Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie ICAO Level 4 angielski operacyjny


    Polecamy

    Witam, mam pytanie do koleżanek i kolegów, którzy zaliczali angielski operacyjny. Jak się przygotować do egzaminu (pomoce naukowe, szkolenia), jak wygląda sam egzamin, czy jest faktycznie taki ciężki jak się powszechnie uważa, czy lepiej zdawać w Polsce czy np. w Czechach lub w Niemczech. Proszę o wskazówki jak się do tego najlepiej zabrać.

  2. #2
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Zależy na jakim etapie jest Twój aktualny angielski. Jeżeli średni, to możesz iść na jakiś kurs pod lotniczy angielski, a tak poza tym to wystarczy zapoznać się z odpowiednim słownictwem i powinno wystarczyć.

  3. #3
    Awatar Demlini

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Witam,
    Odnośnie trudności zdawania w poszczególnych krajach. Według moich informacji w Polsce można zdawać egzamin z języka angielskiego wg. ICAO Level 4, w trzech miejscach tj. ULC-u, PAŻP-ie oraz Dęblinie. Poziom jest taki sam ponieważ czy w Czechach czy w Polsce testy są te same i zaczynają się o tej samej godzinie, nikt wcześniej nie ma do nich dostępu. Zdaje się przy komputerze, który jest podłączony do sieci , a test jest dostarczany przed samym rozpoczęciem do każdego ze stanowisk w miejscach w których można zdawać.
    Oczywiście mogę się mylić, jeżeli ktoś ma świeższe informację proszę o aktualizację.


    Pozdrawiam.

  4. #4
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Relte (jeden z typów egzaminu) można zdawać w tych miejscach

    Jest jeszcze np tea test, nie wiem jak teraz, ale do niedawna można było go zdawać w Ad Astrze

  5. #5
    Awatar MontyBL

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Cześć,
    czy osoba, która osiągnie conajmniej level 4 za np. piątym podejściem będzie miała już jakąś adnotację, że tyle a tyle razy podchodziła aż zdała? Chodzi mi o to, czy jeżeli ktoś zaliczy level 4 za pierwszym razem a druga osoba za piątym, to wydane papiery dla obu będą identyczne, czy ten pierwszy będzie mieć jednak "lepszy" level 4?


  6. #6

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Czy do RELTA moglibyście polecić konkrteny podręcznik? Mój angielski określiłbym na "średni niski", Rozumieją mnie za granicą, czytam większość tekstów, gramatycznie stoję słabo. Nie wiem czy zacząć przygotowania od cywilnego kursu dla średniozaawansowanych, czy raczej zacząć od jakiegoś podręcznika i lecieć z typowo lotniczą frazeologią.

  7. #7
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    MontyBL - nie ma znaczenia za którym razem zdasz.

    darskar - jeśli masz trochę czasu na zdanie, to możesz pouczyć się frazeologii i słówek lotniczych, a potem spróbować zdać. Jak przerobisz przykładowe testy będziesz wiedział o co chodzi.

  8. #8
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darskar Zobacz posta
    Czy do RELTA moglibyście polecić konkrteny podręcznik?
    Np. English for Aviation for Pilots and Air Traffic Controllers wydana przez Oxford University Press.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Witam,

    Jeśli chodzi o sam egzamin to polecam przejrzeć przykładowe testy dostępne na stronie ULC.

    Urząd Lotnictwa Cywilnego - Egzaminowanie z j. angielskiego

    Egzamin zdawałem jakiś miesiąc temu w ULC zakres praktycznie w 100% procentach pokrywa się z egzaminem, więc jeśli zadania z przykładowego testu nie sprawiają trudności to myślę że śmiało można iść na egzamin bez innych przygotowań. Jedyna różnica to taka, że w przykładowym teście nagrań słucha się dwa razy, natomiast w czasie egzaminu raz. Oprócz frazeologii warto też jako tako władać angielskim, dlatego że jedna z części egzaminu to rozmowa z egzaminatorem na tematy lotnicze.
    Z tego co wiem to egzaminy są takie same nie zależnie od tego gdzie się zdaje.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Czy wiecie moze, czy egzamin relty w ulcu jest podzielony na egzamin "light sport", IFR i dla kontrolerow tak jak przykladowe testy na stronie relty? W srode zdaje angielski i nie wiem, czy bede zdawal light sport czy IFR. Mam na razie tylko PPLke.

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    hej
    czy zna ktoś jakieś strony, gdzie można zapoznać się z sytuacjami występującymi lotniczymi które trzeba opisywać na egzaminie RELTA? tzn jakie obrazki są, o co pytają egzaminatorzy, jakie sytuacje niestandardowe trzeba opisywać? Wiem, że na stronie RELTY jest przykładowy test, ale chciałbym się zapoznać z innymi, jakie mogą wystąpić na tym egzaminie.
    Wie ktoś, czy coś takiego jest gdzieś w necie?

    pzdr

  12. #12
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A jakiś chomik, torrenty? Ja znalazłem podręczniki kiedyś, zarówno dla ucznia i nauczyciela (z odpowiedziami i nagraniami)

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    podrecznik to mam, materiały też, tylko chodzi mi o to co dokładnie jest na tym egz RELTA

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Pilot Practice Test - RMIT English Language Test for Aviation (RELTA)

    link na podstawie którego sie przygotowywałem

  15. #15
    Awatar Pawel_EPWR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Tak z ciekawości zapytam, level 4 ICAO jakim będzie wyznacznikiem znajomości angielskiego wg poziomów Rady Europy (CEF)?

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Około B2 jeżeli chodzi o ogólną komunikatywność.

  17. #17
    GrafArt
    Goście

    Domyślnie

    a ja polecam zainteresować się większości z Was tym linkiem i informacjami zawartymi w jego wnętrzu: http://www.maycoll.co.uk/aviation-english/tea.html
    Chodzi o to, że może większość z Was nie wie że można zdać język angielski w 100% zgodny z wymogami ICAO w o wiele prostszy sposób, który sprawdzi nasze FAKTYCZNE umiejętności posługiwania się językiem angielskim lotniczym poprzez rozmowę z egzaminatorem na wiele tematów lotniczych. Omijamy tym samym nieczytelne testy wyboru z nieczytelnym, australijskim akcentem RELTA w ULC
    Sam do pewnego momentu nie wiedziałem o czymś takim jak egzaminy TEA dopóki znajomy mi o nich nie napomknął. Oczywiście nie można liczyć na to, że to zdasz a tamtego nie zdasz. Należy się przygotować i to rzetelnie nawet dla samego siebie jeżeli chce się później podjąć pracę w liniach lotniczych. Airspeak polecam oraz po prostu kształcenie naszego języka angielskiego w każdej wolnej chwili Jadę właśnie jutro do Warszawy na egzamin ICAO z angielskiego i jestem dobrej myśli. Dwa tygodnie przygotowań do egzaminu po dosłownie 6-7 godzin nauki dziennie myślę, że pozwoli mi zaliczyć ten egzamin na dość interesującą ocenę )

    Pozdrawiam!

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    EIDW ; EIWT ; EPLU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GrafArt Zobacz posta
    a ja polecam zainteresować się większości z Was tym linkiem i informacjami zawartymi w jego wnętrzu: http://www.maycoll.co.uk/aviation-english/tea.html
    Chodzi o to, że może większość z Was nie wie że można zdać język angielski w 100% zgodny z wymogami ICAO w o wiele prostszy sposób, który sprawdzi nasze FAKTYCZNE umiejętności posługiwania się językiem angielskim lotniczym poprzez rozmowę z egzaminatorem na wiele tematów lotniczych. Omijamy tym samym nieczytelne testy wyboru z nieczytelnym, australijskim akcentem RELTA w ULC
    Zgadzam sie z przedmowca w 100%.

    Jakies 3 lata temu z malym haczykiem podszedlem do RELTY w ULC gdzie byla jeszcze darmowa.
    Moze trudna nie byla, jedynie ten brudny australijski akcent byl czasami nie zrozumialy ale i tak mnie oblal.

    Postanowilem podejsc do innego programu bo wiedzialem ze moj anglik nie jest zly aby moc go oblac. Bralem pod uwage kilka opcji, ale z tego tytulu ze mieszkam w IRL padlo na TEA w Plymouth.

    Pojechalem, wszystko trwalo okolo 40 minut wlacznie ze zrobieniem zdjecia. Zdalem na mocne 4 co mozna wyczytac z certyfikatu, ktory po trzech dniach od egzaminu wyslali na adres. Pozostalo mi tylko wyslanie papierow do ULC.

    Kto ma mozliwosc naprawde polecam, egzamin o wiele przyjazniejszy dla czlowieka, mniej stresujacy i bardziej zrozumialy, chociaz znam kilku co go oblalo, bo wbrew opinia tez mozna go nie zdac. To nie jest rozdawanie leveli 4 jak gdzies kiedys slyszalem, do niego tez trzeba sie przygotowac.

    Ja wybieram sie ponownie na odswiezenie po nowym roku, takze dam znac czy cos ewentualnie sie zmienilo w tej materii.

    PZDR
    europilot

  19. #19

    Dołączył
    Sep 2012
    Mieszka w
    EIDW ; EIWT ; EPLU

    Domyślnie

    zapomnielem dodac, przepraszam za brak polskich znakow, ot taka technika.

    PZDR
    europilot

  20. #20

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    check The English exam that lets you fly ( website also in Polish )
    Air English has done more than 3000 ELP exams (nr 3000 was this Sunday 13/01 in Warsaw) over all Europe.
    It is fully ICAO compliant and approved by the Polish CAA.

    The exam is based on a computerized comprehension test followed by a live interview with a pilot and an English teacher.

    next session is schedule the
    - 15/02 Warsaw
    - 16/02 Poznan
    - 17/02 Katowice
    - 18/02 Krakow


    This exam done by aviators for aviators !
    The team is fully mobile and move around all Poland.So you can do your exam at your home city !!!

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •