakcie lotu jest wszystko ok, wszelkie parametry w normie, wiec siedzi cicho i sie nie odzywa. Tylko i wylacznie jak cos jest zle, to wtedy.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Że aż wtrącę swoje 3 grosze - też robiłem IR w Adrianie. No i z poczty pantoflowej wynikało że na symulatorze to byle nie trafić do Bielawy, a na samolot to byle nie do Szutowskiego. Oczywiście trafiłem do obydwu instruktorów. I co - i nico. Wymagali żeby myśleć głową a nie czym innym i to wszystko. Przekazali ogromną wiedzę, w normalny sposób korygowali błędy, bo te każdy kursant popełnia. Żadnego wydzierania się, czy czepiania byle czego.. Jakieś dziwne te legendy krążą.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mito Zobacz posta
    Że aż wtrącę swoje 3 grosze - też robiłem IR w Adrianie. No i z poczty pantoflowej wynikało że na symulatorze to byle nie trafić do Bielawy, a na samolot to byle nie do Szutowskiego. Oczywiście trafiłem do obydwu instruktorów. I co - i nico. Wymagali żeby myśleć głową a nie czym innym i to wszystko. Przekazali ogromną wiedzę, w normalny sposób korygowali błędy, bo te każdy kursant popełnia. Żadnego wydzierania się, czy czepiania byle czego.. Jakieś dziwne te legendy krążą.
    A gdzie robiliscie podejscia? W zasadzie to w okolicy nie ma zbyt wielu lotnisk posiadajacych podejscia na instrumenty, a latanie np do Torunia czy Gdanska wydaje sie dosc kosztowne.

  9. #9
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ile was kosztowało w Adrianie szkolenie praktyczne IR(A) (symulator i loty) ?

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Coś w granicach 21 kolcków, nie licząc hotelu i dojazdów, ale... osobiście uważam, że były to najlepiej wydane 21 k w toku mojego szkolenia, bo w lataniu zawodowym to IR jest najważniejszym szkoleniem ze wszystkich - po PPL oczywiście.

    I jak Cię wyszkolą tak Cię później będą widzieć, naprawdę warto się przyłożyć i do tej części symulatorowej i do samolotowej.

    Szkoda tylko że już nie ma dobrej SP-FLR XP II (chyba że powróciła) bo jej 210 KM dawało radę z wchodzeniem na FL-e a te starsze się trochę dłużej wdrapują, ale dawno mnie nie było więc może już powróciła FLR-ka ?

    Cytat Zamieszczone przez pilotmichu Zobacz posta
    A gdzie robiliscie podejscia? W zasadzie to w okolicy nie ma zbyt wielu lotnisk posiadajacych podejscia na instrumenty, a latanie np do Torunia czy Gdanska wydaje sie dosc kosztowne.

    Pilociemichu,

    lata się do : EPBY, EPGD, EPPO i może jak starczy czasu to EPLL, a w Watorowie wykonuje się też bardzo fajne GPS approach, które tam pan Sz. ma super opanowane

    W Toruniu, co najwyżej Kopernik może Ci podpowiadać jak podchodzić z sekstantem.

    Swoją drogą, rozmawiałem ostatnio z pilotem z BA z 747, który mi powiedział, że jak 747 wchodziły do obsługi liniowej, to mieli jeszcze jakieś okienka nad głową dodatkowe i jako support mieli sekstant !!! I nawet w jego kursach do ATPL miał nawigację astronomiczną... prawie jak Kolumb !!!
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 09-12-2009 o 16:31 Powód: Pisownia

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    Pilociemichu,

    lata się do : EPBY, EPGD, EPPO i może jak starczy czasu to EPLL, a w Watorowie wykonuje się też bardzo fajne GPS approach, które tam pan Sz. ma super opanowane

    W Toruniu co najwyżej Kopernik może Ci podpowiadać sykstansem jak podchodzić.

    Swoją drogą, rozmawiałem ostatnio z pilotem z BA z 747, który mi powiedział, że jak 747 wchodziły do obsługi liniowej, to mieli jeszcze jakieś okienka nad głową dodatkowe i jako support mieli sykstans !!! I nawet w jego kursach do ATPL miał nawigację astronomiczną... prawie jak Kolumb !!!

    A jak dlugo zajmowalo Ci latanie do Gdanska lub Poznania w takim razie?
    Nie wiedzialem ze Torun nie ma Lotniska/Instrument Approach.

    Jestem na etapie podjecia decyzji gdzie zrobic konwersje mojego FAA IR
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 29-11-2009 o 22:32

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie wiem jak to jest przy FAA IR -> JAA IR czy jest warunek ilości podejść/lotów/czy godzin, jeśli godzin to nie powinno Cię to obchodzić, bo zrobią już taki program żebyś wylatał tyle ile trzeba i nie zapłacił nic więcej, ale jeżeli kwestia podejść, to najlepiej zrobić sobie w Łodzi np. bo daleko nie trzeba lecieć.

    Ja wiem, że ludzie w Adrianie te konwersje robili i bardzo zadowoleni wychodzili.

    A czas lotu to tak jak wychodzi z obliczeń, FYI prawie zawsze się via GRU lata.

    Pozdro

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzieki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •