Pozwolę sobie podbić temat
// moderatorów proszę o skasowanie TEGO postu oczywiście jak tylko ktoś odpisze
Witam serdecznie, przepraszam z góry za taki "newbie" temat, ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na forum na moje pytanie i w google też niestety nie (chyba że po prostu nie umiem szukać - mój błąd...), już tłumaczę o co chodzi.
Jak w świetle dzisiejszych przepisów wygląda przedłużanie uprawnień wpisanych w licencje?
Posiadaczem licencji pilota zawodowego CPL(A) jestem dopiero od tego roku i nie mam niestety wystarczającej jeszcze wiedzy w tym zakresie, tzn. jeżeli chodzi o problem tematu w/w.
To moje wpisy i teraz pytanie. Wiem, że SEP(L) co drugi raz można przedłużać na podstawie nalotu. Raz tak zrobiłem i przez to mam SEP'la ważnego do 31.08.2017. Jak to się ima do IRa i MEP'la? Tzn. Jak przedłużyć teraz te uprawnienia by miało to ręce i nogi? Bo z tego co pamiętam to IR(ME) jak przedłużę to automatycznie wchodzi mi IR(SE) ale jedynie przy ważnym SEP(L), czy to oznacza że IR(SE) będzie ważny tylko do 31.08.2017 jeżeli przed 30.04.2017 przedłużę jednoczeńsnie IR(SE,ME) + MEP(L) to chyba około 1.5h egzamin trwa.Uprawnienia: IR(A) (31-07-2017) [ SE,ME ]
MEP(L) (30-04-2017)
RADIO(M) ( - )
SEP(L) (31-08-2017)
Czy można coś przedłużać na symulatorze? Czy wszystko już na samolocie?
Z góry dziękuję za pomoc i nie hejtujcie tak od razu, po prostu świeży w takiej ilości licencji jestem wcześniej mając tylko SEP(L) - problemów nie było hehe
Pozdrowionka!
Pozwolę sobie podbić temat
// moderatorów proszę o skasowanie TEGO postu oczywiście jak tylko ktoś odpisze
"Kiedy pilot wylata 10 godzin, myśli że o lataniu wie już wszystko. Kiedy wylata 50 godzin uświadamia sobie, że o lataniu nie wie jeszcze wszystkiego. Kiedy wylata 500 godzin wie, że lataniu nigdy nie będzie wiedział wszystkiego."
Uprawnienia: IR(A) (31-07-2017) [ SE,ME ]
MEP(L) (30-04-2017)
RADIO(M) ( - )
SEP(L) (31-08-2017)
IR(A) SE,ME masz ważnego do 31.07.2017. Tzn. możesz latać w IFRze do tej daty bez przedłużania tego uprawnienia.
Natomiast żeby latać w IFRze czy VFRze musisz mieć na czym latać i tu przychodzi SEP(L) i MEP(L). Zatem czy to na I, czy na V żeby polecieć na jednosilniku musisz mieć SEP(L)a a na wielosilniku MEP(L)a.
Nie wiem czy egzaminator Ci zrobi przedłużenie MEP(L) + IR(A) w 1.5h, raczej celowałbym w 2.5h...
Do tego SEP(L) godzinkę lotu lub z nalotu na podstawie książki.
Jeżeli chodzi o przedłużenia na symulatorze - IR(A) możesz przedłużyć na sim, SEP(L) i MEP(L) już nie.
// Odnośnie konkretnie twojego przypadku to masz ciężko z połączeniem przedłużania IR(A) i MEP(L). Uprawnienie można przedłużyć 3 miesiące przed upływem ważności czyli w twoim przypadku żeby połączyć egzaminy musiałbyś polecieć 30.04, tylko 30.04 także dość wąskie okienko. W związku z tym odpada przedłużenie o którym piszesz "jeżeli przed 30.04.2017 przedłużę jednoczeńsnie IR(SE,ME) + MEP(L) to chyba około 1.5h egzamin trwa.".
IR(A)/ME można przedłużać razem z MEPLem i taki egzamin trwa 1.5h - tego jestem pewien.
IR(A) SE lub ME można przedłużać w symulatorze co drugi rok, MEPLa co roku w samolocie - tego jestem pewien.
W związku z powyższym opcja symulatora raczej się nie opłaca - ok,, opłaca się w małym stopniu bo 200-250PLN/h symulator, 1100-1300PLN/h twinek.
Praktycznie jest zatem za pierwszym razem "wyrównać daty" czyli (w Twoim przypadku) przed końcem MEPLa zrobić IR(A)/Me + MEPL, stracisz w 2017 roku 3 miesiące IRa ale potem będziesz miał wszystko ważne do 30.04 każdego roku.
Nie wiem czy da się to "pożenić" z SEPLem.
Dziękuję wszystkim za odpowiedź plus za jedną, którą dostałem "via PM"
Pozdrawiam temat wyczerpany, można zamknąć. Wszystko już jasne.
"Kiedy pilot wylata 10 godzin, myśli że o lataniu wie już wszystko. Kiedy wylata 50 godzin uświadamia sobie, że o lataniu nie wie jeszcze wszystkiego. Kiedy wylata 500 godzin wie, że lataniu nigdy nie będzie wiedział wszystkiego."
Mi egzaminator przedłuża IR/ME w dwie godziny i na dwóch protokołach. W zasadzie wygląda to tak jak egzamin.
I płacisz dwa razy za przedłużenie uprawnienia?
Czy przedłużenie ME na zupełnie innym samolocie, niż się robiło szkolenie i egzamin ME, wymaga wcześniejszego "laszowania"?
Czy w przepisach jest to jasno określone? Czy mając ME robisz przedłużenie na samolocie wielosilnikowym i już?
Wg przepisów na samolocie klasy MEP(L) i już. Pytanie czy ktoś ci wynajmie np. P2006t i czy będziesz w stanie ogarnąć maszynę której kompletnie nie znasz na egzaminie jeśli twój nalot na wielosilnikach to np 8h na senece i to ponad rok temu, bo egzMinator raczej ci nie będzie podpowiadał gdzie co jest.
Podłączam się pod temat z pytaniem. Jeśli mam CPL + ME i chcę zrobić IR od razu na wielosilniku np. Tecnam to czy po uzyskaniu IR(ME) mam z automatu IR na SEPL?
Nie. Jest to absurdalne, ale IR/ME nie równa się IR/ME + SE. W skrócie, mając samo IR/ME nie możesz polecieć C182 w warunkach IR.
Zakładki