Ja też w tym roku planuję od nowa zaczynać na I roku.
Mam trochę doświadczenia z lat poprzednich więc mam nadzieję że tera mi pójdzie dużo lepiej niż wcześniej.
Ostatnio edytowane przez frik ; 20-09-2020 o 21:51
Wiadomo już coś o progu punktowym na pilotaż w tym roku?
Nie nie, chodzi mi o specjalność - pilotaż po pierwszym roku.
Siemka, mam kilka pytania dotyczących 1 roku na studia, żeby dostać się na pilotaz:
1) jak wyglada poziom fizyki i matematyki na uczelni, czy trzeba już posiadać wiedzę z wczesniejszych lat nauki czy oni od nowa wszytsko bedą przerabiac?
2) testy z języka angielskiego na czym polegają dokładnie(czytalem jaki material zawieraja) ale czy taki sredniak z angola jak ja da rade to sensowanie napisac?
3) rozmowa w jezyku angielskim przedstawiona w wytycznych do rekrutacji to coś w stylu testu icao?
4) czy faktycznie trzeba się uczyc duzo, czy ma sie tez czas wolny( wiem to kwestia indywidualna) ale pytam czy faktycznie jest tak trudno?
1. Trzeba znać podstawy matematyki i fizyki, jednak poruszane tematy na pierwszym i drugim semestrze są raczej proste, więc trochę systematycznej nauki i zaliczenie na dobrą ocenę powinno przyjść z łatwością.
4. Jest kilka przedmiotów do których trzeba się przyłożyć i poświęcić trochę więcej czasu, ale raczej na pierwszym roku jest sporo czasu wolnego.
Egzaminy teoretyczne LKE w PWSZ CHEŁM
https://pwszchelm.edu.pl/index.php/p...ctwa-cywilnego
Cześć, może ktoś jeszcze zdąży odpisać, chociaż czasu coraz mniej
Czy na tej uczelni w dalszym ciągu aby mieć jakiekolwiek szanse na specjalizację pilotaż potrzebna jest licencja PPL? Osobiście takowej nie posiadam, a rozważam studia również tutaj, chociaż patrząc na ostatnie posty zastanawiam się, czy jest w ogóle sens :/
Serwus!
Jakieś szanse oczywiście są, ale o wiele trudniej dostać się bez pepla. Osobiście nie znam nikogo, kto by tego dokonał. Bywa, że osoby z PPLką się nie dostają. Można powiedzieć, że to taki must have. Nie mniej można poczytać na stronie CL o wymaganiach i porobić inne, tańsze rzeczy np. lvl ICAO
Kurcze, to mnie nie pocieszyłeś :/ A wiesz może jak to wygląda na innych uczelniach? Z tego co się orientuję, to chyba najbardziej otwarty na ludzi bez PPL jest Poznań, ale wiadomo, coś jeszcze przydałoby się wybrać.
Hm, nie widzę opcji edytowania posta. W takim razie napiszę kolejny:
A jak sprawa wygląda z ewentualnym zrobienie PPL-ki już w trakcie studiów? Jest to możliwe w Chełmie, zarówno pod względem ogólnie dostępności takiego szkolenia, jak i połączenia go ze studiami, tak by wszystko ogarnąć i czasowo i jakościowo?
Jestem na pierwszym roku i wiele osób ogarniało PPL dopiero po rozpoczęciu studiów, wszyscy się wyrobili. Jednak mieliśmy o tyle dobrze, że zajęcia były zdalne, nieraz ktoś łączył się z lotniska :P. Tak czy siak, jest to do zrobienia podczas roku, tym bardziej, że kwalifikacje są dopiero w okolicy września. Nie wiem jednak jak wygląda sytuacja z robieniem uprawnień w samym Chełmie pod względem dostępności itp. Radzę cofnąć się o kilka-kilkanaście postów do tyłu, tam był poruszany ten temat.
Okej, dzięki wielkie!
https://pwszchelm.edu.pl/koniec-prac...-coraz-blizej/
Nie ustają intensywne prace budowlane na uczelnianym lotnisku Akademickiego Portu Lotniczego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie. Obecnie układane są kolejne warstwy podłoża pod asfalt na powstających drogach kołowania Alfa, Charlie, Delta oraz zjazdu w drogę nieutwardzoną Golf II, będących częścią projektu modernizacji terenu lotniska pod nazwą Budowa sztucznej drogi startowej na lotnisku PWSZ w Depułtyczach Królewskich.
Rektor oraz kanclerz PWSZ w Chełmie na bieżąco monitorują przebieg budowy.
– Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Dokładamy wszelkich starań, by ukończone zostały w założonym terminie. Obecnie studenci odbywają szkolenia na lotnisku w Radawcu, ale już od nowego Roku Akademickiego 2021/2022 będą mogli ponownie szkolić się w Centrum Lotniczym w Depułtyczach Królewskich – zapewnił Rektor, prof. PWSZ w Chełmie, dr hab. inż. Arkadiusz Tofil.
Witam
Przychodzę z pytaniem odnośnie uprawnienia MCC(A). Szukałem w informacjach na stronie PANS (jeszcze niedawno PWSZ) Chełm oraz w wielu regulaminach. Nigdzie nie znalazłem wzmianki o tym że podczas szkolenia zdobywa się uprawnienie MCC(A). Z tego co wiem jest to potrzebne uprawnienie przy rekrutacji w liniach lotniczych. Więc tu się pojawia pytanie, czy te uprawnienie student musi wyrobić sam po studiach czy jestem w jakimś aspekcie nie doinformowany i MCC(A) nie jest wymagane?
Czy ktoś w tym roku wybiera się na PANS na mechanikę i budowę maszyn?
Ja mam taki zamiar
Zakładki