Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 110
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Konkurencja dla Rzeszowa!!!


    Polecamy

    Z wykrzyknikami, bo mnie to zaskoczyło:

    Politechnika Poznańska będzie kształcić pilotów cywilnych. Po Rzeszowie to druga taka uczelnia w kraju.
    Wśród pierwszych studentów nowej specjalności chciałby się znaleźć Tomasz Kwaterowski, który w maju zdaje maturę w XIV LO. - Klasa lotnicza, którą kończę, umożliwiła mi już zrobienie uprawnień szybowcowych. Chcę pracować w lotnictwie. Najchętniej jako pilot w liniach lotniczych - mówi.

    Jakie możliwości mają młodzi ludzie, którzy chcą zostać pilotami? Koszt zdobycia licencji pilota w aeroklubie sięga 200 tys. zł. Za darmo szkoli wojsko, w zamian oczekując wiernej służby przez minimum 15 lat. Tomek do wojska nie pójdzie: okulary uniemożliwiają mu karierę pilota myśliwca. Mógłby zawalczyć o jedno z nielicznych miejsc na kierunku lotnictwo w Politechnice Rzeszowskiej, ale zdecydował się na Politechnikę Poznańską.

    Poznańska uczelnia idzie śladem Rzeszowa, który przez 30 lat miał monopol na kształcenie cywilnych pilotów. - Rynek lotniczy rozwija się, wszędzie brakuje pilotów. Dlatego od przyszłego roku otwieramy nową specjalność: lotniczą - informuje prof. Tomasz Łodygowski, prorektor Politechniki Poznańskiej.

    Przyjmą tylko najlepszych

    Pierwsi poznańscy studenci lotnictwa rozpoczną naukę już za rok. Rekrutować będą się wśród tych, którzy zdobyli już stopień inżyniera. - Specjalność otwieramy na kierunku mechanika i budowa maszyn, ale będzie ona otwarta dla innych kierunków i wydziałów. Nie wyobrażam sobie jednak studenta, który wybierając się na lotnictwo, nie zna się na budowie maszyn - mówi Łodygowski.

    Przyszłym pilotom niezbędna będzie wysoka średnia. W Rzeszowie, gdzie na kurs pilotażu przyjmowany jest co trzeci chętny, granica wynosi 3,5. W praktyce jednak większość podkarpackich pilotów może się pochwalić średnią 4,6-4,8. Trzeba też przejść badania lekarskie, rozmowę kwalifikacyjną i zdać test językowy. W Poznaniu w najbliższym czasie kryteria ustali rada wydziału maszyn roboczych i transportu. Wiadomo jednak, że na jeden z najkosztowniejszych na politechnice kierunków przyjmowani będą najlepsi.

    Nauka latania jest droga. Jedna godzina w powietrzu kosztuje 400 zł, a do zdobycia kwalifikacji wylatać trzeba min. 200 godz. Aeroklub Poznański wspólnie z politechniką przygotowuje teraz plan kursu. - Na przeszkolenie pilota będziemy mieli półtora roku. To niewiele, nie ma jednak sensu, by student kończył naukę z licencją turystyczną. Myślę, że licencja zawodowa to minimum - mówi Piotr Haberland, dyrektor aeroklubu.

    Na pierwszy rok lotniczych studiów magisterskich, w zależności od zainteresowania, politechnika przyjmie 30-60 studentów. Łodygowski jest realistą: - Nie wszyscy zostaną pilotami. Nie każdemu pozwolą na to choćby warunki zdrowotne. Ale przecież, aby jeden mógł się wzbić w powietrze, potrzeba dwustu na ziemi - podkreśla. Absolwenci specjalności lotniczej będą mogli zostać mechanikami lub konstruktorami silników lotniczych. - To nasza przewaga. Takich umiejętności nie dostarczy żaden aeroklub - mówi Łodygowski.

    Będą samoloty, będzie robota

    Zapotrzebowanie na pracowników ogłaszają wszystkie działające w Polsce linie lotnicze. Wizz Air, który niedawno otworzył w Poznaniu swoją czwartą polską bazę, zatrudnił w niej 40 osób. W tej chwili w bazie jest jeden samolot. - Ale planujemy rozwój, uruchamianie nowych kierunków i dodawanie kolejnych samolotów. Wizz Air zakontraktował dostarczanie średnio 8-10 nowych samolotów Airbus A320 każdego roku przez najbliższe 6 lat - mówi Natasa Kazmer z Wizz Air.

    Ile potrzeba ludzi do jednego samolotu? - Piloci mają obowiązkowe przerwy na odpoczynek. Aby samolot był w pełni użytkowany, potrzeba 12 pilotów - wylicza Kamil Wnuk, rzecznik prasowy Centralwings.

    Linia w tym roku wzbogaci się o trzy samoloty. Niełatwo było znaleźć 36 pilotów. - Namęczyliśmy się - przyznaje Wnuk.

    Centralwings posiłkuje się pilotami z zagranicy. W Polskich Liniach Lotniczych LOT wszyscy piloci są Polakami. Większość to absolwenci uczelni rzeszowskiej. Nie wystarcza ich jednak do obsadzenia wszystkich załóg: stanowią 65 proc. Reszta to głównie byli wojskowi. W 2009 r. LOT kupi osiem samolotów.

    Rzeszów na pojawienie się konkurencji reaguje z niedowierzaniem. - Ktoś panią wpuszcza w maliny! Jak to Poznań będzie szkolił pilotów? - dziwi się Mieczysław Górak, szef Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej.

    A specjalność lotnicza to dopiero pierwszy krok Politechniki Poznańskiej. Jeśli znajdą się środki, chętnych nie zabraknie, uczelnia utworzy oddzielny kierunek. Nauka latania będzie się wtedy zaczynać wcześniej. W nadchodzącym roku akademickim uczelnia otworzy też specjalność dla pasjonatów lotnictwa, którzy wolą zostać na ziemi: transport lotniczy.

    Za GW.

  2. #2
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Pierwsi poznańscy studenci lotnictwa rozpoczną naukę już za rok. Rekrutować będą się wśród tych, którzy zdobyli już stopień inżyniera. - Specjalność otwieramy na kierunku mechanika i budowa maszyn, ale będzie ona otwarta dla innych kierunków i wydziałów. Nie wyobrażam sobie jednak studenta, który wybierając się na lotnictwo, nie zna się na budowie maszyn - mówi Łodygowski.
    (...)
    Na pierwszy rok lotniczych studiów magisterskich, w zależności od zainteresowania, politechnika przyjmie 30-60 studentów. Łodygowski jest realistą: - Nie wszyscy zostaną pilotami. Nie każdemu pozwolą na to choćby warunki zdrowotne. Ale przecież, aby jeden mógł się wzbić w powietrze, potrzeba dwustu na ziemi - podkreśla.
    Nie za bardzo rozumiem, poszukują maturzystów z tytułem inżyniera??
    Po drugie: na początku piszą o tegorocznym maturzyście, a potem: "Pierwsi rozpoczną naukę już za rok". To wreszczie październik '08 czy '09?

    PS: Chrzanów-Rzeszów 202km, Chrzanów-Poznań 332km. Więc i tak EPRZ

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Hmm... Inżyniera? No to wtedy trzeba by było zamiast liceum pójść do technikum lotniczego a mi wiadomo tylko o takim jednym w Warszawie
    Ale i tak skoro mają przyjmować 30-60 rekrutów to powinny być większe szanse dostania się na ten wydział.

  4. #4
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    Hmm... Inżyniera? No to wtedy trzeba by było zamiast liceum pójść do technikum lotniczego
    Po technikum nie masz inżyniera. Tytuł inżyniera otrzymujesz na studiach. Ciekawe czy to otwarcie na inne wydziały i kierunki, znaczy że będą przyjmowac ludzi z licencjatem, po zupełnie nietechnicznych studiach.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pomyliło mi się z technik mechanik lotniczy

  6. #6
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    To w końcu oni planują zrobić kierunki pilotowe jak w Rzeszowie czy będą tylko mechaniczne


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  7. #7
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR/RZE/GDN

    Domyślnie

    Ten tekst to coś nie spójny.
    im chodzi o studia II stopnia ?
    To po co dali komentarz maturzysty?
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Trzeba spytać w PP, pismaki zawsze coś popieprzą.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9
    Awatar PapaNovember

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPKR/RZE/GDN

    Domyślnie

    Na stronie nic o tym nie ma.
    Per aspera ad astra!!!
    Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    W dniu 4 grudnia 2008r. o godz. 11:00 w Auli Magna Centrum Wykładowo-Konferencyjnego Politechniki Poznańskiej przy ul.Piotrowo 3 w Poznaniu odbędzie się konferencja "Lotnictwo na Politechnice Poznańskiej" organizowana przez Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej oraz Aeroklub Poznański.

    W ramach konferencji zostaną omówione działania związane z realizacją przez Aeroklub Poznański zadań zleconych MON oraz kształcenia lotniczego w klasach lotniczych XIV LO Poznań i ZS 1 Swarzędz w sezonie 2008. Przedstawione będą efekty działania Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Poznańskiej oraz ekipy reprezentującej Politechnikę Poznańską w zawodach SAE AeroDesign USA. Zaprezentowane zostaną także plany związane z utworzeniem na Politechnice Poznańskiej w roku akademickim 2008/2009 kierunków "Silniki lotnicze" i "Transport lotniczy" oraz Centrum Kształcenia Lotniczego prowadzącego szkolenie do licencji ATPL, powstających w ramach projektu Era inżyniera - rozbudowa potencjału rozwojowego Politechniki Poznańskiej - realizowanego z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej.

    źródło
    http://www.aeroklub.poznan.pl/wiadom...kt&id_wiad=634

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    To wreszczie październik '08 czy '09?
    no właśnie? :P

    czy ja dobrze zrozumiałam, czy te 30-60 przyjętych studentów [jeśli wszyscy spełnią warunki zdrowotne rzecz jasna] wyjdzie z politechniki z licencjami potrzebnymi do pracy w liniach lotniczych?


  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Na razie są to zapowiedzi i życzenia, pożyjemy zobaczymy co będzie z zapowiedzi.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    eprz

    Domyślnie

    w zależności od zainteresowania, politechnika przyjmie 30-60 studentów
    nie za duzo??
    beznaddziejny pomysl z ta politechnika... nikt nie pomyslal o tych, ktorzy robia licencje pilotow na wlasna reke!! :/

  14. #14
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Za dużo?!

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    eprz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Za dużo?!
    jesli wszyscy mieli by wyjsc z licencjami pilotow to zdecydowanie za duzo

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    To raczej nie mozliwe, bo zeby nawet 30 wyszkolic potrzeba 100.000 (liczac ze ida po cenach aeroklubowych) 3 mln zł i to na 1 rocznik co razy 4 (bo to studia inz) daje 12 mln zł potrzebnych w ciaglym obrocie, dodajcie jeszcze samolty i obsługe... raczej nie realne nawet przy grubym dofinansowaniu ue, podejrzewam ze max 10 os na rok zeby wyszlo, chociaz to i tak duzo, a caly ten optymistyczny plan, pamietajmy ze powstal za starych, dobrych czasow przed lipcem 08, raczej teraz troche zmieknie inicjatywa.

    Co do tych 30-60 to moze na wszystkie specjalizacje łacznie.

  17. #17
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fly_high
    jesli wszyscy mieli by wyjsc z licencjami pilotow to zdecydowanie za duzo
    Nawet jakby wszyscy mieli wyjść z licencjami, nie będzie za dużo.

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    eprz

    Domyślnie

    rocznie PRz wypuszcza ~12 studentow z licencjami. za 3 lata, ile to zajmuje zazwyczaj zrobienie na wlasna reke wszystkiego do ATPL frozen, wypusci ~36 studentow. zaznaczam, ze w chwili obecnej pilotow jest malo, ALE wystarczajaco.
    a po powstaniu wydzialu lotniczego na PP [zakladajac, ze nawet rocznie wyjdzie 60 osob z licencjami] -> 60 x 3lata = 180 pilotow

    PRz -> 36
    PP -> 180
    +_________
    razem: 216

    bylo 36- bylo dobrze;
    wiec szykowalbym sie na niezla nadwyzke pilotow ;]
    oczywiscie nie wliczam osob uczacych sie na wlasny koszt w aeroklubach, ktorych tez jest coraz wiecej. nie bylbym takim optymista, szanse na zostanie pilotem maleja...

  19. #19
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Po pierwsze - w obliczeniach bierzesz pod uwagę nieadekwatne dane, bo w przypadku PRZ powinno być ok.15 osób, a w przypadku PP 60 to maksimum. Po drugie to 30-60 to prawdopodobnie ilość miejsc na kierunku, a nie docelowa liczba pilotów wyszkolonych w Poznaniu. Po trzecie nie uwzględniasz szkoły w Chełmie, czy absolwentów z Dęblina, których część także po kilku latach zasila szeregi pilotów cywilnych. Po czwarte, póki co nie można powiedzieć że ten kierunek kończy wystarczająca liczba osób. Im więcej będzie pilotów magistrów i do tego jeszcze inżynierów, tym lepiej, nie zaprzeczysz chyba.

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    eprz

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marcin_EPKK
    Im więcej będzie pilotów magistrów i do tego jeszcze inżynierów, tym lepiej, nie zaprzeczysz chyba.
    Tu bym polemizowal... Mam zamiar sie szkolic na pilota z wlasnej reki, im wiecej pilotow wypuszczonych z PP, tym wieksza konkurencja i tym mniejsza szansa, ze uda mi sie zalapac do wymarzonej pracy. Oni sie szkola za darmo-a ja nie

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •