Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree1Likes
  • 1 Post By aaben

Wątek: IR(A)SE a IR(A)ME

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie IR(A)SE a IR(A)ME


    Polecamy

    Hej
    Chciałbym się zorientować czy aby robić IR(A)ME trzeba mieć wcześniej zrobiony IR(A)SE? Przeglądałem JAR-FCL1 ale nie mogę tego znaleźć. Dlatego też proszę o pomoc i wyjaśnienie tego albo o wskazanie źródła, gdzie to znajdę (a najlepiej jedno i drugie). Wiem, że do IR(A)ME potrzeba mieć wpisane MEPL(A) do licencji no i wylatane 70h jako PIC (wymaganie do MEPLA). Jeszcze jakieś dodatkowe wymagania? Oprócz teorii z IR i ME albo ATPL(A) i PPLki rzecz jasna

  2. #2
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam to IR(A)ME od razu załatwia ci też SE. Zapytaj się w jakimś FTO najlepiej.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Właśnie dzwoniłem do FTO i powiedziano mi, że w licencji nie jest wpisane w ogóle czy IR był robiony na SE czy ME. Chociaż jakoś mi się to dziwne wydaje. Przecież nie byłoby rozróżnienia chyba gdyby to nie stanowiło różnicy. Tym samym wszyscy robiliby IR na SE bo taniej... coś ta pani w FTO się wydaje niezorientowana.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cosmo Zobacz posta
    Jeszcze jakieś dodatkowe wymagania
    pamietaj, że w momencie wpisania IR(A) do licencji musisz mieć ICAO minimum LVL 4 oraz R/T w j. angielskim.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jakubPL Zobacz posta
    pamietaj, że w momencie wpisania IR(A) do licencji musisz mieć ICAO minimum LVL 4 oraz R/T w j. angielskim.
    R/T? Mógłbyś to rozwinąć, bo nie znam znaczenia tego skrótu.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Radiotelephony.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Odkopuję temat. Otóż dostałem właśnie licencję z wpisem "IR/ME". Zaciekawiony zacząłem sprawdzać zmiany JAR-EASA. W JARach było:
    JAR–FCL 1.180 Privileges and conditions
    (a) Privileges
    (1) Subject to the rating restrictions imposed by use of another pilot functioning as a co-pilot (multi-pilot restriction) during the skill test set out in Appendices 1 and 2 to JAR–FCL 1.210, and any other conditions specified in JARs, the privileges of a holder of a multi-engine IR(A) are to pilot multi-engine and single-engine aeroplanes under IFR with a minimum decision height of 200 feet (60 m). Decision heights lower than 200 feet (60 m) may be authorised by the Authority after further training and testing in accordance with JAR–OPS, AMC FCL 1.261(a) paragraph 6 and with Appendix 2 to JAR–FCL 1.240, section 6.
    No to teraz dla porównania EASA:
    FCL.605 IR — Privileges
    (a) The privileges of a holder of an IR are to fly aircraft under IFR with a minimum decision height of 200 feet (60 m).
    na razie nic na temat SE/ME, ale dalej:
    FCL.620 IR — Skill test
    (b) For a multi-engine IR, the skill test shall be taken in a multi-engine aircraft. For a single-engine IR, the test shall be taken in a single-engine aircraft. A multi-engine centreline thrust aeroplane shall be considered a single-engine aeroplane for the purposes of this paragraph.
    Nic na temat możliwości latania SE/IR mając w licencji ME/IR. Ktoś to interpretuje inaczej?

  8. #8
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Nie wiem czy dobrze rozumiem - teraz będą 2 wpisy z IRa? Czy inaczej: Jak ktoś zrobi jeden to dostane ten wpis a jak ma się dwa to poprostu IR? Przedłużanie tego oddzielnie byłoby już lekkim skurw... ze strony władz ;/
    Chociaż co ja się dziwie... masa nowych uprawnień jedynie dla wyłudzenia kasy...

  9. #9
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wszystko wskazuje na to, że będzie mega rozdrobnienie uprawnień. W najgorszej sytuacji będą instruktorzy z uprawnieniami na wszystkie klasy instruktorskie...
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  10. #10
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    ...a mechanicy będą mieli osobno uprawnienia na silnik , osobno na płatowiec i osobno na pompowanie kółek ...co za czasy

  11. #11
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    ...a mechanicy będą mieli osobno uprawnienia na silnik , osobno na płatowiec i osobno na pompowanie kółek ...co za czasy
    to wszystko dla naszego dobra i bezpieczenstwa aby nie było juz więcej chwil grozy

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Czy na podstawie odpowiedzi ULC z tego tematu:
    Nowe uprawnienia od 8 kwietnia
    i
    http://edziennik.ulc.gov.pl/DU_ULC/2012/35/akt.pdf, str. 3.
    nie wynika, że ten PART-FCL na razie w Polsce nie obowiązuje?

  13. #13
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    http://edziennik.ulc.gov.pl/DU_ULC/2012/35/akt.pdf, str. 3.
    nie wynika, że ten PART-FCL na razie w Polsce nie obowiązuje?
    W tym komunikacie jest napisane, że ULC odroczył wprowadzenie PART-FCL do 8 kwietnia 2013 r., więc już obowiązuje od 2 miesięcy.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Faktycznie, dzięki.
    Buashy likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Mam Partowską licencję i już nie ma jak w JARowskiej IR(A) tylko IR/ME. A IR robiłem najpierw na SE a dopiero później na ME.

    IR/ME załatwia od razu SE.

  16. #16

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    No właśnie, tylko gdzie jest tak napisane? Czy kiedy zrobiłeś IR/ME i wydawali Ci nową licencję miałeś ważnego IR(A) (tego na SE?)

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Cholera, chyba się pospieszyłem z tą swoją odpowiedzią... Tak mi to gdzieś w pamięci siedziało, że to kiedyś w JARach znalazłem, ale teraz nie mogłem tego znaleźć. Pamięć chyba nie ta...

    IR(A) miałem ważne do lutego 2013. Gdzieś w lipcu 2012 zrobiłem IR/ME, a egzaminator wpisał mi przedłużenie IR(A) do licencji. Z miesiąc temu odebrałem licencję PARTowską z wpisem IR/ME. Kilka dni temu przedłużyłem IR/ME na symulatorze.

    No i rzeczywiście wychodzi na to, że gdy wymieniałem licencję to miałem to IR/SE nieważne... Trzeba będzie chyba do ulcu zadzwonić i kogoś mądrzejszego się zapytać...

  18. #18
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    No właśnie, tylko gdzie jest tak napisane? Czy kiedy zrobiłeś IR/ME i wydawali Ci nową licencję miałeś ważnego IR(A) (tego na SE?)
    Wymieniałem licencję mając ważne IR i MEPL. Dla pewności dałem ksero z przedłużenia IR na MEPL. Wg ULC IR/ME załatwia też IR/SE. Moim zdaniem w tym przypadku jest to logiczne. Wcześniej natomiast nie było nigdzie widać czy możesz latać IR/ME chyba że miałeś to wpisane w książkę lub woziłeś ze sobą protokół.

  19. #19
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    a czy mając IR SE a chcąc dorobić IR ME to czy oprócz 3 godz na FNTPII oraz 2 godz na samolocie to należy także robić kolejny egzamin praktyczny w ULC i płacić za niego czy też jedzie się do ULC z zaświadczeniem z odbytego szkolenia, podobnie jak to miało miejsce przy VFR noc ?

  20. #20
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie


    Polecamy

    Jest jeszcze egzamin na samolocie i dopiero potem dostajesz protokół i razem z zaświadczeniem o ukończeniu szkolenia idziesz do ULC po wpis.

    Edit:
    Często też osoby zdające ten egzamin przedłużają również MEP(L), żeby mieć zrównane daty tych uprawnień i potem przedłużać je razem.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •