Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie WAT vs. Politechnika Rzeszowska


    Polecamy

    Witam w tym roku wybieram się na studia i nie wiem którą uczelnie z wymienionych w temacie wybrać.
    Chodzi oczywiście lotnictwo i kosmonautykę .
    Z góry dziękuje za odpowiedź.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A co chcesz robić po studiach?

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Po studiach chce budować , konstruować podzespoły lotnicze

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To Wydział MEiL Politechnika Warszawska.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    A dlaczego żadna z wyżej wymienionych ?

  6. #6
    Awatar marysia

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bocza999 Zobacz posta
    Po studiach chce budować , konstruować podzespoły lotnicze
    Ja też chcę zajmować się mechaniką lotniczą (tylko naprawiać a nie konstruować) i wybieram WAT.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Studiuję LiK na wacie, nie studiowałem na pw na melu, ale z tego co mi wiadomo, na pw jest zero praktyki, u nas chociaż stoją te samoloty przy hangarze i normalnie odbywają się przy nich zajęcia praktyczne.

    Dodam jeszcze że po wacie dostajesz mechanika lotniczego.

    Zresztą jeśli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego kierunku na wacie to chętnie odpowiem na pw.

  8. #8

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mm0070 Zobacz posta
    na pw jest zero praktyki
    to dziwne, bo na dniach otwartych byłem w hangarze przy nowo konstruowanym szybowcu...

  9. #9
    Awatar marysia

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    to dziwne, bo na dniach otwartych byłem w hangarze przy nowo konstruowanym szybowcu...
    To naturalne, że na dniach otwartych każda uczelnia chce wypaść jak najlepiej i pokazują różne rzeczy, by zachęcić ludzi do studiowania. To, że na uczelni powstaje projekt szybowca nie oznacza, że wszyscy studenci kierunku LiK biorą w nim udział i że mają ciekawe zajęcia praktyczne w hangarach.
    Kończąc gimnazjum byłam na kilku dniach otwartych różnych szkół i w każdej z nich pokazywali "szalone doświadczenia" z chemii a jak się potem dowiadywałam od uczniów, niektórzy przez 3 lata nie widzieli doświadczeń na lekcji...

  10. #10

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    @marysia,
    Oczywiście, zgadzam się, że na dniach otwartych to się różne rzeczy pokazuje... ale tu była mowa, że prace w hangarze wykonują zainteresowani studenci, część prac jest obowiązkowa - np. nauka projektowania, itd. Więc nawet jeżeli coś z tego, co usłyszałem było bajką, to na pewno nie w całości. Na pewno studenci mogliby coś dokładnie opowiedzieć. Ja jestem teraz na etapie wyboru uczelni, więc chętnie poczytam.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Na MEiL chciałem iść ale matura nie poszła mi tak jak bym chciał (nie da się 3 lat obijania nadrobić w 3 dni )
    i myślałem , żeby iść w tym roku na WAT lub PRz a w następnym poprawić maturę i spróbować się dostać na PW

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    @marysia,
    Oczywiście, zgadzam się, że na dniach otwartych to się różne rzeczy pokazuje... ale tu była mowa, że prace w hangarze wykonują zainteresowani studenci, część prac jest obowiązkowa - np. nauka projektowania, itd. Więc nawet jeżeli coś z tego, co usłyszałem było bajką, to na pewno nie w całości. Na pewno studenci mogliby coś dokładnie opowiedzieć. Ja jestem teraz na etapie wyboru uczelni, więc chętnie poczytam.
    Nauka projektowania to nic innego jak siedzenie przed kompem w normalnej sali i rysowanie kresek w jakimś CADzie. Studenci z PW przyjeżdżają do nas jak mają ważniejsze zaliczenia praktyczne, bo sami nie mają sprzętu. WAT na prawdę ma dużo tego 'złomu', instytuty dysponują na przykład tunelem aerodynamicznym, w hangarze stoją prawdziwe, działające samoloty i chociażby samo to że uczą Cię ludzie którzy zajmują się tym na co dzień jest czymś co mnie na przykład przekonuje. Nie będe nikogo przekonywał na siłę, mel to dobry wydział, sam miałem wątpliwości na początku ale teraz nie chciałbym być na melu, może to błąd, jednak z tego co wiem WAT pod względem LiK wypada lepiej.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Czyli dobrze rozumiem ,że WAT ma lepsze zaplecze techniczne
    , a jednak MEiL dalej jest wyżej ceniony niż LiK . Czy MEiL dalej jedzie na sławie z przed paru lat
    czy nadal jest najlepszy , a może WAT jest niedoceniany ??

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bocza999 Zobacz posta
    Czyli dobrze rozumiem ,że WAT ma lepsze zaplecze techniczne
    , a jednak MEiL dalej jest wyżej ceniony niż LiK . Czy MEiL dalej jedzie na sławie z przed paru lat
    czy nadal jest najlepszy , a może WAT jest niedoceniany ??
    LiK to nazwa kierunku - Lotnictwo i Kosmonautyka, MEiL to nazwa wydziału, na wacie ten kierunek prowadzi WML - Wydział mechatroniki i lotnictwa.
    Nie ma odpowiedzi na to pytanie, tutaj musiałyby być dwie osoby, najlepiej ze starszych roczników, jedna z PW druga z WATu i wtedy można porównać jak się odbywały zajęcia i gdzie było więcej praktyki. Ja studiuje na wacie i mówię co wiem, mogę przedstawić zalety WATu i opisać jak to wygląda tutaj. Na pewno MEiL to dobry wydział, a PW to dobra uczelnia.

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Wyraziłem się mało precyzyjnie nie chodziło mi o cały wydział MEiL tylko kierunek lotnictwa , mam nadzieję ,że znajdą się takie osoby.
    Mógł byś opisać jak to na Wacie wygląda ??

  16. #16

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mm0070 Zobacz posta
    sam miałem wątpliwości na początku ale teraz nie chciałbym być na melu
    Ale to dlaczego wybrałeś WAT? Nigdy nic nie wiadomo, jak wypadnie rekrutacja itd. Ale powiedz proszę, co na etapie rekrutacji skłoniło Cię do wyboru WATu, myślę, że dla wielu zainteresowanych (w tym mnie) jest to teraz bardzo ważna sprawa, po prostu - co wybrać, żeby być zadowolonym i cenionym na rynku pracy. Czy WAT nie jest zbyt wojskowy? Myślę o studiach cywilnych.

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Ale to dlaczego wybrałeś WAT? Nigdy nic nie wiadomo, jak wypadnie rekrutacja itd. Ale powiedz proszę, co na etapie rekrutacji skłoniło Cię do wyboru WATu, myślę, że dla wielu zainteresowanych (w tym mnie) jest to teraz bardzo ważna sprawa, po prostu - co wybrać, żeby być zadowolonym i cenionym na rynku pracy. Czy WAT nie jest zbyt wojskowy? Myślę o studiach cywilnych.
    U mnie kwestia wyboru WATu była po części sprawą osobistą (nie chodzi o znajomości bo takowych niestety tutaj nie posiadam ). Moje wątpliwości ujawniły się dopiero kiedy zacząłem tutaj studiować i myślałem o przeniesieniu na mel. Nie odpowiem Ci na pytanie co wybrać aby być cenionym na rynku pracy, po melu nie ma problemów z pracą z tego co słyszałem. Nie wiem co to znaczy 'zbyt wojskowy' w końcu jest to 'Wojskowa Akademia' więc to normalne że wszędzie kręcą się mundurowi, jeżdżą jakieś ciężarówki i część wykładowców to wojskowi. Co za różnica czy wykłada Ci profesor czy profesor który jest generałem?

  18. #18

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie WAT

    Witam. Na początku chciałbym się przywitać, gdyż jestem tu nowy. Również chciałbym studiować lotnictwo. Mam w sumie 3 opcje. Rzeszów, PW i Wat. Niestety wątpię czy dostanę się na PW(matura z fizyki ;/). Pozostaje więc Pr i Wat. Słyszałem już kilkanaście opinii na temat lotnictwa w Rzeszowie. Podobno to dobra uczelnia i dobry kierunek. Ja jednak wybieram się na WAT gdyż przekonały mnie słowa gdzieś usłyszane i przeczytane na temat wyposażenia WAT'u.


    Mam jeszcze pytanie pośrednio związane z tematem.

    Co ewentualnie wybrać. Elektrotechnikę na PW(powinienem się tam dostać) czy lotnictwo na Wacie? Iść na coś, co mało mnie interesuje, na tak dobrą uczelnię jak PW, czy realizować swoje marzenia właśnie na WAT? Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam

  19. #19
    Awatar Zdun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dodam swoje trzy słowa do dyskusji. Generalnie rzecz ujmując, jeżeli ktoś jest "kumaty" i nie zaliczył całych studiów jadąc na ściągach, to bez względu na to czy studiował na PW, WAT czy PRz, raczej problemów z pracą mieć nie powinien (szczególnie za naszą zachodnią granicą). Jako, że studiuję na WAT już parę lat mogę powiedzieć co nieco na temat tej uczelni. Niestety na MEiLu nie studiowałem, więc nie mam porównania bezpośredniego.

    Mam kilku kolegów po PW i to właśnie po namowie jednego z nich podjąłem decyzję, że wybieram WAT (on skończył z wyróżnieniem MEL). Jeden z MELowców starej daty chodzi z nami teraz do grupy (skończył studia na PW około 10 lat temu, nie obronił się w terminie + różne tego typu formalności), a teraz podjął wyzwanie ponownie. Część rzeczy o których napiszę (dotyczących PW) to zasłyszane "gdzieś tam, ktoś powiedział", więc mogą nie pokrywać się z prawdą. Spostrzeżenia dotyczące WATu są oczywiście moimi subiektywnymi opiniami.

    WAT:
    + sporo zajęć praktycznych przy samolotach, na 7 semestrze zintegrowane laboratorium (90 godzin) polegające na zapoznaniu się i przeprowadzeniu własnoręcznie podstawowych prac obsługowych (w ramach ćwiczeń jest nawet uruchomienie Orlika).
    + dobrze prowadzone i wymagające nauki przedmioty związane z silnikami lotniczymi (można naprawdę dużo wynieść, szczególnie z przedmiotów związanych z konstrukcją silników)
    + dużo eksponatów w postaci całych silników, rozebranych lub przekrojonych (około dwudziestu). Jako, że rozwiązania stosowane w silnikach należą raczej do skomplikowanych dobrze jest mieć możliwość obejrzenia tego na żywo. Nie wiem jak jest na MEiLu pod tym względem.
    + dobra termodynamika
    + sporo zajęć dotyczących CAM (nie wiem czy na PW są przedmioty z tym związane)
    + uczelnia jest certyfikowana przez ULC, więc jako student (aboslwent?) można sporo taniej porobić różnego typu PARTy. Bardzo ważne dla osób chcących związać przyszłość z różnego typu pracą przy samolotach w liniach lotniczych.
    + badania w tunelu aerodynamicznym w trakcie laborek (nudne ale warto zobaczyć jak takie coś wygląda w rzeczywistosci), na PW ponoć tunel nie jest używany w trakcie zajęć ze studentami.
    + Nauka UGS, na PW podobno wciąż uczą AutoCADa (takie coś usłyszałem 2 lata temu, wydaje mi się to mało prawdopodobne), a w przemyśle lotniczym zdecydowany prym wiedzie UGS/Catia.
    - brak możliwości elastycznego dobierania przedmiotów jak na PW.
    - bardzo mizerna oferta związana z programem LLP Erasmus (PW ma znacznie więcej możliwości pod tym kątem).
    - na studiach inżynierskich praktycznie brak zajęć jakkolwiek związanych z numerycznymi metodami obliczeń (dosłownie 2-3 zajęcia w całym toku studiów).
    - słaby rysunek techniczny (nacisk niestety jest położony na rysowanie idiotycznych figurek, rzutni Monge'a itp itd), a nie ma zajęć o inżynierskim rysunku technicznym. Bardzo duży minus, bo jest to niezbędne chociażby przy realizacji projektów w dalszym toku studiów, a przede wszystkim w pracy.
    - słabo rozwinięte przedmioty związane z mechaniką techniczną (z tego co wiem na PW poziom w tej dziedzinie jest wyższy).

    Z rzeczy mało istotnych:
    + dużo, a w dodatku darmowych miejsc do parkowania. Dobry dojazd od trasy S8.
    + dość kameralna atmosfera (teraz jest nas 17 osób na roku), chociaż od dwóch lat przyjmują już więcej studentów, wciąż jest to mniej niż na PW.
    - nieregularny plan zajęć.

    Oczywiście ocena poszczególnych przedmiotów może się różnić w zależności od prowadzących. Aczkolwiek od silników lotniczych jest w zasadzie tylko dwóch prowadzących, więc pola manewr w zasadzie nie ma. Kadra termodynamiki liczy prawie samych profesorów (wysoki poziom).

    Generalnie rzecz ujmując ze studiów jestem zadowolony. Mogę śmiało polecić WAT, szczególnie osobom chcących związać przyszłość z pracą przy samolotach, a tam jak wiadomo bez odpowiednich certyfikatów daleko się nie zajdzie

    Pozdrawiam,
    Piotr Zdunek.

  20. #20

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziękuję Panie Piotrze w swoim (i z pewnością innych zainteresowanych) imieniu, za pomoc w podjęciu decyzji, którą uczelnię wybrać(WAT oczywiście). Co do minusów Watu to z tego co wiem Erasmus trwa do 2013 roku, a rysunek techniczny-jak to mówią dla chcącego nic trudnego,więc każdy kto ma chęci i czas z pewnością sobie poradzi

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •