Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 56
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie WSOSP - zarządzanie ruchem lotniczym


    Polecamy

    Witam, chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sytuacja z dostaniem się na ten kierunek, czy potrzebna jest matura z fizyki oraz czy po zakończeniu tych studiów od razu mogą się ubiegać o licencję kontrolera ruchu lotniczego?

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Hmmm, o ile wiem to o licencję kontrlera można wystąpić po odbyciu praktyk na symulatorze i na żywym ruchu pod okiem instruktora. W licencji tak czy inaczej są jakieś wpisy na konkretne lotniska/sektory, bez praktyk się ich nie da otrzymać.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kiedys gdzies czytalam ze do tego nie ma specjalnych studiow tylko szkolenia i praktyki ale zanim zaakceptuja kogos na takie szkolenie trzeba zdac kilka testow, sprawdzaja czy sie nadajesz do tej pracy no i testuja poziom angielskiego, potem dopiero mozna zaczac ten kurs.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez butterfly Zobacz posta
    Kiedys gdzies czytalam ze do tego nie ma specjalnych studiow tylko szkolenia i praktyki ale zanim zaakceptuja kogos na takie szkolenie trzeba zdac kilka testow, sprawdzaja czy sie nadajesz do tej pracy no i testuja poziom angielskiego, potem dopiero mozna zaczac ten kurs.
    Z tego co piszesz, chcąc być kontrolerem nie ma sensu iść na te studia... więc co można po nich "robić"?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 23-11-2010 o 07:40

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A jaki jest program studiów?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Właśnie szukam...

    Póki co tylko to znalazłem:

    "Studenci w ramach specjalności zarządzanie ruchem lotniczym mają możliwość realizacji szkolenia, teoretycznego i praktycznego na symulatorze, które warunkuje ubieganie się o licencję praktykanta kontrolera ruchu lotniczego wydawaną zgodnie przepisami ustawy prawo lotnicze z 3 lipca 2002 roku z późniejszymi zmianami."
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 23-11-2010 o 07:40

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czyli szkoli praktykantów, symulator pozwala na uzyskanie licencji praktykanta ale jej wydanie kosztuje bodaj 3000 a poza tym od praktykanta do kontrolera jeszcze daleka droga. Jest jeszcze sporo godzin pracy na żywym ruchu.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    No niby tak, ale na pewno coś nas omija z normalnej procedury na kontrolera?

    A jaki inny zawód mnie czeka po takich studiach?

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Niezupełnie omija, żeby otrzymać licencję praktykanta i tak musisz swoje odbębnić - przez 5 lat a nie 9 miesięcy.
    Nie mam pojęcia jakie perspektywy zawodowe rozpościera uczelnia przed potencjalnymi kandydatami, ale patrząc po losach posiadaczy licencji praktykanta którzy polegli na praktykach - nie są zbyt oszałamiające.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    atco, mógłbyś napisać coś więcej? Czy praktykant który poległ na praktykach ma zamkniętą drogę kariery? czy jest szansa spróbować za czas jakiś?? dostaje wilczy bilet z firmy? czy proponują jakieś inne stanowisko?

    I ostatnie z listy pytań jaki jest duży procent "poległych na praktykach".

  11. #11
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Orientuje się ktoś może jak wyglądają zarobki kontrolera?
    Ciekawy jestem jak to wygląda obok zarobków pilotów.

  12. #12
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A ile zarabiają piloci?
    Roger, roger, but say again.

  13. #13

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Wiecej ?
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  14. #14
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Wiem ile zarabiają kontrolerzy ale nie mogę się odnieść do zarobków pilotów, bo ich po porostu nie znam. Więcej lub mniej od ?????,??
    Roger, roger, but say again.

  15. #15
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zależy jeszcze jaki pilot i jaki kontroler - cywilny czy wojskowy.
    Z tego co wiem to sprawa wynagrodzeń wygląda tak (oczywiście wartości orientacyjne):
    - pilot wojskowy: średnio od 4000 do 6000 zł (zależne od stopnia wojskowego, etatu, nalotu ogólnego i typu SP, itp.),
    - pilot cywilny: średnio 10 000 - 25 000zł w liniach (zależy od "fotela" CAP lub F/O, lini lotniczej, koniunktury, kursu walut, stażu, itp.) oraz około 5000 - 15 000 zł u prywatnych właścicieli,
    - kontroler wojskowy: 3500 - 5000zł (zależności j/w w wojsku oprócz nalotu),
    - kontroler cywilny: 3500 - 5000zł jako praktykant (zależności nie zliczę...) oraz 9000 - 14 000zł z pełnoprawną licencją (doświadczenie, staż, kursy, specjalne dodatki itp.).
    Odnośnie kontrolerów cywilnych to pewnie Atco i Atccontroller więcej się wypowiedzą ale, aby uzyskać najwyższą kwotę trzeba się sporo napracować.
    W zestawieniu pominąłem oczywiste kwestie, znajomości, kontaktów, uznaniówek i tego wszystkiego co można sobie załatwić w wiadomy sposób (w wojsku trochę trudniej ale są i tacy "specjaliści" co zarabiają dużo ponad zwykłą pensję).
    PZDR

    Sorry za OT bo temat dotyczy innej sprawy.
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 24-11-2010 o 11:20 Powód: uzupełnienie
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  16. #16
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Mamy konkrety, więc możemy dyskutować!
    I tak:
    praktykant na kursie - najniższa krajowa - ok 1000 netto
    praktykant z licencją praktykanta - 2 x najniższa krajowa + dodatki za pracę w niedziele i święta
    kontroler licencjonowany - jak napisał SAR37 + dodatki jak wyżej i za licencję
    Nie ma żadnych znajomości, kontaktów, uznaniówek i tego wszystkiego co sobie można załatwić w wiadomy sposób (jaki?).
    Pracuje się na swoich dyżurach + ewentualnie dyżury dodatkowe (gdy brak obsady standardowej) 5 do 6 godzin w czasie dyżuru 8-godzinnego. Fakt, że nominał jest sporo mniejszy niż tzw. powszechny,ale to przywilej wszystkich kontrolerów. I nie ma zmiłuj. Nie ma układów. Swoje musisz wyrobić. Koniec.
    Po nowym roku w PAŻP-ie ma wejść nowy system wynagradzania, ale o tym co będzie za wcześnie jeszcze mówić. Jedni podobno zarobią, inni stracą.
    Roger, roger, but say again.

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Po studiach ZRL omija mnie proces kwalifikacyjny na praktykanta?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 25-11-2010 o 16:07

  18. #18
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Masz na myśli proces rekrutacyjny.
    Nie przypuszczam, byś po studiach w Dęblinie z licencją praktykanta został zakwalifikowany na OJT w PAŻP-ie. Ponieważ wszyscy kandydaci na kontrolerów muszą odpowiadać pewnym ustalonym i sprawdzonym kryteriom, musiałbyś, tak sądzę, przejść cały proces rekrutacji. Jeśli zakończyłby się dla Ciebie pozytywnie chyba mogliby Cię przyjąć. Ale to tylko moje gdybanie. Zresztą nie wiem jak rekrutują na Zarządzanie Ruchem Lotniczym w Dęblinie. Więcej - nie wiem czy kierunek ten to dokładnie kontrola ruchu lotniczego. A może to tylko kierunek managerski?
    Roger, roger, but say again.

  19. #19
    Awatar ElJar

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPDE/ EPWA

    Domyślnie

    Rekrutacji w Dęblinie nie ma (oczywiście na cywilne bo wojskowe no to każdy wie ) z tego co wiem bo miałem tam studiować (rzekomo studiowałem semestr ale to inna bajka) po 3 semestrze wybierają specjalizację lotnicze albo ruch lotniczy. Są to studia 1 i 2 stopnia ale... jaka jest po ich ukończeniu perspektywa?? DO tej pory się nad tym zastanawiam czy aby nie jest to studiowanie dla studiowania. Oni studiują 5 lat żeby osiągnąć to samo co człowiek z ulicy może osiągnąć po zaliczeniu egzaminu na kontrolera.

  20. #20
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ElJar Zobacz posta
    Oni studiują 5 lat żeby osiągnąć to samo co człowiek z ulicy może osiągnąć po zaliczeniu egzaminu na kontrolera.
    Z tym człowiekie z ulicy to Cię trochę, Kolego, poniosło.
    Jeżeli pierwszym lepszym z ulicy nazywasz kogoś, kto w wieloetapowej rekrutacji pokonał 40 "przeciwników" i po naprawdę (szczególnie teraz) niełatwej części teoretycznej i jeszcze trudniejszej praktycznej (symulatorowej) to gratuluję Ci dobrego samopoczucia i niemałej wiedzy.
    Niemniej jednak zachęcam Cię do zmierzenia się z rekrutację i innymi kandydatami - poczekaj tylko na FEAST-a.
    Roger, roger, but say again.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •