Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar Awiator21

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie Technik Mechanik czy Technik Awionik?


    Polecamy

    Krótko i na temat. Który z profili klas jest fajniejszy, łatwiejszy i bardziej przyda się na studiach w Rzeszowie bądź Chełmie?

  2. #2
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    Wszystkie są łatwe jeśli się stara, a przynajmniej CHCE. Szczerze mówiąc, to nigdzie nie nauczysz się nie wiadomo czego. Przejrzyj sobie arkusze egzaminu zawodowego, technika awionika zda każda w miarę ogarnięta osoba która się lotnictwem interesuje. Pod kątem praktyk lepiej wypada awionik, bo zwykle szkoły organizują jakieś zajęcia na lotniskach, więc jeśli będziesz chciał wpadnie Ci coś praktyki.

    Z kolei na mechaniku masz więcej 'życiowych' umiejętności.

    Tak całkiem szczerze, to wiele z tego wszystkiego na studiach się nie przyda, bo to co więcej lotniczego wyciągniesz z awionika możesz wyciągnąć też samemu.
    Robiąc byle co, stajesz się byle kim.

  3. #3
    Awatar Awiator21

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Nie zrozumiałem kilku zdań.
    ''Pod kątem praktyk lepiej wypada awionik, bo zwykle szkoły organizują jakieś zajęcia na lotniskach, więc jeśli będziesz chciał wpadnie Ci coś praktyki. ''
    Co to oznacza?
    ''bo to co więcej lotniczego wyciągniesz z awionika możesz wyciągnąć też samemu.''
    Tego też nie kumam.
    "Gdy zaczniesz uprawiać lotnictwo to znaczy, że masz szczęście - ale żadnego doświadczenia.Sztuką jest zdobyć doświadczenie zanim szczęście się skończy" - ​Szutowski

  4. #4
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    Rozpatrując sprawę w świetle tego co wyciągasz lotniczego/przydatnego na studiach na każdym z profili, lepiej wypada awionik bo robisz coś na lotnisku praktycznego. Czy to w aeroklubie, czy na większym lotnisku szkoły organizują uczniom praktyki w technikach więc coś tam się praktyki liźnie.

    W drugim chodziło mi o wiedzę stricte teoretyczną, napisałem niejasno - wybacz. Sens tego był taki : jeśli liczysz że nauczysz się nie wiadomo czego na profilu awionika to tylko liczysz Za to praktyki mają fajne.
    Robiąc byle co, stajesz się byle kim.

  5. #5
    Awatar Awiator21

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    A praktyki mechanika lotniczego? W czym są mniej fajne od ''awionicznych''?
    "Gdy zaczniesz uprawiać lotnictwo to znaczy, że masz szczęście - ale żadnego doświadczenia.Sztuką jest zdobyć doświadczenie zanim szczęście się skończy" - ​Szutowski

  6. #6
    Awatar rad3onpl

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKM/EPDE

    Domyślnie

    W temacie jest mechanik, a nie mechanik lotniczy. Nie wiem jak jest na mech. lotniczym, mówiłem o zwykłym mechaniku. Nieprecyzyjnie nazwałeś temat.
    Robiąc byle co, stajesz się byle kim.

  7. #7
    Awatar Awiator21

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    Wybacz, mój błąd.
    żeby było jasne, chodzi mi o:
    TECHNIK MECHANIK LOTNICZY CZY TECHNIK AWIONIK - CO LEPSZE?
    "Gdy zaczniesz uprawiać lotnictwo to znaczy, że masz szczęście - ale żadnego doświadczenia.Sztuką jest zdobyć doświadczenie zanim szczęście się skończy" - ​Szutowski

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Świdnik

    Domyślnie

    Widzę, że jest już temat porównania tych dwóch kierunków, więc nowego nie będę zakładał. Dołączam się do pytania i przy okazji odświeżam temacik.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2014
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak dla odświeżenia tematu.

    Technik Mechanik Lotniczy to specjalista od obsługi: skrzydeł, podwozia, silnika, usterzenia, instalacji paliwowej, instalacji hydraulicznej itp.
    Technik Awionik to specjalista od obsługi: instalacji elektrycznej, czujników, wskaźników (prędkościomierzy, wysokościomierzy, sztucznego horyzontu), wyświetlaczy, oświetlenia, autopilota itp.

    Tak szczerze powiedziawszy to Mechanik Lotniczy dzieli się na kategorie: A, B1, B2 (awionik) i C. (A,B1,B2,C - Szkolenia MechanikĂłw). Wynika z tego, że awionik jest podtypem mechanika. Nie oznacza to, że mechanik może wykonywać prace awionika.
    Dodatkowo dochodzi szkolenie na dany typ samolotu i takie tam sprawy.

    Pozdrawiam.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •