Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 54
Like Tree1Likes

Wątek: [HYDE PARK] WSOSP - studia cywilne

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie [HYDE PARK] WSOSP - studia cywilne


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez patricok Zobacz posta
    po Lik- zależy jaka specjalność, po pilotażu z 200h nalotu pracy nie ma
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest aż tak źle ... Jest masa jakiś małych linii lotniczych, nawet w Polsce. Można też próbować przecież w Czechach lub innych krajach, aby sobie dobić godzin i dopiero szukać w Polsce ale skąds ci piloci sie biorą.

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @bartekp941

    Ja chcę do twojego świata ^^ Biorą skądś pilotów , pewnie, ale zobacz na jakich zasadach "pracują" gdzieś i nabijają te godziny.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Ja chcę do twojego świata ^^ Biorą skądś pilotów , pewnie, ale zobacz na jakich zasadach "pracują" gdzieś i nabijają te godziny.
    Co masz na myśli? ;p

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    EPSW

    Domyślnie

    Ogólnie wszyscy mają na mysli to że Twoja wizja jest dosyć... utopijna. Małe linie walczą o przetrwanie, a nawet jeśli znajdzie się etat dla pilota to najczęściej stajesz do walki z konkurencją gdzie uczelniane 200h wygląda śmiesznie mało. Dobijanie nalotu najczęściej wygląda tak, że latasz "charytatywnie", bez wynagrodzenia. A takie latanie ciężko pogodzić z jakąś inną płatną pracą. Z resztą, jest cała masa tematów o tym jak dostać się do linii, odsyłam tam, możesz poczytać wypowiedzi ludzi którzy sami starają się gdzieś dostać, zobaczysz czy Twoje przypuszczenie że "nie jest aż tak źle" się potwierdzi.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartekp941 Zobacz posta
    Co masz na myśli? ;p
    Zobacz warunki rekrutacji na firsta np do entera, ile musisz zapłacić żeby latać..
    małe linie tzn? Jakieś skytaxi itd? Spoko tylko musisz jednak dobić godzin duuużo + sam się laszujesz zazwyczaj.
    latanie charytatywne jako instruktor żeby odbijać godziny też jest mało opłacalne bo charytatywne oznacza za free..

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Tak czytam wypowiedzi i mnie to szczerze trochę śmieszy. Po pierwsze nikt nie mówił, że będzie łatwo. Po drugie, jeśli latanie jest Waszą pasją, a nie robicie tego dla pieniędzy lub popisu przed koleżankami, to nie wiem w czym macie problem z lataniem charytatywnym za darmo. Poza tym mówienie teraz, że nie ma pracy w kontekście ukończenia studiów za 3-4 lata jest bez sensu. Sytuacja jest dynamiczna, w 2008 roku brali wszystkich z kompletem do licencji do linii, w 2011 w ogóle była padaczka, że ludzie co mieli kilka tysięcy godzin byli na lodzie i nawet za free było się trudno gdzieś załapać. A rozmawiając z ludźmi wnioskuję, że jednak sytuacja się poprawia. Ruszy się gospodarka ( co już następuje w USA i Niemczech np. ), to ruszy też i lotnictwo. A tak na marginesie, latanie to nie tylko linie lotnicze Wiem, że mundur, i zarobki, i stewardessy. Ale jeśli ktoś chce robić coś tylko dla pieniędzy, to np. bankowość inwestycyjna albo coś w tym stylu. Też będziecie mieli białą koszulę, gruby portfel i urocze koleżanki.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @Kaczorra

    Cytat Zamieszczone przez bartekp941 Zobacz posta
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest aż tak źle ... Jest masa jakiś małych linii lotniczych, nawet w Polsce. Można też próbować przecież w Czechach lub innych krajach, aby sobie dobić godzin i dopiero szukać w Polsce ale skąds ci piloci sie biorą.
    Ta cała dyskusja była w stosunku do tej wypowiedzi. Nikt nie mówi, że miało być łatwo, nikt nie mówi o mundurach i stewkach tylko o pracy w zawodzie. Latanie charytatywne spoko, jasne, że latanie to pasja a nie zwykły zarobek ale do tego musisz coś dorzucić żeby się utrzymać.
    Myślenie, że na dzień dzisiejszy idzie się do 4 miejsc pracy zaraz po CPLce/ATPLu i przyjmują Cię w 2 jest błędne i tylko to chcieliśmy (myślę, że koledzy, którzy komentowali też) pokazać. :-)
    Co do sytuacji, jasne, że jest, wiadomo, że są górki i dołki co jakiś czas i tak jest od początku lotnictwa, za te 3-4 lata Ryan dostanie swoje miliard samolotów, Norwegian (oni chyba też tak dużo zamówili jeśli dobrze pamiętam) też więc jest szansa na luki :-)

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    ten kto idzie teraz na 1 rok na wsosp nie skończy za 3-4 lata z cpl-em, tylko będzie to musiało być 5 lat, co najmniej oczywiście ;] pełny nalot dostaje się na magisterce, rocznik, który teraz się dostał na pilotaż, w tym roku dostał 60h nalotu z tego co słyszałem, czy to naprawdę aż tak dużo żeby od razu się dostać do Britisha albo innego LOTu ? z 200h nawet ciężko załapać robotę jako instruktor, więc zmieniająca się sytuacja z gospodarką, nie zmieni tego, że pilotów też jest coraz więcej i chyba mogę śmiało stwierdzić, że pilotów przybywa szybciej niż samolotów

    co do nawigacji- sądzę, że wyższy poziom jest na lotnictwie, niż na nawigacji, poza tym, nie musisz nawet nic umieć ze szkoły, wystarczy, że się przyłożysz do tego godzinę tygodniowo i sprawa załatwiona, zresztą jak ze wszystkim na tej uczelni

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patricok Zobacz posta
    i chyba mogę śmiało stwierdzić, że pilotów przybywa szybciej niż samolotów
    No tak. Bo jak zbudują jeden samolot, to może na nim latać tylko i wyłącznie jeden pilot

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Kaczorra - proszę Cię w takim razie, znajdź dla mnie informację dotyczącą chociażby naszego polskiego LOTu, ile mają maszyn, ilu kapitanów i first oficerów, jeśli będzie to wyglądało tak, że mają przykładowo 100 samolotów, do tego mają 300 kapitanów i 300 first officerów na etacie, bo oczywiście godzin pracy nie mogą przekraczać to przyznam, że się mylę i że rynek pracy w liniach dla pilotów z 200h nalotu stoi otworem

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patricok Zobacz posta
    że się mylę i że rynek pracy w liniach dla pilotów z 200h nalotu stoi otworem
    Nie wiem co chcesz udowodnić. Nigdzie nie napisałem, że rynek pracy w liniach jest otwarty dla pilotów z 200h total. I nie widzę także związku między tym ilu jest pilotów na jedną maszynę, a zatrudnieniem dla młodych pilotów.

    A jeśli już chcesz konkretne dane to masz na szybko:

    Delta Airlines

    719 samolotów, około 12 tys. pilotów. Dzieląc 12 tys. na 2, bo mamy FO i CPT wychodzi po 6000. 6000 podzielić na 719 = 8,34. W przybliżeniu 8 kapitanów i 8 FO przypada na jeden samolot. A biorąc pod uwagę Twój przykład wychodziło po 3 FO i 3 CPT na jeden samolot.

    Delta Air Lines - Wikipedia, the free encyclopedia

    Wszystkie liczby brane z powyższego linka, tak wiem, że to wikipedia i możliwe, że dane się będą troszkę różniły od rzeczywistości, ale na pewno nie więcej niż 10-20%.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Trochę zapytam nie w temacie, wiadomo już co z akademikiem? Mam na myśli listę przyjętych.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Na stronie będzie informacja. Poza tym możesz dzwonić do Mewy.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Dallas

    Domyślnie

    Informacja już jest ; )

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Właśnie przeczytałam listę zakwalifikowanych do akademika. Niestety mnie na niej nie ma... Nie bardzo wiem co teraz mam zrobić, bo na szukanie mieszkania jest już chyba za późno. Czy możecie coś poradzić?

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Gdyby ktos ogarnal jakies mieszkanie i szukal wspollokatora to dajcie znac prosze. Student 5 roku LiK

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    No i ja również mam przyznane miejsce. Trzeba teraz tylko zrobić przelew do 7-go.

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Ja niestety jestem na liście rezerwowej i poszukuje mieszkania w Dęblinie może komuś brakuje współlokatora? Jeśli tak to proszę o kontakt: h0lyblast0r@gmail.com

  19. #19

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie

    Kiedy będzie wiadomo od kiedy będzie można kwaterować się w akademiku?

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Kwaterowania spodziewaj się 30 września.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •