Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie zmiany w Licencjonowaniu


    Polecamy

    Dzięki EASA mamy zmiany w licencjach http://www.ulc.gov.pl/_download/pers...y_lic_0112.pdf

  2. #2
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Orientujesz się może czy będą miały miejsce jakieś zmiany w szkoleniach instruktorskich na FI(G)*? Bardziej niż o program i wymiar szkolenia chodzi mi o wymagania wstępne dla kandydatów. Jeśli tak to jak szybko zaczną obowiązywać? Czy ośrodki szkolenia będą miały w tym przypadku również kilka lat na opracowanie i wdrożenie nowego programu, szkoląc do tego momentu według starych zasad?
    I jeszcze jedna rzecz która mnie zaciekawiła. W tabelce na stronie 13 i 14 jest mowa o konwersji krajowych licencji PL(FB) i CPL(AS) na easowskie SPL czyli...licencje szybowcowe. Czy ja czegoś nie rozumiem czy ktoś się pomylił? Przecież nigdzie nie ma mowy o likwidacji licencji balonowych i sterowcowych zawodowych, a wręcz przeciwnie.

    Ehh, gdyby nie biurokracja życie byłoby nudne...

    *FI(SPL)?

  3. #3
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Thumbs down

    3. Od dnia 8 kwietnia 2013 r. pilotom samolotów i śmigłowców będą wydawane licencje EASAowskie,
    zgodnie z wymaganiami części‐FCL. Do 8 kwietnia 2016 roku podstawą wydania
    licencji zgodnej z wymaganiami części‐FCL może być szkolenie odbyte w ośrodku JAR‐owskim
    pod warunkiem złożenia kompletnego wniosku o wydanie licencji, tzn. pod warunkiem
    zaliczenia do dnia 8 kwietnia 2016r. wszystkich egzaminów.
    Czyli jeśli dobre rozumiem ktoś kto właśnie zdał teorię do ATPL-a, a do 8 kwietnia 2016 nie uzyska tej licencji będzie musiał zdawać jeszcze raz teorię ?
    Do tej pory było 7 lat na uzyskanie tej licencji, a w praktyce nawet więcej.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Alfsky
    nie jest tak zle:
    jesli chodzi o samoloty, jesli wlasnie ktos zdal teorie ATPL to jest ok i to sie liczy do przyszlej licencji (wszystkie egz zdane do marca 2012) Jesli nie wszystko jest zdane do marca to niektore przedmioty trzeba niestety zdawac ponownie w nowym formacie(nowej bazie pytan?)

    to jest informacja na podstawie angielskiego ulcu (CAA) jesli w Polsce sa inne kryteria to z gory wolam "nie strzelac!"

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Orientujesz się może czy będą miały miejsce jakieś zmiany w szkoleniach instruktorskich na FI(G)*?
    FI(S)

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Bardziej niż o program i wymiar szkolenia chodzi mi o wymagania wstępne dla kandydatów.
    100h i minimum 200 startów jako PIC

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Jeśli tak to jak szybko zaczną obowiązywać? Czy ośrodki szkolenia będą miały w tym przypadku również kilka lat na opracowanie i wdrożenie nowego programu, szkoląc do tego momentu według starych zasad?
    któż to wie....

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    I jeszcze jedna rzecz która mnie zaciekawiła. W tabelce na stronie 13 i 14 jest mowa o konwersji krajowych licencji PL(FB) i CPL(AS) na easowskie SPL czyli...licencje szybowcowe. Czy ja czegoś nie rozumiem czy ktoś się pomylił?
    oszybka, pomyłka znaczy się

    Cytat Zamieszczone przez Flycat Zobacz posta
    Ehh, gdyby nie biurokracja życie byłoby nudne...
    A jakie bezrobocie wśród pracowników sektora publicznego....

  6. #6
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Dzięki ESK1X. Wygląda więc na to, że wymagania się obniżą. Czy przytoczenie powyższych oznacza jednocześnie, że zlikwidowany zostanie wymóg akrobacji podstawowej i 20 PIC na dwusterze? O ile w przypadku zniknięcia tego pierwszego miałbym bardzo negatywne odczucia, o tyle te godziny faktycznie mogliby sobie odpuścić albo przynajmniej radykalnie zredukować.

  7. #7
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ramp Handler Zobacz posta
    Alfsky
    nie jest tak zle:
    jesli chodzi o samoloty, jesli wlasnie ktos zdal teorie ATPL to jest ok i to sie liczy do przyszlej licencji (wszystkie egz zdane do marca 2012) Jesli nie wszystko jest zdane do marca to niektore przedmioty trzeba niestety zdawac ponownie w nowym formacie(nowej bazie pytan?)

    to jest informacja na podstawie angielskiego ulcu (CAA) jesli w Polsce sa inne kryteria to z gory wolam "nie strzelac!"
    No właśnie nie byłbym pewien. Wszystkie egzaminy to rozumiem że praktyczny też.
    Czyli Praktyczny do kwietnia 2016 co od marca 2012 daje 4 lata. WG JAA było 7 lat od zdania IR-a...

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam
    Ja wlasnie walcze z biurokracja UK CAA.
    Tak na szybko, zrobilem szkolenie CPL w lipcu (egzamin praktyczny), potem zrobilem IR w sierpniu, poniewaz robile IR w Hiszpanii w FTO, ktory nie ma CAA aproval musialm zlozyc kupe wiecej papierow, a dotego szkola z Hiszpanii Fly in Spain w Jerez ma dziala pod PUNITZ FLUG z Austrii, wiec po moim egzaminie papiery zostaly wyslane z Hiszpanii do Austrii aby szef wyszkolenia je podpisal, potemz Austrii papiery zostaly wyslane do mnie do UK. Nastepnego dnia po otrzymaniu papierow z Austrii zawiozlem je do CAA osobiscie. Wszystko wg JAA, zlozylem dokumenty 12 wrzesnia, a EASA weszla w rzycie w UK 17 wrzesnia. Wszystko wydawalo sie OK, ale miesiac pozniej moje papiery wrocily z listem, ze zlozylem zly formularz i ze nie zaplacilem. No coz kilka telefonow pozniej i jeszcze maila nasmarowalem (na ktorego jeszcze nie odpowiedzieli) zlozylem papiery na nowym formularzu, ktory jest zakrecony jak sloik na zime. Po kolejnych 2 tygodniach (w ostani piatek) dostalem maila, ze formularz jest zle wypelniony
    Znowu wypelnilem formularz wyslalem maila, w poniedzialek wysle fax zeby byc pewnym, no i jeszcze zadzwonie do nich co ich znowu boli. Problem polega na tym, ze ir zrobilem wg skroconego programu 40h zamiast 50h, czego wg EASA juz zrobic niemoge.
    W UK nikt nic niewie co i jak z EASA, nawet samo CAA nie potrafi odpowiedziec na pytania odrazu. Niestety padlem ofiara zmiany przepisow, mam nadzieje, ze nidlugo sie to skonczy pozytywnie dla mnie.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  9. #9
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Te 10h to Ci odjęli z symulatora czy samolotu?

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Urwali z sima, jak urwiesz z samolotu, na ktorym i tak jest tylko 15h to by juz nic nie zostalo
    Pozdrawiam
    Lukasz

  11. #11
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    wolf, a z jakiej to okazji urwali ci te 10h?

    K

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie


    Polecamy

    Wg starych, JAR, przepisow po zdaniu CPL mogles urwac 10h ze szkolenia do IR bez posiadania CPL, warunkiem bylo zdanie egzaminu praktycznego CPL. Wg EASA jzu musisz miec CPL w rece zeby to zrobic.
    Pozdrawiam
    Lukasz

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •