TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    PayLOADer
    Goście

    Domyślnie Egzamin praktyczny IR(A) jednosilnikowe samoloty


    Polecamy

    Witam, jestem po szkoleniu praktycznym IR(A) SEPL(A).
    Pytanie, co teraz? Jak wyglądają sprawy z ULCem najbardziej mnie to interesuje bo dawno państwowy zdawałem o nowe uprawnienia i nie pamiętam po prostu. W tabeli opłat płacę za egzamin praktyczny ale za "dodatek do licencji" czy dodatek do uprawnień?
    No i co poza opłatą muszę zrobić żeby wobec ULC być ok? Bo egzaminatorowi wiem, że mam pokazać dowód wykonania przelewu na kontu ULC, znaczy mieć ze sobą potwierdzenie, ale czy coś więcej poza zrobieniem przelewu na konto ULC wg tabeli opłat za odpowiedni egzamin praktyczny mam wysłać pocztą tradycyjną? Przypomnijcie mi proszę jak się z tym uporać, będę wdzięczny.
    Hej!

  2. #2
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Ośrodek szkolenia wydaje stosowny dokument, który się zwie potocznie "rekomendacją". Jest on zaświadczeniem o odbytym szkoleniu i stwierdzeniem gotowości do zdawania egzaminu praktycznego. Jak się ten egzamin zda to pora na odpowiedni wpis do licencji. Składasz "Wniosek o wpis uznanego uprawnienia(-ń)na typ lub klasę statku powietrznego lub IR", dołączasz odpowiednie załączniki, wśród których jest wspomniany dowód wniesienia stosownej opłaty (opłata, zgodnie z "Tabelą", jest za dodatkowe uprawnienie wpisywane do licencji, bo IR jest takowym), protokół z egzaminu praktycznego, zaświadczenie o odbytym szkoleniu praktycznym, ksero licencji, badań... chyba tyle. Czekasz ze dwa tygodnie na wydanie nowego druku licencji z wpisem IR/SE i śmigasz IFR-em
    Wszystko powinni Ci powiedzieć w Ośrodku, w którym się szkoliłeś. Chyba po ostatnim locie nie powiedziałeś "do widzenia" i już?
    Ostatnio edytowane przez RobCopter ; 19-12-2015 o 22:29

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Przede wszystkim musisz znaleźć egzaminatora, ktory zechce przyjąć egzamin. Najcześciej to organizacja szkoląca wskazuje kontakt do kogoś kto działa na danym terenie. Przed egzaminem musisz uiścić opłatę za egzamin, a egzaminator moze poprosić o potwierdzenie zapłaty (rzadko to robią jesli Cię znają, ale jesli pierwszy raz sie z Tobą spotka to dla świetego spokoju zapyta).

    po egzaminie dostaniesz protokół, ktory do ULC moze dostarczyć egzaminator lub Ty - zalezy jak sie dogadacie. Z mojego doświadczenia lepiej to zrobić samemu.

    Ponadto pamiętaj o wniosku o wpis uprawnienia, resztę dokumentów tak jak podał kolega powyzej, na samym wniosku (pobierz ze strony ULC) rownież są wskazane wymagane załączniki.

    p.s. Co to jest SEPL(A)? ;-)
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  4. #4
    PayLOADer
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta

    p.s. Co to jest SEPL(A)? ;-)
    SEP(L) miało być ;p

    Dobra już wszystko jasne Tak tak, egzaminatora już mi polecono, dobra czyli tylko zapłata i reszta już po egzaminie, o to mi chodziło.
    Dzięki serdeczne!
    Cytat Zamieszczone przez RobCopter Zobacz posta
    Chyba po ostatnim locie nie powiedziałeś "do widzenia" i już?
    Nie, nie było tak jednakże mimo iż powiedzieli mi że żadnych papierów nie muszę nigdzie wysyłać a mam jedynie wykonać przelew do ULC i wziąć w razie czego potwierdzenie zapłaty. Wolałem się jednak upewnić, strzeżonego ....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •