Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2012

    Question Jak się ukierunkować, żeby spełnić swe marzenia?


    Polecamy

    Witam serdecznie. Jestem nowy na forum, lotnictwem interesuje się od ponad 10 lat, aktualnie chodzę do III klasy gimnazjum. W marcu testy, tak więc trzeba się przyłożyć i co najważniejsze - zastanowić się nad szkołami.

    Moim nieskrytym marzeniem jest praca w bliskości z lotnictwem. Nie mówię tutaj o pracy terminalowej, lecz tej na samej płycie portu. Żeby nie uogólniać tego stwierdzenia za bardzo, troszkę bardziej to sprecyzuje - interesuje mnie zajęcie kontrolowania ruchu na płycie lotniska, coś na wzór FOLLOW ME, MARSCHAELL'a lub czegoś w tym pokroju. Chcę, abyście pomogli mi dobrać szkoły oraz ich rodzaje na terenie Warszawy. Czytając forum znalazłem niejakie LO Braci Narwiku o profilu lotniczym. Jednak kierunkuje ono głównie na technika awioniki itp. i dlatego jestem ciut skołowany.

    Czekam na odpowiedzi, pozdrawiam.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    To w końcu chcesz śmigać po płycie w każdą pogodę czy być specjalistą od awioniki, to jednak jest pewna rozbieżność.

    Jeśli jesteś nastawiony na płytę to uważam, że powinieneś wybrać:
    -LO profil lotniczy
    -LO z rozszerzonym angielskim

    Jeśli awionika to technikum z takim profilem, po technikum również możesz być MARSCHAELL'EM więc masz więcej możliwości.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Jak zwykle źle sprecyzowałem swoją wypowiedź, ale cóż, wyjaśnię ją dobitniej

    Dużo mniej zależy mi na awionice samolotów, tudzież mówiąc łatwiej - mechanika. Bardziej kręci mnie fach poruszania się pojazdem po płycie lotniska, kordynowanie ruchu itp., jak to fajnie ująłeś "w każdą pogodę"

    Jednak mam pytanie - po skończeniu Liceum trzeba iść na studia ( jeśli się mylę, to proszę o poprawkę ) więc w takim razie załóżmy, że kończę LO profil lotniczy i co dalej ?

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Kto Ci naopowiadał, że po skończeniu LO trzeba iść na studia?
    Nic absolutnie nie trzeba (w ogólności), a po skończeniu LO i napisaniu matury masz wykształcenie średnie (w szczególności)

    Nie wiem jakie są konkretnie wymagania dla kierowców pojazdów FOLLOW ME, ale jestem przekonany, że nie jest wymagane wykształcenie wyższe (które dają studia). Żeby zostać np. KRL nie trzeba mieć studiów- wystarczy matura.

    Proponuję, żebyś dowiedział się bezpośrednio u ewentualnego pracodawcy jakie są wymagania. Strzelam, że ważna może być znajomość angielskiego we wszelkich pracach związanych z lotnictwem.

    Ale jeżeli dobrze rozumiem twoje plany, to osobiście polecałbym jakieś technikum o profilu lotniczym- oprócz wykształcenia średniego (po technikum też pisze się maturę), daje Ci również tytuł technika- to na pewno może pomóc w znajdowaniu pracy na płycie lotniska.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPSW

    Domyślnie

    Poszukałbym czegoś w rodzaju technika eksploatacji portów lotniczych. Ogólnie to żeby śmigać żółtą Corsą w odblaskowej kamizelce nie trzeba kończyć jakiś specjalistycznych szkół.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Wklejam dla ciebie oferty pracy LSAS czyli firmy handlingowej, LS Airport Services zobacz sobie jakie są wymagania na poszczególne stanowisko.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Świdnik

    Domyślnie

    W Świdniku w Powiatowym Centrum Edukacji Zawodowej jest kierunek - eksploatacja portów i terminali.
    Technik Eksploatacji Portów i Terminali - Zajęcia edukacyjne "Porty, terminale, lotniska" stanowią podstawę kształcenia w zawodzie. Dają wiedzę wprowadzającą, na bazie której rozwijane są i uzupełniane poszczególne zagadnienia w ramach pozostałych przedmiotów zawodowych takich jak "Podstawy logistyki i spedycji", "Eksploatacja urządzeń transportu bliskiego" . Szczególnie ważne są wszystkie rodzaje portów i terminali (morskie, żeglugi śródlądowej, lotnicze, kolejowe, samochodowe). Uczeń poznaje terminologię dotyczącą eksploatacji portów i terminali, funkcje i rodzaje portów, drogi i ciągi transportowe, zasady obsługi środków transportu powietrznego i wodnego, zagadnienia obsługi pasażerów w terminalach, bezpieczną eksploatację lotnisk i portów (utrzymania nawierzchni, budowli, budynków, sieci instalacji, środków łączności, wyposażenia technicznego), systemami i urządzeniami do kontroli, organizacją transportu kolejowego, zasadami ruchu kolejowego i sygnalizacji, zasadami bezpiecznego załadunku, zagadnieniami bezpieczeństwa w portach i terminalach.
    Taka informacja widnieje na stornie szkoły, rozszerzenia to matematyka i geografia. W szkole są też kierunki mechanika lotniczego i awionika. Bardzo blisko lotnisko sportowe [EPSW] i świeżo wybudowany LUZ.
    Nie wiem czy to, to czego szukasz, ale w razie czego wrzucam.

  8. #8
    Awatar Yocco

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Po pierwsze warto być mężczyzną, więc warunek nr 1 spełniony.
    Po drugie nie można mieć skończonych studiów, bo to nie jest dobrze widziane, żeby mieć wykształcenie wyższe niż przełożony.
    Po trzecie warto mieć znajomości.

    No i oczywiście trzeba znać angielski w stopniu przynajmniej komunikatywnym.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Aktualnie przeglądam sobie stronę LS Airport, i widzę, że rzeczywiście firma dobra i ciekawa. Ale kto wie, czy za parę lat będzie jeszcze istnieć :P

    Łukasz.K
    Czytałem statu szkoły Braci Nawriku, i szczerze mówiąc ta szkoła mi najbardziej odpowiada, bo to chyba jedna z jedynych w Warszawie

    Yocco
    Nie za bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie - " Po drugie nie można mieć skończonych studiów, bo to nie jest dobrze widziane, żeby mieć wykształcenie wyższe niż przełożony " . Chodzi Ci tutaj, że po skończeniu LO mam pozostać na stałym wykształceniu i już wtedy zacząć szukać pracy ?

    A teraz pytanie do wszystkich - ile przeciętnie zarabia pracownik załóżmy firmy LSAS ? Chodzi mi tutaj o osobę stacjonującą na płycie lotniska. Może jest na forum osoba, która robi w tym fachu ?


  10. #10
    Awatar Yocco

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez BT_MARCIN Zobacz posta
    Yocco
    Nie za bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie - " Po drugie nie można mieć skończonych studiów, bo to nie jest dobrze widziane, żeby mieć wykształcenie wyższe niż przełożony " . Chodzi Ci tutaj, że po skończeniu LO mam pozostać na stałym wykształceniu i już wtedy zacząć szukać pracy ?

    Postaw się w sytuacji pracodawcy.
    Czymś musisz się wyróżnić, bo chętnych jest sporo, więc nie będą mieli podstaw żeby zatrudnić akurat Ciebie ze średnim wykształceniem. Jeżeli nastawiasz się konkretnie na pracę na takim stanowisku w Warszawie/w Polsce to powinieneś mieć świadomość że nie jest łatwo dostać tę pracę. Nie możesz być też przeedukowany, bo będziesz stanowił zagrożenie dla już zatrudnionych pracowników, nawet Cię nie zaproszą na rozmowę Oficjalnie pewnie dlatego, że baliby się że długo nie zagrzejesz miejsca. Możesz się kształcić, ale to lepiej zaocznie jak już tę pracę zdobędziesz. Ewentualnie jakieś studia licencjackie/inżynierskie np. związane z transportem albo zarządzaniem w lotnictwie. Tak czy inaczej gdy pojawiają się takie oferty pracy to w wymaganiach jest ukończenie szkoły średniej i znajomość angielskiego. Może przez następne 3 lata Ci się zmienią plany na przyszłość, więc na razie zrób jakąś szkołę średnią a później zdecydujesz co dalej. Powinieneś zdecydować czy interesuje Cię praca na lotnisku, w lotnictwie czy konkretnie follow me a jak nie follow me to całkiem inna branża? Gdy się określisz to wówczas będzie można Ci doradzić w sprawie szkoły średniej

    Cytat Zamieszczone przez BT_MARCIN Zobacz posta
    A teraz pytanie do wszystkich - ile przeciętnie zarabia pracownik załóżmy firmy LSAS ? Chodzi mi tutaj o osobę stacjonującą na płycie lotniska. Może jest na forum osoba, która robi w tym fachu ?


    Są, ale nie powiedzą :P W stolicy płacą na tym stanowisku więcej niż w innych miastach w PL, ogólnie ciężko z tego utrzymać rodzinę. Do tego jak dodasz pracę w hałasie, stresie, latem w upale, a zimą przy siarczystym mrozie to stawka jest naprawdę marna. Praca dla fascynatów.

LinkBacks (?)

  1. 04-02-2013, 13:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •