Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie IR(A) a angielski ?


    Polecamy

    Witam serdecznie.

    Patrząc za okno postanowiłem zainteresować się uprawnieniem IR(A) . Wszystkie wymogi są dość jasne poza kwestią języka angielskiego. O ile dobrze rozumiem, do wpisu IR nie trzeba mieć zdanego ICAO lvl 4 , lecz trzeba posiadać radio międzynarodowe? Czy mógłbym prosić o rozjaśnienie sprawy ?

    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    WItam

    Cos mi sie wydaje, ze niema czegos takiego jak radio miedzynarodowe bez ICAO level 4.
    4 to minimum zeby latac za granice czy IFR.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  3. #3
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Potrzeba tylko i wyłącznie zdany egzamin na poziomie min. Level 4 ICAO.
    Pojęcie radio międzynarodowe istniało jak nie było w Polsce licencji JAR, tylko jeszcze ICAO, tam było coś takiego jak radio międzynarodowe.

  4. #4
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    I nie do końca to prawda. Nie każdy egzamin załatwia sprawę dawnego radia międzynarodowego. Na początek trzeba zdać taki który jest tak jakby pełny. Potem można przedłużać (jeżeli nie dostaniesz 6 poziomu) na prostszym egzaminie.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedzi... Czy ktoś z forumowiczów może polecić miejsce, w którym można w sposób mniej stresujący zdać egzamin niż w naszym kochanym ULC? Niektórzy jeżdżą na Litwę inni do Pragi..

  6. #6
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Słyszałem że na Litwę albo do Pragi jeżdżą ci, którzy w ogóle nie mają pojęcia o angielskim.
    Nie słyszałem natomiast opinii aby egzamin w ULC był w ogóle stresujący. Przejrzysz materiały z ich strony i zdasz.
    Jak niechcesz w ULCu możesz spróbować w ADAstrze(jak jeszcze egzaminują)

    pzdr

  7. #7
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Proponuję najpierw zobaczyć jaki typ egzaminu gdzie jest. AdAstra i Litwa mają TeaTest i nie jestem pewien czy ULC uznaje go jako pierwszy. Przedłużać na pewno się tam da.
    Nie zgodzę się z opinią, że jeżdżą tam co nie mają pojęcia skoro w adastrze jest to samo co na Litwie, ale taniej.
    ULC ma egzamin relta jak dobrze pamiętam. Jest on bardziej rozbudowany.
    Jeżeli ktoś zna w miarę angielski i podszkoli się ze słówek lotniczych i frazeologii to nie będzie miał problemu, gdziekolwiek by nie zdawał.

  8. #8
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Ja zdawałem w PLL LOT z przyjaznym egzaminatorem. Na priv więcej informacji jeśli ktoś chce.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Ja zdawalem w UK cala licencje na radio i niemam problemu z ICAO level, bo w licencji widnieje "ENglish Proficiency".
    Pozdrawiam
    Lukasz

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    "ENglish Proficiency".
    taki wpis jest równoznaczny z lvl 4 ?

    Rozważam dość mocno zrobienie IR(A) np w Anglii, można pewnie polatać w nieco bardziej rozwiniętej przestrzeni kontrolowanej + trochę otrzaskać się z angielskim, niestety nie znalazłem szkoły która robi tylko IR(A) . Albo maja PPLki albo zintegrowane do CPL .

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Nie niejest rownoznaczny z Level 4, English Proficency oznacza ze nie muisz zdawac ICAO, ze Twoj angielski jest automatycznie 6.
    Co do polatania IR, a raczej jego zrobienia to akurat z tym niema problemu, tylko staraj sie szukac szkoly, ktora jest na kontrolowanym lotnisku, poniewaz odpadna ci koszty dolotu do oprzyzadowanego lotniska jak trza bedzie robic podejscia.
    Taka szkola to np. Bournemouth Commercial Flight Training. Commercial flight training in the UK. CPL, ATPL, Ground School, Flying Instructor and Examiner courses., samo ME IR kosztuje 11775 GBP z VAT, przy czym 30h na sim + 15 Beech Be76, przy zalozeniu ze masz CPL, all inclusive (oplaty za podejscia, oplata za ladowanie, ale bez wynajmu samolotu na egzamin).
    SE+IR w EGLK, Blackbushe Aviation- Welcome, gdzie ja latam kosztuje 8730GBP 30h sim i 15 PA28, tylko ze tutaj musisz doliczyc podejscia na innych lotniskach.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  12. #12
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    wolf, temat calkiem szeroko poruszany byl juz na tym forum ICAO level 6 uzyskany w UK ważny tylko w UK?

    wpis 'Language Proficiency: English' znajdziesz w licencjach brytyjskich (bo zakladam, ze taka posiadasz). jesli bedzie to licencja wydana w innym kraju wpis w sekcji XIII Remarks bedzie inny. sprawdzilem to w licencji irlandzkiej kilka minut temu. co jest calkiem zabawne Irlandczycy sa angielsko-jezycznym narodem, a mimo to musza miec certyfikat ICAO (niejeden anglik z przekasem stwierdzilby, ze jesli ktos jest irlandczykiem to nie moze plynnie mowic po angielsku ;-) ). wpis z irlandzkiej licencji brzmi: Language proficiency: English Level <cyferka> valid until <data>. to samo widnieje na licencjach francuskiej i poludniowo-afrykanskiej. takiego wpisu nie znalazlem w zadnej licencji wydanej w UK obcokrajowcom.

    pozdr
    K

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Tak moja licencja zostala wydana w UK, tak radiowa jak i sam ppl.
    Masz racje mowiac, ze kazdy obcokrajowiec posiadajacy juz licencje radiowa bedzie musial zdawac ICAO level, nawet w UK, chyba ze jej sie nie posiada i zda sie ja w UK to wtedy dostaje sie "english proficency".
    Pozdrawiam
    Lukasz

  14. #14
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Co ciekawe, chlopak, ktory ma wpis o poziomie ICAO w licencji poludniowoafrykanskiej, takiego wpisu nie posiada w licencji brytyjskiej. szczerze przyznam, ze pomimo dostepu do danych i informacji, nadal nie do konca rozumiem procedure i jak to wszystko interpretowac. pomimo posiadania licencji wydanej przez anglikanski urzad przeciwlotniczy, zrobilem ten test dla swietego spokoju, bo nigdy nie wiadomo co zaczna wyrabiac w przyszlosci ;-)

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Widzisz krzychu, juz pewnie gdzies o tym pisalem, ale co tam
    Ja jak robilem egzamin praktyczny z radia to powiedzialem egzaminatorowi, ze potrzebuje ICAO Level jako ze nie jestem Brytyjczykiem, na co on stwierdzil, ze on mnie rozumie, ja jego tez, egzamin bez problemu (pomimo tego ze Anglik przedemna nie zdal) i zaznaczyl jedyne mozliwe pole na formularzu czyli ICAO Level 6.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  16. #16
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Z tego co ja dzisiaj dowiedzialem sie, Level nie ma wiekszego znaczenia przy PPL. Ale juz przy zawodowej moze miec znaczenie i test trzeba bedzie zdac. jako ze jestesmy teraz w fazie przejsciowej, przepisy regulujace weszly w 2008, o czym pisalem w tym drugim watku, kociol zacznie sie dopiero jak zaczna wygasac licencje radiowe wydane przed 2008. wszyscy beda musieli miec wpis o poziomie jezyka. teraz przy wydawaniu FRTOL prosza o dostarczenie certyfikatu z osrodka testowego (jeden z naszych pilotow spotkal sie z tym osobiscie/byl swiadkiem takiej sytuacji). ja jestem przed przetestowaniem tego na wlasnej skorze. licencja radiowa wygasa mi chyba w 2013 lub 2015, wiec troche czasu przede mna ;-)

    moze warto byloby scalic ten watek z tym drugim bo w obu zawarte sa calkiem wartosciowe informacje, co na to ADMIN??

    pozdr
    K

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Witam.
    Chciałbym pociągnąć temat języka i nie tylko Liczę na duża pomoc kolegów z UK.

    ULC nasz kochany i jedyny wymaga aby zdać 2 egzaminy tj, ICAO Level oraz egzamin z frazeologii ( info od wykładowcy prawo lotnicze na ATPL'u ) . Zdając "polską: RELTĘ ma sie zaliczone obydwa egzaminy. Zdając Level za granicą zostaje jeszcze zdanie w PL egzaminu na Relcie z frazeologii... Totalny dla mnie bezsens ale pewnie coś w tym jest . Czyli podsumowując poza PL opłaca się chyba tylko robić przedłużenia w nadziei na podbicie poziomu.

    Żeby nie zakładać nowego wątku... prośba o rozjaśnienie do kolegów mających licencje uk.

    Jako że u nas zimno postanowiłem polecieć na 1.5 miesiąca do USA trochę polatać. Znalazłem JAAową szkołę w której postanowiłem przy okazji zrobic MEP(L). Szkoła jak chyba każde działa w oparciu o angielskie CAA. Pisząc z HT (który jest egzaminatorem ) powiedział mi że będzie musiał zrobić mi egzamin z RT ( jak rozumiem to jest ten FROTL ? ) , ponieważ nie jestem nativespkr. a moj angielski nie jest porażająco dobry napisał mi że w tabelce engnlish prof. będzie musiał zakreślić N , co wg niego jest równoznaczne z otrzymaniem LVL 4 . Przeglądałem dokumentację na stronie CAA i szczerze to nic nie rozumiem. Co wazne po zdaniu egzaminu MEP(L) w usa , szkoła wymienia mi polską licencję na angielską ale już z nowym uprawnieniem. Przechodząc do sedna, czy jeśli dorobię do tego IR(A) w PL , będę musiał walczyć jeszcze z językiem ?
    Problem jaki widzę w RELCIE jest jeden, wg mnie jest to system nieprzystosowany do GA , osoba która nie lata zawodowo wg mnie ma mocno pod górkę.
    Pyt nr 2. Czy tą angielską licencję będę mógł przenieść do Polski ? czy nie ma takiej konieczności? Jak wygląda sprawa przedłużania ewentualnych uprawniń w Polsce lub wpisania nowych zdanych w Polsce do angielskiej licencji...


    Ufff. Przepraszam za tyle pytań ale się pogubiłem

    Pzdr.
    Jakub

  18. #18
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    dla uzupelnienia informacji i moze rozjasnienia calej sytuacji zamieszczam link do pewnego dokumentu, ktory moze okazac sie pomocny

    Sekcja dot. tematu to PART M dokumentu CAP804 (UK CAA zgodnosc z EASA)

    http://www.caa.co.uk/docs/33/CAP804Cor.pdf

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    kszyhu77 , dzięki za link. CAP'y oraz Doc 9835 II edition 2010 , którym podpiera się ULC znam chyba na pamięć.

    Tak naprawdę pytanie jest jedno i w dodatku bardzo proste:
    Na jakiej podstawie ( o ile w ogóle ) ULC może nie honorować nieformalnego oszacowania biegłości językowej na 6?

    Czy ktoś z szanownych forumowiczów "wałkował" tą sprawę z ULCem?

    Jestem w stanie próbować zrozumieć , że takie oszacowanie wykonane przez angielskiego egzaminatora może budzić jakieś wątpliwości - każdy egzaminator CAA , który jest biegły na lvl 6 może dać ci nieformalną 6 i jedyną oceną biegłości jest postawienie ptaszka na formularzu egzaminacyjnym na uprawnienie ( choć uważam ,że ulc nie powinien tego podważać ) .


    Ciekawy przypadkiem jest Irlandia i tamtejsze egzaminy biegłości językowej. Nie ma czegoś takiego jak RELTA i podobne tego typu egzaminy.

    Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że poza certyfikatem egzaminatora do uprawnień lotniczych niektórzy z nich są tzw. ELA

    Za irlandzką stroną IAA

    " English Language Proficiency assessments are currently performed during Licence Skill Tests (LSTs) and Licence Proficiency Checks (LPCs) by examiners authorised by the Authority as English Language Assessors. "

    Czy polska władza lotnicza , może podważać autoryzację wydaną przez IAA ?

    Istotnym jest tutaj również pkt 6.2.8.10 - 6.2.8.14 przytoczonego dokumentu icao Doc 9835 II edition 2010 który porusza temat lvl6.

    Egzaminator wydaje jednostronicowy protokół w którym wpisane jest bodajże sześć albo pięć składowych ocen ( płynność, składnia itd itd ) oraz ocena końcowa będąca najniższą uzyskaną oceną.

    Zastanawia mnie również, że taki dokument wydany przez irlandzkiego ELA jest w pełni honowany przez tamtejszy urząd lotniczy i w rezultacie daje wpis do licencji : English valid for life .

    Jest to bardzo ciekawa sytuacja, ponieważ wygląda na to , że ULC uważa że ma monopol na testy językowe i nie przyjmuje do wiadomości czegoś takiego jak oszacowanie nieformalne.

    Czy szanowni forumowicze mają jakieś przemyślenia w tej kwestii ? Sprawa jest naprawdę ciekawa.

    Pzdr

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale kombinujesz. Na poziomie IR trudno mówić o "frazeologii GA", bo atco za każdym razem gada do Ciebie jak do każdego komercyjnego, więc Twój argument o nieprzystosowaniu jest chybiony.
    + Stanowisko ULC w sprawie licencji pilota wydanych w UE | dlapilota.pl
    Ten egzamin jest do przejścia.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •