Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
Like Tree1Likes
  • 1 Post By alien

Wątek: Pomoc w tłumaczeniu

  1. #1
    Awatar zigzager

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie Pomoc w tłumaczeniu


    Polecamy

    Witam,

    czy moglby ktos fachowo przelozyc to na POLSKI jezyk techniczny?

    sens rozumiem ale brakuje mi polskich odpowiednikow. tekst pochodzi z instrukcji silnika Continental i dotyczy fazy rozpakowywania przesylki ;-)

    CAUTION ... Align spline of governor drive gear and assure that the govemor is fully seated to the
    crankcase prior to installing the attaching hardware. This will eliminate the possibility of misalignment
    forcing the drive gear over the camshaft gear, requiring engine disassembly.

    zalezy mi szczegolnie na tych terminach:

    • governor
    • spline of governor
    • drive gear
    • crankcase
    • camshaft gear


  2. #2

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zigzager Zobacz posta
    governor
    Regulator obrotów

    Cytat Zamieszczone przez zigzager Zobacz posta
    drive gear
    Przekładnia (na głównym wale)

    Cytat Zamieszczone przez zigzager Zobacz posta
    crankcase
    karter

    Cytat Zamieszczone przez zigzager Zobacz posta
    camshaft gear
    Przekładnia wałka rozrządu

    Piszę z pamięci, mogłem się pomylić - jak coś to niech ktoś mnie poprawi.

  3. #3
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    A ja powiedziałbym, że chodzi tu o nie tyle o całe przekładnie, co o pojedyncze koła zębate:

    • drive gear - koło napędowe/napędzające
    • governor drive gear - koło napędowe regulatora obrotów (wtedy spline of governor drive gear oznacza wpust na klin ustalający to koło na wale)
    • camshaft gear - koło zębate wałka rozrządu, po naszemu driven gear (czyli koło nasadzone na wałek i odbierające napęd od drive gear - koła napędowego)
    • crankcase to oczywiście karter, nazwa oficjalna: skrzynia korbowa

    Przy czym przyznaję się bez bicia, że moje uwagi mają charakter tzw. ogólnowojskowy - nie dość, że nie miałem do czynienia z obsługą (nie wspominając o jakimkolwiek montażu/demontażu) tego silnika, to nawet nigdy nie widziałem go na golasa (czyli nieosłoniętego jakimiś pokrywami etc).
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 28-09-2013 o 18:07
    PiotrekR likes this.
    For every solution there is a problem.

  4. #4
    Awatar zigzager

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie


    Polecamy

    Wielkie dzieki panowie. To juz mi pomoze bardzo.

    Ogólnie fragment pochodzi z rozdzialu o rozpakowywaniu, montowaniu i testowaniu silnika. Zacytuję calosc...o ile to moze pomoc:

    PREPARATION FOR SERVICE
    If the engine is not to be installed within five (5) days after removal of shipping plugs, it must be
    represerved in accordance with procedures listed in Chapter 14.

    If the engine is to be installed within five (5) days after unpacking, remove the shipping plugs
    installed in the lower spa~ plug holes and tum the crankshaft through at least two complete
    revolutions in order to remove the cylinder preservation oil from the cylinder. Remove the shipping
    plugs installed in the upper spark plug holes and inspect the cylinder bores with a borescope for
    rust or contamination. Contact your Teledyne Continental Motors Distributor if any abnormal
    condition is noted.
    (Install the upper spark plugs finger tight and torque the lower spark plugs to 300-360 in. Ibs. Do
    not lubricate spark plug threads prior to installation.
    NOTE ... Remove all protective plugs. Drain preservative from oil sump. Service the lubrication
    system with mineral (non-detergent) oil or Corrosion Preventive oil corresponding to MIL-C-6529

    Type II. See Chapter 12 for sump capacity.
    Remove the shipping plate from the propeller governor pad forward of nu moor 6 cylinder. Lu bricate
    the governor shaft splines with engine oil; install a new gasket and then install the propeller
    governor control. Attach with plain washers, new lock washer, and torque the nuts In accordance
    with aircrafts Manufacture's recommendation.

    CAUTION ... Align spline of governor drive gear and assure that the govemor is fully seated to the
    crankcase prior to installing the attaching hardware. This will eliminate the possibility of misalignment
    forcing the drive gear over the camshaft gear, requiring engine disassembly.


    Optional Accessories: Optional accessories such as hydraulic pumps, vacuum pumps, etc., may
    be installed on the accessory drive pads located on the upper rear portion of the crankcase.
    Remove the accessory drive covers and install new gaskets. Install accessories in accordance
    , with the airframe manufacturer's instructions.

    WARNING ... Because 011 pressure Is appHed to the face of the accessory drive pads, proper
    Installation procedures and materials must be used to prevent 011 loss.
    Instal! all airframe manufacturer required cooling baffles, hoses, fittings, brackets and ground
    straps in accordance with airframe manufacturers installation instructions.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •