Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
Like Tree7Likes

Wątek: Pilot akrobacyjny

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kroczyce, Poland

    Domyślnie Pilot akrobacyjny


    Polecamy

    Witam.

    Chciałbym się zapytać - drodzy forumowicze, jak zostać pilotem akrobacyjnym? Jakie trzeba mieć licencje, aby można latać samolotami typu Extra 300? I jak latać na takim samolocie. Czy trzeba go kupić, czy może wypożyczyć ... I jaki jest tego ogólny koszt. W Polsce idzie to zrobić, czu trzeba gdzieś za granicą?

    pozdrawiam,
    Benio

  2. #2
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Z tego, co mi wiadomo, można się szkolić zaraz po PPL. W taki sam sposób jak np na tail dragger'a. Koszt jest nieco niższy niż w wypadku licencji turystycznej ale o dokładną wycenę musiałbyś uderzyć do szkół, które prowadzą takie szkolenia (jeżeli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi).

    Co do samolotów typu Extra - widziałem kilka na sprzedaż. Są cholernie drogie . Ostatnio rzuciła mi się w oczy własnie Extra 330 za 200 000, tylko nie pamiętam w jakiej walucie (USD, GBP lub Ojro).

    Pozdrawiam
    Tomek

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  3. #3
    pitekman
    Goście

    Domyślnie

    Jeśli w miare tani sposób szukasz wrażeń z akrobacji, polecam szybowce.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Major87 Zobacz posta
    Z tego, co mi wiadomo, można się szkolić zaraz po PPL.
    Na szczescie nie jest to prawda. Cytat ze strony cambridgeaeroclub.co.uk - "You do not need to be a qualified pilot to receive aerobatic training."
    Odnosnie szybowcow to moj pierwszy w zyciu lot szybowcem byl wlasnie na akrobacje. Po tym locie nie potrzebowalem korzystac z autobusu komunikacji miejskiej aby wrocic z lotniska do domu. Taka mialem faze.

  5. #5
    Awatar Major87

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Chesterfield

    Domyślnie

    Czyli wychodzi na to, że można zrobić "papiery" na akrobata bez PPL-ki? Jakiś czas temu czytałem (nie pamiętam teraz gdzie), że jedną z wielu dróg rozwoju po PPL jest właśnie trening na samoloty akrobacyjne, dlatego założyłem, że jednak trzeba mieć PPL w kieszeni.

    D5100| 70-300VR | Skyliner 200P
    Liberate my madness!!

  6. #6
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adas77 Zobacz posta
    Na szczescie nie jest to prawda. Cytat ze strony cambridgeaeroclub.co.uk - "You do not need to be a qualified pilot to receive aerobatic training."
    co-fuc**n'-mon, are you for real? ;-) to zdanie ma tyle znaczen, ile jest czytajacych je ludzi. to jest reklama klubu. cos w stylu: 'nie potrzebujesz papierow, zeby przeleciec sie samolotem akroabcyjnym'. to jest tez klasyfikowane jako szkolenie. tak jak trial lesson (lot zapoznawczy). ale nie oznacza to, ze bez licencji wpakujesz sie do samolotu i heja w chmury. oczywiscie mozesz sobie polatac z instruktorem, nikt ci nie broni...

    Cytat Zamieszczone przez adas77 Zobacz posta
    Odnosnie szybowcow to moj pierwszy w zyciu lot szybowcem byl wlasnie na akrobacje.
    i pewnie wykonales ten lot sam ;-)

    Cytat Zamieszczone przez Major87 Zobacz posta
    dlatego założyłem, że jednak trzeba mieć PPL w kieszeni.
    i dobrze zalozyles, jesli chces ta akrobacje latac sam. jesli chcesz sobie polatac dla przyjemnosci z kims, to nie musisz miec papierow. mozesz dolozyc sie do kosztow, jesli kogos z samolotem akrobacyjnym znasz.

    K
    ruben323 likes this.

  7. #7
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Generalnie czy są jakieś przepisy, które zabraniają po PPLce kupić Extrę i polecieć do strefy kręcić sobie akrobacje?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  8. #8

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kroczyce, Poland

    Domyślnie

    A taki samolot typu Extra trzeba wylaszować?

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Generalnie czy są jakieś przepisy, które zabraniają po PPLce kupić Extrę i polecieć do strefy kręcić sobie akrobacje?
    A nie trzeba przypadkiem zrobić high performance endorsement, żeby latać czymś powyżej 200 hp ( Extra ma jeśli mnie pamięć nie myli 300 hp )?

  10. #10
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Generalnie czy są jakieś przepisy, które zabraniają po PPLce kupić Extrę i polecieć do strefy kręcić sobie akrobacje?
    znam chlopa, ktory lata 300-tka i ma ino PPL. w sumie nie ma chyba przepisow zabraniajacych. masz kase, latasz co chcesz. z glowa oczywiscie. podejrzewam, ze do takiej przesiadki potrzebne byly by wpisy na kolko ogonowe, complex A/C (zmienny skok smigla) i szkolenie akrobacyjne. i jeszcze raz, jak masz kase, to sie mozesz uprzec, ze to zrobisz na extrze. tak jak to zrobil moj znajomy chlop. money rules the world ;-)
    Kaczorra likes this.

  11. #11
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77 Zobacz posta
    podejrzewam, ze do takiej przesiadki potrzebne byly by wpisy na kolko ogonowe, complex A/C (zmienny skok smigla) i szkolenie akrobacyjne.
    A jak to szkolenie mniej/więcej rozkłada się w kosztach? Bo jak na razie znalazłem, tylko informacje o szkoleniach akrobacji szybowcowej.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2013
    Mieszka w
    Kroczyce, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ROOS Zobacz posta
    A jak to szkolenie mniej/więcej rozkłada się w kosztach?
    Ponawiam pytanie ...

  13. #13
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beniamin Rosół Zobacz posta
    Zamieszczone przez ROOS
    A jak to szkolenie mniej/więcej rozkłada się w kosztach?
    Ponawiam pytanie ...
    nie wiem jak w Polsce, ale w klubie, w ktorym latalem ceny ksztaltowaly sie mniej wiecej tak:

    sesja 20 minut: 160 funciorow
    sesja 30 minut: 210 -//-

    byly to w sumie ceny za loty zapoznawcze na Pittsie

    cena za EX300 byla, z tego co pamietam, okolo 250 funtow (za sesje okolo 30 minut). ale to wale z pamieci (a ta, jak wiadomo wszem i wobec, zawodna jest)

    nie jest to tania zabawa, podejrzewam, ze nawet i w Polsce...

    K

  14. #14
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie

    A ile godzin wchodzi w takie szkolenie?

  15. #15
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ROOS Zobacz posta
    A ile godzin wchodzi w takie szkolenie?
    Jeden z osrodkow proponuje program 8h teorii I 8h latania do beginners level (poczatkujacy)

    Ceny za strona internetowa to:

    Extra 200 Ł265.00 za godzine (wliczajac instruktora).

    Extra 300 Ł500.00 za godzine

    Sukhoi 29 Ł750 za godzine

    Instruktor (W twoim samolocie) Ł40 za godzine


    EDiT:

    Zapomnialem wykleic strone

    http://www.BritishAerobaticAcademy.com/prices.html

    To jest szkola zalozona przez Marka Jefferiesa, jednego z lepszych brytyjskich akrobatow


    W Polsce cos Zelazni kreca chyba pod poznaniem, czy gdzies w tamtych okolicach
    ROOS and Beniamin Rosół like this.

  16. #16
    Awatar ROOS

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPDE/Dęblin

    Domyślnie

    A po ukończeniu takiego kursu dostaje się jakiś wpis do książki czy świadectwo kwalifikacji? Ponadto uprawniałoby to mnie do udziału w jakichś zawodach w akrobacji?

  17. #17
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ROOS Zobacz posta
    A po ukończeniu takiego kursu dostaje się jakiś wpis do książki czy świadectwo kwalifikacji? Ponadto uprawniałoby to mnie do udziału w jakichś zawodach w akrobacji?
    tak, do logbooka wbijany jest 'aerobatic rating'

    mozesz wtedy startowac w zawodach, ale dopiero po rekomendacji instruktora (AFI)

    cycat ze strony:
    The beginner’s level is a great introduction to aerobatic flying. There are several BAeA beginners’ competitions each year as well as the Loop beginner’s days. At this level you can expect Loops, rolls, stall turns, half Cubans and a quarter clovers in one short, cut down sequence. To compete at beginners you do not need to be signed off however you need to be recommended by an aerobatic flying instructor.
    K
    Beniamin Rosół likes this.

  18. #18
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Chyba także w licencje to się teraz wpisuje?

  19. #19
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    Chyba także w licencje to się teraz wpisuje?
    wyglada na to, ze masz racje. wpis jest tez do licencji, przynajmniej tak to wyglada z opisu w CAP804

  20. #20
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Można to też znaleźć w PART-FCL oraz w "AMC and GM to Part-FCL". Możliwe, że temat jest potraktowany tam ogólnikowo. Nie wczytywałem się akurat w akrobacje. Prawdopodobnie trzeba poczekać (a może już są?) na programy szkolenia zaakceptowane przez ULC do tego uprawnienia. Może nawet te stare z automatu są akceptowane. Niestety nie mam żadnego na kompie.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •