Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 33 z 33
  1. #21

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeśli można wiedzieć to ile potem dostaje taki instruktor płaca jakaś stała pensje czy od godziny lotu?
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 07-04-2011 o 16:25

  2. #22

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Wszystko zależy pracodawcy, doświadczenia i w którym stanie. Generalnie instruktorzy są opłacani od godziny (lotu, pre/post-flight, ground) i w "fabrykach pilotów" stawki są dość niskie, początkowo w okolicach $15/h.

  3. #23
    mzm
    mzm jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Brzmi rowniez fajnie)) Mnie szkolenie wynioslo 54,000 z PPL. W mojej szkole nie trzeba z gory wszystkiego placic, tylko po kawalku (2, 5 tys raty). Co do dlugosci pracy dla cudzoziemcow, co duzo zmienilo sie od listopada 2009 roku kiedy zaprzestano dawac dwu letnich wiz J1 i teraz sa tzw. F1 wizy, ktore sa roczne, ale ktore mozna odnawiac do w sumie chyba 5 lat. Jednakze nie mozna pracowac nigdzie indziej niz w tej instutucji, ktora wydala wize. Wiec, niestety nie moge zdac podania o prace w liniach lotniczych tutejszych, a zatrudniaja duzo. Powodzenia Krasnall.

  4. #24

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    A orientujecie się może jak jest ze śmigłowcami? Czy też tak łatwo o "prace" i ile się "zarabia"? Nie będę ukrywał ze wolałbym śmigłowce ale wiadomo że to droższa impreza
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 07-04-2011 o 16:25

  5. #25

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    mzm, dzięki! Postaram się deprecyzować dla zainteresowanych kwestię wiz F-1. Wiza jest wydawana na okres roku i to jest czas na szkolenie. Jeśli się w tym czasie szkolenia nie ukończy, to szkoła bez problemu może wizę przedłużyć. Normalnie po zrobieniu CFI wnioskuje się o tzw. OPT, które pozwala na 12 miesięcy pracy. Haczyk jest taki, że trzeba znaleźć pracę w ciągu 90 dni od otrzymania pozwolenia. Jeśli się jej nie znajdzie, to niestety trzeba pakować manatki. HAI od niedawna zostało autoryzowane też do tzw. CPT. Polega to na tym, że po ukończeniu szkolenia wnioskuje się o CPT i można pracować przez 11.5 miesiąca. Znów jest haczyk, że musisz dostać pracę w ciągu 60 dni od otrzymania pozwolenia. Jeśli nie, to po tym okresie możesz wnioskować o OPT i masz kolejne 90 dni szukania roboty. Podobnie po 11.5 miesiącach pracy na CPT można wnioskować o OPT i zostać na kolejne 12 miesiący. Zarówno na CPT jak i OPT można pracować w dowolnym miejscu w dowolnej firmie! Nie trzeba uzyskiwać zgody z instytucji która sponsorowała wizę, wystarczy poinformować jakiś tam urząd gdzie się aktualnie pracuje. W praktyce też, można szukać zatrudnienia ciągle szkoląc się np. do MEI i dzięki temu wydłużyć 60-dniowy okres na podjęcie pracy na CPT.

    denis2003, pytasz o śmigłowce w USA? Samo szkolenie nie jest wcale dużo droższe od samolotowego, myślę że w $65000 można się zamknąć z CFI i CFII. Czasem nawet mniej jeśli uda się znaleźć pracę bez CFII albo nawet bez IR, które tak naprawdę później w Europie są do niczego nie potrzebne. Niestety ze znalezieniem pracy jako instruktor jest znacznie trudniej niż w przypadku samolotów. Na przykładzie Hillsboro Aviation, gdzie mamy jakąś setkę studentów helikopterowych. W większości są to Amerykanie i Europejczycy (Niemcy, Norwegowie, Austryjacy, Szwajcarzy) i praktycznie wszyscy chcieliby później pracować jako CFI, bo w ich krajach szanse na zdobycie pracy z 200h na R22 są niewielkie. Żeby jednak praca miała sens, to na jednego instruktora musi przypadać 3-4 uczniów. W związku z tym tylko jeden na czterech którzy zrobią CFI dostaje opcję pracy. Niektórzy szukają w innych szkołach w USA, czasem się to udaje, czasem nie. Aha, HAI ma jawną politykę, że rozstaje się z instruktorami na wizach, którzy przekroczą 1000h nalotu. Płaca jest podobna jak u samolotowych.
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 07-04-2011 o 20:41

  6. #26

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za wyczerpująca odpowiedz. Jeszcze jedno pytanie da się utrzymać z bycia początkującym instruktorem czy trzeba dokładać? 15$/h przy 600h/r daje jakieś 9000$/r czyli 750$/m co wydaje się nie wiele

  7. #27
    mzm
    mzm jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    @ Krasnall: Fajnie ta szkola brzmi, zwlaszcza mozliwosc pracy w dowolnej firmie.... (?) W Aviator, tez juz sa te wizy F1 (bo te dwuletnie J1 zostaly zniesione w listopadzie 2009). Wiec ta F1 jest na rok wazna i co roku trzeba przekroczyc granice (gdziekolwiek) aby przedluzac na kolejny rok, az do w sumie chyba 5 lat... Co do plotek na PRUne, to nigdy ich nie czytalam. Kazda szkola ma pozytywne i negatywne strony. Moze ja mialam lud szczescia, ze nidgy nic strasznego mi sie nie stalo. Najszesciej nazekaja ci ktorym slabo szlo, nie przykladali sie, nie zdawali i wiecej wydawali. Co na pweno wkurzajace dla ludzi to ceny czynszu. EFT przede wszystkim, bo chcA 1000 ten sam pokoj za ktory Aviator student placi 550/650. Dlatego tez uwazam, ze zrobienie wszystkiego przez Aviator i potem ewentulalnie zrobienie przekladu na JAA na koncu jest najlepszym i najtanszym rozwiazaniem. Co zbliza mnie do tego co chcialam powoedziec do denis2003:...
    @denis2003: FAA PPL kosztuje tez 5 tys. a reszta tez z 52 tys mnie kosztowala, z taka roznica, ze wiekszosc treningu mialam na multi. Miedzy nami mowiac, to JAA PPL jest bezurzyteczne, poniewaz mozna przelozyc swoje FAA CPL na JAA CPL omijajac kiedykolwiek robienia JAA PPL. Rowniez, przekladajac z FAA CPL multi na JAA CPL multi juz sie jest dobrym z latania na Duchess i przelozenie wymaga tylko z -7 godzin latania. O czym sie nie mowi: w Aviator FAA godzina na multi kosztuje 275 za godzine, a JAA multi przez EFT (ten sam samolot!) kosztuje 400. (mogo sobie na taka rozbierznosc pozwolic, bo trening w Stanach jest o tyle nadal tanszy!) JAA PPL jest jedynie uzyteczne jezeli ktokolwiek zamieza latac w Europie pomiedzy zrobieniem PPL i czegokolwiek dalej i zamieza robic trening w Polsce/Europie. Jesli chce sie uczyc jako FAA intruktor to wtedy naprawde JAA PPL jest nie potrzebne. Tak teraz mysle, nawet gdyby sie chcialo uczyc JAA, to mozna potem zrobic JAA Flight Instructor rowniez omijajac JAA PPL. Jako instuktor zarabia sie $20 za kazda przeleciana godzine. Nie otrzymuje sie pieniedzy za uczenie na ziemi. Mozna tez "dorabiac" pomagajac za biurkiem w recepcji itp, itd ($10/godz). Mozna tez sie zdeklarowac i uczyc lekcje zbiorowe na ziemi na PPL, Multi, IFR. Wszystko zalezy jak sie do tego przylozysz. Jest to praca niewolnicza i trzeba sie zorganizowac zaglujac uczniami, czasem w powietrzu i na ziemi, czasem na jakiekolwiek jedzenie itp. Meczace to, ale jak sie dobra sobie reputacje wyrobi, uczniowie sami beda do Ciebie lgnac. Bo nie tylko ma sie uczniow przypisanych Tobie przez szkole, ale potem uczniowie sami potrafia zmieniac lub prosic o Ciebie, zwlaszcza kiedy jego instruktorowi skonczyla sie wiza itp. Moj rekord przeletow to 135 godzin w jeden miesiac, potem 105, a zazwyczaj 80. Troche tez w tym szczescia, bo i pogoda dobra byla, samoloty byly dostepne itp. Najwazniejsze jest to, ze trzeba zacisnac pasa, zapomniec o zyciu towarzyskim (ktore i tak na Florydzie jest nie cienkie) i latac. Posumowojac: zarobilam 16 tys dolarow w 9 miesiecy. Nie jest to duzo, ale tez nie malo. Da sie zyc, ale czy rowniez splacac pozyczki, jak sie pozyczke ma, to nie wiem.

  8. #28
    mzm
    mzm jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    PS niektore rzeczy ktore napisalam sie lekko powtarzaja, bo wczesniej nie widzialam swojej odpowoedzi... jestem nowa do jakichkolwiek forum.
    @denis2003: smiglowce tu sa tanszeniz w Europie. Widzialam szkole w Titusville kolo NASA. Tez mi sie na nich chce. Podobno aby przelozyc licencje CPL(a) na CPL(h) byloby 50 godzin w smiglowcu Kuszace....

  9. #29
    mzm
    mzm jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    PPS. przypomnialo mi sie denis2003, ze dostawalam rowniez bonus 100 za kazdego studenta ktory zdal egzamin za pierwszym podejsciem, a bylo ich 29, z 31 Zycze powodzenia w wyborze scieszki....

  10. #30

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Ja tez bym chetnie zrobil sobie smiglowce jako dodatek Na razie to nierealne, ale moze w ramach time buildingu polatam cos na R22. Chociaz $220 (+$44 instruktor) zamiast $88 za C152 to niestety spora roznica...

    denis2003, Twoje wyliczenie ile mozna zarobic nie zawiera dodatkowych godzin szkolenia naziemnego, choc tu trudno podac konkretne liczby bo niektorzy studenci maja cala teorie na zasadzie one-to-one, a niektorzy maja grupowe zajecia.

  11. #31

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Dzięki wasze odpowiedzi mi bardzo pomagają. Do ppl(A) zostało mi w zasadzie pozdawać egzaminy wiec tego już nie cofnę zastanawiam się co dalej. Podsumowując ok 52000$ w kieszeń do usa i 2 za 2 lata wracam z nalotem kolo 1000h i może kasa na konwersje do jaa
    tylko tak sobie myślę ze podobnie kosztowało by zrobić w Polsce fATPL za ok 70000zl i za resztę nalot w usa było łączenie też kolo 1000h

  12. #32

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    800h na C152 w krótkim czasie... umarłbyś z nudów No chyba że podróżując, zwiedzając, ale wtedy koszty wyprawy znacznie by wzrosły.

  13. #33

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    @mzm czy masz jakis kontakt z kimkolwiek kto jeszcze sie tam uczy. Jestem bardzo zainteresowyny Aviator-em jadnak chcialbym sie dowiedzie cos wiecej od kogos kto tam studiuje.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •