Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 166
Like Tree1Likes

Wątek: Prywatne szkoły pilotów i aerokluby - opinie

  1. #21
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    A tak między Bogiem a prawdą, to kurs teoretyczny skonstruowany w takiej formie, funkcjonuje bardziej jak kółko różańcowe niż jako szkolenie.
    Takie stanowisko to lekka przesada. Zgadzam sie ze rozmowa z instruktorem i jego wiedza przekazywana w czasie lotow jest najwazniejsza ale tym niemniej jest kupa rzeczy teoretycznych do przyswojenia i instruktor nie ma na to czasu. Sa dwa wyjscia - albo sam przeczytasz to z ksiazki jednej lub drugiej, wypozyczysz sobie jakies szkoleniowe CD, albo pojdziesz do takiej "szkolki". Niektorzy wola kurs z zywym czlowiekiem ktory moze odpowiedziec na pytania, itp. Nie widze wiec powodu wysmiewac sie z takich kursow, mnie osobiscie wystarczylo pare ksiazek ale inni moga wolec inna metode przyswajania wiedzy.

  2. #22

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Wlasnie o to mi chodzi. Jesli samemu sie nie przygotujesz to nie bedziesz wiedzial. Natomiast tlumacze Ci, ze taka "szkolka" nie spelnia swojego zadania jako sama w sobie. Naturalnie wypowiadam się na temat mojego przypadku, bo może w innych kursach jest inaczej.
    Zgoda; żeby pojąć całość materiału trzeba włożyć troche własnego wysiłku, poczytać może Flight Simulator zainstalować sobie i Cessną polatać, popatrzeć na różne rysunki w necie itd itp. I wlaśnie dlatego bez sensu jest siedzieć 120 czy 60 godzin w ławce i słuchać opowieści, albo czegoś czego i tak się nie rozumie bo w tym czasie można materiał tylko pobieżnie przelecieć.

  3. #23
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    może Flight Simulator zainstalować sobie i Cessną polatać
    Zdecydowanie nie! Tylko złe nawyki się wyrabia których się trzeba oduczyc. Na FSie można się nauczyc za to latania na przyrządach. Jak to instruktor tydzień temu wyjaśnił. Startujesz na autopilocie, ustalasz pułap na autopilocie, ktoś Ci ustawia losowy kurs, przyspiesza czas, zwalnia, zmienia kurs, siadasz do kompa z mapami, ustalasz jakie VORy, lub NDBy słyszysz - ergo gdzie jesteś i potem korzystając z map, radiopomocy i autopilota wracasz tam skąd przyleciałeś. Znajomy by skasował podwozie w C150 gdyby nie jego instruktor, właśnie przez nawyki z FSa. Samoloty się tam nie zachowują jak prawdziwe, do tego gra wybacza dużo błędów które w rzeczywistości mogą się skończyc groźnie, ja sobie raz wylądowałem niczego nie uszkadzając z dobiegiem na EH101 przy prędkości... 120kts... To chyba wiele mówi.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #24
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Tak, jako nowy student pilot nigdy bym nie uzywal FS w celu "polatania" ale nadaje sie dobrze naprzyklad do zaznajomienie sie z pewnymi przyrzadami - naprzyklad jak VOR dziala - co sudentom latania czesto sprawia duzo klopotow.

  5. #25

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Jakie to złe nawyki? Bez ironii - poważnie ciekaw jestem. Przed FSem i na VATSIM przesiedziałem grubo ponad 1000 godzin. Chętnie się dowiem na co powinienem zwrócić uwagę delikwent po takich przejściach.

  6. #26
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    Jakie to złe nawyki? Bez ironii - poważnie ciekaw jestem. Przed FSem i na VATSIM przesiedziałem grubo ponad 1000 godzin. Chętnie się dowiem na co powinienem zwrócić uwagę delikwent po takich przejściach.
    Ok, moze pare slow wyjasnienia o co mi chodzilo. Jakim samolotem latasz w FS? Jak latasz samolotami zrobionymi przez Microsoft to zle nawyki mozesz wyrobic (to obszerny temat), ale jak naprzyklad masz taka Cesse 172 zrobiona przez Flight1 to wrecz przeciwnie - taki "trening" jest nawet godny polecenia.

  7. #27

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Nie słyszałem o 172 flight-1. Miałeś pewnie na myśli 152. Tak czy inaczej, default czy nie, na 100% można się szybko nauczyć i przyzwyczaić do frazeologii, czy też jak korzystać z przyrzadów.
    Uważam, że nie ma znaczenia czy się ma jakieś dodatki czy nie. Równie dobrze można sobie na załączonej razem z FSem dużej ceśnie polatać. Co z tego, że model jest niedoskonały? Taki domowy symulator i tak nikogo nie nauczy wyczucia sterów czy innych detali związanych ze sterowaniem. Za to daje możliwość zobaczenia na własne oczy co to jest krąg nadlotniskowy czy dolot do radiolatarni i to włącznie z żywym kontrolerem, który czasami ze złością wytknie co źle delikwent wyczynia. Taka osoba potem wsiada do samolotu i zamiast przypominać sobie jak to było w książce napisane, wykona te same czynności co w FSie i pozamiatane. Nikt mi nie wmówi, że lecąc standardową cessną 172 z FSa krąg nadlotniskowy wygląda inaczej jak w rzeczywistości - litości.

  8. #28
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    Nie słyszałem o 172 flight-1. Miałeś pewnie na myśli 152.
    Chodzilo mi o ta 172. Mam okolo 200 godzin na prawdziwym Skyhawk i naprawde ta symulacja odtwarza ten samolot genialnie. Goraco polecam.

    http://www.flight1.com/products.asp?product=esd172

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    Taka osoba potem wsiada do samolotu i zamiast przypominać sobie jak to było w książce napisane, wykona te same czynności co w FSie i pozamiatane.
    Troche trudno wykonac te same "czynnosci" jesli nawet kokpit wyglada nie tak jak w prawdziwym samolocie.

  9. #29

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Rzeczywiście. Nawet nie wiedziałem że wydali.

    Twoja odpowiedź na drugi cytat tak mnie zaciekawiła, że aż oderwałem się od swoich spraw żeby sprawdzić.

    FS - http://none.nd.e-wro.pl/fs.jpg
    REAL #1 - http://www.airliners.net/open.file/1239469/L/
    REAL #2 - http://www.airliners.net/open.file/1243112/L/

    Skoro twierdzisz, że masz 200h na 172 to na pewno wiesz lepiej ale ja, przyglądając się zdjęciom zamieszczonych powyżej chyba będe zmuszony poddać Twoja słowa w wątpliwość...

  10. #30
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    czy to jest FSX? FSX nie mam.
    Byc moze Microsoft poprawil 172 od czasu kiedy ja tym sie bawilem. Byc moze po prostu mam w pamieci 2D panel ktory byl zwyczajnie ponizej krytyki.

  11. #31

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    To jest 2004, w 2002 bylo identycznie o ile dobrze pamietam. Zreszta mniejsza z tym. Ważne żeby przyrząd spełniał swoje zadanie. Początkujący piloci zazwyczaj nie są debilami (choć i takich spotkałem) i odnalezienie identycznego przyrządu 30 centymetrów bardziej na prawo czy lewo nie będzie stanowić problemu. Chodzi o to, żeby wiedzieć jak tego użyć, a nie żeby w sytuacji awaryjnej nabyć nawyk natychmiastowej znajomości przyrządu w kabinie, jeszcze w ciemnościach.
    Żeby z opisu książkowego zrozumieć co i jak, trzeba czasai włączyć wyobraźnie na 110%, podczas gdy wystarczy kursantom pokazać 3 minutowy filmik nagrany przed ekranem komputera, który pokazuje jak namierzyć VOR i jak do niego trafić po rządanym kursie. Różnica wartości dydaktycznej jest OGROMNA. Zresztą po co przykłady, nie od dziś każdy wie, że najlepiej się uczyć na przykładach, patrzeć jak ktoś coś wykonuje a potem powtarzać.
    Gdyby ktoś kiedyś nie doszedł do wniosku, że to jest rzeczywiście mądre, to na studiach nie byłoby wykładów, ćwiczeń czy laborek tylko spis książek i termin egzaminu.

  12. #32
    Moderator Photo Screener
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    Żeby z opisu książkowego zrozumieć co i jak, trzeba czasai włączyć wyobraźnie na 110%, podczas gdy wystarczy kursantom pokazać 3 minutowy filmik nagrany przed ekranem komputera, który pokazuje jak namierzyć VOR i jak do niego trafić po rządanym kursie. Różnica wartości dydaktycznej jest OGROMNA. Zresztą po co przykłady, nie od dziś każdy wie, że najlepiej się uczyć na przykładach, patrzeć jak ktoś coś wykonuje a potem powtarzać.
    Gdyby ktoś kiedyś nie doszedł do wniosku, że to jest rzeczywiście mądre, to na studiach nie byłoby wykładów, ćwiczeń czy laborek tylko spis książek i termin egzaminu.
    Oczywiście, tylko zauważ, że na kursach się nie korzysta z FSa. Co do złych nawyków to mogę powiedziec coś więcej na wiosnę jak zacznę latac, to przekaże za co mnie najbardziej instruktor jebie . Ogólnie maszyny domyślne z FSa za dużo wybaczają i można na nich zrobic rzeczy które w prawdziwych są niebezpieczne. Dlatego można sobie wyrobic nawyk który w FSie się sprawdza świetnie, ale w rzeczywistości może doprowadzic do wypadku.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #33
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Jak ja sie uczylem latac to tego jeszcze nie bylo ale teraz wystarczy wpisac na google: "VOR simulator" i wyskakuje ci kilka roznych Java symulatow gdzie mozesz sobie ekperymentowac z VOR - prosta ale jak sprytna pomoc dydaktyczna. Duzo latwiejsze niz mozolne wlaczanie takiego 'molocha' jak FS.

  14. #34

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Jak ja sie uczylem latac to tego jeszcze nie bylo ale teraz wystarczy wpisac na google: "VOR simulator" i wyskakuje ci kilka roznych Java symulatow gdzie mozesz sobie ekperymentowac z VOR - prosta ale jak sprytna pomoc dydaktyczna. Duzo latwiejsze niz mozolne wlaczanie takiego 'molocha' jak FS.
    Bingo. Czego chcieć więcej?

  15. #35
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mario
    Witam,

    gdzie na Śląsku najlepiej zrobić licencję turystyczną PPL? Znam tylko 2-miejsca: Aeroklub Katowicki i prywatną szkołę Normal - Piotr Jafernik w Bielsku-Białej bardzo proszę o opinie w tej sprawie, zwłaszcza od osób, które się tam szkoliły.
    Pozdrawiam, Mario
    W Bielsku jest jeszcze aeroklub. Szkolenie zaczyna się 9 lutego.

    A pełny wykaz ośrodków jest na stronie ULC-u.

    http://www.ulc.gov.pl/download/xls/osl110108.xls

  16. #36
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Jest jeszcze aeroklub w Gliwicach i Częstochowie.

  17. #37
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas
    Jest jeszcze aeroklub w Gliwicach i Częstochowie.
    Podałem link do listy co by sobie każdy znalazł co mu pasuje.
    Ale jak podałeś powyższe to dla konsekwencji należałoby jeszcze dodać Rybnik (Aeroklub ROW) i GSS Żar (swoją droga mieszkam rzut beretem a nie wiedziałem ze PPL-a tam można zrobić).

  18. #38

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas
    Jest jeszcze aeroklub w Gliwicach i Częstochowie.
    Jak wymieniles Częstochowe to jest jeszcze Aeroklub Krakowski Aeroklub Krakowski

  19. #39
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    Cytat Zamieszczone przez Leonidas
    Jest jeszcze aeroklub w Gliwicach i Częstochowie.
    Jak wymieniles Częstochowe to jest jeszcze Aeroklub Krakowski Aeroklub Krakowski
    Ale pytanie było o Śląsk

  20. #40

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Częstochowa to takze Slask :>

Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •