Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie Sponsorowanie szkoleń lotniczych


    Polecamy

    Witam wszystkich
    Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem, więc założyłem nowy post " sponsorowanie szkoleń lotniczych", myślę że sporo osób może to zainteresować.

    Otóż chciałem się zapytać, czy istnieje w Polsce coś takiego jak sponsorowanie szkoleń lotniczych-prywatnie lub przez firmę, dla osób których nie stać na takie szkolenie, a chciałyby latać,, czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

    Czasem na różnych stronach np" dla pilota" są ogłoszenie" Poszukuję osoby lub firmy, która mi sponsoruje szkolenie, w zamian za odpracowanie później jako pilot....." itp. co o tym sądzicie?

    ciekawe czy ktoś się odzywa do takich osób, i czy firmy ( chyba głównie prywatne) dają szansę takiej młodej osobie kredyt zaufania i pakują w nią 200 tyś, albo lepiej.

    Czy zna ktoś ogólnie przypadek, lub komuś sie udało trafić los na loterii i znaleźć taką firmę?

    pzdr dla wszystkich
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 11-09-2010 o 13:11

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Z tego co się orientowałem to możesz o takiej opcji póki co zapomnieć. Przynajmniej w Polsce. Linie chcą już wyszkolonych pilotów. Natomiast na Air Show w Radomiu rozmawiałem z jednym gościem, który wziął kredyt ok 50 tys, zrobił za to tyle ile się dało (czyli ppl i część nalotu) natomiast właścicel szkoły dopłacił za resztę nalotu i szkolenie instruktorskie. Koleś miał zostać u niego instruktorem i tak robić nalot, poza tym odpracowywał to, co zostało w niego zainwestowane, a następnie za dalszą pracę miał sobie za darmo dorabiać pozostałe licencje. Ale to jedyny przypadek o jakim słyszałem i niestety też musiał na to sporo wyłożyć.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Czasami mozna dostac sie na szkolenia dofinansowane z MON tylko trzeba wiedziec gdzie i kiedy (tylko 12-15h nalotu). Czasem do Aeroklubkow wysylaja oferty ze potrzebuja ludzi z doswiadczeniem lotniczym w ubieglym roku szukali na szkolenie sponsorowane CPL(H). Kolega wyslal CV ( PPL ok 200 h instruktor szybowcowy ok 1200 h lub wiecej) ale chyba nawet nie odpisali -moze dostali lepsze oferty. Teraz jest na szkoleniu instruktorskim samolotowym + kurs CPL sponsorowanym przez Aeroklub - caly nalot zrobil w aeroklubkie holujac szybowce lub latajac na loty widokowe. Lufthansa organizuje co jakis czas nabor do swojej szkolki. Nie trzeba miec nalotu z tego co widzialem to jezyk angielski i niemiecki wyksztalcenie srednie i pomyslenie zdane egzaminy oraz oczywiscie zdrowie . Chyba jeszcze EasyJet ma podobny program.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    dzięki za tak szybkie odpisanie odpisanie

    no to muszę przyznać że troszkę mnie podłamaliście. bo marzy mi sie latanie na śmigłowcach ale niestety zwyczajnie mnie na to nie stać.
    Miałem nadzieje że może w Polsce taki młody jak ja ma szansę na sponsorowanie, bo kredytu na 300 tyś to nie mam jak dostać. może wygram w lotto, albo obrabuje jakiś bank

    dziwne że firmy nie praktykują takich szkoleń - przecież pilotów cały czas brakuje, a tak, za takie szkolenie mieliby zapewnionych pilotów na kilka lat ( bo za sponsorowanie szkolenia podpisywałoby sie lojalkę na kilka lat). - i to byłoby super.

  5. #5
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PW-MEIL

    dziwne że firmy nie praktykują takich szkoleń - przecież pilotów cały czas brakuje, a tak, za takie szkolenie mieliby zapewnionych pilotów na kilka lat ( bo za sponsorowanie szkolenia podpisywałoby sie lojalkę na kilka lat). - i to byłoby super.
    A ja się wcale nie dziwie. Nikt nie jest w stanie powiedzieć jak będzie wyglądał rynek za 5-10 lat.
    To że teraz brakuje pilotów nie znaczy, że kiedyś będzie brakować nadal.
    Zainwestować w "zielonego" trzeba sporą kasę, szkolić przynajmniej rok może dwa i dopiero wtedy (może) zacznie na siebie pracować. Zyski zacznie przynosić za ładnych kilka lat. A wtedy może już nie być potrzebny.
    A co jeśli w czasie szkolenia okaże się, że temat delikwenta "przerasta"? Nie radzi sobie ze zbyt dużą ilością wiedzy, odpada na badaniach...
    Taniej wziąć kogoś wyszkolonego (ma wiedzę, papiery, jakiś nalot) ale z małym doświadczeniem. Zasponsorować (po podpisaniu lojalki) czego brakuje i po relatywnie krótkim czasie (do kilku miesięcy) przy znacznie mniejszej inwestycji mają co chcieli.
    Niestety zarządy linii patrzą przez pryzmat księgowych, zysków i rentowności.
    Prosta ekonomia. Mamy bilety za złotówkę ale gdzieś koszty trzeba ciąć.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Alfsky - nie zgadzam się z toba

    samolot jeszcze przez najbliższe ( co najmniej ) 50 lat będzie głównym środkiem transportu między-kontynentalnym - dopóki nie wymyślą teleporteru , więc piloci będą potrzebni jeszcze długo.

    oczywiście że aby komuś zasponsorować szkolenie to by trzeba było go najpierw sprawdzić - jakiś krótki lot, badania lotnicze, może kurs z matmy i fizyki, jakaś rozmowa - tak aby sie zorientować czy da radę - i dopiero potem wysyłać go na szkolenie

    Np jakby ktoś był po szkole lotniczej - i przeszedł badania to byłoby ( 99% ) pewne ze da radę.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Podobny problem byl pod koniec lat 90 brakowalo pilotow. Po 11 wrzesnia pilotow byl nadmiar (Polske tego nie odczula)byly zwolnienia czesc pilotow odeszla i juz nie wrocila. Teraz kraje Azjatyckie (glownie) maja bum i potrzebuja na potege. Nie wiadomo jak bedzie wszedzie trabia o recesji w USA a o reszcie o spowolnieniu wiec nie wiadomo jak bedzie. Tak jak pisze Alfsky firmy wola mniej wydac co zrozumiale. Polski rynek jest jeszcze maly aby bylo oplacalne utworzenie szkoly przez nasz LOT, ciagle sie mowi ze ma taka byc ale na tym sie konczy. Jak chcesz koniecznie byc sponsorowany poszukaj takiego programu za granica.

  8. #8
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PW-MEIL
    Alfsky - nie zgadzam się z toba

    samolot jeszcze przez najbliższe ( co najmniej ) 50 lat będzie głównym środkiem transportu między-kontynentalnym - dopóki nie wymyślą teleporteru , więc piloci będą potrzebni jeszcze długo.
    O ile się wcześniej ropa nie skończy/nie zdrożeje kilkukrotnie/nie będzie (odpukać) kolejnego 9.11 czy innej rozróby. Lotnictwo przeżywało już wiele kryzysów z różnych powodów. Paxów na pewno będzie przybywać ale w tym układzie jest więcej niewiadomych.Więc pewności niestety mieć nie można.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    hey
    cieszę się że dyskusja się rozwija.
    Podsumowując to mam małe szanse na znalezienie sponsora, ale będę szukać a nóż widelec będę miał szczęście i mi sie uda - pomarzyć czasem warto

    teraz LPR kupuje smigłowce - będą potrzebować kolejnych pilotów

    wydaje mi się że polscy pracodawcy nadal nie rozumieją pewnych spraw - zatrudniają kogos ( np: młodego inż po studiach ) i oczekuja że on przyniesie firmie 15 mln zysków na następny dzień. a to nie jest tak - we wszystkich zagranicznych firmach najpierw pracodawca wysyła na szkolenie a dopiero potem oczekuje zysku. Tak powinno byc też z pilotami

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PW-MEIL
    teraz LPR kupuje smigłowce - będą potrzebować kolejnych pilotów

    wydaje mi się że polscy pracodawcy nadal nie rozumieją pewnych spraw - zatrudniają kogos ( np: młodego inż po studiach ) i oczekuja że on przyniesie firmie 15 mln zysków na następny dzień. a to nie jest tak - we wszystkich zagranicznych firmach najpierw pracodawca wysyła na szkolenie a dopiero potem oczekuje zysku. Tak powinno byc też z pilotami
    LPR pilotow ma, tylko nie ma sprzetu ktory maja kupic. A z niektorymi pracodawcami jest tak jak w anegdocie wyksztalcona 25 lat doswiadczenia wiek do 20 lat .
    Jak sprawdzisz ogloszenia to widze wiecej ogloszen pracownikow niz pracodawcow (dlapilota.pl) Jedynia praca w lotnictwie sponsorowana przez pracodawce to kontroler ruchu lotniczego (przynajmniej w PL).

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    A czy Unia Europejska nie może tutaj coś poradzić?? chyba są jakieś takie programy, do których składasz swój powiedzmy " biznes plan" i oni pomagają ci finansowo. czy szkolenie lotnicze może być takim " biznes planem" ??
    Musi być jakiś taki fundusz, bo zanim powstanie ta szkoła Boeinga w Polsce to moje dzieci ( których jeszcze nie mam ) będą miały swoje dzieci

    Mi się wydaje że pilotów będzie brakowało w Polsce - między innymi dlatego że zagraniczni przewoźnicy płacą o wiele lepiej niż polscy.

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Kazdy osrodek szkolacy moze napisac taki wniosek i byc moze dostanie dotacje. O ile pamietam w ubieglym roku w jednym aeroklubie (chyba Przasnysz)szkolili z dofinansowaniem na szybowce i do PPL. Ale w 100 % nigdy nie bedzie, max. dofinansowanie w zaleznosc od rejonu (chyba chodzi o poziom bezrobocia lub dochodu)moze wyniesc do 80 %. Prawdopodobnie inne osrodki takze maja takie szkolenia dofinansowane ale szkola tylko swoich.

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    no to podnieśliście mnie trochę na duchu. jeśli by mi się udało dofinansować np: 50% no to świat i ludzie dla mnie - chociaż drugich 50% też jeszcze nie mam

    No to mam kolejne pytanie czy mając tylko ppl(h) jakaś firma może zatrudnić mnie np: do latania po paliwo, albo jakiś takich niepłatnych przelotów i w ten sposób zdobywanie nalotu. Bo jako normalnego pilota mogą mnie zatrudnić, dopiero kiedy będę miał cpl.

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Majac ppl firma Ciebie nie zatrudni. PPL tylko uprawnia do wykonywania lotow nie zarobkowych. Mozesz porozumiec sie z firma ze bedziesz latal za free w zamian za nalot tylko czy znajdziesz taka firme.

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Czyli nie mając własnych pieniędzy muszę liczyć na życzliwość ludzi ( gdzieś sie dogadać, albo coś ). Oj coś mi sie wydaje ze z tą życzliwością to w Polsce kiepsko jest, no ale nic, kto nie próbuje ten nic nie ma.


    P.S. Dzięki wam za wszystkie odpowiedzi

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Spróbuj zrozumieć pracodawcę. Ma zainwestować w Ciebie 300 tysięcy. Nawet jak okażę się na wstępnych testach, że jesteś super mądry, zdolny i generalnie świetny z Ciebie materiał na pilota to po jakimś czasie może się okazać (odpukać):

    -że stracisz I klasę zdrowia (różne przypadki po ludziach chodzą: wypadek samochodowy, jakaś długotrwała choroba).
    -szef przestanie Cię lubić
    -firma zbankrutuje lub zbiednieje i nie będzie jej stać na prywatny odrzutowiec lub śmigłowiec
    -zrobi się zastój na rynku

    Kolesie kalkulują... ryzyko zbyt duże. Lepiej wziąć wyszkolonych pilotów z rynku i nawet więcej im zapłacić, niż ryzykować taki wydatek.

    Nawet program sponsorski Easy Jet'a, dla młodych pilotów jak się dokładniej wczytać nie jest taki super kolorowy. Masz PPL(A) i idziesz na rekrutacje. Po ZAJEBIŚCIE ostrej selekcji, masz wybulić równowartość około 14000 zł na program wyrównawczy po PPL-ce. Jak okaże się, że jesteś Ok, to Easy Jet łaskawie pomaga Ci dostać kredyt na 60.000 funtów brytyjskich i jedziesz na rok do Nowej Zelandii szkolić się za własną kasę. Potknie Ci się noga po drodze? Sorry Gregory - mówią Ci do widzenia i zostajesz z wielkim kredytem na karku.
    Jak wszystko pójdzie Ci OK i zostaniesz pilotem liniowym to podpisujesz kontrakt a oni przez 7 lat spłacają Ci te 60.000 funtów w miesięcznych ratach. Po siedmiu latach jesteś wolny...
    W FAQ na ich stronie na pytanie jednego kolesia, o to co się stanie jak w czasie tych 7 lat coś Ci się przydarzy (choroba, wypadek, itp) odpowiadają - "to lepiej wykup jakieś ubezpieczenie".

    Powodzenia
    Marcin

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Marcin Zajdel - ok, zgadzam się z tobą, wszystko może się w życiu przydarzyć i to każdego dnia. Ale jakby wszyscy pracodawcy tak myśleli jak ty, to na całym świecie wogóle by nie odbywały się żadne szkolenia, z żadnej dziedziny, bo jak np: kobita idzie na kurs fryzjerski to też jej może urwać ręce i ktoś straci na tym kasę.

    No to co ma zrobić 23-letni facet, który chciałby latać, ale nie stać go na szkolenie ?? Kredytu na 300 tyś nikt mi nie da, banku nie okradnę. to co ?? za sprzedanie nerki dostanę 10 tyś, to jeszcze mi będzie jakieś 290 brakowało

    To skąd się biorą ci piloci wszyscy - z dęblina, PRZ, paru stać prywatnie, a reszta ??

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    No to co ma zrobić 23-letni facet, który chciałby latać, ale nie stać go na szkolenie ?? Kredytu na 300 tyś nikt mi nie da, banku nie okradnę. to co ??

    Skad wziales kwote 300tys? Przeciez placisz za kazda lekcje po kolei prawda? Jak masz kase latasz , jak nie masz to uczysz sie teorii i zarabiasz kase na latanie. Potrzebujesz pracy z ktorej bedziesz sobie finansowal szkolenie krok po kroku. Jesli nie mozesz takiej znalezc w Polsce, moze potrzebujesz wyjechac zagranice zeby zrealizowac marzenia?
    Na pewno to nie jest latwe, ale kto powiedzial ze bedzie?
    Trzymam kciuki, Powodzenia!

  19. #19
    YaS
    YaS jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PW-MEIL
    No to co ma zrobić 23-letni facet, który chciałby latać, ale nie stać go na szkolenie ?? Kredytu na 300 tyś nikt mi nie da, banku nie okradnę. to co ?? za sprzedanie nerki dostanę 10 tyś, to jeszcze mi będzie jakieś 290 brakowało
    Ale dlaczego potrzebujesz od razu 300k? Zamierzasz się w miesiąc do ATPL dobić? Na poczatek wydaj 500PLN na lot zapoznawczy, może stwierdzisz, że to jednak nie dla Ciebie i będzie po kłopocie
    A tak na serio to dlaczego wszyscy patrzą na koszty całkowite jakby mieli te pieniądze wydać na dzień dobry? Przecież to jest proces rozciągnięty w czasie, na dzień dobry może warto poszukać 20k na PPL, zrobić nalot, dostać licencję, poduczyć się do CPL, zrobić większy nalot, rozglądnąć się czy ktoś nie potrzebuje pilota w zamian za nalot itd...
    Podejście typu "w maju będę siedział 24/7 na lotnisku żeby wylatać co trzeba, w czerwcu będę miał PPL to lipiec/sierpień dorobię nalot do CPL, później szybciutko ME, MCC i za roczek będę kapitanem w Lufie" raczej nie wróży powodzenia nawet jeśli ma się środki...
    YaS

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PW-MEIL
    go najpierw sprawdzić - jakiś krótki lot, badania lotnicze, może kurs z matmy i fizyki, jakaś rozmowa - tak aby sie zorientować czy da radę - i dopiero potem wysyłać go na szkolenie
    Powiem ci ze to niestety strasznie naiwny poglad. Ani matma ani fizyka ani badania ani "rozmowa" nie jest zadnym sprawdzianem, najmniejsza nawet gwarancja jak jestes tylko pilotem "marzycielem". Dopiero jak masz za soba troche ponad 100 godzin, jakies juz poczatkowe licencje (np. takie wazne IR) to dopiero ewentualny pracodawca moze miec jakikolwiek poglad na twoje szanse w zawodzie pilota i dopiero wtedy bedzie wiedzial czy dalsza inwestycja w twoje szkolenie jest warta ryzyka. I powiem ci tak naprawdze ze nie trzeba byc zadnym orlem w matmie i fizyce aby byc bardzo dobrym pilotem.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 19-02-2013, 11:48
  2. 30-01-2013, 09:11
  3. 06-01-2013, 13:57
  4. 29-12-2012, 18:48
  5. 29-06-2012, 17:19
  6. 25-05-2012, 18:30
  7. 27-04-2012, 11:20
  8. 13-04-2012, 21:01
  9. 12-04-2012, 23:28
  10. 07-04-2012, 16:31
  11. 20-03-2012, 18:18
  12. 02-03-2012, 23:29
  13. 20-02-2012, 00:01
  14. 13-02-2012, 20:48
  15. 09-01-2012, 20:40
  16. 05-09-2011, 09:40
  17. 03-07-2011, 16:01
  18. 22-06-2011, 21:23
  19. 23-05-2011, 00:31
  20. 30-04-2011, 21:31
  21. 25-02-2011, 08:13
  22. 31-12-2010, 11:18
  23. 28-11-2010, 13:22

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •