Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Droga do IR: ATPL, IR, EIR + CBIR, IR FAA?


    Polecamy

    cześć,

    Myślę o zabranie się za IR do latania prywatnego (bez planów "liniowych").

    Zidentyfikowałem przynajmniej cztery ścieżki do uprawnienia:

    - zrobienie teorii ATPL i praktyki IR
    - zrobienie teorii IR i praktyki IR
    - zrobienie EIR(a) i dalej CB:IR
    - zrobienie IR w Stanach i konwersja

    Odstrasza mnie robienie pełnego kursu ATPL. Po znajomych widzę, jaki to był wysiłek.
    Kusi mnie EIR(A) i kontynuacja na bazie kompetencji, ale słyszałem jakieś plotki, że coś jest nie tak ze zdawalnością w ULC.

    Byłbym wdzięczny za sugestie / porady / porównania.

    Pozdrawiam!
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA

  2. #2
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Osobiście radziłbym zrobienie kursu teoretycznego ATPLa po którym można zdawać samego IR. Kurs ATPLa jest bardzo popularny organizowany dwa razy w roku i oferowany przez sporą liczbę ośrodków, sama teoria do IR chyba tylko indywidualnie lub w oparciu i tak o zajęcia z ATPLa. Co do zdawania w ULCu to tak na prawdę jeden pies czy zdajesz IR czy ATPL. Chyba lepiej się przemęczyć zdać ATPLa i mieć dozywotni spokój Zdana teoria ATPL zawiera teorię IR, CPL, ATPL i teorię na samoloty wysoko osiągowe. O ile dobrze pamiętam teoria ATPL jest ważna 7 lat od ostatniego przedłużenia IR.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  3. #3
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Robienie gołej teorii IR(a) jest bez sensu. Pełna zgoda. Właśnie dlatego myślałem o ścieżce kompetencyjnej z EIR(A) na początku. Aby na początek było prościej. Lepszy byłby IR(R), ale u nas nie działa. A BIR wdrażać mają - wedle harmonogramu - dopiero w końcówce 2018.

    Tylko czy ktoś to EIR zrobił i/lub może podzielić się opinią?
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Kelkon nie zrozumiałeś wypowiedzi kolegi. Żeby zrobić uprawnienia EIR tak samo musisz zdać teorię i może to być albo teoria IR albo ATPL.

  5. #5
    Awatar noise6

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Modlin

    Domyślnie

    uważam że zdanie atpl rozszerzy Twoje horyzonty i pozwoli lepiej - bezpieczniej poruszać się w IFRze, może jest to męka ale warta zachodu.

  6. #6
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Kelkon nie zrozumiałeś wypowiedzi kolegi. Żeby zrobić uprawnienia EIR tak samo musisz zdać teorię i może to być albo teoria IR albo ATPL.
    Zrozumiałem. Nie w tym rzecz, czy teoria, ale w jakim zakresie przedmiotów.

    Powoli jednak dojrzewam, że myśli o zrobieniu jednak tej ATPLowej.
    Będzie raz, a z głowy.
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | Pytania Lotnicze PPL EASA + FAA

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •