Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie Przedłużenie amerykańskiego IR(A)


    Polecamy

    Witam
    Niecały rok temu zdałem egzamin IR(A) w USA. Od tamtej pory nie latałem w IFR. Orientujecie się jak przedłużyć to uprawnienie w Polsce? Wiem że trzeba zrobić 6 podejść (ILS, VOR lub holding). Czy mogę zrobić te podejścia na symulatorze z polskim instruktorem? Co będzie jeżeli nie zrobie tego przed upływem 12 mies. Czy wtedy będę musiał lecieć do USA żeby zdać egzamin czy wystarczy lot sprawdzający z instruktorem FAA tu w Polsce?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilot Zobacz posta
    Witam
    Niecały rok temu zdałem egzamin IR(A) w USA. Od tamtej pory nie latałem w IFR. Orientujecie się jak przedłużyć to uprawnienie w Polsce? Wiem że trzeba zrobić 6 podejść (ILS, VOR lub holding). Czy mogę zrobić te podejścia na symulatorze z polskim instruktorem? Co będzie jeżeli nie zrobie tego przed upływem 12 mies. Czy wtedy będę musiał lecieć do USA żeby zdać egzamin czy wystarczy lot sprawdzający z instruktorem FAA tu w Polsce?
    Pozdrawiam
    Podejsc nie musisz robic z instruktorem, mozesz sam. Nie wiem jak z symulatorem, podejrzewam, ze musi byc FAA Aproved, ale nie dam glowy... Ew. powtorny egzamin mozesz zrobic w Polsce, z instruktorem FAA. Poszkaj na forum osobnika o nick'u AllOver - on Ci powinien pomoc

    Pzdr.
    L.

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilot Zobacz posta
    Co będzie jeżeli nie zrobie tego przed upływem 12 mies. Czy wtedy będę musiał lecieć do USA żeby zdać egzamin czy wystarczy lot sprawdzający z instruktorem FAA tu w Polsce?
    Pozdrawiam
    Nie chce mi sie grzebac teraz w FAR'ach ale z tego co pamietam to okres do 6 miesiecy po wygasnieciu mozna wznowic sie "samemu" majac obok siebie innego pilota, ktory bedzie nas ubezpieczal.
    Pytanie jak sie wznowic to glowne pytanie w teorii do IR (i dobrze wytlumaczone) wiec moze poczytaj troche samemu nim sie zglosisz do egzaminatora/instruktora

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Jak zdajesz checkride, to w ciagu 6 miesiecy musisz wylatac i miec na koncie 6 instrument approaches, holding procedures, tracking and intercepting courses korzystajac z systemow nawigacyjnych. Jesli w ciagu ostatnich 6 miesiecy nie spelniasz tych warunkow to masz 6 miesiecy zeby to poprawic bez instruktora. Mozesz to zrobic w samolocie z safety pilot, lub w approved simulator/flight training device. Musi to byc w actual, or simulated instrument conditions.

    Jesli te kolejne 6 miesiecy minie i dalej nie zdobyles currency musisz isc na instrument proficiency check (IPC).

    Jesli masz licencje FAA to musi byc w samolocie lub approved simulator/flight training device. IPC musi dac "authorized instructor" miedzy innymi. Wiec dla FAA "authorized" musi to byc FAA instruktor.

    Tez nie zapomnij zeby leciec z pasazerami musisz miec 3 starty i ladowania w ciagu ostatnich 90 dni (w tej samej kategorii i klasie maszyny). W nocy podobnie - tylko ladowania musza byc "full stop" w "night conditions".

    Mam nadzieje ze to pomoglo.

    Pozdrawiam

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi. Zrobiłem te 6 podejść na symulatorze FNTPII. Nie minęło 12 mies. więc nie musiałem mieć instruktora FAA.
    Pozdrawiam

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    hmm... a czy instruktor z licencja FAA moze udzielac szkolenia w Polsce? a jesli tak to nie wie ktos czy na takich instruktorow w ogole jest zapotrzebowanie?

  7. #7
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    263

    Domyślnie


    Polecamy

    Instr FAA moze udzielac szkolenia w PL o ile ma tez uprawnienia lokalnego instruktora. w PL instruktor nie FAA tez moze szkolic do amerykanskich uprawnien.
    AllOver

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •