Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree2Likes
  • 1 Post By gliderman13
  • 1 Post By kawc

Wątek: Angielski ICAO 2017

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie Angielski ICAO 2017


    Polecamy

    Witajcie. Wiem, że temat angielskiego wielokrotnie był poruszany, ale na forum oraz w szeroko pojętym internecie jest ogrom informacji, po części nieaktualnych na ten temat.
    Chciałbym najpóźniej pod koniec 2017 roku podejść do egzaminu i moje pytania to:
    1. W jaki sposób się do tego egzaminu najlepiej przygotować (opcje które znalazłem):
    a) książki typu air speak
    b) platforma do samodzielnej nauki http://climb-level4.com/ (to wygląda dla mnie kusząco)
    c) kurs w szkole np. STRONA GŁÓWNA - Szkolenia ICAO (tutaj z kolei jest gwarancja zdania egzaminu, ale kurs jest organizowany w weekendy, które przynajmniej tymczasowo dla mnie odpadają, idealny byłby tryb wieczorowy w tygodniu)

    2. Jaki typ egzaminu najprościej zdać i gdzie są one organizowane oraz jak mniej więcej poszczególne formy egzaminów wyglądają (jeśli chodzi o czas, formę, atmosferę, własne doświadczenia itp.)?
    a) relta
    b) KSEJ
    c) tea

    Przy okazji pytanie o ATPL(A), żeby nie zakładać nowego wątku.
    Czy do podejścia do egzaminu jest konieczne ukończenie kursu czy można przygotować się na własną rękę?

  2. #2
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie

    Podłączam się pod pytanie, jednocześnie prosząc o opinie o egzaminy przeprowadzane przez Czechów (głównie w południowej Polsce). Czy ktoś zdawał i jeśli tak, to jakie wrażenia?

    Stefan, co do ATPL to jak najbardziej musisz ukończyć szkolenie przeprowadzone przez certyfikowany ośrodek (ATO). Na podstawie wydanego przez nich zaświadczenia możesz przystąpić dopiero do egzaminów ULC. Inaczej nie da rady.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Witam, dzisiaj zdawałem egzamin w ramach KSEJ w ULC. Generalnie forma miłą i przyjemna. Cześć słuchana łatwa, a aczkolwiek mam wrażenie, że podchwytliwa (każda z trzech możliwych odpowiedzi na dane pytanie jest gdzieś w trakcie nagrania wymawiana, tyle że w różnych kontekstach) - trzeba się skupić i naprawdę rozumieć kto co i do kogo mówi. Jeśli chodzi o część mówioną też miło lekko i przyjemnie - jeden egzaminator + tablet który nagrywa rozmowę. Sam przebieg dokładnie taki jak opisane na stronie ULC. Atmosfera przyjemna, egzaminator (przynajmniej ten z dzisiaj) miły i pomocny - można dopytać jak coś jest niejasne + np. przy obrazku jak już powiedziałem co chciałem to dopytywał o konkretne rzeczy które chciał usłyszeć. Co do trwania to tutaj zaskoczenie - egzamin miałem na 12:40. Wynik dostałem gdzieś koło 15... (drugi egzaminator po egzaminie musiał odsłuchać, potem się panowie naradzali, itp. itd).

    Generalnie polecam. Chociaż trzeba przyznać, że test całkiem nieźle mierzy poziom biegłości.

  4. #4
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    Witam, odświeżam wątek i pytanie czy egzamin tylko w ULC? Kiedyś były robione w Polsce południowej, czy ktoś coś wie? Pozdrawiam

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    teraz_na_wsi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MRSKUTER Zobacz posta
    Witam, odświeżam wątek i pytanie czy egzamin tylko w ULC? Kiedyś były robione w Polsce południowej, czy ktoś coś wie? Pozdrawiam
    Jak odświeżałem w maju to właściwie tylko ULC (i tanio i przyjemnie). W Kaniowie skończył się certyfikat i nie wiem czy go odzyskali i generalnie słyszałem plotki, że ULC coś przykręcił śrubę z tymi certyfikatami. Nie wiem jak teraz...

  6. #6
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Rozmawiałem ostatnio z ULC i nie uznają tego słowackiego

  7. #7
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    Nawet przedłużenie?

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie KSEJ

    Jestem świeżo po egzaminie w ULC. Część na słuchawkach była z początku trudna - myślałem, że pytania będą dot. odczytywania całego ATIS'a a głównie chodziło o wychwytywanie dodatkowych informacji (np turbulencja nad drzewami na podejściu, zagęszczenie ruchu). Reszta pytań to słuchanie konwersacji i oczekiwanie na słowo klucz.
    Część ustna jest trochę trudniejsza i bardziej stresująca, ale w zasadzie było tak jak opisali to na stronie (routine, non-routine i zdjęcie do opowiedzenia). Dwie pierwsze to historyjki obrazkowe i trzeba komunikować się zgodnie ze scenariuszem. Najtrudniejszy jest wiadomo - start, ja mówiłem przez pół roku w Stanach przez radio po angielsku to dosyć szybko stres opadł. W pewnym momencie użyłem SAY AGAIN przy readbacku, bo egzaminator "na wieży" nieco przyspieszył dialog Także nie ma się co bać chłopaki i dziewczyny tylko ćwiczyć

  9. #9

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez IndiaPapa Zobacz posta
    Jestem świeżo po egzaminie w ULC.
    A jak jest z jakością nagrań? Nie mam problemów ze zrozumieniem ATC na żywo, ale może na egzaminie jakoś nie jest najlepsza?

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jest studyjna.

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2012

    Domyślnie

    Cześć, czołem
    Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego wolę ten odświeżyć.
    Zamierzam wkrótce podejść do egzaminu ICAO z angielskiego. Pytanie jest odnośnie przygotowania się do niego, miałby ktoś w posiadaniu listeningi albo odnośniki do takowych, które są zbliżone do tych w czasie egzaminu? No i generalnie, czy od kogoś tutaj obecnych, kto zdawał mniej lubi dawniej ten egzamin można zasięgnąć garści dobrych rad lub jakiś "patentów"? Wiadomo, że przygotowanie się jest kluczem i od tego zależy wynik i z tym nie ma problemu, jednakże dla osoby, która poza tym co na stronie ULCU, nie ma pojęcia jak to wygląda, każda informacja na wagę złota.
    Thank you from mountain!

  12. #12
    Awatar gliderman13

    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    FL410

    Domyślnie

    Ja zdawałem KSEJ w ULC-u w październiku 2017. Na początek polecam rzetelnie przerobić książkę pt. "AIRSPEAK" F.A. Robertsona (do znalezienia w internecie) wraz z listeningami. Po tej lekturze sugeruję naciskać instruktora abyście latali po angielsku albo samemu próbować - w razie czego zawsze można przejść na polski a realnie nie jesteś w stanie nauczyć się sprawnej komunikacji nie używając jej. Ponadto w wolnych chwilach słuchanie LIVE ATC, ATIS-ów (darmowe nr - y telefonu do znalezienia w AIP: np Kraków 22 574 75 57 lub Warszawa 22 574 59 57) lub kanałów na yt z korespondencją np. "VASAviation". Wymagany poziom znajomości języka nie jest zbyt wygórowany, około B2 - masz się dogadać.

    Co do samego egzaminu w ULC: atmosfera i forma bardzo przyjazna, należy bardzo uważnie słuchać ze zrozumieniem na listeningu gdyż w każdej z możliwych odpowiedzi jest coś co pojawiło się w nagraniu. Jak dla mnie (jest to ocena subiektywna) egzamin dość prosty po przygotowaniu takim jak przedstawiłem powyżej.

    Powodzenia!
    supermajku likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Zdawałem niedawno KSEJ (innych już ULC nie robi) więc mogę się podzielić doświadczeniem jeśli to komuś pomoże

    Sam egzamin jest w bardzo przyjemnej formie. Składa się tylko z części listening i speaking. Obydwie części są dopasowane w zależności od posiadanej licencji, na przykład w przypadku PPL jest wszystko głównie związane z lataniem VFR.

    Zacznę od części listening, jest 6 nagrań, do każdego nagrania są 2 pytania. Każde nagranie można raz powtórzyć, jednak każde powtórzenie zmniejsza szansę na wyższą ocenę. Na stronie ULCu w zakładce "egzamin z języka angielskiego" jest ładna tabelka z zestawieniem liczby powtórzeń i dopuszczalnych błędów na dany poziom.
    Trzeba dodać że jakość nagrań jest studyjna, wyraźnie nagrana, a słuchawki podłączenie do komputera są wystarczająco głośne.
    Słuchanie rozpoczyna się od 2 nagrań z ATIS. Są to pytania raczej dość szczegółowe, na przykład: "Z jakiej przyczyny jest zamknięta droga kolowania" lub "na jaki pas można wykonać podejście circle to land". Należy wspomnieć że odpowiedzi są do siebie podobne i rzeczywiście trzeba zrozumieć nagranie, gdyż w każdej z możliwych odpowiedzi występują "słowa klucze" uslyszane w nagraniu. Następnie są 2 nagrania sytuacji routine communication. Na koniec 2 nagrania sytuacji non routine. Tutaj trafiło mi się na przykład nagranie gdzie pilot general aviation dolatywal do lotniska i kończyło mu się paliwo, na początku zgłaszał Pan Pan a potem Mayday. I dla przykładu pytanie było: "jakie są intencje pilota" i odpowiedzi w stylu "lądowanie na lotnisku niezależnie od tego czy na asfalcie czy na trawie" lub "lądowanie w pobliżu lotniska", z czego oczywiście pojawiły się słowa charakterystyczne, które można dopasować do obydwu odpowiedzi jeśli ktoś nie zrozumiał calkowicie nagrania i wyłapuje tylko słowa klucze.
    ULC udostępnia na youtube przykładowy egzamin z części listening więc można sobie na własną rękę przerobić taką wersję demo.

    Następnie cześć speaking. Prowadzona była przez pilota liniowego, więc osoba która zna się na rzeczy.
    Na początku jest krótka rozgrzewka językowa, jakieś krótkie pytanko np. żeby opisać swoją karierę lotnicza, co nie podlega ocenie. Dopiero potem jest czesc nagrywana i oceniana. Zaczyna się od jednego zadania na routine situation. Na ekranie monitora w postaci komiksu wyświetlona jest sytuacja i należy poprowadzić rozmowę z egzaminatorem, który odgrywa rolę ATC. Mialem poprosić o zmianę wysokości z 2000 ft na 3000 ft. Następnie miałem poprosić o zmianę kursu z powodu CB. Na koniec poprosić o zniżanie do lotniska z nad jakiegoś VORa z 3000ft. Zdarzyło mi się użyć tutaj "say again" gdyż nie doslyszalem wysokości zniżania i nie było żadnych problemów w tym że się czegoś nie doslyszalo.

    Następnie sytuacja non routine.
    Tutaj - awaria silnika. Tak samo, komiks na ekranie przybliżające sytuację i rozmowa. W przypadku gdy się czegoś nie dopowiedziało to starał się "pomóc" i zadawał pytania jak ATC aby lepiej nakreślić sytuację.

    Następnie był opis obrazka. Obrazek wzięty z jetphotos, mnie trafiły się 3 Cessny, gdzie jedna wylądowała na dwóch pozostałych. Warto do opisu obrazka dodać coś od siebie, co mogło spowodować te sytuację itd.

    No i na koniec krótkie ogólne pytania na tematy lotnicze w stylu: "Jakbyś miał dużo pieniędzy to jaki byś kupił sobie samolot"

    Cała cześć speaking jest nagrywana i przekazywana do drugiego egzaminatora, który również ocenia, dlatego trzeba poczekać około 20 minut na wynik. Jednak warto się spytać o swój wynik tuż po zakończonym egzaminie, bo wstępnie można poznać ocenę

    Osobiście przerobilem całego Airspeaka, do tego przeczytałem "Podręcznik radiooperatora" czyli Doc 9432. Do tego przerobiona ksiazka Aviation English i egzamin bez problemu zdany
    supermajku likes this.

  14. #14
    Awatar IFRowski

    Dołączył
    Oct 2016
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Witam nie bede zakładał nowego wątku bo nie ma to sensu... chciałbym sie zapytac w nawiazaniu do angielskiego ICAO poniewaz zadano mi pytanie a troszke sie zdezorientowalem... mianowicie jezeli ktos posiada 4 lub 5 z angielskiego i bedzie podchodził do niego wczesniej niz data wygaśnięcia Np. Data ważności to marzec 2019 a podchodzimy nie wiem w czerwcu 2018 i PIERDUT - noga sie podwinęła, byl na imprezie przed egzaminem, caly język mu wyleciał z glowy i dostał 3 ICAO to... czy nadal lata na ważnej 4 ktora jest ważna do marca 2019 czy zdobył 3 i z automatu MUSI wymienić licencje na nowy icao? Teoretycznie nigdzie z licencja nie przychodzisz (chodzi mi o ULC) wiec moim zdaniem moze latac na 4 do konca jej ważności a w miedzyczasie podchodzić raz za razem i starać sie zdobyć znowu 4 lub powyzej, zgadza sie? Dzieki z gory za odpowiedzi.
    "Kiedy pilot wylata 10 godzin, myśli że o lataniu wie już wszystko. Kiedy wylata 50 godzin uświadamia sobie, że o lataniu nie wie jeszcze wszystkiego. Kiedy wylata 500 godzin wie, że lataniu nigdy nie będzie wiedział wszystkiego."

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Może źle to zabrzmi, ale jeśli ktoś nie jest w stanie dostać 4, co naprawdę nie jest trudne bo czasami ludzie których angielski brzmi trochę jak „kali jeść, kali lubić” wychodzą z icao 4 to nie powinien posługiwać się tym językiem do prowadzenia komunikacji lotniczej bo jest to niebezpieczne dla niego i innych.

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Znajomość jezyka trzeba pielęgnować jak męskie ego, jak rzadki ptak. Nic tak nie utrwala jak codzienne używanie, wszak cokolwiek nieużywane zanika ( jak np szare komorki w mózgu )

  17. #17
    Awatar IFRowski

    Dołączył
    Oct 2016
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Świetnie, odpowiedzi na pytania prawie udzielone a czytanie ze zrozumieniem tez chyba ważna sprawa co? Zamienię sobie 3 i 4 na 4 i 5 i ego zaspokojone bedzie prawda? Wciaz czekam na odpowiedz
    "Kiedy pilot wylata 10 godzin, myśli że o lataniu wie już wszystko. Kiedy wylata 50 godzin uświadamia sobie, że o lataniu nie wie jeszcze wszystkiego. Kiedy wylata 500 godzin wie, że lataniu nigdy nie będzie wiedział wszystkiego."

  18. #18
    Awatar IFRowski

    Dołączył
    Oct 2016
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czekam wciąż na odpowiedź, której nikt nie potrafił mi udzielić. Podsumowując, czy jeżeli osoba zda ICAO na poziom słabszy niż obecnie ma to obecny, wyższy level ICAO pozostaje ważny czy nowy nadpisuje obecny. I tak analogicznie z 5 na 4 i z 4 na 3?
    "Kiedy pilot wylata 10 godzin, myśli że o lataniu wie już wszystko. Kiedy wylata 50 godzin uświadamia sobie, że o lataniu nie wie jeszcze wszystkiego. Kiedy wylata 500 godzin wie, że lataniu nigdy nie będzie wiedział wszystkiego."

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Podsumowując, jeżeli byś robił egzamin w UK (T.E.A) to możesz zdecydować czy wpisują do licencji czy nie. I możesz zdawać do skutku

    Nie mam wiedzy czy niższy poziom kasuje starszy, ale na pewno możesz nie wpisać egzaminu do licencji.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •