Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 166
Like Tree1Likes

Wątek: Prywatne szkoły pilotów i aerokluby - opinie

  1. #81

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Na lotnisku mojej szkoły nie ma żadnych liniowych, biznes jety widuję kilka razy dziennie a tak to tylko GA. A tego jest sporo, non stop coś ląduje i startuje, także jest co robić.

    A jeśli chodzi o długość szkolenia to nie 1.5 miesiąca, jak ktoś wcześniej napisał, tylko 3 tygodnie. Jestem pewien, że jakby się wcześniej ugadać ze szkołą, to i w dwa tygodnie da radę zrobić. Po prostu latanie 4-6h dziennie.

  2. #82
    Awatar Draken

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez El Wieczor
    Po prostu latanie 4-6h dziennie
    Jeszcze nie latałem, ale ponoć na początku ciężko jest latać więcej niż 1h dziennie, jeśli wcześniej w ogóle się nie latało...
    Poza tym to nie zawody z serii 'kto zrobi szybciej licencję'. Jeśli mam się dobrze nauczyć to muszę poświecić na to czas nie tylko w powietrzu...

    Dyskusja zbacza z tematu... Mysle ze o szkoleniu w USA jest już dużo wątków.
    Ja napiszę niebawem opinie o szkole SILVAIR

    [CUT]

  3. #83
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Draken
    A tak na marginesie to jeden znajomy pilot powiedział mi kiedyś, że poziom szkolenia w USA niestety pozostawia sporo do życzenia
    No to masz "jednego" takiego znajomego. Caly swiat przylatuje do USA sie szkolic bo uwazaja ze tam wlasnie najlepiej, tak tylko na marginesie.

  4. #84

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez Draken
    A tak na marginesie to jeden znajomy pilot powiedział mi kiedyś, że poziom szkolenia w USA niestety pozostawia sporo do życzenia
    No to masz "jednego" takiego znajomego. Caly swiat przylatuje do USA sie szkolic bo uwazaja ze tam wlasnie najlepiej, tak tylko na marginesie.
    Cały świat też w cudzysłów...

  5. #85
    Awatar Draken

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Oczywiscie chodzilo mi o porownanie poziomow polskiego i amerykańskiego, a nie np. kenijskiego i amerykanskiego.
    Cudze chwalicie, swego nie znacie.

    [CUT]

  6. #86

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Otwock

    Domyślnie

    Draken, bo polscy piloci są najlepszy...

  7. #87
    nefta
    Goście

    Domyślnie

    To wszystko bardzo ciekawe co piszecie, ale może dałoby radę wrócić do głównego tematu.

    Ja poszukuję informacji o poznańskich ośrodkach szkoleniowych: Domicz i Żelazny6. Będę wdzięczna za wszelkie opinie.

  8. #88
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Draken
    Na teorii jeden z kontrolerów z Okęcia opowiadał historie, ...
    Tego typu "historie" nie maja zadnej wartosci poza tym ze sa ciekawymi opowiesciami, moze jeszcze przy kuflu dobrego piwa.
    Nie ma trudniejszej operacji z przecinajacymi sie pasami niz tzw. LAHSO (Land and Hold Short Operations) ktora to amerykanscy piloci na amerykanskich lotniskach robia codziennie. Ale calosc jest na tyle kontrowersyjna ze sa piloci ktorzy tego odmawiaja i jak pilot czegos takiego odmawia absolutnie nie jest to zadnym uszczerbkiem na jego "umiejetnosciach". Nie wiem co dokladnie takiego specjalnego robia we Frankfurcie bo w koncu jednoczesne starty na krzyzujacych sie pasach robi sie wszedzie bo mozna to zrobic bezpiecznie ale jesli pilot jest poproszony do zrobienia czegos co on osobiscie uwaza za niepotrzebne ryzyko to ma prawo tego odmowic i czesto liczy mu sie to na plus a nie jako brak "umiejetnosci".

  9. #89
    Awatar Draken

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Wszystko pieknie i ladnie i nie twierdze, ze nie jest tak jak kolega Saturn5 pisze. Chodzilo mi o to ze poziom polskiego wyszkolenia jest naprawde wysoki, skoro zauwazaja nas w swiecie jako dobrych pilotow. Mamy spore tradycje w lotnictwie, i mam prawo chciec zostawic pieniadze za szkolenie w Polsce. Uwazam, ze niekoniecznie celowym jest pisanie za kazdym razem postów, ze w ameryce jest lepiej, taniej, fajniej i w ogole 'cool'...
    Ja wiem, ze na forum jest troche mlodych, ktorzy moga nie pamietac niektorych rzeczy a i w szkolach tez sie nie uczy. Przypomne tylko, ze lot braci Wright odbyl sie w 1903r. a w 1910r mieliśmy już samoloty i organizowaliśmy zawody lotnicze...
    więcej tutaj: http://www.elknet.pl/historia-lotnic...p?position=0.6
    myślę, że każdy polski pilot powinien znać takie informacje.

  10. #90
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Draken
    myślę, że każdy polski pilot powinien znać takie informacje.
    Zgadzam sie ze powinien wiedziec. Jeszcze do kompletu tego zasobu wiedzy trzeba dodac ze LOT-owscy piloci przechodza przeszkolenia (zarowno poczatkowe na typ jak i obowiazkowe 2 razy do roku symulatorowe szkolenie/sprawdzian) w Flight Safety International - amerykanska firma szkoleniowa.

  11. #91
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    LOT-owscy piloci przechodza przeszkolenia (zarowno poczatkowe na typ jak i obowiazkowe 2 razy do roku symulatorowe szkolenie/sprawdzian) w Flight Safety International - amerykanska firma szkoleniowa.
    Good point jak to mowia w hameryce
    Kto latal w Polsce i w Stanach to ma zdanie wyrobione i nie trzeba go przekonywac. Oczywiscie w stanach tez nie jest tak rozowo, ze kazda szkola jest najlepsza bo bez problemu znajdzie sie gorsza niz w Polsce. Jednak ogolnie system szkolenia, dostepnosc materialow itp - w Polsce jeszcze dlugo tego nie bedzie - niestety taka prawda.
    Co do historii kontrolera z Okecia to no comment - żenua...

  12. #92
    Awatar Draken

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    saturn5, oczywiscie masz racje, ale podstawowe szkolenie polscy piloci lotowscy w wiekszosci mieli w Polsce. Zapewne takie przeszkolenia przechodza piloci roznych narodowosci w USA, ale jednak to polscy sa zauwazani jako jedni z lepszych. Nie rozumiem dlaczego tak ciezko przechodzi wam przez gardlo ze mamy dobrych pilotow

    a takie historie moga sie zdarzyc tylko w USA
    http://pl.youtube.com/watch?v=x-5ImwoU8lI

  13. #93
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Draken
    a takie historie moga sie zdarzyc tylko w USA
    Ciekawy wniosek, skad jestes pewny, nie w Kanadzie, Australii, Pld.Afryce, tylko w USA?
    Widze ze masz kiepskie pojecie o liczbach, statystykach i proporcjach - jak doczekamy sie 100 razy wiekszego nasycenia pilotow w Polsce, 100 razy wiekszego GA w Polsce niz jest obecnie, to zobaczysz roznego rodzaju dziwologi wypadkowe bo jak dotad jedno jest jasne - idiotow pilotow nie brakuje w kazdym miejscu na kuli ziemskiej.

  14. #94
    Awatar Draken

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Draken
    Ciekawy wniosek, skad jestes pewny, nie w Kanadzie, Australii, Pld.Afryce, tylko w USA?
    Bo spędziłem tam trochę życia i potrafię rozpoznać niektóre charakterystyczne rzeczy, chociażby radiowóz, jak również rejestracje statku powietrznego. Wiem, że to nie jest jednoznaczne, ale moim zdadiem na 97% jest to w USA.

  15. #95
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Draken
    Wiem, że to nie jest jednoznaczne, ale moim zdadiem na 97% jest to w USA.
    Draken, nie wiem ile masz lat ale jak ktos pisze "moga sie zadrzyc tylko w USA" ma zupelnie inne znaczenie niz "ten wypadek sie zdarzyl w USA". Tak, faktycznie TEN wypadek sie zdarzyl w USA tylko co z ma piernik do wiatraka ale z logika chyba tu nic nie wskuram wiec zakonczmy ten nonsensowny temat.

  16. #96
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Raczej odradzam Flyer :/
    też chciałbym się co nieco dowiedzieć o krakowskim aeroklubie. Mieszkam bardzo blisko, i biorę ich pod uwagę. Podziel się uwagami proszę. A także ktokolwiek tu wie coś w temacie.

    dzięki.

  17. #97
    Awatar 3lite

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez fanknastich
    może Flight Simulator zainstalować sobie i Cessną polatać
    Zdecydowanie nie! Tylko złe nawyki się wyrabia których się trzeba oduczyć. ...
    Mam 17 godzin na C-152. Jestem po samodzielnych kręgach i strefach. Uważam że FS nie przeszkadza w szkoleniu a wręcz pomaga. Oprócz umiejętności odczytywania i posługiwania się przyrządami, uczy też planowania różnych faz lotu. Instruktor stwierdził że widać że FS pomógł mi np. w planowaniu podejścia do lądowania.
    Oczywiście nie nauczy to wyczucia samolotu ale nauczy reakcji na stery, czyli czego można się spodziewać jak wykona się dany ruch wolantem czy pedałami (oczywiście dobrze jest mieć w domu zestaw wolant + pedały).

    Moim zdaniem w rzeczywistości lądowanie jest prostsze niż w FSie (oczywiście przy ustawieniach trudności i realności na max).
    Pozdrawiam
    3LiTe

  18. #98
    Awatar 3lite

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez "fanknastich
    ... duży ruch - jednym słowem coś się dzieje, a nie szuwary. ...
    Jak ktoś chce mieć duży ruch GA to zapraszam na Babice w ładną pogodę po godzinie 17. Naprawdę się sporo dzieje jak na Polskie realia GA.
    Jeżeli ktoś się szkoli poza Warszawą warto raz z instruktorem zrobić traskę na Babice tak aby trafić w te godziny.

    PS. Aby nie było za bardzo OT. Ja szkolę sie w Aeroklubie Warszawskim - jestem zadowolony.
    Pozdrawiam
    3LiTe

  19. #99
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 3lite
    Mam 17 godzin na C-152. Jestem po samodzielnych kręgach i strefach. Uważam że FS nie przeszkadza w szkoleniu a wręcz pomaga.
    Cóż, ja tylko cytowałem instruktora który ma tak z kilkaset godzin nalotu.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #100
    nex
    nex jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    BRS

    Domyślnie


    Polecamy

    No wlasnie nie prawda. Nie ma dwoch wyjsc, przynajmniej w Polsce. Tutaj przy szkoleniu do PPL(A) nie mozesz zrezygnowac z kursu teoretycznego. Takze czy tego chcesz czy nie, czy ogarniasz sam wszystko z podrecznikow czy nie to i tak musisz zaplacic i isc do takiej "szkolki"[/quote]

    Jest, Normal w Bielsku. Tam teorię robisz własnym sumptem, bez opłaty i zdajesz egzaminy równolegle ze szkoleniem.

Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •