Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie Pomocy !! Kilka głupich pytań na przedłużenia licencji i możliwej gafie ULCu


    Polecamy

    Witam Was.

    Nie widziałem do jakiego fora to dać , ponieważ jest tak dużo sub-forums, że można się pogłubić , i jedna są mniej aktywne od drugich.

    Jestem średnio oblatany w temacie, z różnych powodów związanych z moim lataniem.

    Obecnie mam fATPL, czyli też CPL, IR, ME.

    Jak wygląda proces przedłużenia tych licencji? Idzie się do ośrodka, i z egzaminatorem lub uprawnioną osobą, robi się jakby "checkride", po czym wypełnione są protokoły na przedłużenie licencji na podstawie starych licencji, i jest on wysłany do ULC, po wprowadzeniu opłate za przedłużenie, prawda?

    Instruktor wpisuje do starych licencji przedłużenie, lub nowe daty ważnośći uprawnień, noi co dalej się dzieje? Czy nowe licencje zostaną przesłane z nowymi datami? Jak to wygląda jeśli chodzi o dalszy proces?

    Mój problem jest następujący, właśnie wszystko co opisałem było zrobione, dowiedziałem się o "nowej licencji która jest do odebrania w delegaturze", od tamtego czasu przebywam za granicą, i upoważniłem znajomego by mi je odbrał, tak uczynił, ale Pani nie chciała mu wydać bez starych licencji, więc szybko musiałem wysłać stare które były w moim posiadaniu (te z wpisem od egzaminatora z przedłużeniem). Kolega dostał "nowe" licencje, noi mi je dostarczył w końcu. Dostałem je w końcu do ręki jakieś 5 miesięcy po wydaniu, ponieważ byłem i jestem za granicą.

    Dostaje licencje, patrze, a to dokładnie ta sama licencja którą dopiero wysłałem, tylko bez wpisów egzaminatora !!! Czyli wydrukowali mi jakby moją orgyinalną licencje która mi została wydana zaraz po egzaminach praktycznych (robiłem konwersje z FAA na JAA). Daty ważnośći wpisane są na rok 2012 , a powinny być na 2013 ponieważ rok temu je przedłużałem na kolejny rok. Ma ktoś jakieś rady, lub informacje jak to powinno wyglądać i co jestem w stanie zrobić by to sprostować??

    Nie mam doświadczenia w tych sprawach z polskim ULCem.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc, sprawa jest dość pilna.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Może po prostu zadzwoń do ULC i spróbuj wyjaśnić sytuację.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Irik Zobacz posta
    Może po prostu zadzwoń do ULC i spróbuj wyjaśnić sytuację.
    No właśnie tak zrobie. Tylko pomyślałem że może czegoś nie rozumiem, i że może cos musiałem gdzieś wpisać nie wiem.

    Czyli jest błąd w takim razie tak? No bo raczej nie powinno tak być że nowa licencja wygląda dokładnie tak samo jak stara, jak została mi wydana 2 lata temu.

    Dzięki !

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Nie stwierdzam, że jest błąd, po prostu nie wiem. Jeszcze nie mam takich uprawnień także nigdy się nie interesowałem tematem.

  5. #5
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Jest tak jak napisałeś. CPL nowy wg PART-FCL jest bezterminowy a uprawnienia przedłużasz tak, że idziesz do egzaminatora robisz checkride albo przedłużasz na podstawie bieżącego doświadczenia. On Ci to wpisuje w licencje, papiery jadą do ulcu... tyle, czasami jeszcze trzeba zapłacić.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Jest tak jak napisałeś. CPL nowy wg PART-FCL jest bezterminowy a uprawnienia przedłużasz tak, że idziesz do egzaminatora robisz checkride albo przedłużasz na podstawie bieżącego doświadczenia. On Ci to wpisuje w licencje, papiery jadą do ulcu... tyle, czasami jeszcze trzeba zapłacić.
    Dziękuję za potwierdzenie. Własnie przedewszystkim tego się chciałem upewnić. Z ULCem reszte jakoś załatwie. Jeszcze się dopatrzyłem że mi angielskiego nie wpisali tak samo.................

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •