Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie Jak zostac mechanikiem lotniczym ?


    Polecamy

    Witam wszystkich bardzo serdecznie jako ze jest to moj 1 post na forum

    Moje pytanie dotyczy zostania mechanikiem lotniczym. Mianowicie jaka droga najtaniej i najlepiej dojsc do uprawnien ? Skonczylem wlasnie szkole srednia i zastanawiam sie nad wyborem szkoly wyzszej. Jakie sa Wasze propozycje ?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008

  3. #3
    Awatar radek9556

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Okolice Nowego Sącza

    Domyślnie

    Mój tata był mechanikiem w Dęblinie na samolotach MIG/LIM, może czasy się zmieniły ale mówił że trzeba mieć oprócz wiedzy teoretycznej ogromną odporność na stres...

  4. #4
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Czyli rozumiem, że np. tak jak ja - skończyłem studia mechaniczne (5 letnie), ogólne - aby móc ubiegać się o licencję mechanika lotniczego muszę przepracować 5 lat w zawodzie związanym z serwisowaniem (konstruowaniem?) samolotów, tak?

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie ULC

    Witam,

    Przesyłam link ze strony ULC dotyczący drogi jak zostac licencjonowanym mechanikiem.
    http://www.ulc.gov.pl/_download/pers...20LICENCJI.jpg

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Jezeli chodzi o koszty to w zadnej sferze lotnictwo nie jest tanie. Niekoniecznie musisz iść na studia by być mechanikiem lotniczym.No i oczywiście wszystko zależy jaka szkołe srednia konczyłeś. Jeśli jest to liceum to musisz sie liczyć z tym ,ze bedziesz musiał zaliczyc wszystkie 18 modułów do licencji podstawowej,ewentualnie moga ci uznac matematyke i fizykę ale nie jest to pewne.Jesli kończyłeś technikum niektóre przedmioty powinny byc uznane.
    Jakby coś to pisz.

    Pozdrawiam.

  7. #7
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radek9556 Zobacz posta
    Mój tata był mechanikiem w Dęblinie na samolotach MIG/LIM, może czasy się zmieniły ale mówił że trzeba mieć oprócz wiedzy teoretycznej ogromną odporność na stres...
    Mój tata też tam był mechanikiem, dokładnie pod koniec lat 60. A w jakich latach był tam Twój i w jakiej jednostce ? Może nawet się znają ?
    Pozdrawiam

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Dabrowka, Poland

    Domyślnie

    Na jaki kierunek i specjalność iść najlepiej aby później zostać mechanikiem np. w Wizz ?:P chodzi o to by pracować przy dużych samolotach

  9. #9

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Witam wszystkich,
    Mam takie oto pytanie, troche czytałem o tym ale nie dokońca to rozumiem, aktualnie studiuje na Politechnice Łódzkiej na kierunku Mechatronika, jeżeli skończe I stopień na mojej aktualnej uczelni to musze zrobić Part-66 czy Part-147? Czy da się robić te Part-y jakoś zaocznie? Czy moje oceny z uczelni mogą być brane jakoś pod uwagę? Czy te certyfikaty robi sie długo? chodzi mi tutaj o teorię i egzaminy.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Do otrzymania licencji mechanika PART-66 musisz odbyć szkolenie teoretyczne w firmie mającej certyfikat PART-147. Składa się ono z modułów i możesz uczyc się sam i pojawiać tylko na egzaminy, różne szkoły mają różne zasady. Pewne przedmioty ze studiów mogą ci zaliczyć pewną wiedzę ale szczegóły poznasz w takich szkołach. Czas jaki potrzeba zależy od Ciebie, jak przyswoisz wiedzę i w jakim tempie zaliczysz wszystkie moduły. Po teorii musisz też zaliczyć szkolenie przktyczne które liczysz już w latach więc bez zatrudnienia w firmie obsługowej da się ale kosztuje to majątek.

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Bochnia

    Domyślnie

    Witam i pozdrawiam wszystkich na forum.
    Chciałbym zostać mechanikiem lotniczym, lecz marnie to widzę. Mam już 40 lat, o jakiejkolwiek praktyce bez znajomości nie ma mowy. Zrobienie licencji jest bardzo kosztowne i nie stać mnie na to. Mieszkam w Bochni i do najbliższego lotniska w Pobiedniku mam ponad 30 km. Jak pytałem o prace bez wynagrodzenia raz w tygodniu jako pomocnik mechanika odprawili mnie z kwitkiem. Skończyłem szkołę jako monter instalacji sanitarnych i wentylacyjnych to też ni jest moim atutem. Jak na razie wysyłam CV i czekam na odpowiedzi. Niestety nic z tego. Od prawie dwudziestu lat jestem modelarzem lotniczym kocham samoloty nie ważne czy te małe czy duże. Jest to moja pasja. Gotowy jestem nawet na zmianę miejsca zamieszkania byle by pracować przy samolotach.
    Mam takie pytanie do kolegów z forum:
    Czy któryś z was zna jakąś inną drogę by pracować jako mechanik?
    Mi już ręce opadają.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  12. #12
    Awatar Mr.Brown

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A czy ktoś robił licencję przez uznanie wiedzy? Skończyłem PRz i z tego co widzę, na licencję B1.X musiałbym zdać dwa/trzy moduły teoretyczne. Pracuję dwa lata w fabryce samolotów i do moich zadań m.in. należy obsługa samolotów przychodzących na prace okresowe tj. udział w przeglądzie, określenie usterek i sposobu ich naprawy. Jak sądzicie może to zostać uznane jako praktyka? Wiem, że najlepiej zadzwonić do ULC co też zrobię po weekendzie, ale czy ktoś ma podobne doświadczenia?

  13. #13
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    Akademicki Ośrodek Szybowcowy Politechniki Rzeszowskiej w Bezmiechowej zaprasza na ostatnie w tym sezonie, a najprawdopodobniej ostatnie według krajowych przepisów szkolenia.

    Licencja mechanika obsługi balonu wolnego14-18.11.2016 r. – (koszt 2000 zł)
    UWAGA: Jedynym wymogiem formalnym dla uczestników jest wykształcenie minimum gimnazjalne, bądź równoważne.

    Świadectwo kwalifikacji mechanika obsługi samolotów ultralekkich18-23.11.2016 r. – (koszt 2000 zł)
    UWAGA: Jedynym wymogiem formalnym dla uczestników jest wykształcenie minimum gimnazjalne, bądź równoważne.

    Szkolenie na typy szybowców dla mechaników szybowcowych &#x20137-13.11.2016 r. – (koszt 1400 zł)
    UWAGA: kurs składa się z trzech modułów: szybowce drewniane, kompozytowe i metalowo drewniane, obejmuje 32 najpopularniejsze w kraju typy szybowców. Szkolenie przeznaczone jest dla kandydatów, którzy posiadają licencję mechanika obsługi szybowców, lub ukończyli kurs na licencję.

    Szkolenie na typy motoszybowców dla mechaników motoszybowcowych (koszt 400 zł)
    UWAGA: kurs obejmuje 7 najpopularniejszych w kraju typów motoszybowców.
    Szkolenie uzupełniające. Warunkiem udziału jest zaliczenie wcześniejszego szkolenia na typy szybowców kompozytowych i metalowo – drewnianych w obecnej lub wcześniejszych edycjach kursu.

    Wszystkie szkolenia planowane są w listopadzie 2016 r.

    Wstępnie w dniach 7-23.11.2016 r. dokładne terminy mogą ulec nieznacznym zmianom.

    Rozpoczęcie szkoleń w planowanych terminach uzależnione jest od liczby kandydatów.

    UWAGA: Egzaminy LKE licencje

    Kandydaci, którzy ukończyli wcześniej kurs na mechanika szybowcowego, motoszybowcowego i zdali egzamin teoretyczny w ULC, będą mogli podejść do egzaminu praktycznego LKE.

    UWAGA: Egzaminy LKE świadectwa kwalifikacji na mechanika samolotów UL.

    Uczestnicy kursu oraz kandydaci, którzy ukończyli inne kursy do świadectwa kwalifikacji mechanika samolotów UL będą mogli podejść do egzaminów teoretycznych i praktycznych LKE.

    W trakcie szkolenia istnieje możliwość zakwaterowania na terenie ośrodka. Rezerwacja noclegów: Maria Petka tel: 603 95 08 62. Wyżywienie w restauracji ośrodka ok. 35 zł doba.

    Organizatorzy proszą o potwierdzanie chęci udziału w kursie drogą mailową.

    W zgłoszeniu należy podać dokładnie specjalność szkolenia, imię i nazwisko, adres kontaktowy, telefon i nr PESEL.

    Wojciech Średniawa
    AOS PRz Bezmiechowa
    tel. 692 958 462
    ws@prz.edu.pl

    aos-bezmiechowa.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam serdecznie

    Odświeżę temat, generalnie mam takie samo pytanie Wnikając w szczegóły, mam 33 lata. Czy jest jakiś inny sposób poza studiami które widzę że w większości kończą się inż. więc trwa to 3,5 roku żeby zdobyć tą całą wiedzę? Są jakieś szkolenia dla ludzi którzy nie mają żadnego podłoża ku temu? Szukam szukam i nic nie mogę znaleźć bo szkolenia żeby zdobyć licencję b1.1 chociażby są ale wszędzie dla absolwentów studiów...
    Może ktoś coś podpowie, będę wdzięczny

    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję
    Jacek


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •