Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Konstruktor

  1. #1
    Awatar Little Bird

    Dołączył
    Oct 2012

    Post Konstruktor


    Polecamy

    Witajcie. Jestem w liceum, swą przyszłoś chciałbym związać z lotnictwem wojskowym. Upatrzyłem sobie Wojskową Akademię Techniczną. Chciałbym projektować oraz konstruować samoloty oraz śmigowce(te w szczególności), dlatego wybrałem wydział Mechatroniki i Lotnictwa, kierunek Lotnictwo i Kosmonautyka oraz specjalność Samoloty i Śmigłowce. Mam zatem do was kilka pytań, mianowicie:

    1. Lepiej wybać studia cywilne czy wojskowe? Bo nie ukrywam,że kręciłoby mnie bycie podporucznikiem!
    2. Jeśli wybrałbym wojskowe, to czy musiałbym uczestniczyć w misjach tzw. "pokojowych"? CZy mógłbym spróbować się zatrudnić w przemyśle lotniczym?
    3. (Chyba najważniejsze) Czy WAT pomoże mi spełnić marzenia o projektowaniu?
    4. Czy po WAT można zatrudić się w wojskowych zakładach lotniczych niekoniecznie w Ojczyźnie?

    Dziękuję i serdecznie pozdrawiam!

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Jeśli ukończysz kierunek wojskowy ale postanowisz jednak pracować w cywilnej firmie przed upływem okresu dwukrotnie dłuższego niż studia, będziesz musiał zwrócić niemałe koszty szkolenia.

    W wojsku nie będziesz pracować jako konstruktor, ale będziesz zajmować się obsługą statków latających. Jeśli chodzi o Wojskowe Zakłady Lotnicze to jeśli się nie mylę to w nich już nie pracują żołnierze tylko cywile.

    A co do wyjazdu na misje, to jeśli w jakiejś misji będą uczestniczyć statki powietrzne tego typu, które obsługiwałbyś w kraju to bardzo prawdopodobne, że byś pojechał na taką misję.

  3. #3
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Na studiach niby uczą projektowania ale wydaje mi się, że droga zawodowa do bycia konstruktorem nie polega tylko na ukończeniu studiów. Raczej na początku zaczyna się od niższych stanowisk - Co z tego, że coś sobie zaprojektujesz jak później nie będzie się dało tego wykonać?

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    To też ma swoje plusy - 15 lat służby i gwarantowana emeryturka.
    może Instytut lotnictwa?

  5. #5
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Widziałeś wojskowe zakłady lotnicze w których coś się projektuje ? Jest ich na świecie bardzo niewiele - zwykle wojsko kupuje konstrukcje od firm zewnętrznych.

    Jak chcesz być konstruktorem to wybierz najlepszą uczelnię techiczną jaką masz w okolicy (hint - nie jest to WAT), staraja się załapać jak najwięcej wiedzy, staraj się praktyki w firmach w których się coś konstruuje i po studiach szukaj sensownej pracy. Bycie podporucznikiem z punktu widzenia bycia konstruktorem to idiotyzm delikatnie mówiąc.
    KZ

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Odświeżam temat

    Jestem w II klasie liceum na mat-fiz, ale już od początków gimnazjum myślę o związaniu mojej przyszłości z lotnictwem. W tym roku planuję rozpocząć kurs szybowcowy, ale mniejsza z tym.

    Początkowo myślałem o pilotażu, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że głównie ze względów finansowych pójdę w stronę inżynierii lotniczej, precyzyjniej: chciałbym zostać konstruktorem właśnie. Tak, zdaję sobie sprawę z tego, że to nie jest takie proste, łatwe i że najpierw trzeba przepracować jakiś czas na niższych szczeblach. Powoli też myślę o studiach, która uczelnia okazała by się najlepsza. Mam jeszcze rok do jej wyboru, ale lepiej orientować się wcześniej.

    Przeczytałem wątki poświęcone uczelniom na forum, ale nie wyczerpały one tematu moim zdaniem. Jako, że chciałbym zostać konstruktorem, biorę pod uwagę 3 uczelnie: Politechnikę Rzeszowską, Politechnikę Warszawską i WAT. Ważnymi argumentami przemawiającymi za wyborem danej uczelni jest nie tylko jej poziom w tym kierunku (no właśnie, PRz czy PW?), ale też takie kwestie jak zajęcia praktyczne (podobno WAT rządzi w tym temacie? Ale na PRz też jest dobrze, na PW chyba troszkę słabiej?), przyjemność życia w danym mieście (chyba Rzeszów lepiej tutaj wypada), możliwość złapania praktyk czy pracy na danym terenie (Warszawa - Instytut Lotniczy, a Rzeszów i okolice - liczne zakłady lotnicze).
    Szczerze mówiąc, do tej pory byłem głównie nastawiony na PRz, teraz zaczynam się też przekonywać co do PW. Jakie są mniej więcej różnice pomiędzy tymi dwoma uczelniami, jeśli chodzi o tematy lotnicze?

    Proszę o jak najbardziej szczegółowe odpowiedzi, może nawet rozważania na temat ;]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •