Nooo... z takim wykształceniem to w sam raz na "płytowego"...
Politechnika będzie kształcić kadry dla Balic.
Wspólne badania, konferencje naukowe, praktyki dla studentów na lotnisku i nowy kierunek studiów podyplomowych - to zakłada porozumienie zawarte między Politechniką Krakowską a MPL Balice.
- Zapotrzebowanie polskich lotnisk na profesjonalną kadrę rośnie z każdym rokiem. Chcemy odpowiedzieć na tę koniunkturę - mówi Kamil Kamiński, prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków-Balice. Według prognoz Urzędu Lotnictwa Cywilnego w ciągu najbliższych lat ruch pasażerski w Polsce będzie znacznie wyższy od średniej europejskiej. Za 15 lat liczba odprawionych pasażerów w Polsce może wynieść 41 mln. Właśnie to skłoniło MPL Balice do zawarcia porozumienia z Politechniką Krakowską, która słynie z renomowanego wydziału inżynierii lądowej, a od ponad piętnastu lat prowadzi kierunek transport, na którym studenci poznają tajniki wiedzy związanej również z transportem lotniczym.
- Politechnika pierwsza wyszła z inicjatywą - chwali naukowców z PK prezes Kamiński. I zastrzega, że porozumienie PK - Balice jest pierwszym tego typu w Polsce.
W myśl porozumienia od przyszłego roku akademickiego Politechnika Krakowska otworzy studia podyplomowe, które mają być kuźnią fachowców dla polskich lotnisk. - Nie wymyśliliśmy sobie, że będziemy je prowadzić dla samego kształcenia, bo dziś to za mało. Program powstawał pod okiem specjalistów z Ministerstwa Transportu, Urzędu Lotnictwa Cywilnego i portów lotniczych - podkreśla prof. Jacek Śliwiński, dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej. Prof. Tadeusz Tatara: - Ruch lotniczy to nie tylko samoloty, ale też cała infrastruktura związana z lotniskiem, zarządzaniem i bezpieczeństwem takich obiektów. Potrzebni są młodzi, wykształceni zgodnie z najnowszymi trendami ludzie.
Nauka na studiach podyplomowych potrwa dwa semestry. - Oprócz niezbędnej teorii będzie też dużo praktyki. Studenci będą mogli przekonać się na żywo na naszym sprzęcie jak odpowiedzialna to praca - zapowiada Kamil Kamiński.
Naukowcy z Politechniki Krakowskiej widzą swe nowe studia kompleksowo: - Nauczymy naszych studentów wszystkiego, co będzie im przydatne: od projektowania pasów startowych, monitoringu ich nawierzchni, nawigacji po sprawy związane z firmami działającymi na i wokół lotniska, ekologię, prawo lotnicze, certyfikacje i zdobywanie funduszy unijnych dla portów - mówi Elżbieta Barowa, rzeczniczka prasowa PK.
W pierwszym roku studiów zarezerwowano miejsca dla trzydziestu osób. Będą mogli na nie aplikować absolwenci kierunków związanych z transportem oraz osoby już pracujące w lotniczej branży.
Ostatnio edytowane przez Staford ; 26-12-2010 o 12:14
Zaorać, buraki posiać...
Nooo... z takim wykształceniem to w sam raz na "płytowego"...
hmm a cala moja grupe wywalili na mechanike i budowe maszyn (choc wiekszosc chciala na transport ) mam nadzieje ze po tym kierunku tez bedzie sie dalo cis zdzialac w branzy lotniczej...
Moze i bedzie sie dalo dziala zobaczy sie jak beda pierwsi absolwenci
W kazdym razie ja sie wybieran do wawy na polibude na Sterowanie ruchem lotniczym i mam nadzieje ze za 5 lat jak dobrze pojdzie znajde po tym robote...
Ktos z obecnych zainteresowany? Nic nie moge znalezc na stronach politechniki...
Naprawde jestem ciekawy jak to bedzie prowadzone. Nie wiem dlaczego ale mam przeczucie ze 70% materialu bedzie o wytrzymalosci i sposobie produkcji betonu na pas startowy
Hehe - dobre Szanowny Kolego :-)
Pozdrowionka z Krakowa
Hehe ale ja Staford calkiem serio o tych studiach (no i o betonie oczywiscie )
Zbierz ekpie z pracy i do spotkania na pierwszym roku...na rynek blisko wiec przynajmniej raz na dwa tygodnie wszyscy sie piwa napija razem
Z nauka sobie jakos poradzimy (cos sie tam wie o lotnisku a projekty na "laborki" z betonu kupi sie na akademikach haha
Pozdr
Stary, po tym sezonie (jak go przezyje), to skoncze na jakims oddziale zamknietym...
WRACAJ SZYBKO !! Czekamy na Ciebie - cieplo sie robi, "ogrodki" na Rynku powinny byc otwarte do miesiaca, wiec... Oczywiscie to nie sa jedyne powody
[sorry za off topic]
byłem tym zainteresowany ale niestety nie zdawalem matury z matmy.... byłem w dziale rekrutacji i Wydział Inżynierii Lądowej bęzie bral wyniki z matury z matematyki wiec jak cos musze sie wstrzymac z rok a chetnie bym sobie cos takiego zrobil bo obecny kierunek nic mi i tak nie daZamieszczone przez thewho
mgr "płytowy"... To brzmi dumnie
Mam nadzieję, że w przyszłości nie trzeba będzie mieć doktoratu z betonologii stosowanej, aby zostać płytowym...
Coś mi się wierzyć nie chce, by na podyplomowe (bo o takich jest chyba ten artykuł z GW) potrzebne było świadectwo maturalneZamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
na moj gust aby robic studia podyplomowe trzeba najpierw skonczyc jakies inne a koledze piterowi jeszcze chyba do tego troche brakujeZamieszczone przez radian
no na moj gust rowniez . Mialem na mysli najpierw mgr a pozniej cos wiecej. Kolega thewho zapytał a ja nie sprosotwałem bo nie było mnie i odrazu sie kolejna burza zrobiła. Zreszta moze bys sie wreszcie Gabec ode mnie odczepisz z ta uszczypliwością bo nie wiem co chcesz przez te ciagle komentarze osiągnąc.... moze ci za to placa moze nie ale naprawde jest to zenujace że za kazdym razem ze sie przyczepiasz... nie zrozum mnie zle bo ja nie chce kolejnej awantury o głupstwo...Zamieszczone przez Gabec
Ktos cos wie o nowym kierunku? A moze ktos z tutaj obecnych jest juz jego studentem?
Ja sie wybieram na następną edycję:
http://riad.pk.edu.pl/~l-0/index.php?menu=91
Studium Podyplomowe: "Zarządzanie Infrastrukturą Lotniskową" - Katedra Infrastruktury Transportu Szynowego i Lotniczego:
Program Studium obejmuje 200 godzin lekcyjnych.
Opiekun: prof. dr hab. inż. Włodzimierz Czyczuła, tel.: 012 628-23-58
Przewodniczący Rady Programowej: dr hab. inż. Tadeusz Tatara, prof. PK, tel.: 012 628-2348
Wymagania dla kandydatów: Studium zasadniczo przeznaczone jest dla absolwentów studiów technicznych, a także osób z wyższym wykształceniem pracującym w instytucjach związanych z transportem lotniczym. Rekrutacja będzie odbywać się na podstawie rekomendacji Portów Lotniczych, ULC i innych instytucji związanych z lotnictwem lub na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej, przeprowadzonej przez komisję złożoną z przedstawicieli Rady Naukowej studium.
Składanie dokumentów: od 02.09 - 20.09 2007r (patrz: UWAGA!) - Budynek Główny Politechniki Krakowskiej, Wydział Inżynierii Lądowej, Instytut Inżynierii Drogowej i Kolejowej (L-2) - Sekretariat Katedry Infrastruktury Transportu Kolejowego i Lotniczego (pok. 14, parter). Ogłoszenie wyników postępowania kwalifikacyjnego do 30 września 2007r.
UWAGA! Składanie dokumentów przedłużono do 28 września!
Wymagane dokumenty to:
karta zgłoszenia: tutaj
odpis dyplomu ukończenia studiów I stopnia, studiów II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich
2 fotografie.
Planowany program i terminy zjazdów: tutaj
ile taka przyjemnosc bedzie kosztowac?
w tym roku 4600 za studia + 50 zł opłata rekrutacyjnaZamieszczone przez michael
Zakładki