Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree7Likes
  • 4 Post By Kamil1231
  • 1 Post By Liveed
  • 1 Post By nowtom
  • 1 Post By PiotrekR

Wątek: Jaka jest kolejność uzyskiwania licencji na pilota samolotów pasażerskich ?

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland

    Red face Jaka jest kolejność uzyskiwania licencji na pilota samolotów pasażerskich ?


    Polecamy

    Zaczynamy od PPL i co dalej ?

  2. #2
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    2 temat w przeciągu godziny o tym co już na forum było pisane tysiące razy!

    Chcesz być pilotem, tak?

    To zadaj sobie odrobinę trudu i sam poszukaj interesujących Cię zagadnień. Nie musisz daleko szukać, wszystko znajdziesz na tym forum.




    Pozdrawiam i dobrej nocy życzę.

  3. #3
    PatrykEPBK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Łukasz Wujec Zobacz posta
    Zaczynamy od PPL i co dalej ?

    ppl pózniej dolatywanie godzin do cpl-a, w miedzyczasie nocka, IR , teoria do ATPL-a, natępnie kurs do CPL-a , potem kurs ME , ME/IR, MCC i tak srednio z nalotem 200h otrzymujesz tzw zamrozoną ATPL-ke (frozen ATPL). Oczywiście to wszytsko zalezy od ośrodka w którym bedziesz sie szkolił (program modułowy albo zintegrowany ) , przykładowy schemat szkolenia masz tutaj :ZERO TO ATPL (A)

  4. #4
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Obstawiam, że teraz pojawi się pytanie co oznaczają te skroty...

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    EPRZ/EPBA

    Domyślnie

    Nieno koleś jest przedni.
    lubellak97 likes this.
    PPL(A)

  6. #6
    Awatar flyboy16

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Porządzie

    Domyślnie

    Tak dla informacji:
    -PPL-Private Pilot License- licencja pilota turystycznego.
    -IR-Instrument Rating- uprawnienia do lotu według przyrządów np: przy słabej widoczności.
    -CPL-Commercial Pilot License-licencja pilota zawodowego, od tej licencji można zarabiać na lotnictwie.
    -ME-Multi Engine-uprawnienia na wielo-silnikowce.
    -MCC-nie pamiętam angielskiego tłumaczenia skrótu,ale to jest uprawnienia do latanie w załodze wielo-osobowej.

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez flyboy16 Zobacz posta
    -IR-Instrument Rating- uprawnienia do lotu według przyrządów np: przy słabej widoczności.
    Przy słabej widoczności należy podkręcić fotel do góry chodziło Ci o "np. słabą widzialność".

    Cytat Zamieszczone przez flyboy16 Zobacz posta
    -MCC-nie pamiętam angielskiego tłumaczenia skrótu,ale to jest uprawnienia do latanie w załodze wielo-osobowej.
    Multi Crew Cooperation

    Cytat Zamieszczone przez flyboy16 Zobacz posta
    License
    Poprawna nazwa, która jest w papierach to "Licence"

    No i jeszcze odemnie:
    ATPL - Airline Transport Pilot Licence
    flyboy16 likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Liveed Zobacz posta
    Obstawiam, że teraz pojawi się pytanie co oznaczają te skroty...
    Nie nie pojawi się, ponieważ wiem co oznaczają te skróty. O zawodzie pilota myślę na poważnie i prześledziłem już 50 stron internetowych na owe tematy

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PatrykEPBK Zobacz posta
    ppl pózniej dolatywanie godzin do cpl-a, w miedzyczasie nocka, IR , teoria do ATPL-a, natępnie kurs do CPL-a , potem kurs ME , ME/IR, MCC i tak srednio z nalotem 200h otrzymujesz tzw zamrozoną ATPL-ke (frozen ATPL). Oczywiście to wszytsko zalezy od ośrodka w którym bedziesz sie szkolił (program modułowy albo zintegrowany ) , przykładowy schemat szkolenia masz tutaj :ZERO TO ATPL (A)
    Dziękuję za odpowiedź

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •