Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Czy Dęblin konieczny?


    Polecamy

    Czy aby zostać pilotem cywilnym trzeba iść do liceum do Dęblina, czy wystarczy, gdy pójdę sobie do jakiegoś dobrego liceum u mnie w Łodzi i później na Politechnikę Rzeszowską? I od razu takie kolejne pytanie z górnej półki, czy po Politechnice trzeba jeszcze się jakoś doszkalać, czy już można składać CV. I proszę nie pisać: "szukaj na google.pl albo lotnictwo.net.pl

    Pozdrawiam....

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W temacie general aviation-licencje masz wszystko i jeszcze trochę...
    Dęblin to uczelnie wojskowa więc nie wiem po co chcesz tam iść skoro chcesz latać w cywilu.
    Po politechnice rzeszowskiej musisz dolatać trochę godzin bo to co oni oferują to trochę za mało zresztą poczytaj na forum o tej uczelni.
    Jeżeli nie pójdziesz na PRZ to możesz iść do aeroklubu lub jakiejś prywatnej szkoły żeby się wyszkolić za własną kasę (do ATPL jakieś 180tys. zł)
    Ale tak jak napisałem poczytaj na forum bo naprawdę tu jest wszystko o co zapytałeś a jak to ci nie starczy to polecam forum www.awiator.com

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    to aż 180 tys. trzeba płacić po PRZ? czy nie można jakoś taniej czy coś?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie napisałem że na PRZ trzeba 180tys tylko na wyszkolenie się w prywatnym ośrodku.
    PRZ jest "darmowa" bo jest to uczelnia państwowa jedynie płacisz za egzaminy. O wiele więcej się dowiesz czytając o niej różne tematy a jest ich wiele.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miechel
    Nie napisałem że na PRZ trzeba 180tys tylko na wyszkolenie się w prywatnym ośrodku.
    PRZ jest "darmowa" bo jest to uczelnia państwowa jedynie płacisz za egzaminy. O wiele więcej się dowiesz czytając o niej różne tematy a jest ich wiele.
    no ja wiem, że PRZ jest darmowa, tylko teraz jeszcze pytanie jakie konkretnie licencje muszę zrobić, żeby być pilotem liniowym?

  6. #6
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Na początek mniej więcej tyle "wystarczy" zawodowa + wielosilniki + IR + anielski lvl4 + MCC + świadectwo radiooperatora + badania 1 klasy

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miechel
    (do ATPL jakieś 180tys. zł)
    Ta cena to lekka przesada chyba że masz na mysli juz type rating po przyjęciu do lini.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Legnica

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zacdar
    Ta cena to lekka przesada chyba że masz na mysli juz type rating po przyjęciu do lini.
    Niestety tyle to wszystko kosztuje... Po tym masz licencje pilota liniowego zamrożonego. Odmrozi się po nalocie 1500 h (prywatnie nie do wylatania, musisz się zatrudnić w linii lotniczej ). Ale wydając masz prawie pewność, że pracę znajdziesz.

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    o właśnie to teraz jeszcze seria pytań :

    1. Czy nie ma możliwości dofinansowania ( choćby częściowego tego 180tys. )?
    2. Czy egzamin FCE wystarczy?
    3. Jaką linię polecacie? ( tzn. czasy obecne )

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Koszęcin

    Domyślnie

    Niestety tyle to wszystko kosztuje... Po tym masz licencje pilota liniowego zamrożonego. Odmrozi się po nalocie 1500 h (prywatnie nie do wylatania, musisz się zatrudnić w linii lotniczej ). Ale wydając masz prawie pewność, że pracę znajdziesz.
    Wiem co to ATPL-frozen bo za dwa tygodnie zaczynam szkolenie.
    Jeszcze raz podkreslam ta cena jest możliwa juz z type rating(to szkolenie ma różne warianty spłacalności).
    Zapewne wiesz że przewożnicy obniżyli nalot(np.PLL LOT 200 godz w tym 100 PIC)Wazna jest ekonomia aby nalatać godz oczywiscie poza wymaganymi uprawnieniami warto poleciec za ocean bo jest dużo taniej.Kiedyś w jakimś PILOT CLUB był bilans wszystkich potrzebnych uprawnień.Wierz mi że cena była dużo mniejsza!!
    Oczywiscie sa firmy które oferuja szkolenia zintegrowane i przyładują wysokie ceny!!

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    no dobra tylko odpowiedzcie mi na tamte pytania plz

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie


    Polecamy

    1. Dofinansowanie. Było już dużo gadanie o tym:

    http://www.lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=8507

    2. Angielski - FCE pewnie wystarczy. Chociaż będziesz musiał dokształcić się we frazeologii lotniczej. Do latania liniowego potrzebny IV poziom ICAO.
    Najlepiej wejdź sobie na stronę ULCu i tam jest do ściągnięcia przykładowy egzamin.

    3. Linia - dowolna, która sfinansuje Ci type-rating. W Polsce to dużego wyboru nie ma...

    Zresztą mówienie teraz o tym jaką chcesz wybrać linię to mrzonka. Zobaczysz, że szkolenie do ATPL frozen od zera ze wszystkimi uprawnieniami to jest jednak cholernie dużo czasu. Jak do tego pracujesz lub uczysz się to jeszcze więcej to trwa. Nie znam osobiście nikogo, kto zrobiłby wszystko od zera to ATPL krócej niż w 2 lata.
    Jeśli ktoś z czytających to zrobił to podziwiam.

    Podsumowując - jak nawet zaczniesz dzisiaj to kwity będziesz miał za 2 lata - a wtedy sytuacja w liniach może wyglądać zupełnie inaczej (może lepiej, może gorzej, kto wie)...

    Co do ceny. To da się to wszystko zrobić taniej niż 180 tyś, ALE...poniżej 120 tyś. złotych polskich raczej się nie da. Jeszcze jak ULC nie robił problemów z weryfikacją amerykańskich licencji to można było liczyć, że da się zamknąć to wszystko w 100 tysiącach... Teraz nie.

    Powodzenia
    Marcin

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •