Chyba jednak nie chcesz zostać "zawodowym pilotem liniowym", bo nawet nie zadałeś sobie trudu poszukać na internecie, a całkiem sporo jest napisane
Witam, za 2 lata piszę maturę i chcę iść na Politechnikę Chełmską na kierunek lotnictwa. Chcę zostać zawodowym pilotem liniowym. Trudno się dostać na ten kierunek i utrzymać się na nim? Ile trwają studia i czy dobrze przygotowują? Rozważam między Politechniką Chełmską, a Rzeszowską. O Rzeszowskiej juz znam opinie, teraz chciałbym znać o Chełmskiej. Proszę o pomoc i informacje.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
wite_k
Chyba jednak nie chcesz zostać "zawodowym pilotem liniowym", bo nawet nie zadałeś sobie trudu poszukać na internecie, a całkiem sporo jest napisane
Ale jak wiesz to nie mozesz napisac?
Ostatnio edytowane przez Staford ; 06-07-2010 o 19:29
Jak będziesz miał lecieć do Kalkuty, albo Inchon. To też pójdziesz do szefa pilotów i powiesz: "jak wiesz to nie możesz powiedzieć jak tam dolecieć". Taki szef od razu wywali Cię z linii i najwyżej będziesz mógł pola opryskiwać i ile sam się dowiesz jak to robić. Trochę wysiłku umysłowego jeszcze nikomu nie zaszkodziło, szczególnie, że matura przed Tobą.
Nie ma takiej uczelni jak Politechnika Chełmska (jest tylko PWSZ). Chyba kolego słabo poinformowany jesteś, najpierw trochę się zainteresuj w tym temacie.
Narazie jest to PWSZ, ale rektor robi wszystko, aby uczelnia w Chełmie zaszczytnie zwała się Politechniką. Narazie na pierwszy rok dostać jest się łatwo. Po dwóch semestrach jest kwalifikacja na pilotaż. W tym roku jest 25 miejsc, czyli najwięcej ze wszystkich uczelni lotniczych w Polsce. We wrześniu tego roku jest jeszcze kwalifikacja na śmigłowce, gdzie przyjmą 5 osób. Utrzymać się tym bardziej nie jest trudno. Szkoła jest dosyć przyjazna, pomijając "dowództwo" hehehe
Pozdrawiam
Jednak na PRz chętnych nie brakuje i przy okazji można skończyć z magistrem. To chyba o czymś świadczy
A w Chełmie można zrobić inż., jak ktoś chce się dalej kształcić robi magistra w Rzeszowie.
To prawda, de facto nie wyjdzie się na tym gorzej :P
Nawet lepiej, bo w Chełmie nie ma takiego wyścigu szczurów. A magister to czysta formalność. PWSZ daje wszystkim chętnym niezbędne papiery, tak by od razu podjąć naukę w Rzeszowie.
Jak to jest w końcu z tą PPLką na PWSZ? Trzeba ją mieć przed rozpoczęciem 1 roku lub można robić ją w czasie tego 1 roku, o ile się zdąży? Oczywiście na własny koszt? Czy jest możliwość dostania się na uczelnie bez PPL(A)? Czy w pierwszej kolejności biorą tych z PPL(A)? Proszę zaspokoić moją ciekawość
Przed rozpoczęciem 1 roku nie musisz mieć PPL(A). Po pierwszym roku, w momencie kwalifikacji na pilotaż musisz mieć. Także przez cały I rok studiów masz czas na to. Tak jak wspomniałeś, na własny koszt.
A jak mam tą PPL to na ile % jest gwarancja że już przejde dalej ??
Ostatnio edytowane przez Staford ; 08-09-2010 o 22:42
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość...
0%, gdyż PPL(A) jest jednym z warunków przystąpienia do kwalifikacji na pilotaż.
A co najlepiej zdawac na maturze? matenatyke, fizyke czy geografie rozszerzoną? ile musze miec procent zeby sie dostac. wiem ze to sie zmienia z roku na rok ale i trzeba bylo miec na przyklad rok temu czy dwa lata temu? Pozdrawiam
Ja zdawałem geografie w podstawie i sie dostałem, o takie rzeczy jak procenty z poprzednich lat to sie chyba w uczelni musisz zapytać.
Pozdro.
Ostatnio edytowane przez Staford ; 08-09-2010 o 22:42
Dostałeś sie dopiero w tym roku na pierwszy rok czy już jesteś absolwentem bądź jeszcze studentem 2, 3 bądź 4 roku albo w ogóle absolwentem ? Pytam z ciekawości.. Zresztą... chciałbym wiedzieć najwięcej jak to możliwe, jeżeli chodzi o tok nauki poziom itd, bo nie wiem czy jest sens zawracania sobie gitary i wywalania kasy jeżeli nie przeszedł bym kwalifikacji na ATPL.... dlatego proszę o kontakt każdego kto ma pojęcie na ten temat i tam studiuje, ponieważ chciał bym na ten temat trochę pogadać zanim podejmę jakąkolwiek decyzję. mój nr gg 114419 żeby nie spamować za mocno na forum;D
Przeczytałem jeszcze regulamin o kwalifikacji. Otóż:
4.1 [..] -uzyskał średnią ocen w okresie ostatnich dwóch semestrów oraz całego toku studiów nie
niŜszą niŜ 4,0Na stronie głównej jest 3.5)
Więc jak to jest w końcu ?
I jeszcze zauważyłem ze PWSZ pokrywa koszty tylko szkolenia. Wiem, że szkolenie to jest najdroższy element każdej licencji ale myślałem, że chociaż jeden, pierwszy egzamin pokrywa uczelnia.
2.4 Państwowa WyŜsza Szkoła Zawodowa w Chełmie nie finansuje:
- kosztów egzaminów prowadzonych przez Lotniczą Komisję Egzaminacyjną;
Stąd moje kolejne pytanie:
Ile łącznie kosztowały? Tak na oko.... Pytam się ponieważ nie wiem czy będzie mnie w ogóle stać ja myślałem ze uzbieram sobie trochę, jakąś część dołożą mi rodzice i zrobię sobie tą PPlkę i dalej to już kwestia mojej mózgownicy. Ale jak się okazuje takie studia chyba(dlatego pytam o koszty) nie są dla tych o mniej pojemnej kieszeni. Bynajmniej takie wysuwam wnioski.
Niewiele mi już pozostało czasu na podejmowanie decyzji bo w maju będę pisał maturę więc bardzo proszę o odpowiedź no i o kontakt jeżeli to jest to w ogóle możliwe. Sory za jakieś błędy językowe, interpunkcję czy ortografie ale zmęczenie robi swoje- niestety .
Z góry dzięki i pozdrawiam:
Kacha91
Jeżeli jest to aktualny dokument, nie patrz na stronę. Jak się zbytnio nie obijasz, to nie ma co się przejmować odpadnięciem na PWSZ
Odnośnie kosztów, poszukaj w Internecie o egzaminach do PPL(A), CPL i teorii do ATPL. Ew. wykonaj telefon do ULC. W 2008 za PPL trzeba było dać 1000 zł, ale student do 24. roku miał zniżkę 50%. Nie jest źle
Na marginesie, nie jestem studentem tej uczelni, ale na forum sporo zostało już powiedziane. Głowa do góry!
Utrzymanie się to faktycznie nie jest problem...przynajmniej w kwestii średniej. Z ogólnych porad to warto zrobić PPL(A) przed przyjściem do Chełma, doświadczenia kolegów z tego roku pokazały ze kończenie licencji podczas sesji letniej na chwile przed rekrutacja jest dość upierdliwe i obniża wyniki w nauce, która jak wiadomo też się liczy. Kilka osób też się nie wyrobiło.
Zakładki