Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: IR - wymagania

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie IR - wymagania


    Polecamy

    Cześć, mam pytanie odnośnie wymogów wstępnych żeby zacząć IR.

    Próbowałem szukać odpowiedzi na forum ale nie znalazłem, a różne ośrodki podają rozbieżne informacje w tym zakresie. Pewnie wszystko jest w PARTach ale niestety na chwilę obecną moje oblatanie w tych przepisach jest niewielkie.

    - ile w końcu godzin nalotu jest wymagane żeby zacząć szkolenie IR (w tym PIC) - raz czytałem że 50 PIC, raz że 70 PIC, raz że 100 h i 50 PIC, itp.
    - czy żeby zacząć szkolenie IR trzeba mieć zdane egzaminy ATPL (widziałem, że ATPL częściowo pokrywa wiedzę do IR, ale nie całą), czy może trzeba mieć to zdane żeby otrzymać wpis, czy może nic nie trzeba, tylko trzeba mieć wiedzę, która jest potrzebna żeby w ogóle być w stanie ukończyć kurs? A może trzeba mnieć zdane tylko niektóre egzaminy, typu meteorology, radio navigation, itp.?
    - że trzeba mieć NVFR i conajmniej ICAO 4 to wiem.

    Będę wdzięczny za pomoc, gdyż chciałbym sobie dobrze rozplanować szkolenia (na chwilę obecną chodzi mi o IR/SE).

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    teraz_na_wsi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Cześć, mam pytanie odnośnie wymogów wstępnych żeby zacząć IR.

    Próbowałem szukać odpowiedzi na forum ale nie znalazłem, a różne ośrodki podają rozbieżne informacje w tym zakresie. Pewnie wszystko jest w PARTach ale niestety na chwilę obecną moje oblatanie w tych przepisach jest niewielkie.

    - ile w końcu godzin nalotu jest wymagane żeby zacząć szkolenie IR (w tym PIC) - raz czytałem że 50 PIC, raz że 70 PIC, raz że 100 h i 50 PIC, itp.
    - czy żeby zacząć szkolenie IR trzeba mieć zdane egzaminy ATPL (widziałem, że ATPL częściowo pokrywa wiedzę do IR, ale nie całą), czy może trzeba mieć to zdane żeby otrzymać wpis, czy może nic nie trzeba, tylko trzeba mieć wiedzę, która jest potrzebna żeby w ogóle być w stanie ukończyć kurs? A może trzeba mnieć zdane tylko niektóre egzaminy, typu meteorology, radio navigation, itp.?
    - że trzeba mieć NVFR i conajmniej ICAO 4 to wiem.

    Będę wdzięczny za pomoc, gdyż chciałbym sobie dobrze rozplanować szkolenia (na chwilę obecną chodzi mi o IR/SE).

    Pozdrawiam,
    Piotrek
    Piszę z głowy, z tego co pamiętam
    Ad. 1 50 PIC w przelotach nawigacyjnych po trasie - tzw Cross-Country - inna sprawa to definicja tego pojęcia i sposób jego dokumentowania... Było to już tematem wielu wątków tak czy siak kręgi odpadają

    Ad. 2 żeby zacząć szkolenie nie trzeba mieć zdanych egzaminów,, żeby przystąpić do egzaminu praktycznego trzeba oczywiście mieć zdaną część teoretyczną.. Ponieważ warto egzamin robić jak jest się "wlatanym" więc chyba warto już mieć je zdane przystępując do szkolenia.. Tak uważam, choć jak sam robiłem IR to była tam kolega, którym nie miał zdanego ATPLa w ULCu i robił sam symulator, a część samolotową zostawił sobie na moment po zdaniu egzaminów.

  3. #3
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •