No pewnie że jeżeli, w innym przypadku chyba nie zdecydowaliby się organizować szkoleniaZamieszczone przez qed
PS.: Sprawdź PW
Oczywiście...JEŻELI Cię zatrudnią i zdecydują się na szkolenie.Zamieszczone przez marcin_EPKK
Jeśli nie jesteś pracownikiem firmy (co nie jest dziś takie łatwe) to za praktyki TY płacisz.
I wtedy rzeczywiście to nie problem. Firmie musi się zwrócić koszt pracownika, który nad Tobą ciągle stoi i nie robi nic innego w zasadzie.
Nie wiem jak w Locie, w Świdniku robisz praktyki pracując zwyczajnie jako pracownik, jeśli Cię zatrudnią. Nie znaczy to, że zatrudniając Cię gwarantują Ci, że pójdziesz na szkolenie i zdobędziesz licencję dzięki tej pracy. Jeśli firma zdecyduje się Ciebie wysłać jednak to oczywiste, że firma załatwia sporo spraw związanych z licencją wtedy.
Najłatwiej chyba starać się o pracę w takim razie w tego typu firmach (o ile koszt praktyki na WAT i PRZ nie jest przystępny), ale jak już napisałem nikt Ci nie da gwarancji, kiedy Cię wyślą na szkolenie (może w Locie to wygląda inaczej i od razu mówią Ci, że zrobią z Ciebie mechanika w rok - nie wiem).
Wydawałoby się, że firmy z otwartymi ramionami czekają na chętnych takich ?
Właśnie...wydawałoby się tylko hehe
No pewnie że jeżeli, w innym przypadku chyba nie zdecydowaliby się organizować szkoleniaZamieszczone przez qed
PS.: Sprawdź PW
Z góry przepraszam, jesli temat już był, ale gdy szukałam znajdywałam tylko o mechanikach naziemnych. Mi chodzi o zdobycie licencji na mechanika pokładowego. Chciałabym wiedziec, gdzie jest najbliższa szkoła. W gre wchodzi nawet zagraniczna.
I co niby chcialabys robic jako taki mechanik?
W dobie komputerów są jeszcze mechanicy pokładowi ?.
Są jeszcze mechanicy pokładowi. Behemont, jak nie wiesz co robią mechanicy pokładowi to sie nie udzielaj, prosze. Nie znasz zasady odpowiedzi? Jak nie umiesz pomóc to nie zaśmiecaj swoimi postami. Nie jestem mechanikiem i nie wiem co bym miała robić. Może by latała na DC-10 w FedEx. Nie wiem! Chciałabym wiedzieć, gdzie jest taka szkoła i czy trudno sie do niej dostac.
Wiec mimo wszystko powodzenia.
Wystarczy wyguglac. http://www.aeroservice.com/fe.htm
Ale nie nastawialbym sie na taka sciezke kariery.
Latanie w FedEx to był tylko przykład. Nawet nie marze o tym. Znam dobrze angielski, ale na tej stronce co mi podałeś, nie ma dokladnych informacji.
Czesc, mam takie pytanko, moze ktos z was robił licencje mechanika lotniczego, albo w ULCu albo gdziekolwiek indziej, ja mam pierwsze egzaminy za niedługo, szukam jakiejs bazy pytań z poszczególnych modułów, albo chociaż przykładowych pytań..
Jeśli ktoś zdawał egzaminy, jak wygladają pytania, jaki poziom pytań, wiem, ze na kazde pytanie jest 3 mozliwe odpowiedzi, i około 75sekund na odpowiedz.. Jeśli ktoś ma baze pytań (bo słyszałem ze jeszcze rok temu baza pytań była jawna, w tym roku już ULC nie pozwolił na to) lub jakies przykładowe pytania, prosze o odpowiedz.
moj mail - santic22@wp.pl - dziekuje z góry
Kurs Mechaników Szybowcowych
Górska Szkoła Szybowcowa AP “ŻAR” organizuje w dniach 30.05-4.06.2009r.część teoretyczną kursu mechaników szybowcowych ICAO zgodny z wymaganiami ULC. Koszt kursu 1400,00zł cena obejmuje również koszt pobytu.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać na adres
zar małpa onet kropka pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Na dzień dzisiejszy w kwestii mechaników szybowcowych cały czas obowiązują przepisy ICAO. W planach EASY jest wprowadzenie licencji PART-owskich również w tym zakresie. W takim wypadku analogicznie do dotychczasowych licencji mechaników samolotowych będą one podlegały konwersji.
Procedura uzyskania licencji ICAO:
1. Szkolenie teoretyczne,
2. Praktyka w organizacji obsługowej minimum 1 rok, a w jej trakcie szkolenie praktyczne, (zaświadczenie o praktyce). – przepisy nie określają czy teoria czy praktyka ma być wcześniej,
3. Egzamin teoretyczny przed LKE w ULC,
4. Egzamin praktyczny u wskazanego przez ULC egzaminatora.
Może ktoś będzie zainteresowany
Witam!
Czy może ktoś się orientuje jak to jest z konwersją uprawnień mechaników wojskowych na uprawnienia cywilne zgodne z PART-66?
Mam kolegę, który jest mechanikiem latającym na Mi-8 z 15-letnia praktyką (również jako mechanik naziemny) i chciałby załapać się do pracy w cywilu jako mechanik naziemny.
Jaką drogę trzeba przebyć aby uzyskać stosowną licencję mechanika obsługi śmigłowców i kto realizuje program szkoleń konwersyjnych - z góry dziękuję za info w imieniu kolegi!
p.s. na stronach ULC nie ma nic o konwersji z uprawnień wojskowych a tylko o konwersji dotychczasowych licencji.
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 17-09-2009 o 14:17 Powód: uzupełnienie
heliHansa - Grzegorz Ziomek
"Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
Jerzy Giedroyc
„…No i zwykła głupota”
Grzegorz Ziomek
Tu macie powazną odpowiedz: STOWARZYSZENIE MECHANIKÓW LOTNICZYCH / AIRCRAFT ENGINEERS ASSOCIATION.
Ci, co faktycznie są zainteresowani praca mechanika to znajdą tam telefony i maile i nawet mozliwosc spotkania .Może nawet kawa ugoszcza W końcu po to to stowarzyszenie powstało .
A tak z ciekawosci (może ktoś wie) ile taki mechanik z licencją B1, B2 i C po studiach lotniczych zarabia w takim Locie?
Zna ktoś odpowiedż na to pytanie?Choćby subiektywne.
a co stoi w sprzeczności miec licencje i studia ? lub studia i licencje ?
Pewnie nic nie stoi na przeszkodzie nie trzeba konczyc wyzszej uczelni ,zeby byc dobrym mechanikiem z licencja B1, watpie, zeby ktokolwiek chcial konczyc studia lotnicze ,zeby podpisywac wymiane kola albo innego podzespolu - bo taka jest rola mechanika z licencja B1.
Wydaje mi sie ,ze mechanik z licencja B1 ,z okolo 20 letnim stazem powinien zarobic w Locie ok 5000 zl miesiecznie ( z nadgodzinami I innymi dodatkami) pewnie sie myle ,wiec prosze o korekte
szczerze, to nie moge zrozumiec takiego myslenia ,majac studia i licencje mozesz na przykład pracowac u rayana w biurze jakosci można? ..oczywiscie jednym słowem lepsza posada lepsze pieniadze
można też być po MELu i dygac po płycie jako mechanik ...polska specyfika
2 tysiące
jasne ,ze mozesz ! napisalem ,ze nic nie stoi na przeszkodzie. Inzynier po studiach ,nawet z licencja B1 zajmuje sie innymi rzeczami niz mechanik z taka wlasnie licencja.Niedawno czytalem ogloszenie z oferta pracy dla magazyniera w magazynie z czesciami zamiennymi do samolotow ,jednym z wymogow byly studia w dziedzinie logistyki,po co? praktyka na takim stanowisku wydaje sie byc wazniejsza niz jakies tytuly przed nazwiskiem, inna sprawa jesli trzeba opracowac plan naprawy poszycia po uderzeniu pioruna albo podobnej naprawy
Jasne ,ze mozna skonczyc MEL I dygac po plycie za 2 tysiace ,MEL to jeden z ciezszych wydzialow na "polibudzie", ciekawy jestem ilu mechanikow B1 lub B2 pracujacych w PLL LOT skonczylo MEL lub podobne I pracuje na zmiany za 2 tysiaki ?
Zakładki