Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 47
Like Tree1Likes

Wątek: Licencje mechanika lotniczego B1, B2 i C

  1. #1

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie Mechanik lotniczy


    Polecamy

    Moje pytanko dotyczy zdobycia licencji A mechanika lotniczego. Pracuję na lotnisku jako mechanik i wykonuję raczej usługi handlingowe (asysta przy uruchamianiu silników itd) jak mogę zdobyć licencje?? wiem że muszę miec 2 lata praktyki ale co dalej?? raczej w grę nie wchodzi jakaś szkoła. jakie egzaminy trzeba zdawać??czy są jakieś kursy doszkalające??

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jak pracujesz na lotnisku to chyba masz kolegow mechanikow z liecencja. Nie sadzisz ze najprosciej bedzie sie ich zapytac???

  3. #3
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie Re: Mechanik lotniczy

    Cytat Zamieszczone przez Bolo
    Moje pytanko dotyczy zdobycia licencji A mechanika lotniczego. Pracuję na lotnisku jako mechanik i wykonuję raczej usługi handlingowe (asysta przy uruchamianiu silników itd) jak mogę zdobyć licencje?? wiem że muszę miec 2 lata praktyki ale co dalej?? raczej w grę nie wchodzi jakaś szkoła. jakie egzaminy trzeba zdawać??czy są jakieś kursy doszkalające??
    FEL(A) licencja mechanika pokładowego samoloty, Przepisy licencjonowania -
    http://www.ulc.gov.pL/download/doc/FEL(A).doc

    Egzamin zdaje się przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną - http://www.ulc.gov.pl/index_1.php?dz...plik=dokumenty - wszystkie informacje nt. wymaganych dokumentów, terminów itp.

    Co do kursów doszkalających - to nie mam pojecia czy takie sa, co do normalnych szkolen (A) od podstaw to tutaj informacje sa - http://www.royalstaraero.pl/Mech.htm

    Mechanikow obowiazuja wytyczne JAR 66 - http://www.nvlt.org/JAR/JAR_66_Requirement.htm (eng.)


    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Jak pracujesz na lotnisku to chyba masz kolegow mechanikow z liecencja. Nie sadzisz ze najprosciej bedzie sie ich zapytac???
    Właśnie ? - oni Ci chyba na ten temat najwiecej powiedza.
    You Can Fly

  4. #4
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Licencje mechanika lotniczego B1, B2 i C

    Mam pytanie, ile kosztują:
    -egzaminy państwowe, i inne koszty "urzędowe" związane z tymi licencjami
    -koszty szkolenia
    i gdzie odbywa się praktyki (chyba 300h)?

    Chodzi mi o cenę orientacyjną, tak mniej więcej.

    Wiem, że mogę zadzwonić do ULC, ale jak pisał Atco: chcę wzbogacić forum

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    W ubiegłym roku byl kurs w Krosnie (sobota niedziela) w tym podobnie. Cen nie znam. Znam mechanika ktory uczestniczyl w takim kursie podpisywal lojalke na 5 lat.

  6. #6
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Właśnie nie o sam kurs mi chodzi, tylko o te "urzędowe" opłaty, za egzaminy itp. I jeszcze rozwijając główne pytanie: na jakiej zasadzie (i gdzie - wg.ULC nikt w Polsce nie ma do tego uprawnień) "podwyższa" się uprawnienia z B do C?

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Opłaty i egzaminy oczywiście na stronie ULC http://www.ulc.gov.pl/index.php?opti...188&Itemid=313
    Co konkretnie oznaczaja uprawnienia B i C nie mam pojecia.

  8. #8
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    W ostatnim PLAR-ze był artykuł na temat jak zostać mechanikiem. Z tego co widziałem jeszcze jest w MPiKu.

  9. #9
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dzięki panowie. Jutro kupię gazetkę i poczytam.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie Mechanik lotniskowy

    Wiem, że już był poruszany ten temat na forum, jednak w tym temacie chciałbym stworzyć kompedium potrzebnej wiedzy. Przede wszystkim proszę Was o wytłumaczenie jakie uprawnienia dają nam licencje: A, B i C. Chciałbym się też dowiedzieć czy studiując na Politechnice Lubelskiej (specjalność "budowa i eksploatacja napędów lotniczych") otrzymam automatycznie którąś z tych licencji? A może ktoś z Was miał styczność z kierunkami lotniczymi na PL? Swą przyszłość chciałbym związać z powstającym lotniskiem lubelskim w Świdniku. Z góry dziękuję za odpowiedź i zapraszam innych do dyskusji.

  11. #11
    qed
    qed jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    http://www.ulc.gov.pl/index.php?opti...=52&Itemid=187

    Tam możesz znaleźć informacje w zakresie licencji mechaników, które Cię interesują

    Studia techniczne umożliwią Ci tylko zaliczenie kilku modułów wiedzy, których zaliczenie wymagane jest przy składaniu dokumentów do ULC. Zobacz sobie Raport Uznania Wiedzy, tam jest zakres materiału, który może zostać zaliczony na podstawie różnego rodzaju wykształcenia (konkretne szkoły i uczelnie). Tak więc automatycznie licencji nie uzyskasz niestety. Przynajmniej tak jest obecnie.
    Studia techniczne są jak najbardziej godne polecenia nawiasem mówiąc.

  12. #12
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qed
    Studia techniczne umożliwią Ci tylko zaliczenie kilku modułów wiedzy, których zaliczenie wymagane jest przy składaniu dokumentów do ULC. Zobacz sobie Raport Uznania Wiedzy, tam jest zakres materiału, który może zostać zaliczony na podstawie różnego rodzaju wykształcenia (konkretne szkoły i uczelnie). Tak więc automatycznie licencji nie uzyskasz niestety. Przynajmniej tak jest obecnie.
    Niekoniecznie. A dlaczego niekoniecznie, to pisze pod tym linkiem który wkleiłeś.

  13. #13
    qed
    qed jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Byłbyś tak miły i wskazał dokładniej ? Myślę, że wiele osób by skorzystało na tym. Każda informacja może się przydać.

  14. #14
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Proszę bardzo:
    http://www.ulc.gov.pl/_download/pers...wykaz_lost.doc
    Tu jest czarno na białym, jeśli masz jakieś pytania to pisz.

  15. #15
    qed
    qed jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Proszę bardzo:
    http://www.ulc.gov.pl/_download/pers...wykaz_lost.doc
    Tu jest czarno na białym, jeśli masz jakieś pytania to pisz.
    No i .... ?

    Zaliczając jakiś moduł (te których nam brakuje wg Raportu Uznania Wiedzy) i zdając egzamin w ośrodku certyfikowanym możemy przedstawić kwity w ULC. W dalszym ciągu konieczna jest jednak praktyka obsługowa. Dopiero przedstawienie wszystkich dokumentów (egzaminy z modułów + praktyka) i złożenie wniosku do ULC pozwala nam mieć nadzieję, że Nadzór wyda nam licencję (jeszcze trzeba zrobić szkolenia na typ).
    Nikt nie kwestionuje, że brakujące moduły można dorobić w którymś z ośrodków wklejonych przez Ciebie (w praktyce to PRz, WAT albo egzamin w ULC, chyba że przez miesiąc coś się zmieniło).
    Rozumiem, że o to Ci chodziło.

  16. #16
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qed
    Zaliczając jakiś moduł (te których nam brakuje wg Raportu Uznania Wiedzy) i zdając egzamin w ośrodku certyfikowanym możemy przedstawić kwity w ULC. W dalszym ciągu konieczna jest jednak praktyka obsługowa. Dopiero przedstawienie wszystkich dokumentów (egzaminy z modułów + praktyka) i złożenie wniosku do ULC pozwala nam mieć nadzieję, że Nadzór wyda nam licencję (jeszcze trzeba zrobić szkolenia na typ).
    Egzaminy zdaje się w tych certyfikowanych ośrodkach (choć nie wiem czy we wszystkich). Tam tez zalicza się wymaganą do uzyskania licencji ilość godzin praktyki (coś koło 600h chyba) - np. w OKLu PRZ. Stąd masz i praktykę i zaliczoną teorię a więc licencję w kieszeni. Co do przeszkolenia na typ, do obsługi liniowców, nie wiem jak to się odbywa, ale na pewno przeprowadza je już pracodawca.

  17. #17
    qed
    qed jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Cytat Zamieszczone przez qed
    Zaliczając jakiś moduł (te których nam brakuje wg Raportu Uznania Wiedzy) i zdając egzamin w ośrodku certyfikowanym możemy przedstawić kwity w ULC. W dalszym ciągu konieczna jest jednak praktyka obsługowa. Dopiero przedstawienie wszystkich dokumentów (egzaminy z modułów + praktyka) i złożenie wniosku do ULC pozwala nam mieć nadzieję, że Nadzór wyda nam licencję (jeszcze trzeba zrobić szkolenia na typ).
    Egzaminy zdaje się w tych certyfikowanych ośrodkach (choć nie wiem czy we wszystkich). Tam tez zalicza się wymaganą do uzyskania licencji ilość godzin praktyki (coś koło 600h chyba) - np. w OKLu PRZ. Stąd masz i praktykę i zaliczoną teorię a więc licencję w kieszeni. Co do przeszkolenia na typ, do obsługi liniowców, nie wiem jak to się odbywa, ale na pewno przeprowadza je już pracodawca.
    Powiedzmy, że tak to wygląda w teorii. Każdy egzamin to kilkaset zł. We wszystkich raczej nie, bo nie wszystkie mają zakres zatwierdzenia na szkolenia podstawowe (a niektóre które mają, nie raczą odpowiadać na emaile i telefony).
    W rzeczywistości wygląda to gorzej, niż się czyta na papierze. Żaden ośrodek nie robił full szkolenia, jak mi powiedziano, tylko pojedyńcze moduły - to raz. A jeśli nie robi całego szkolenia to czy robi praktykę ? Nie jest to takie pewne.

  18. #18
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qed
    Powiedzmy, że tak to wygląda w teorii. Każdy egzamin to kilkaset zł. We wszystkich raczej nie, bo nie wszystkie mają zakres zatwierdzenia na szkolenia podstawowe (a niektóre które mają, nie raczą odpowiadać na emaile i telefony).
    W rzeczywistości wygląda to gorzej, niż się czyta na papierze. Żaden ośrodek nie robił full szkolenia, jak mi powiedziano, tylko pojedyńcze moduły - to raz. A jeśli nie robi całego szkolenia to czy robi praktykę ? Nie jest to takie pewne.
    PRZ dostała certyfikat w tym roku. Jak to dokładnie będzie tam wyglądało - przekonamy się wkrótce. Nie orientuje się dokładnie w sytuacji na WAT, ale tam raczej powinny być realizowane wszystkie moduły, a i egzaminy powinny wyjść taniej niż w ULC.

  19. #19
    qed
    qed jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Cytat Zamieszczone przez qed
    Powiedzmy, że tak to wygląda w teorii. Każdy egzamin to kilkaset zł. We wszystkich raczej nie, bo nie wszystkie mają zakres zatwierdzenia na szkolenia podstawowe (a niektóre które mają, nie raczą odpowiadać na emaile i telefony).
    W rzeczywistości wygląda to gorzej, niż się czyta na papierze. Żaden ośrodek nie robił full szkolenia, jak mi powiedziano, tylko pojedyńcze moduły - to raz. A jeśli nie robi całego szkolenia to czy robi praktykę ? Nie jest to takie pewne.
    PRZ dostała certyfikat w tym roku. Jak to dokładnie będzie tam wyglądało - przekonamy się wkrótce. Nie orientuje się dokładnie w sytuacji na WAT, ale tam raczej powinny być realizowane wszystkie moduły, a i egzaminy powinny wyjść taniej niż w ULC.
    Właśnie...co do PRz to się dopiero okaże. Jeśli ktoś ma zaliczone pewne moduły to sprawa jest łatwiejsza i problemem staje się praktyka. Muszę przyznać, że nie pytałem o praktykę na WAT. Dostałem tylko informację, że robią pojedyńcze moduły a nie szkolenie pełne od zera. Taką informację dostałem. Pewnie za odpowiednią cenę nawet 1 osobę można szkolić indywidualnie i praktykę robić jej.
    Jeśli liczyć wg cen ze strony ULC to taniej wychodzi zdać egzamin w ULC. Ale mogę się mylić. No i pozostaje kwestia przygotowania się bez szkolenia.

  20. #20
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Praktyki myślę że nie powinny być problemem ani na PRZ i WAT, ani w LOT i w Świdniku. W dwóch ostatnich przypadkach wiadomo - sami na tym korzystają, jeśli już decydują się (LOT i PZL) zorganizować komuś szkolenie, to raczej razem z praktyką

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 23-06-2015, 12:55
  2. 22-03-2015, 10:46
  3. 21-10-2014, 22:03
  4. 10-08-2014, 19:14
  5. 08-06-2014, 13:30
  6. 18-11-2013, 15:36
  7. 07-11-2013, 19:28
  8. 07-11-2013, 18:56
  9. 16-10-2013, 21:30
  10. 01-08-2013, 10:58
  11. 11-06-2013, 18:53
  12. 05-02-2013, 18:54
  13. 12-11-2012, 22:42
  14. 17-09-2012, 14:40
  15. 12-06-2012, 09:19
  16. 10-03-2012, 09:52
  17. 13-12-2011, 08:21
  18. 05-12-2011, 16:21
  19. 18-11-2011, 09:28
  20. 19-10-2011, 14:54
  21. 09-10-2011, 19:57
  22. 03-10-2011, 11:39
  23. 24-09-2011, 10:23
  24. 18-04-2011, 17:20
  25. 28-03-2011, 15:38
  26. 10-12-2010, 19:09
  27. 29-10-2010, 10:50

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •