Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree1Likes
  • 1 Post By kitenation

Wątek: Perspektywy pracy w lotnictwie.

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie Perspektywy pracy w lotnictwie.


    Polecamy

    Stoję właśnie przed wyborem kierunku studiów. Oczywiście bardzo kusi mnie Lotnictwo i Kosmonautyka, jednak jakie są perspektywy pracy po tym kierunku a w szczególności po specjalnościach 'Transport lotniczy' i 'Bezpieczeństwo w lotnictwie' ? Między innymi takie specjalności będą dostępne na Politechnice Poznańskiej, jednak mam poważne obawy czy polski rynek pracy będzie w stanie wchłonąć co roku kilkudziesięciu nowych specjalistów z dziedziny lotnictwa. Co sądzicie o tym kierunku, czy warto czy nie ? Jakiej pracy można się potem spodziewać ?
    Liczę na waszą pomoc.

  2. #2

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Nie warto, nie ma co się spodziewać jakiejkolwiek pracy po tak wybitnych specjalnosciach. Jeżeli chcesz studiować LiK, to polecam wyłącznie Politechnikę Rzeszowską i Warszawską. Można jeszcze wybrać PWSZ Chełm, czy WSOSP w Dęblinie, ale nie wiem jaki poziom mają tam specjalności niepilotażowe.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez woszczol Zobacz posta
    Nie warto, nie ma co się spodziewać jakiejkolwiek pracy po tak wybitnych specjalnosciach. Jeżeli chcesz studiować LiK, to polecam wyłącznie Politechnikę Rzeszowską i Warszawską. Można jeszcze wybrać PWSZ Chełm, czy WSOSP w Dęblinie, ale nie wiem jaki poziom mają tam specjalności niepilotażowe.
    To może zapytam inaczej. Czy po LiK jest szansa a objęcia jakiegoś ciekawego stanowiska w lotnictwie z wyjątkiem pilota i mechanika ? Mam wrażenie, że niektórzy LiK utożsamiają tylko z pilotażem i nic innego się nie liczy.

  4. #4

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Jak najbardziej. Idąc na specjalności konstrukcyjne (płatowce czy silniki - w przypadku PRz) masz znacznie większą szansę znalezienia pracy zaraz po studiach, niż idąc na pilotaż. Poza tym jest jeszcze awionika, która też daje możliwości zatrudnienia w branży lotniczej, z tym że tu praktycznie nie ma się dużego styku z samolotami.
    W zasadzie głównym celem studiów nie jest przygotowanie Cię do zawodu mechanika - na Politechnice jest możliwość zrobienia licencji B1.2, B1.3, ale dostaje ją kilkanaście osób (i jest to oczywiście poza normalnymi obowiązkami uczelnianymi, nie w ramach jakiejkolwiek ze specjalności).

    Zatem po studiach przede wszystkim masz szansę na pracę w zawodach konstrukcyjnych, a dopiero w następnej kolejności jako pilot czy mechanik. Mechanikiem i pilotem możesz zresztą być bez studiów.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Jak myślicie, jakie są perspektywy przemysłu lotniczego w Polsce? Czy za 6-7 lat nowi konstruktorzy będą mieli szansę pracować w swoim zawodzie?

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Perspektywy będą świetne... chociaż nie, może jednak będą fatalne. Niestety stłukłem ostatnio swoją kryształową kulę. A tak poważnie to ciężko stwierdzić co będzie za 6-7 lat w większości branż, bo ciężko wiedzieć co się będzie działo w gospodarce zarówno polskiej, europejskiej jak i światowej a od tego dużo zależy. Aczkolwiek branża lotnicza stopniowo się rozwija, więc jest w miarę realna szansa, że jak za 6-7 lat będzie za przeprowadzeniem do d, to już za 10-11 będzie ok. Chociaż też nikt Ci tego na pewno nie powie.
    Piotrek
    frik likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •