Ja bym glosowal za druga opcja.
Witam,
Co jest waszym zdaniem lepiej zrobić - od razu IR/ME czy IR/SE + konwersja do ME?
2 wariant wychodzi jakieś 10% taniej i daje 5 h więcej TT. Zakładam, że prywatnie samolotem ME latać nie będę, jeśli już to może w jakichś liniach, ale czy tam komuś robi różnicę czy na ME ma się wylatane łącznie 15 czy 30 godzin? Z perspektywy pracodawcy to i tak żaden nalot.
Będę wdzięczny za wasze opinie.
Piotrek
noise6 - co masz na myśli? Pytam, czy z perspektywy latania w przyszłosci prywatnie, albo zawodowo w liniach lotniczych jest sens robić uprawnienia IR/ME (które z uwagi na 15h lotu na wielosilniku są dosyć drogie) czy lepiej zrobić uprawnienia IR/SE i do tego konwersję na ME (na koniec dnia w obu przypadkach jest się posiadaczem uprawnienia IR/ME wymaganego przez linie).
Moim zdaniem lepiej zrobić to taniej, w obu przypadkach nalot na ME jest tak mały że nie ma to znaczenia
Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.
Temat chyba pasuje do mojego pytania. Czy robiąc ir/se a następnie ir/me muszę zdawać 2 egzaminy czy tylko jeden, a jeśli jeden to który na singlu czy me? (Btw mam już gołe cpl+me)
Szkolenie do IR/ME obejmuje co najmniej 5 godzin lotu wg wskazań przyrządów na samolotach wielosilnikowych (z czego do 3 godzin, może odbyć się na symulatorze lotu lub kabinie treningowej typu FNPT II)
Warunkiem przystąpienia do szkolenia jest posiadanie ważnych uprawnień:
IR(A) do lotów na samolotach jednosilnikowych,
MEP(L) do lotów na samolotach wielosilnikowych tłokowych, lądowych z załogą jednoosobową.
Na zakończenie szkolenia, kandydat musi przystąpić do państwowego egzaminu praktycznego (egzamin bez skierowania) na samolocie wielosilnikowym.
Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.
Odpowiadając prostymi słowami - jeśli chcesz zrobić szkolenie IR/SE a potem dodatkowe szkolenie na konwersję do IR/ME to będą 2 egzaminy po 2h - jeden na samolocie SEP, a drugi (po zakończeniu szkolenia IR/ME) na samolocie MEP.
Wszystko się zgadza tylko chyba czasy tych egzaminów niekoniecznie. O ile pamiętam to IR/SE trwa 1.5h a IR/ME też 1.5, chyba, że sobie to połaczysz z przedłużeniem MEPL(a). Wtedy faktycznie zajmuje to 2h.
No i jeszcze taka oczywista uwaga logistyczna, ale trzeba o tym pamiętać jak się będziesz planował do całej operacji. Nie zrobisz tego dzień po dniu. Po zdaniu IR/SE musisz poczekać na wpis z ULCu i dopiero z taką nową, świeżą licencją możesz startować do konwersji.
Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 12-01-2018 o 14:33
Pozwolę sobie podepnąć, bo tematyka podobna, a nie chce otwierać nowego tematu.
Czy jeżeli od razu zrobimy IR/ME, to w świetle EASA pokrywa on też IR/SE? Byłoby to logiczne i FAA w Stanach właśnie tak działa. A jak jest z naszym podwórkiem?
Tak, dostajesz wtedy IR SE ME.
Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.
Ja mam odmienne pytanie, ale podpinam pod ten wątek.
Wiem ze majac ir/se mozna zrobic CPL(A) 15h (wszystko na jednosilniku 10h +5h complex), bo korzystamy ze skrótu.
Pytanie brzmi:
Czy aby skorzYstać ze skrótu musimy czekan na wpis IR/SE do licencji , czy wystarczy zaświadczenie z osrodka o tym ze IR Basic juz sie odbyl (bo to ten element sie powiela na CPL oraz na IR/SE) i mozna robic CPL(A) 15h zamiast 25h ???
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Zakładki