Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie Szkoły lotnicze w POL


    Polecamy

    Witam!

    Zastanawiam się nad wybraniem się na studia lotnicze.

    Wiem jak do tej pory o 4 szkołach. Politechnika Warszawska, WAT, Politechnika Rzeszowska, Dęblin.

    Jak się udało mi dowiedzieć, tylko na 2 ostatnich , przy ekstremalnie dobrych osiągnięciach oraz zdrowiu i odpowiednio wysokim wkładzie finansowym (nalot na szybowcach) będe miał faktycznie styczność z pilotażem? Czyż tak?

    Na 2 pierwszych uczelniach oraz w Dęblinie i na P.Rz ( jeśli nie wybiorę specjalizacji Pilotaż) nie będe miał tak naprawdę styczności z lotami samolotami, tak?


    Jak się dowiedziałem , nie trudno się na te uczelnie dostać a więc zastanawiam się czy nie spróbować.


    a teraz co do samego szkolenia np. szybowcowego, czy będąc na uczelni gdzie faktycznie trzeba przykładać się do nauki, będe w stanie jeszcze odbywać szkolenie np. szybowcowe? Czy może już powinienem mieć je odbyte i jest już za późno? Jestem w 4 technikum.


    A może są jakies szkoły, które oferują nalot ramach nauki?



    Pozdrawiam!

  2. #2
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Wszystkie odpowiedzi na twoje pytania znajdziesz w wątkach o poszczególnych uczelniach!
    WAT i Politechnika Warszawska nie kształcą na kierunku pilotaż.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Tak tak. Tyle udało mi się dowiedzieć.

    Wiem, że jeśli chodzi o pilotaż to tylko Dęblin i Politechnika Rzeszowska.

    Jednak chyba moje marzenia runeły, gdyż jak widzę bez min. 25.000zł się nie obędzie.

    No troszkę sie zawiodłem. W takim raze szkoła mi daje tylko przeskok z PPL(A) do CPL(A), czyli szybowce i samoloty turystyczne musze robić we własnym zakresie. Czyli jak się nie jest dzianym nie ma na co liczyć.

    ehh. no szkoda.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Chełm, Ostrów Wielkopolski

    Domyślnie

    "Zesraj się, a nie daj się". Wakacje - czas na pracę za granicą jest ? Jest. Jak dobrze się przyłożysz to na PPL-a zarobisz.

  5. #5
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Jeszcze Chełm, daje frozen ATPL(A), IR(A), MEP(L) i IRME, wymaga PPL(A). Bardzo dobrze, że wymaga się turystycznej - to tak wg mnie.... bo zdania są podzielone. Ja na turystyczną zarobiłem w Aeroklubie przy okazji latania na szybowcach, sam nie dołożyłem do tego dużo kasy.

    Pozdrawiam

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Poland

    Domyślnie

    Zdrowie pojęciem względnym, imo ciężko nie dostać pierwszej klasy.
    PRz, Dęblin i Chełm pilotaż, czy trudno się dostać ? PRz, zalicz wszystko w pierwszym terminie, miej ppl[a], ogarnij wombat i angielski, a bez dodatkowych kosztów się dostaniesz.
    Jak na ppl[a] nie wyrobisz w wakacje, to ciach dziekanka i masz rok by zarobić na więcej niż sama licencja. No chyba że dla Ciebie studia to tylko wykłady-nauka-wykłady, to i bez ppl[a] się dostaniesz

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Dobra.

    Niby fajnie, że wymagają PPL(A) ale jednak w naszym kraju PPL dla średnio zamożnego człowieka jest nie osiągalny.

    Dla mnie, ucznia technikum kwota 25.000 zł jest niewyobrażalnie duża. Nigdy takich pieniędzy nawet nie miałem w ręku.

    Zarobić? Ciekawe jak i gdzie?

    Nawet jakbym chciał w wakacje to mam tylko lipiec i sierpień ( maj matury więc muszę być w PL, czerwiec egzamin na technika więc też musze być w PL)
    a przez 2 miechy 25.000zł nie zarobię.

    Smookie: "ciach dziekana" - co to znaczy? ;>


    i jescze taka myśl mi się narzuciła. załóżmy, że wygrałem w totka - mam 25.000zł. To lepiej Politechnika Rzeszowska czy Dęblin na cywilnego? Gdzie więcej ludzi dostaje się na pilotaż?


    i taką jeszcze zależność zauważyłem, że w aeroklubach sa różne samoloty i w zależności od danej maszyny różne ceny. Najtanszy kurs znalazłem w Aeroklubie Dęblinskim na Cessnie 150 za 20.000zł .

    Czy przy zdobywaniu PPL(A) ma znaczenie to na jakim samolocie latałem (tj. jak drogą opcje wykupiłem) ?

    Jak to jest ze zdobyciem tej licencji?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Chełm, Ostrów Wielkopolski

    Domyślnie

    Lipiec , sierpień, wrzesień - 3 miesiące na zarobienie prawie 20 tyś. za granicą, to wcale niewygórowane zadanie.Tanie szkolenie ma aeroklub Częstochowski(ponoć najtaniej). Osobiście polecam.

    Dęblin to chyba najgorsza opcja. Szkoła daje najmniej licencji (czysty CPL, jak się nie myle)i z tego co ludzie mówią - nic tam pewne nie jest.

    Nie ma znaczenia na jakim samolocie robisz kurs . Zależy to tylko od upodobania i portfela.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    I z Dęblina czy z PRz dojezdzac do Częstochowy?

  10. #10
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klinti Zobacz posta
    Dęblin to chyba najgorsza opcja. Szkoła daje najmniej licencji (czysty CPL, jak się nie myle)
    Grubo się mylisz. CPL + ME + IR - czyli jak wszędzie.

    Cytat Zamieszczone przez klinti Zobacz posta
    )i z tego co ludzie mówią - nic tam pewne nie jest.
    Nigdzie nic pewne nie jest - wiadomo tylko, że w tym roku są większe fundusze na pilotaż niż w ubiegłym. Dla przypomnienia rok temu dostali się praktycznie wszyscy z PPL(A).
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  11. #11
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprd Zobacz posta
    Smookie: "ciach dziekana" - co to znaczy? ;>
    Mała literówka zapewne się wdała ale chodziło o dziekankę, czyli urlop dziekański. Bierzesz po piwerwszym roku, bo to chyba najwczesniejszy termin i masz rok wolnego, w sam raz na zarobienie.
    Ludzie się szkolą do zawodowej za swoje pieniądze więc nie marudź, bierzesz tyłek w swoje ręce i tyrasz.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Chełm, Ostrów Wielkopolski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chudy Zobacz posta
    Grubo się mylisz. CPL + ME + IR - czyli jak wszędzie.
    No, czyli nie jak wszędzie. Chełm daje: IR(A), MEP(L), IRME i frozen ATPL(A)

    Swoją drogą - od kiedy dodają do CPL-a ME i IR ?

  13. #13
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    Od kiedy mają swojego Pipera Senecę - pół roku?

  14. #14
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klinti Zobacz posta
    No, czyli nie jak wszędzie. Chełm daje: IR(A), MEP(L), IRME i frozen ATPL(A)
    Czym się różni MEP(L) od ME ?

    Po drugie to IR + ME + CPL + teoria ATPL(A) = frozen ATPL(A)

    Także po wszystkich tych uczelniach wychodzi się właściwie z tym samym, nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    Jeśli chodzi o ME to nie wiem czy nie szkolą na Senece z Aeroklubu, OKL chyba nie ma nic dwusilnikowego. A i niedawno flotę ośrodka zasilił nowy Zlin
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  15. #15

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Aeroklub też nie ma Seneci. Jeśli jest zapotrzebowanie, to po prostu taki samolot jest wypożyczany. AOSL ma 3 Diamondy DA-20, 3 certyfikowane symulatory FNPT i rozstrzygnięty przetarg na 3 Zliny 242 (2 z wyposażeniem do IFR i jeden z przeznaczeniem do akrobacji), ale czy już zostały dostarczone to nie wiem. Słyszałem też, że w planach mają samolot wielosilnikowy.
    Life is brutal...

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •