Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie LiK czy Aerospace Engineering na PW... albo PRz, a może WAT?


    Polecamy

    Witam wszystkich,


    W tym roku zdawałem maturę (rozszerzona matematyka, fizyka i angielski) i chciałbym wybrać się na studia związane z lotnictwem. Nie ukrywam, że moim największym marzeniem jest zdecydowanie praca pilota. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, jak trudno jest spełnić to marzenie w Polsce. Wszędzie słychać opinie, że na pilotaż na Politechnice Rzeszowskiej dostają się ludzie z bardzo dużym nalotem i licencjami... i tak dalej. PWSZ w Chełmie to dość ciekawa opcja, jednak osobiście nie wyobrażam sobie studiów na takim odludziu. Z tego względu jestem bliski podjęcia decyzji, że realizację tego marzenia muszę odłożyć w czasie. Może w przyszłości uda mi się drogą prywatną zrobić wymagane licencje i zdobyć wymarzony zawód. Z drugiej strony wiem, że w tej branży można robić jeszcze mnóstwo innych pasjonujących rzeczy, których raczej bym nie mógł spróbować wybierając pilotaż już na studiach. Stąd moje pytania...


    Jestem bardzo zainteresowany studiami na Politechnice Warszawskiej, na wydziale MEiL. Nigdzie jednak nie mogę się dowiedzieć, czym w praktyce różni się kierunek Lotnictwo i Kosmonautyka od Aerospace Engineering? Drugi jest oczywiście po angielsku, co może być zaletą, gdyż już w czasie studiów mógłbym zapoznać się z fachową terminologią w języku obcym. W przypadku pierwszego kierunku, byłbym prawdopodobnie zainteresowany specjalnością statki powietrzne. W przyszłości interesowałaby mnie praca w liniach lotniczych w dziale technicznym.


    Pod uwagę (rezerwowo) biorę jeszcze WAT i pomimo wszystko Politechnikę Rzeszowską. Na WAT również jest kierunek Lotnictwo i Kosmonautyka, jednak słyszałem, że PW cieszy się większym prestiżem i renomą, co na pewno jest istotne w przyszłości i w znalezieniu pracy.


    Podsumowując, jaka jest istotna różnica (poza językiem) pomiędzy studiami na kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka a Aerospace Engineering na PW?


    Proszę o odpowiedzi i sugestie, co lepiej wybrać
    Pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    A jest tu ktoś, kto studiuje aerospace engineering na PW? Albo może coś powiedzieć o tym kierunku?

  3. #3

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cześć. Również chcę studiować LiK, jednakże raczej wybiorę WAT(temat WAT vs. Politechnika Rzeszowska). Dużo czytałem o AerospaceEng. i doszedłem do wniosku, że to nic nie daje, a nawet jak inni pisali, poziom jest duużo niższy niż na PLu. A tak z ciekawości-jak po maturach?

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcmat Zobacz posta
    Cześć. Również chcę studiować LiK, jednakże raczej wybiorę WAT(temat WAT vs. Politechnika Rzeszowska). Dużo czytałem o AerospaceEng. i doszedłem do wniosku, że to nic nie daje, a nawet jak inni pisali, poziom jest duużo niższy niż na PLu. A tak z ciekawości-jak po maturach?
    Co to jest PLu ? Nie wiem co masz na mysli, ale poziom WATu jest lata swietlne od poziomu MEiL. Jezeli chodzi o studia inzynierskie, nic lepszego nie znajdziesz...
    KZ

  5. #5

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Pisząc PLu miałem na myśli studia w języku polskim. A kolega na MEiL'u studiował albo studiuje? Zapraszam tu Informacje dla kandydatów na studia I stopnia - Tabela do liczenia punktów rankingowych i proszę o podzielenie się swoimi uwagami jak to zrobił użytkownik Zdun. Pozdrawiam

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcmat Zobacz posta
    Pisząc PLu miałem na myśli studia w języku polskim. A kolega na MEiL'u studiował albo studiuje? Zapraszam tu Informacje dla kandydatów na studia I stopnia - Tabela do liczenia punktów rankingowych i proszę o podzielenie się swoimi uwagami jak to zrobił użytkownik Zdun. Pozdrawiam
    Uwagami na temat czego ? Moje uwagi na temat poziomu WATu sa takie ze mialem przez pare lat okazje przesluchiwac kandydatow do pracy po praktycznie wszystkich liczacych sie uczelniach technicznych w Polsce, i WAT niestety byl na samym dnie.
    KZ

  7. #7

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    @KZ

    A w jakiej branży pracowałeś? W lotnictwie? To ma znaczenie. Ja w przyszłości chciałbym pracować przy samolotach i mieć do tego praktyczną wiedzę. Oczywiście chciałbym także być doceniany na rynku pracy z racji ukończonych studiów. Tylko trochę boję się, czy na PW zamiast robić przy samolotach liczy się tylko całki. (Fakt, te całki to trzeba wszędzie liczyć, żeby zostać inżynierem, ale dla pracy w lotnictwie trzeba więcej wiedzy, np. z prawa lotniczego).

    Czyli jednak jeśli punktów wystarczy to wybierać PW?

    @mcmat

    Gdzie czytałeś o aerospace engineering? Ja nigdzie nie mogę znaleźć żadnych konkretnych informacji na temat tych studiów. Jakie są opinie ludzi, którzy to studiują - LiK albo wersję angielską?

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Luk@s pyta KZ:
    Cytat Zamieszczone przez Luk@s
    A w jakiej branży pracowałeś? W lotnictwie?
    Od razu widac, kto jest nowy na Forum (sorry ).

    Ale swoją drogą, gdyby nie pozniejszy wpis #5 od KZ, to ze zdania
    Cytat Zamieszczone przez KZ
    poziom WATu jest lata swietlne od poziomu MEiL
    jako takiego mozna by rownie dobrze wywnioskowac, ze WAT jest wielokrotnie *lepszy* od MEL-u...

  9. #9

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    @Czterosilnik

    Jestem tu od dwóch lat, a forum czytałem dużo wcześniej. Nie dostrzegam niczego, co zobowiązywałoby mnie do znajomości życiorysów użytkowników tego forum i nie do tego ono służy. Mnie interesuje lotnictwo, a nie forumowe, typowe, polskie docinki. I jestem tu po to, żeby się dowiedzieć czegoś ciekawego na temat samolotów, w tym wątku pytam o możliwą edukację wyższą w tym zakresie. Pytanie uznaję za nadal aktualne, ponieważ nie wiem, gdzie użytkownik KZ pracował i skąd ma takie, a nie inne zdanie. To nic niestosownego. Kropka.

  10. #10
    Awatar Zdun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    KZ jak najbardziej pracuję w branży związanej z lotnictwem i jego opinie można traktować jako b. miarodajne.

    @KZ. Jak się domyślasz nic przyjemnego usłyszeć taką opinię na temat uczelni, którą się wybrało nie z przymusu, a z wyboru. Z ciekawości zapytam, w jakim dziale wtedy pracowałeś? Tak jak pisałem w swoim poście w innym temacie, poziom mechaniki (zarówno statyka jak i dynamika) jest na naszym kierunku niski i być może to jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Niestety ja w swoim toku studiów nie miałem nawet takiego przedmiotu jak wytrzymałość materiałów, który jest bardzo istotny z mojego punktu widzenia (to była jakaś tylko mała część przedmiotu zwanego mechaniką techniczną). Kolejne roczniki mają już zmieniony program i u nich to występuję, można mieć więc tylko nadzieję, że poziom się zwiększa (z roku na rok limit punktów jest coraz wyższy).
    Ostatnio edytowane przez Zdun ; 22-05-2012 o 19:06

  11. #11
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zdun Zobacz posta
    @KZ. Jak się domyślasz nic przyjemnego usłyszeć taką opinię na temat uczelni, którą się wybrało nie z przymusu, a z wyboru. Z ciekawości zapytam, w jakim dziale wtedy pracowałeś?
    Piotr - ja oczywiscie nie chcialem w zaden sposob dyskredytowac uczelni - szczegolnie ze w swoim czasie (na studiach) z WATem wspolpracowalem (wojskowym) i poziom ich ludzi byl naprawde wysoki - szczegolnie ze to czesciowo kolebka polskiego MESu (WAT-KM i inne takie historie). To co napisalem moze tez nie do konca swiadczyc o samej uczelni ale o profilu kandydatow ktorzy w tamtym czasie tam studiowali, niemniej jednak roznica w jakosci ludzi ktorzy aplikowali byla dosc wyrazna - nie mam oczywiscie zadnych statystycznych danych na ten temat, jedynie calkowicie osobiste wrazenia. Kandydatow zwykle pytalem o dosc podstawowe pojecia z mechaniki i wytrzymalosci wlasnie...

    MEiL pewnie tez sie znaczaco zmienil od czasu jak go skonczylem (bedzie 11 lat ponad), niemniej jednak dawal bardzo wszechstronne wyksztalcenie ktore wbrew pozorom sie przydawalo - jezeli ktos chcial pracowac w designie czy obliczeniach.

    Co do kolegi wczesniej - nie wiem co rozumie za prace przy samolotach.... Ja przez 10 lat pracowalem przy samolotach, codziennie mi za oknem lataly a kilka stalo na trawniku obok ;-) A na serio - zeby byc mechanikiem to nie studia inzynierskie sa potrzebne....
    KZ

  12. #12

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    KZ - nadal nie wiem, czym się zajmowałeś, ale nieważne...

    Ja na pewno nie chcę w przyszłości pracować jako mechanik. Taka praca po prostu by mi się nie podobała, pomimo mojej wielkiej pasji jaką są samoloty; mam ambicje na pracę na innych stanowiskach. W liniach lotniczych pracują ludzie, którzy właśnie nadzorują zespół mechaników, kierują stroną techniczną linii, pracują jako dyspozytorzy (wiem, to wymaga jeszcze dodatkowych uprawnień), itp. Każda linia to duża firma, która potrzebuje przede wszystkim specjalistów po studiach.

  13. #13

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Jak napisał Zdun poziom się zmienia. Popatrzmy na przykładowe SGH, które jeszcze 7 lat temu było najlepszą polską uczelnią. Teraz poziom diametralnie spada i "esgieh" jest już daleko od czołówki. Nie tylko rankingi to potwierdzają-studenci oraz absolwenci również. Nigdy nie wiadomo, co będzie za kilka lat, i która uczelnia będzie lepiej kształciła.

    *Pracę po lotnictwie można znaleźć naprawdę w wielu branżach. Ostatnio np. kilka zespołów F1 prowadziło rekrutacje do nowych, budowanych od podstaw zespołów. Wiele firm zajmujących się choćby projektowaniem i budową symulatorów itp. potrzebuje ludzi z takim wykształceniem.

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    W liniach lotniczych pracują ludzie, którzy właśnie nadzorują zespół mechaników,
    Doświadczeni mechanicy.
    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    kierują stroną techniczną linii,
    Doświadczeni mechanicy z dodatkowym wykształceniem z zarządzania i vice versa
    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    pracują jako dyspozytorzy
    Do tego praktycznie nie trzeba studiów, choć przydać się mogą jakieś "lotnicze".
    Dobrze kombinujesz, ale spróbuj skonkretyzować, co byś chciał robić w lotnictwie. Jak widać z wątku, po WATcie można łatwo zostać mechanikiem z uprawnieniami, po MEiL konstruktorem, po Wydziale Transportu również Politechniki pracować w zapleczu organizacyjno-operacyjnym, po AON podobnie. Studia na każdym z tych kierunków coś dają, a czy później znajdziesz zatrudnienie tam gdzie sobie wymarzyłeś - to już inna bajka.

  15. #15

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Właśnie chciałbym mieć takie wykształcenie, które będzie swego rodzaju 'polisą' na przyszłość, a po studiach chciałbym właśnie pracować w tym zapleczu organizacyjno-operacyjnym. Chyba do tego i tak lepiej być absolwentem MEiLu niż Wydziału Transportu, jeżeli jest się zdecydowanym na pracę w liniach lotniczych. Tak do tego podchodzę. Z tego co sprawdzałem, to żeby pracować w liniach w sprawach techniczno-operacyjno-organizacyjnych wymagane jest wykształcenie 'wyższe, techniczne, lotnicze'.

  16. #16

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego podepnę się tutaj. Czy WAT i PW mają w swoim programie obsługę i projektowanie w CATIA? Nie mogę tego nigdzie znaleźć a jest to dla mnie bardzo ważne.

  17. #17

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Dobrze by było, jakby wypowiedział się jakiś student. Na dniach otwartych PW była mowa, że uczą projektowania w AutoCAD i CATIA.

  18. #18
    Awatar Zdun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Odsyłam: WAT vs. Politechnika Rzeszowska

    WAT:
    + Nauka UGS, na PW podobno wciąż uczą AutoCADa (takie coś usłyszałem 2 lata temu, wydaje mi się to mało prawdopodobne), a w przemyśle lotniczym zdecydowany prym wiedzie UGS/Catia.

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcmat Zobacz posta
    Dużo czytałem o AerospaceEng. i doszedłem do wniosku, że to nic nie daje, a nawet jak inni pisali, poziom jest duużo niższy niż na PLu.
    moglbys podac jakies dowody, przyklady?
    jezeli jest do kitu, to dlaczego PW to 'sponsoruje' ?

  20. #20

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie


    Polecamy

    Wyniki rekrutacji PW są już dostępne, ja się dostałem na Lotnictwo i Kosmonautykę


    Zapytam tutaj: może jest na forum ktoś, kto również dostał się teraz/studiuje na PW? Nie jestem z Warszawy, zatem poszukuję osób, z którymi mógłbym wynajmować mieszkanie. Akurat nikt z moich znajomych do Warszawy na studia się aktualnie nie wybiera...


    (O kontakt w tej sprawie proszę przez wiadomość.)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •