Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree6Likes
  • 5 Post By Rorter
  • 1 Post By Rorter

Wątek: Kilka informacji o lotnictwie , szkoleniu i byciu pilotem .

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie Kilka informacji o lotnictwie , szkoleniu i byciu pilotem .


    Polecamy

    Witam . Chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy o lotnictwie cywilnym , pracy pilota i szkoleniu
    1.Jest jakaś różnica w szkoleniu się na pilota np. Na Politechnice Rzeszowskiej a tego typu "szkołach" Szkolenie od zera do ATPL(A) | Runway Pilot School ? Jaka jest różnica w szkoleniu i czy jest w przyszłości jakaś różnica podczas starania się o pracę .
    2.Ciężkie jest studiowanie dwóch kierunków jeden czyli to lotnictwo i jeden kompletnie odjeżdzający od pracy pilota a mianowicie "INFORMATYKA"
    3.Jak wygląda szkolenie się od zera na pilota w liniach lotniczych ? Bo z tego co czytałem jest taka możliwosć ?
    4.Ile zazwyczaj na początku zarabia pilot ? Ile przeciętnie zarabia pierwszy oficer ?
    5.Jak wygląda praca pilota w liniach lotniczych które są na terenie innego kraju np. Lufthansa , British Airways a mieszkanie w Polsce . Krótko mówiąc coś takiego jak : Mieszkanie w Warszawie pracowanie w Lufthansie ?
    6.Pilot ma jakieś wolne dni od pracy takie jak niektórzy w innych zawodach czyli np. sobota i niedziela wolna ? Jak to wygląda u pilotów
    7.U pilota tak jak w innych zawodach przysługuje kilka dni wolnych które są przyznawane co miesiąc , które można kiedyś wykorzystać na dłuższy urlop ?

    ----------
    Z góry wielkie dzięki !

  2. #2

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Witaj, przechodząc od razu do pytań
    1. kończąc PRz, PWSZ Chełm czy inną uczelnię, dostajesz też wyższe wykształcenie i tytuł mgr lub inż. a po ośrodku szkolenia lotniczego masz jedynie licencje
    2. W Chełmie ciężko - masz dodatkowe wykłady z ATPL(A) w weekendy, a w tygodniu też nie znajdziesz specjalnie dużo czasu na inne kierunki. Nie wiem jak PRz, ale pewnie podobnie.
    3. masz na myśli np. Future Pilot Programme - Future Pilot - The journey ahead ? Wygląda prosto, płacisz Ł84,000 i szkolisz się. Jeśli ukończysz szkolenie i dostaniesz robotę to zwrócą to.
    4. Jeżeli myślisz o karierze pilota przez pryzmat kasy - zawróć. I nie mówię tego złośliwie. Aktualnie na rynku pracy jest kiepsko, po kryzysie część linii zobaczyła, że można trzymać pilotów za znacznie mniejszą pensję niż wynosi odpowiedzialność i ryzyko tej pracy (potrzebne źródło).
    5. (potrzebne źródło) Zależy od umowy. Możesz dostać bazę, swój port macierzysty w jakimś mieście i tam najlepiej się przenieść, bo większość operacji będzie z tego lotniska wykonywana. Nie słyszałem aby ktoś pracował dla Lufthansy i mieszkał w Polsce, w sensie bywał w domu co 2 dzień, ale niech wypowiedzą się inni.
    6. i 7. zależy od umowy. Możesz dostać grafik na najbliższy miesiąc i wtedy się dowiesz jak wygląda Twój dzień pracy, a możesz dostać stand-by i np. 20 dni być pod telefonem z 2 godzinami od momentu zadzwonienia i 10 dni pozostałe wolnych. Jednak szykuj się, że pracując jako pilot nie wyrobisz sobie podziału z wolnymi weekendami jak w stałej robocie w biurze.

    Praca pilota jest zupełnie inna od innych zawodów. Gigantyczne koszty wyszkolenia pilota zawodowego, a potem niepewna praca. Do tego możesz dostać lot w wigilię, nowy rok, jak twoja żona zacznie rodzić etc...
    A jeśli myślisz o pilocie jako osobie o wyższym statusie społecznym (tak jak go pokazali w 'złap mnie jeśli potrafisz') to aktualnie latanie samolotem jest tak powszechne jak jazda samochodem i na większości ludzi nie robi to wrażenia.

    Niemniej jednak są ludzie, którzy mimo tych wszystkich przeciwności dążą tą ścieżką i nie zrażają się niezliczonymi problemami, dzięki nim lotnictwo jest tym czym jest
    Nie odbieraj tego posta jako zniechęcającego, ja po prostu nie chcę idealizować rzeczywistości

  3. #3
    Awatar biemdabliu

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Nowy Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rorter Zobacz posta
    Niemniej jednak są ludzie, którzy mimo tych wszystkich przeciwności dążą tą ścieżką i nie zrażają się niezliczonymi problemami, dzięki nim lotnictwo jest tym czym jest
    Bo robią to ludzie którzy to kochają a jeżeli komuś zależy tylko na prestiżu i kasie to tak jak wspomniał przedmówca ... błędna droga

  4. #4
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elid09rfly Zobacz posta
    2.Ciężkie jest studiowanie dwóch kierunków jeden czyli to lotnictwo i jeden kompletnie odjeżdzający od pracy pilota a mianowicie "INFORMATYKA"
    Nie powiedziałbym, że informatyka aż tak odjeżdża od zawodu pilota - może faktycznie bezpośrednio się nie przydaje ale jednak człowiek jest otoczony przez komputery. Obydwa zawody o których wspomniałeś są dość poważne dlatego wg mnie ciężko będzie je połączyć. Na pilotażu są tam jakieś podstawy programowania, możesz to dalej samemu rozwijać. Obecnie w IT jest ssanie i jak cokolwiek umiesz to firmy Cie rozszarpią. Ze względu na brak pracy w zawodzie poszedłem do firmy informatycznej zupełnie bez doświadczenia w tej materii - sami mnie nauczyli czego trzeba i co jakiś czas wskakuje sobie na wyższy poziom np. ostatnio zacząłem robić skrypty w powershellu na potrzeby migracji domen. Niby nic wielkiego ale jak ktoś chce to po pewnym czasie można zostać programistą bez wykształcenia.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    4. pilotjobsnetwork.com tutaj maz parę informacji n/t zarobków, procesów rekrutacyjnych itp. Pasja jest ważna, ale jednak podstawową zapłata za wykonywaną pracę są pieniądze, więc warto wiedzieć czego można się spodziewać.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    A jeszcze do punktu 1. , To po ukończeniu szkolenia w jakimś ośrodku szkoleniowym będę mieć mniejsze szanse na znalezienie dobrej pracy niż po ukończeniu np. Politechniki Rzeszowskiej ?

  7. #7

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elid09rfly Zobacz posta
    A jeszcze do punktu 1. , To po ukończeniu szkolenia w jakimś ośrodku szkoleniowym będę mieć mniejsze szanse na znalezienie dobrej pracy niż po ukończeniu np. Politechniki Rzeszowskiej ?
    Ciężko jest znaleźć odpowiedź na to pytanie. Zależy od tej szkoły lotniczej i zależy od pracodawcy.
    Politechnika Rzeszowska ma renomę i swoją 'markę', jest sprawdzona. Co innego ośrodki szkolenia lotniczego (nie twierdzę, że szkółki latania są złe). Jedne są bardziej znane (np. Bartolini), a inne zupełnie nieznane. Pomimo, że każdy ośrodek musi przejść certyfikację, w jednym może wykładać osoba znająca się na rzeczy i potrafiąca przekazać wiedzę, a w innym może to być nawet e-learning, gdzie sam przekopujesz internet i publikacje w poszukiwaniu wiedzy.
    Na końcu i tak liczy się doświadczenie zawodowe (ilość godzin, TR, poprzednie prace)

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rorter Zobacz posta
    Politechnika Rzeszowska ma renomę i swoją 'markę', jest sprawdzona.
    To chyba tylko jak ktoś chce iść do ELO, Lotu ewentualnie w porywach do Wizza lub Ryana. Jak pójdziesz latać do Wietnamu, to nikogo nie będzie interesowało, czy CPL robiłeś w Rzeszowie, Chełmie, Łodzi czy Warszawie. Liczy się grubość i zawartość książki lotów.

  9. #9

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    @Kaczorra, dlatego w ostatnim zdaniu napisałem, że i tak liczy się doświadczenie zawodowe
    Kaczorra likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie

    Czyli Linie lotnicze (pracodawcy) bardziej patrzą na twoje doświadczenie , ilość wylatanych godzin , niż na szkołę którą ukończyłeś tak ?

  11. #11

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez elid09rfly Zobacz posta
    Czyli Linie lotnicze (pracodawcy) bardziej patrzą na twoje doświadczenie , ilość wylatanych godzin , niż na szkołę którą ukończyłeś tak ?
    Ja mówię to tak: Nie ważne jaki ośrodek ukończysz i tak zadjesz te same egzaminy w ULC i masz dostęp do tej samej bazy pytań. Na końcu i tak pracodawca sam może sprawdzić Twoją wiedzę czy to na rozmowie kwalifikacyjnej, czy to na teście. Ponadto i tak zwykle po otrzymaniu pracy jest kurs przygotowawczy i zapoznawczy.

    To jaką szkołę ukończysz jest ważne przede wszystkim dla Ciebie, abyś czuł się komfortowo i trafił na instruktora z którym się dogadujesz i jak najwięcej uczysz. Od tego mogą być wyjątki, jednak pamiętajmy, że podejmując pracę poza granicą jest praktycznie zerowa szansa, że ktoś będzie się przyglądał Twojemu ośrodkowi.

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Dobra to dzięki za wszystkie odpowiedzi w tym temacie , myślę że na razie to wszystko co chciałbym wiedzieć na ten temat , i jeszcze raz dzięki !


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •