Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16

Wątek: Bartolini Air

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    United Kingdom

    Domyślnie Bartolini Air


    Polecamy

    Dzien Dobry Wszystkim! Jestem nowy dla lotnictwa.net.pl. Chcialbym poznac wasza opinie na temat Bartolini Air w Lodzi. Nie mam zadnego doswiadczenia w lataniu w Polsce i interesuje mnie szkolenie ME, IR, MCC. Dzieki!

  2. #2
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    Dobry wybór.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Polecam. Ceny są może i wyższe niż u konkurencji, ale jakość jest na bardzo wysokim poziomie, o czym niech świadczy chociażby ilość osób zza granicy ( nie tylko Europa ), które tam latają. Osobiście robiłem tam PPL + VFRnoc i dobiłem do 105h TT, więc jak masz jakieś pytania to pisz na PW albo w tym temacie, to chętnie odpowiem.

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    United Kingdom

    Domyślnie

    Dzieki za opinie. Dwoch z moich znajomych (obydwaj Anglicy) robili tam CPL, ME, IR I byli bardzo zadowoleni, ale chcialem uslyszec polskie opinie. Mam nadzieje zaczac IR pod koniec tego roku. Czy w Polsce w tym czasie pogoda temu sprzyja?

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Proponowałbym zaczynać na wiosnę.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    United Kingdom

    Domyślnie

    Niestety z urlopem mam problem na wiosne. A czy ma ktos moze jakies doswiaczenie z Tecnam P2006t? Brak de-icing i anti-iceing eqip. pewnie troche te samoloty ogranicza. Jakies nieciekawe przygody?

  7. #7
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez The Polish One Zobacz posta
    Dzien Dobry Wszystkim! Jestem nowy dla lotnictwa.net.pl. Chcialbym poznac wasza opinie na temat Bartolini Air w Lodzi. Nie mam zadnego doswiadczenia w lataniu w Polsce i interesuje mnie szkolenie ME, IR, MCC. Dzieki!

    Polecam.

  8. #8
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez The Polish One Zobacz posta
    Niestety z urlopem mam problem na wiosne. A czy ma ktos moze jakies doswiaczenie z Tecnam P2006t? Brak de-icing i anti-iceing eqip. pewnie troche te samoloty ogranicza. Jakies nieciekawe przygody?
    Tylko, że na wiosne IR zrobisz w tydzien a pod koniec roku to nawet miesiąc. Mówię o samym samolocie. To, że się szkolisz do IFR to wcale nie znaczy, że loty można wykonywać w IMC i oblodzeniu... nawet w nocy nie można.

  9. #9
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    To, że się szkolisz do IFR to wcale nie znaczy, że loty można wykonywać w IMC
    Hmm, ciekawe. Może jakieś poparcie przepisami, że szkolenia do IR nie można robić w IMC? Mam tylko nadzieję, że potem tak wyszkolone osoby nigdy nie wlecą w chmury.

  10. #10
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    PL-6 4.2.4.5 -> Każdy IMC w zimę to powód do przewidywania warunków oblodzenia przynajmniej jak się nie ma doświadczenia a akurat ja nie miałem. Masz FIKI = możesz lecieć. Niestety większość samolotów GA nie ma. Nawet samo posiadanie instalacji nie gwarantuje, że samolot ma też certyfikat do lotów w takich warunkach. Może sam nie mam dużego doświadczenia ale w ostatnią zimę miałem dość sporo egzaminów właśnie na poziomie IFR i latania zawodowego (szkolenie do CPL też w całości miałem w zimę) to praktycznie zawsze w GAMET było, że icing od A010 i tyle, nawet nie musiało być chmur. Łatwo się domyślić, że trochę podejść do egzaminu było... i kończyły się na briefingu. Egzaminator tylko pytał się czy wg mnie można lecieć w takich warunkach, odpowiadałem, że nie i był fajrant.

    IMC i oblodzeniu
    Wyciągnąłeś zdanie z kontekstu. Nie widzę przeszkód w lataniu w IMC na szkoleniu jak nie ma oblodzenia - czyli w lato (chociaż wtedy też może przylodzić czasem). Natomiast jestem prawie pewien, że gdzieś widziałem zakaz szkolenia IFR w nocy.

    Może to trochę nie ma związku ale przepisy (niekoniecznie te od szkolenia i niekoniecznie mające zastosowanie w tym konkretnym przypadku) często zabraniają wlotu w IMC podczas wykonywania lotów także tych wg IFR.

  11. #11
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Generalnie to chodziło mi o to, że to nie jest tak, że IFR nagle załatwia wszystko. Często osoby myślą, że zrobią sobie IR i nagle można latać w każdych warunkach. A tak nie jest. Tylko taką opinie chciałem wyrazić. No i dodatkowo, że latanie w zimę jest lekko problematyczne i wymaga więcej czasu co się może pogryźć z urlopem.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    United Kingdom

    Domyślnie

    i wymaga więcej czasu co się może pogryźć z urlopem
    Tego wolałbym uniknąć. Mój CPL test tez sie przez pogodę przyciągnął. W sumie nie ma sie go spieszyć, nigdzie i tak roboty nie ma.

  13. #13
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Zgodzę się co do latania w oblodzeniu. Tutaj większość, jeżeli nie wszystkie małe samoloty nie są dopuszczone do lotów w przewidywanych warunkach oblodzenia.

    Co do latania w samą zimę to nie jest tak źle. Jak jest -20C to jest nawet fajnie. Gorzej jest jesienią i wiosną gdzie temp ok 0, mgły i oblodzenie od ziemi.

    Jednak stwierdzenie że szkolenie IR nie powinno być w IMC to masakra. A dlaczego nie można szkolić IR w nocy? Czy wspomniane PL6 dalej obowiązują?

    Edit:
    Zgodzę się też, że zrobienie IR w niczym nie załatwia sprawy. Szczególnie jak ktoś potem chciałby latać w rzeczywistych IMC solo. Wtedy bardzo przydaje się druga osoba

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    United Kingdom

    Domyślnie

    Jakis czas temu zrobilem co Brytyjczycy nazywaja "IMC Rating" i zdaje sobie sprawe jak wazne jest doswiadczenie latania IFR szczegolnie w turbulencjach.

    Wracajac do IR to mam nadzieje na mrozne, sloneczne dni polskiej zimy. Tutaj niestety od pazdziernika do marca niskie chmury, deszcz i mglda (z krotkimi przerwami).

  15. #15
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas Zobacz posta
    Czy wspomniane PL6 dalej obowiązują?
    Tak - w lotach niekomercyjnych

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas Zobacz posta
    A dlaczego nie można szkolić IR w nocy?
    Właśnie kurcze... bez bicia przyznaje się, że nie pamiętam gdzie to widziałem. Niemniej jednak rozkmina była tęga i wszyscy stwierdziliśmy, że to bez sensu. Może ktoś pamięta gdzie to było?

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas Zobacz posta
    Jednak stwierdzenie że szkolenie IR nie powinno być w IMC to masakra.
    No tak - zgoda Ja też latałem w IMC ale to lato było.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    United Kingdom

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam ponownie. Czy krorys z Panow moze mi polecic jakies CD/DVD zawierajace polska frazeologie (RT)? Z gory dziekuje.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •