Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Wejherowo

    Exclamation Szokała lotnicza w UK a la Rzeszów.


    Polecamy

    Witam ,
    Mam prośbę o podzielenie się swoją wiedzą , doświadczeniem itp. na temat szkół wyższych w UK gdzie można zrobić podczas trwania nauki od zera do ATPL lub od PPL do ATPL za darmo lub z relatywnie niewielką dopłatą.

    Pozdrowienia dla forumowiczów

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie Aviation Studies for Commercial Pilot Training

    Witam

    Mam pytanie co do studiów w Anglii. Czy orientuje się ktoś czy są objęte benefitem rządu brytyjskiego jak inne studia w UK? Na jakiej zasadzie te studia polegają. Czy po nich jest przyznawana licencja. Takich uczelni z takimi kierunkami jest kilka na wyspach. Proszę bardzo zorientowanych o odpowiedź. Z góry dziękuje.
    Pozdrawiam

  3. #3
    GSK
    GSK jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Chiswick, Londyn

    Domyślnie Szkolenia lotnicze w UK - kilka pytań

    Witam,

    mam kilka pytań odnośnie szkolenia lotniczego w UK. Jeżeli tematy te były juz poruszane na forum to byłbym zobowiązany za skierowanie mnie do właściwych wątków.

    Otóż, za kilka tygodni wybieram się na introductory flight, po którym będę chciał podjąć decyzję o rozpoczęciu szkolenia na PPL(A). Pobyt mój w UK nadal traktuje jako tymczasowy, więc to co mnie nieco martwi to jaki ciąg dalszy po powrocie do Polski.

    A konkretnie:

    1. Czy w przypadku gdybym rozpoczął tu szkolenie, i dajmy na to wylatał 20h szkoleń - czy godziny te będą się liczyły w przypadku kontynuowania szkolenia w Polsce? Czy wystarczy, jak w Polsce wylatam brakujące 25h aby mieć minimum do PPL(A)?

    2. Przyjmując, że ukończę w UK szkolenie i zdobędę licencję PPL(A) - czy owa licencja będzie automatycznie ważna w Polsce, czy będę musiał przechodzić jakieś dodatkowe szolenia/egzaminy bądź dopełnić jakieś inne formalności?

    Nieco bardziej szczegółowe pytanie:

    3. Istnieje tu coś takiego jak NPPL - szybciej zdobywa się licencję, aczkolwiek z zastrzeżeniami (chyba nie można latać poza UK i coś tam jeszcze). Zakładając, że kiedyś wrócę do Polski - czy taki NPPL to zupełna strata czasu/kasy? Czy godziny szkoleń do NPPL będą liczyły się jako godziny szkoleń do PPL(A). Czy nalot zdobyty mając NPPL będzie mi się później jakoś liczył do czegokolwiek w Polsce?

    4. Wreszcie, pytanie dotyczące samolotu, na którym będę się uczył. Jest tu trochę do wyboru, Cessna 152, 172, Piper PA28, chyba Diamond coś tam, różne inne. Czy ma to istotne znaczenie na etapie początkującego pilota? Czy warto dopłacać za szkolenia np. na C172 zamiast C152, czy lepiej latać jak najtaniej za godzinę za to maksymalizując ilość godzin?


    Dzięki za wszelkie info, pozdrawiam,


    Grzegorz

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Czesc Grzegorz

    Witam na forum

    odp1. nie wiem (wydaje sie ze powinny ale ...)

    odp2. tak bedzie wazna w Polsce. Jesli bedziesz chcial wypozyczyc samolot zeby polatac (i latales na typie) to zrobia Ci tylko check z miejscowym instruktorem - zwyczajowa procedura.

    odp3. NPPL w Polsce jeszcze nie ma. Moim zdaniem strata czasu i pieniedzy (jesli chcesz robic PPL), nabywasz uprawnienia do latania tylko w Uk. Ale wszystko zalezy czego potrzebujesz.

    odp4. odpowiedz napisales sam. kwestia indywidualna, zalezy ile chcesz wydac i ...jak duzy jestes. dla naprawde DUZYCH chlopakow i C152 moze byc po prostu za mala/slaba

    Kilka slow od siebie:
    Z tymczasowoscia w UK roznie bywa, duzo osob przyjezdza na chwile i zostaje pare lat albo i dluzej
    Powodzenia i napisz jak bylo na pierwszym locie!

    Ramp handler
    PPL z UK

    ps. Chiswick? to w jakim klubie chcesz latac?

  5. #5
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Tez kiedys myslalem ze NPPL to strata czasu... nie tak do konca. Jesli chcesz latac tylko i wylacznie w UK, VFR w dzien, to to powinno Ci wystarczyc. ale jesli chcesz juz zrobic 'nocke' to niestety, nie da rady z tym. Jesli planujesz dalej, gdzies tam, w przyszlosci ruszyc sie w strone komercyjnego latania, to NPPL nie pozwala ci na to. Na PPL mozesz latac po Europie i bedzie wszystko ok, ale jesli zdecydujesz sie NPPL, bo chcesz latac tylko tutaj, to nie zamyka Ci to drogi do latania zawodowego w przyszlosci. Zawsze mozesz uzupelnic swoje szkolenie NPPL do poziomu PPL i robic dalej swoje. To nie jest tak, ze zrobiles NPPL i umarl w butach, pochowali boso... zawsze mozesz zrobic dodatkowe szkolenie. Wielu pilotow zawodowych, z ktorymi mam kontakt, robi sobie NPPL, tak na wszelki wypadek. Mamy juz 3 przypadki kolegow kapitanow, ktorzy stracili 'jedynke' i 'dwojke' medyczna i NPPL byla dla nich jedyna szansa na polatanie. Ale to dluga historia i calkiem inna bajka.
    pozdr
    Kszyhu
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-05-2010 o 15:09

  6. #6
    GSK
    GSK jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Chiswick, Londyn

    Domyślnie

    Dzięki za info. Jak będe na locie zapoznawczym to poradzę się instruktora. To, że NPPL nie zamyka drogi do PPL to wiem. Pytanie, ile % kursu się 'liczy'. Bo jak 100% to faktycznie warto, a jak tylko 5 czy 10 godzin to chyba warto kwestie dwa razy przemyśleć.

    A czy wiadomo coś nt. planów harmonizacji tego NPPL w obrębie Europy? Są wogóle takie plany?

  7. #7
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Wiesz co, wstydziłbyś się. Korona ci z głowy spadnie, jak wbijesz kilka literek w Google'a?
    Let me google that for you
    Let me google that for you
    A może nie znasz angielskiego i chcesz w UK po polsku kurs robić?
    Ze 30 godzin z kursu na NPPL mogą ci zaliczyć w poczet stażu do PPL(A), jeżeli na NPPL szkolił cię instruktor z JAR-owskimi papierami.

    Odnośnie typów - popularna jest opinia, że low wings are more difficult to learn to fly, but high wings are more difficult to learn to fly well.
    Co oznacza, że liczy się raczej decyzja dolnopłat/górnopłat. A skoro zdecydujesz się na górnopłat, to wybór C172/C152 będzie już kwestią kosmetyczną.

    I harmonizacja NPPL? Międzynarodówka nacjonalistów? A po co? Jeżeli w UK (lub w jakimkolwiek innym kraju) można byłoby zrobić papiery pozwalające na latanie w każdym z osobna kraju w Europie, to w imię czego pozbawiać prawa do przekraczania granic?
    Trochę to bez sensu chyba. Zharmonizowane w skali Europy uprawnienia to po prostu PPL(A).
    For every solution there is a problem.

  8. #8
    GSK
    GSK jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Chiswick, Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Wiesz co, wstydziłbyś się. Korona ci z głowy spadnie, jak wbijesz kilka literek w Google'a?
    Let me google that for you
    Let me google that for you
    A może nie znasz angielskiego i chcesz w UK po polsku kurs robić?
    Ze 30 godzin z kursu na NPPL mogą ci zaliczyć w poczet stażu do PPL(A), jeżeli na NPPL szkolił cię instruktor z JAR-owskimi papierami.
    Aż strach myśleć jak świat będzie wyglądał za lat kilkanascie, kiedy już wszystko bedzie można znaleźć w google. Chyba ludzie zatracą zdolność prowadzenia konwersacji ;-) I tam w tym google powiedzą mi też, czy te godziny mi przepiszą w przypadku kontynuacji szkolenia (NPPL->PPL) w Polsce?

    Odnośnie typów - popularna jest opinia, że low wings are more difficult to learn to fly, but high wings are more difficult to learn to fly well.
    Co oznacza, że liczy się raczej decyzja dolnopłat/górnopłat. A skoro zdecydujesz się na górnopłat, to wybór C172/C152 będzie już kwestią kosmetyczną.
    No na razie jeszcze na nic się nie zdecydowałem, pragnę poznać opinię bardziej doświadczonych kolegów. Jak trudno jest się potem przestawić z typu na typ?

    I harmonizacja NPPL? Międzynarodówka nacjonalistów? A po co? Jeżeli w UK (lub w jakimkolwiek innym kraju) można byłoby zrobić papiery pozwalające na latanie w każdym z osobna kraju w Europie, to w imię czego pozbawiać prawa do przekraczania granic?
    Trochę to bez sensu chyba. Zharmonizowane w skali Europy uprawnienia to po prostu PPL(A).
    Nie bardzo rozumiem twojej wypowiedzi? Skoro w UK istnieje uprawnienie niższego stopnia, które można zdobyć mniejszym nakładem godzin (czyt. za mniejszą kasę) to usiłuje się dowiedzieć czy istnieją plany wprowadzenie takiego uprawnienia w skali całej Europy? Jaka międzynarodówka? Uważasz, że zupełnie inne przepisy w poszczególnych krajach UE to coś 'normalnego'?



    Grzegorz

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWA/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GSK Zobacz posta
    ... czy istnieją plany wprowadzenie takiego uprawnienia w skali całej Europy?
    nie

    Cytat Zamieszczone przez GSK Zobacz posta
    Uważasz, że zupełnie inne przepisy w poszczególnych krajach UE to coś 'normalnego'?
    tak

  10. #10
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    tom_fed, co do pierweszj odpowiedzi ('nie', krotko lecz zdecydowanie) moze cos na poparcie Twojej tezy poprosze. masz jakies szersze informacje??

    pozdr
    K

  11. #11
    GSK
    GSK jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Chiswick, Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tom_fed Zobacz posta
    nie
    Zrobiłem co nieco research, i tu jesteś w błędzie. W 2012 być może pojawi się w obrębie całej Europy LPL = Leisure Pilots License. Ponoć ma wystarczyć 30h (10h solo) aby zdobyć to uprawnienie.

    Cytat Zamieszczone przez tom_fed Zobacz posta
    tak
    No to nie mam więcej pytań. (PS. Moje pytanie: "Uważasz, że zupełnie inne przepisy w poszczególnych krajach UE to coś 'normalnego'?" zadałem oczywiście w kontekście prawa lotniczego.)

  12. #12
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GSK Zobacz posta
    Aż strach myśleć jak świat będzie wyglądał za lat kilkanascie, kiedy już wszystko bedzie można znaleźć w google.
    Pewne jest jedno - będzie inaczej. I to na dwa sposoby: inaczej, niż jest teraz, oraz inaczej, niż nam się teraz wydaje, jak kiedyś będzie.

    Chyba ludzie zatracą zdolność prowadzenia konwersacji
    Wystrzeganie się bezładnej paplaniny (nawet, gdyby miała być radosna) oraz powtarzania po wielokroć rzeczy oczywistych jest akurat zaleceniem staroświeckiego, całkowicie "analogowego" savoir-vivre'u.

    I tam w tym google powiedzą mi też, czy te godziny mi przepiszą w przypadku kontynuacji szkolenia (NPPL->PPL) w Polsce?
    Kto wie, jeśli poszukasz...
    Ale zauważyłeś być może, że moja odpowiedź dotyczyła startera wątku tylko w części, w której to zaznaczyłem.

    W 2012 być może pojawi się w obrębie całej Europy LPL = Leisure Pilots License. Ponoć ma wystarczyć 30h (10h solo) aby zdobyć to uprawnienie.
    Pożyjemy, zobaczymy.
    Przedsmakiem tego, jak mogłyby wyglądać prace nad harmonizacją NPPL na poziomie unijnym, mogą być rozmowy CAA z Francją. Zasadniczo Francja jest za, ale...

    Q Do you think I will ever be able to use my NPPL in France?
    A
    Following discussions, the DGAC have agreed, in principle, to accept NPPL (SSEA) holders in their airspace, provided that such pilots' licences have 'ICAO equivalence'. This requires 2 additional requirements:

    • An 'ICAO-level' pilot medical certificate.
    • Confirmation that the NPPL (SSEA) holder has achieved 40 hours of total flying experience in a SSEA/SEP Class aeroplane, including 10 hours solo flight time which must include 5 hours solo cross-country pilot navigation flight time, including 1 solo cross-country flight of at least 150 nm during which full stop landings at 2 different aerodromes other than the points of departure and arrival were made. 'Solo' meaning that the applicant shall be the sole occupant of the aeroplane. This is by self declaration signed off by an examiner (forms to be available from NPLG Ltd)

    As of 24 April 2010 this is not yet fully approved. It requires an exchange of letters of agreement (CAA/DGAC) which is being dealt with and the DGAC need to amend their National Regulations to allow the necessary rule change. Whilst we have no timescale for this we hope it will be soon.
    NPPL FAQs Kolory i boldowanie oryginalne.

    Jakby to powiedzieć... żeby marzyć o francuskim niebie, najwyraźniej będziesz musiał mieć coś jakby extended NPPL. Nie masz wrażenia, że sprawa dryfuje w kierunku PPL(A)?
    A to dopiero poziom dwóch państw.
    For every solution there is a problem.

  13. #13
    GSK
    GSK jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Chiswick, Londyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Wystrzeganie się bezładnej paplaniny (nawet, gdyby miała być radosna) oraz powtarzania po wielokroć rzeczy oczywistych jest akurat zaleceniem staroświeckiego, całkowicie "analogowego" savoir-vivre'u.

    Kto wie, jeśli poszukasz...
    Ale zauważyłeś być może, że moja odpowiedź dotyczyła startera wątku tylko w części, w której to zaznaczyłem.
    Myślę, że pod ten cały savoir-vivre można by również podciągnąć zwracanie uwagę na kontekst rozmowy. Konwersacja to nie tylko udzielenie odpowiedzi na ostatnie zdanie - to wpasowanie się w dotychczasowy tok dyskusji.

    Pożyjemy, zobaczymy.
    Przedsmakiem tego, jak mogłyby wyglądać prace nad harmonizacją NPPL na poziomie unijnym, mogą być rozmowy CAA z Francją. Zasadniczo Francja jest za, ale...

    Jakby to powiedzieć... żeby marzyć o francuskim niebie, najwyraźniej będziesz musiał mieć coś jakby extended NPPL. Nie masz wrażenia, że sprawa dryfuje w kierunku PPL(A)?
    A to dopiero poziom dwóch państw.
    Główny problem to chyba jednak medical. UK to wyjątkowe państwo w Europie pod tym względem, że ufa mieszkańcom w kwestii ich własnego zdrowia. Podobnie jest w przypadku PJ. Przecież żaden normalny człowiek nie zasiadł by za kółkiem/sterem wiedząc, że ma problem zdrowotny który może doprowadzić do jego własnej śmierci.

    Przepraszam za delikatny off-topic, ale... powiem Ci coś - czasem wolę podróżować pomiędzy UK a PL samochodem zamiast samolotem. Dlaczego? Bo pokonałem tą trasę kilkadziesiąt razy na początku lat 90' i dostrzegam niesamowitą różnicę jaka zaszła na tej drodze przez zaledwie 20 lat. Kiedy przejeżdżam przez opuszczone przejście graniczne w Świecku, kiedy widzę resztki przejść granicznych pomiędzy byłymi RFN a NRD (z drutami kolczastymi włącznie), kiedy widzę resztki infrastruktury granicznej nawet pomiędzy NL a BE. To miejsca, gdzie kiedyś stało się w kolejce godzinami, kontrole, rewizje, paszporty - po co to komukolwiek było? Kiedy myślę o tym, dostrzegam rewolucję jaka zaszła w obrębie naszego kontynentu.

    Więc dla mnie taki defetyzm wokół całego pomysłu tej harmonizacji uprawnień jest niezrozumiały. Da się! A co do 'dopiero poziom dwóch Państw' - w EU tak to wygląda, że jak już 2 państwa się dogadają, to potem szybko przechodzi na pozostałe bo jest precedens.

    Jak dla mnie wątpliwości rozwiała rozmowa z instruktorem: NPPL - owszem trzeba mieć wylatane zaledwie 32 godziny - ale egzamin/program obejmuje 95% zagadnień PPL(A). Czyli jest to chyba opcja dla ludzi, którzy raczej już latali przed kursem (z tatą, mamą, kolegą, bratem/siostrą, partnerem/ką). Ale kto wie, może w międzyczasie załapię się już na LPL? Liczę, ża warunki dla tego uprawnienia będą sensowniejsze.


    Pozdr.,

    Grzegorz


    P. W Niemczech jest podobne, 'prostsze' uprawnienie zwane PPL-N.

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie Uczelnie lotnicze w UK!!

    Witam, chcę studiować pilotaż w UK. Mozecie mi podać linki to takich uczelni w UK?

    Z gory dziękuje

  15. #15
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Kliknij w ten link.

    ;-)
    K
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 25-09-2010 o 18:35

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Kszychu nie badz zlosliwy, kolega grzecznie pyta przeciez.

    TUTAJ jest wszystko czego potrzebujesz.

  17. #17
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    To bylo tak zartem, powiem szczerze, ze szukalem linku do fotki z Samuelem L Jacksonem z Pulp Fiction z podpisem 'Google, motherfucker, use it!' (ale nie udalo mi sie znalezc tego, ktore chcialem)

    A co do tematu to bylo troche o tym co gdzie i jak ze szkoleniami na Wyspie, bylo troche linkow tam do roznych miejsc, nie pamietam tematu i sorry, ale nie mam za bardzo czasu, zeby teraz poszukac go. Byl gdzies w dziale szkolenia. Poszukaj tam. i jak juz wyczerpiesz tamte zrodla i bedziesz mial jakies pytania to wal, postaram sie pomoc w miare moich mozliwosci i w miare mozliwosci moich kontaktow.

    Moj pierwszy post nie byl zlosliwy ;-)

    K
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 25-09-2010 o 18:36

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Dziekuję za pomoc, ale nie jestem pewnien czy to jest to o co pytam. Chodzi mi o takie uczelnie jak np. Politechnika Rzeszowska, Sizukam takiej politechnik, gdzie mozna studiowac pilotaz i miec przy okazji wyksztalcenie wyzsze.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 25-09-2010 o 18:37

  19. #19
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Popatrz na strone London Metropolitan University (z pamieci wale).

    K.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 25-09-2010 o 18:37

  20. #20

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    OK.

    Znalazlem jakas, daje linka. Czy to taka o jaka mi chodzi? OAA.com - Oxford Aviation Academy

    Uczelnie w UK sa platne czy darmowe?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 25-09-2010 o 18:38

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •