787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie Part 147 - moduły


    Polecamy

    Po pierwsze chciałbym wszystkich przywitać jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum.

    Również przeprosić jeżeli podobny temat już był (trochę poszukałem, ale odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem)

    Zawsze chciałem związać swój przyszły zawód z lotnictwem. Mieszkam w Gdyni, a na pomorzu szkół o takiej tematyce niestety brakuje.
    Niestety, z różnych powodów, nie miałem możliwości wyjazdu gdzieś dalej na studia (Rzeszów, Warszawa itp) i obecnie studiuję mechanikę na Akademii Morskiej (pewna alternatywa). Ostatnio zacząłem się zastanawiać, czy jeżeli chciałbym kiedyś przespecjalizować się z mechanika okrętowego na mechanika lotniczego, to czy fakt, że studiowałem mechanikę (o pewnie zupełnie innych programach, ale wciąż mechanikę) pomógłby mi w tym jakoś (na pewno tak, ale raczej pytanie w jakim stopniu).

    Z tego co się orientuję powinienem zdobyć certyfikat 147 (nie pamiętam dokładnie nazwy).
    Jest tam dobre kilkanaście modułów do zaliczenia. Widzę, że cena za każdy waha się w granicach (w zależności od godzin) 900-1200 zł plus koszty egzaminów. Dla mnie to są bardzo duże pieniądze. Stąd moje pytanie. Czy istnieje możliwość 'przepisania' oceny/zaliczenia modułów, które przerabiałem na mojej obecnej uczelni? np matematyka, fizyka, podstawy elektryki/elektroniki.

    czy po zaliczeniu poszczególnych modułów istnieje takie coś jak 'termin ważności? Mam tu na myśli, że zaliczam pierwszy moduł i mam jakiś tam określony czas (np rok), żeby zdać pozostałe. jak mi się nie uda to od nowa.

    i to samo pytanie odnośnie już samego certyfikatu. Czy papier jest ważny przez określony czas po czym należy go w jakiś sposób odświeżyć, czy dożywotnio?


    i ostatnie pytanie odnośnie ewentualnych praktyk.
    czy pracodawcy w tej dziedzinie chętnie biorą 'zielonych' do pracy?
    czy (jeśli są tu jacyś mechanicy) mieliście jakieś problemy ze znalezieniem dobrego miejsca do odbycia praktyk?


    czekam na wyczerpujące odpowiedzi
    pozdrowienia

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    PART147 to organizacje szkolące.
    Jeśli chcesz być mechanikiem musisz spełnić wymagania zgodnie z PART66 czyli moduły + praktyka.
    Nie wiem czy ULC akceptuje AM jeśli chodzi o program nauczania ( patrz ulc.gov.pl )
    Resztę modułów zaliczasz na własną rękę ( kieszeń )
    Co do ważności modułów to nie pamiętam teraz dokładnie , niech ktoś inny powie.
    Z pracą nie jest łatwo , ale też nie niemożliwie.
    ,pozdrawiam

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tego co pamietam, zdany modul jest wazny 2 lata, w tym czasie musisz zdac wszystkie, 5 lat praktyki i mozesz aplikowac o licencje.
    Co do roboty to BA (Heathrow) zatrudnia wlasnie tak ludzi z licencja jak i bez, teramin skladania aplikacji do 20 czerwca.
    Odnosnie praktyki, to w firmie, w ktorej ja pracuje, czesto zdarza sie ze przychodza ludzie i pracuja zadarmo przez miesiac, dwa a potem zostaja zatrudnieni jako contractor/praktykant za nizsza stawke niz normalny connie, zazwyczaj to jakies 10GBP/h netto, ale musisz miec swoje narzedzia.
    Pozdrawiam
    Lukasz

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •