Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree4Likes
  • 1 Post By saturn5
  • 1 Post By DCTunlimited
  • 1 Post By DCTunlimited
  • 1 Post By melonpl320

Wątek: IR ME czy SE+ME

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie IR ME czy SE+ME


    Polecamy

    Witam,
    Co jest waszym zdaniem lepiej zrobić - od razu IR/ME czy IR/SE + konwersja do ME?
    2 wariant wychodzi jakieś 10% taniej i daje 5 h więcej TT. Zakładam, że prywatnie samolotem ME latać nie będę, jeśli już to może w jakichś liniach, ale czy tam komuś robi różnicę czy na ME ma się wylatane łącznie 15 czy 30 godzin? Z perspektywy pracodawcy to i tak żaden nalot.

    Będę wdzięczny za wasze opinie.
    Piotrek

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Ja bym glosowal za druga opcja.
    m@cieq likes this.

  3. #3
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Pruszcz Gdański

    Domyślnie

    a czy mógłbyś napisać między jakimi SP trzeba wybrać?

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    noise6 - co masz na myśli? Pytam, czy z perspektywy latania w przyszłosci prywatnie, albo zawodowo w liniach lotniczych jest sens robić uprawnienia IR/ME (które z uwagi na 15h lotu na wielosilniku są dosyć drogie) czy lepiej zrobić uprawnienia IR/SE i do tego konwersję na ME (na koniec dnia w obu przypadkach jest się posiadaczem uprawnienia IR/ME wymaganego przez linie).

  5. #5
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Moim zdaniem lepiej zrobić to taniej, w obu przypadkach nalot na ME jest tak mały że nie ma to znaczenia
    m@cieq likes this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Temat chyba pasuje do mojego pytania. Czy robiąc ir/se a następnie ir/me muszę zdawać 2 egzaminy czy tylko jeden, a jeśli jeden to który na singlu czy me? (Btw mam już gołe cpl+me)

  7. #7
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Szkolenie do IR/ME obejmuje co najmniej 5 godzin lotu wg wskazań przyrządów na samolotach wielosilnikowych (z czego do 3 godzin, może odbyć się na symulatorze lotu lub kabinie treningowej typu FNPT II)

    Warunkiem przystąpienia do szkolenia jest posiadanie ważnych uprawnień:

    IR(A) do lotów na samolotach jednosilnikowych,
    MEP(L) do lotów na samolotach wielosilnikowych tłokowych, lądowych z załogą jednoosobową.

    Na zakończenie szkolenia, kandydat musi przystąpić do państwowego egzaminu praktycznego (egzamin bez skierowania) na samolocie wielosilnikowym.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Odpowiadając prostymi słowami - jeśli chcesz zrobić szkolenie IR/SE a potem dodatkowe szkolenie na konwersję do IR/ME to będą 2 egzaminy po 2h - jeden na samolocie SEP, a drugi (po zakończeniu szkolenia IR/ME) na samolocie MEP.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    teraz_na_wsi

    Domyślnie

    Wszystko się zgadza tylko chyba czasy tych egzaminów niekoniecznie. O ile pamiętam to IR/SE trwa 1.5h a IR/ME też 1.5, chyba, że sobie to połaczysz z przedłużeniem MEPL(a). Wtedy faktycznie zajmuje to 2h.

    No i jeszcze taka oczywista uwaga logistyczna, ale trzeba o tym pamiętać jak się będziesz planował do całej operacji. Nie zrobisz tego dzień po dniu. Po zdaniu IR/SE musisz poczekać na wpis z ULCu i dopiero z taką nową, świeżą licencją możesz startować do konwersji.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 12-01-2018 o 14:33

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Odpowiadając prostymi słowami - jeśli chcesz zrobić szkolenie IR/SE a potem dodatkowe szkolenie na konwersję do IR/ME to będą 2 egzaminy po 2h - jeden na samolocie SEP, a drugi (po zakończeniu szkolenia IR/ME) na samolocie MEP.
    Ff

    Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Pozwolę sobie podepnąć, bo tematyka podobna, a nie chce otwierać nowego tematu.

    Czy jeżeli od razu zrobimy IR/ME, to w świetle EASA pokrywa on też IR/SE? Byłoby to logiczne i FAA w Stanach właśnie tak działa. A jak jest z naszym podwórkiem?

  12. #12
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tak, dostajesz wtedy IR SE ME.
    ThaweK likes this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Ja mam odmienne pytanie, ale podpinam pod ten wątek.

    Wiem ze majac ir/se mozna zrobic CPL(A) 15h (wszystko na jednosilniku 10h +5h complex), bo korzystamy ze skrótu.


    Pytanie brzmi:

    Czy aby skorzYstać ze skrótu musimy czekan na wpis IR/SE do licencji , czy wystarczy zaświadczenie z osrodka o tym ze IR Basic juz sie odbyl (bo to ten element sie powiela na CPL oraz na IR/SE) i mozna robic CPL(A) 15h zamiast 25h ???

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Wystarczy
    m@cieq likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •