Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Los Angeles

    Domyślnie W sprawie Deblina dla cywilow po studiach


    Polecamy

    Witam, jestem aktualnie w Benton, KS gdzie szkole sie do uzyskania licencji CPL z IR i ME. Chcialem zlozyc papiery do Deblina, gdyz jestem magistrem (dziennikarstwa), a teraz jest opcja, ze przyjmuja cywilow. Sa oczywiscie ostre wymagania medyczne, test z angielskiego i physicals. Chcialem was zapytac czy ktos ta droga szedl (z sukcesem lub bez) i moglby mi doradzic. Docelowo staram sie dostac na rury, ale rozmyslam tez czy warto na samoloty poddzwiekowe. Niedawno skonczylem 24 lata. Bede wdzieczny za kazde info i tez chetnie podziele sie tym co juz wiem. Wysokich lotow!

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie Re: W sprawie Deblina dla cywilow po studiach

    Cytat Zamieszczone przez artlite
    Witam, jestem aktualnie w Benton, KS gdzie szkole sie do uzyskania licencji CPL z IR i ME. Chcialem zlozyc papiery do Deblina, gdyz jestem magistrem (dziennikarstwa), a teraz jest opcja, ze przyjmuja cywilow. Sa oczywiscie ostre wymagania medyczne, test z angielskiego i physicals. Chcialem was zapytac czy ktos ta droga szedl (z sukcesem lub bez) i moglby mi doradzic. Docelowo staram sie dostac na rury, ale rozmyslam tez czy warto na samoloty poddzwiekowe. Niedawno skonczylem 24 lata. Bede wdzieczny za kazde info i tez chetnie podziele sie tym co juz wiem. Wysokich lotow!
    Poszukaj o AWUC'u - to jest dokładnie to czego szukasz. Jak już pisalem - kolega z pracy poszedł w zeszłym roku, o odrzutowcach nie ma mowy - są transportowce, heli i ziemia.
    Największy problem to oczywiście przejście badań (3 różne komisje, operacja przegrody itp).
    Z relacji kolegi to póki co nudy, mieszkają w akademiku w którym generalnie jest syf i czekają aż się zacznie jakieś latanie...
    KZ

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Los Angeles

    Domyślnie

    Jestes juz druga osoba, ktora mi tak pisze. Zastanawia mnie to bo ja wypelniam papiery, w ktorych kaza zaznaczyc czy chce latac na samolotach naddzwiekowych. Czy to wszystko dla picu jest?

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez artlite
    Jestes juz druga osoba, ktora mi tak pisze. Zastanawia mnie to bo ja wypelniam papiery, w ktorych kaza zaznaczyc czy chce latac na samolotach naddzwiekowych. Czy to wszystko dla picu jest?
    Nie wiem, najpewniej papiery są jedne na normalne studia po szkole średniej i na te dla absolwentów wyższych uczelni. To że nie ma rekrutacji na naddźwiękowe na AWUC to specjalna tajemnica nie jest i nigdy nie była. Na transportowce też miejsc było kilka, reszta trafiła na heli (niektórzy oczywiście chcieli ale z tego co wiem większość wolała transportowce).
    Tu masz wyniki z zeszłego roku http://www.wsosp.deblin.pl/images/st...wuc%202008.pdf .
    No chyba że w 2009 coś się zmieni...
    KZ

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Los Angeles

    Domyślnie

    To ciekawe. W tej sytuacji przekrece do nich sie dokladnie dowiedziec bo wole zostac w cywilnej awiacji jesli nie ma mozliwosci sprobowania sil na rurach. Te papiery, ktore sciagnalem z ich strony sa z zakladki "studium oficerskie dla absolwentow uczelni wyzszych", wiec jestem zaskoczony ze ktos tak informacje przekreca. Troche to nieprofesjonalne.

    A moge Cie zapytac jaka jest w Polsce droga do zostania pilotem migow albo f16?

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez artlite
    A moge Cie zapytac jaka jest w Polsce droga do zostania pilotem migow albo f16?
    Ja tam się nie znam, ale chyba w tej chwili tylko WSOSP w trybie "normalnym" (po średniej szkole).
    KZ

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez artlite
    To ciekawe. W tej sytuacji przekrece do nich sie dokladnie dowiedziec bo wole zostac w cywilnej awiacji jesli nie ma mozliwosci sprobowania sil na rurach. /.../
    Jeżeli naprawdę chcesz zostać pilotem wojskowym (a nie tylko "spróbować sił na rurach", ani zostać "Pilotem F-16" -- no offense), zawsze możesz po prostu pójść na pełne studia, a nie na dwuletniego AWUC'a dla absolwentów wyższych uczelni, na którym rzeczywiście jest chyba tylko kierunek "pilot śmigłowca i samolotu transportowego". Musisz jedynie pamiętać o tym, że jest to szkoła oficerska, że nie masz już 18 lat ;) i że po skończeniu szkoły będziesz musiał zostać w wojsku przez conajmniej 6 lat, a w przypadku rezygnacji w trakcie nauki lub później, będziesz musiał zwrócić koszty rekrutacji i nauki (chyba, że coś się ostatnio zmieniło).

    / Zresztą tak naprawdę AWUC też nie jest wydziałem cywilnym, tylko wojskowym.

    Pozdrowienia i powodzenia

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Los Angeles

    Domyślnie

    No po prostu tak sobie zalozylem. Albo rury albo cywilna awiacja, nie rozumiem co w tym dziwnego. Popytam u zrodla w takim razie.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Napisz, proszę, jak coś dowiesz się od źrodła

  10. #10
    Bi3gan
    Goście

    Domyślnie

    Skoro juz robisz CPL, IFR i ME to po co sie pchac do wojska . Żal zainwestowanych pieniędzy. W wojsku bedziesz latał przez 15 lat, za srednie wynagrodzenie (średnie w porównaniu z tym co w cywilu zarobic mozesz). Oczywiscie, teraz najbardziej oplaca sie isc do wojska z uwagi na kryzys ekonomiczny, ale to minie. Musi minac.
    2 choroby powoduja trwałe zmiany w mózgu - syfilis i wojsko.

    pozdro.

  11. #11
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    15 lat - oj nie długo jeszcze... hmm zastanowić się bo jest projekt o polskiej armii - 25 lat do emerytury Więc kolejny minus...

  12. #12
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Kontrakt po WSOSP jest bodajże na 6 lat i po tym czasie można się z wojska zwinąć (a nie po 15-tu czy 25-ciu - po tylu można przejść na emeryturę). W przypadku kolegi jak robi licencję w cywilu to na transportowce faktycznie może nie mieć sensu, ale kolega chce na odrzutowce i tu chyba jest jasne dlaczego chce do wojska...
    KZ

  13. #13
    Awatar Mr.Brown

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ale na stronie WSOSP nie ma żadnych papierów do ściągnięcia, gdzie można zaznaczyć odrzutowce. Składa się tylko podanie i ankietę osobową. I nic o odrzutowcach tam nie pisze.

  14. #14
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Jeszcze mały newsik dla tych co się dostaną na transportowce - szkolenie zamiast na Orlikach jest na An-2....
    KZ

  15. #15
    Aer
    Aer jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mr.Brown Zobacz posta
    Ale na stronie WSOSP nie ma żadnych papierów do ściągnięcia, gdzie można zaznaczyć odrzutowce. Składa się tylko podanie i ankietę osobową. I nic o odrzutowcach tam nie pisze.
    Dostanie się na odrzutowce to nie kwestia zaznaczenia tego na jakimś podaniu, a kwestia idealnego zdrowia.

  16. #16

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie dlaczego nie f-y

    Dostanie się na odrzutowce to oprócz zdrowia także kwestia wieku. Jeżeli masz 24 lata to po prostu jesteś za stary. Optymalny wiek latania na rurach w polskim wojsku to 27 -35 lat. Biorą super zdrowego chłopaka szkolą przez 5 lat na studiach i potem jeszcze doszkalają na typ, tak by potem wycisnąć z niego jak najwięcej przez jak najdłuższy czas. Niestety jak kończysz 35 lat to siada Ci refleks i koordynacja (może nie siada ale jest mniejsza niż u 30 latka).
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 29-09-2009 o 23:03 Powód: Ort.

  17. #17

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Wyczytałem że studiując cywilnie kierunek lotnictwo i kosmonautyka na WSOSP można po trzecim semestrze wybrać specjalizację. Jedną z nich jest pilotaż. Jest tam napisane, że kryterium kwalifikacji będą wyniki w nauce, stopień zaawansowania w szkoleniu lotniczym oraz badania lekarskie.

    I tutaj mam pytanie. Czy ktoś może z Was wiem jakiego rodzaju będą to badania? Czy po prostu będzie to orzeczenie I klasy, czy też będą to jakieś wyśrubowane badania podobne do tych wojskowych ?

    Priv prosiłbym o kontakt kogoś kto jest na tym kierunku. Interesowała by mnie opinia, wymagania, no i jak to wszystko wygląda w rzeczywistości. Z góry dziękuje


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •