TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2015
    Mieszka w
    WLKP

    Domyślnie Wyposażenie IFR


    Polecamy

    Jakie jest wymagane wyposażenie samolotu żeby można było robić uprawnienia IR ?

    Szukałem w różnych źródłach, pytałem zawodowych pilotów i nikt nie jest mi w stanie jednoznacznie odpowiedzieć.
    Wiem że do latania w I trzeba posiadać doładowany samolot i booty, ale pytam jak to zrobić na uboższym samolocie.

  2. #2
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Najnowsze wymagania znajdziesz w Rozporządzeniu UE 965/2012 pkt CAT.IDE.A.130. Nie będę cytował, bo są tego ze dwie strony, ale cale rozporządzenie znajdziesz pod tym linkiem:

    http://www.ulc.gov.pl/_download/bezp...e_ue_965pl.pdf

    Powyższe tyczy się samolotów z certyfikatem EASA. Dla samolotów niecertyfikowanych mają zastosowanie przepisy Załącznika 6 ICAO, rozdział 4.

    Pozdrawiam
    M..M

  3. #3
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie

    Sorry
    Nie doczytałem jednego szczegółu, konkretnie "można robić uprawnienia".
    Tutaj sprawa jest prostsza :-)
    Możesz robić w ośrodku, który jest dopuszczony do tego typu szkolenia. A o to, czy samoloty zgłoszone w tym ośrodku do szkolenia, są odpowiednio wyposażone, zadbał już organ nadający certyfikat ATO/FTO.

    M..M

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2015
    Mieszka w
    WLKP

    Domyślnie

    Dzięki za dokument!
    Co w przypadku jeżeli chcę robić szkolenie na własnym samolocie? Kto sprawdza wyposażenie takiego samolotu przed rozpoczęciem szkolenia?
    Przyjmijmy że samolot jest w CAMO i wciągnięty do ośrodka szkolnego.

  5. #5
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez stack Zobacz posta
    (..)
    Co w przypadku jeżeli chcę robić szkolenie na własnym samolocie? (..)
    Przyjmijmy że samolot jest w CAMO i wciągnięty do ośrodka szkolnego.
    Pytanie do Szefa szkolenia (HT) danego ośrodka. Jeżeli uzna Twój samolot za nadający się do szkolenia IFR, to nie ma problemu. Jeżeli nie, możesz spróbować poszukać innego ośrodka, choć obawiam się, że w 90% przypadków odpowiedź będzie podobna.

    Pozdrawiam
    M..M

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •