Strona 13 z 21 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 408
Like Tree4Likes

Wątek: Od 0 do pilota liniowego.

  1. #241
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Ok 60-70 tys

  2. #242

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie

    Albo policzył wszystko łącznie z utrzymaniem dojazdami itp.
    Obecnie robię PPL w Polscel i potem powoli coś dalej.
    Jjakbym mial kasę poleciał bym do USA - znam paru ludzi co tak zrobili i było szybko tanio i przyjemnie,
    no i całkiem inne latanie.
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 28-11-2009 o 14:06 Powód: Ort.

  3. #243

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Ok 60-70 tys
    E, to trochę drogo.

  4. #244
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczorra Zobacz posta
    E, to trochę drogo.
    Ale stwierdzasz fakt, czy negujesz cene, ktora podalem?

  5. #245

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Stwierdzam fakt, bo jak wpisałem w google ATR type rating, to mi wyskoczyła cena w GB ok. 20 tys. Euro.

  6. #246
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    [...] nie ma co

  7. #247
    Awatar Jacek818181

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Zamość/Warszawa

    Domyślnie

    Witam wszystkich, tak sobie chodzę po stronkach dotyczących szkół związanych z lotnictwem i natknąłem się na Akademię Obrony Narodowej. Kierunek Zarządzanie Lotnictwem. Co o tym myślicie? Są może osoby na forum które tam studiują? Zaznaczam, że są to studia cywilne.
    Pozdrawiam.

  8. #248
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek818181 Zobacz posta
    Witam wszystkich, tak sobie chodzę po stronkach dotyczących szkół związanych z lotnictwem i natknąłem się na Akademię Obrony Narodowej. Kierunek Zarządzanie Lotnictwem. Co o tym myślicie? Są może osoby na forum które tam studiują? Zaznaczam, że są to studia cywilne.
    Pozdrawiam.
    Ja skończyłem magisterkę na AONie rok temu, na Zarządzaniu Ruchem Lotniczym.
    Szkoła ok, tyle że od momentu jak ja ją skończylem do wydział Lotnictwa i Obrony Powietrznej został zlikwidowany i Zarządzanie Lotnicwem nie wiem na jakim jest teraz wydziale. Myślę że wykładowcy pozostali ci sami.

  9. #249
    Awatar Jacek818181

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Zamość/Warszawa

    Domyślnie

    Jak czytam na stronie internetowej AONu, obecnie Wydział Zarządzania i Dowodzenia prowadzi specjalność Zarządzanie Lotnictwem. Napisz jak możesz jakie są odczucia po skończeniu tej szkoły, czy lepiej związać się z wojskiem czy pchać sie do jakiejść organizacji w cywilu..
    Pozdraiwam.

  10. #250
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek818181 Zobacz posta
    Jak czytam na stronie internetowej AONu, obecnie Wydział Zarządzania i Dowodzenia prowadzi specjalność Zarządzanie Lotnictwem. Napisz jak możesz jakie są odczucia po skończeniu tej szkoły, czy lepiej związać się z wojskiem czy pchać sie do jakiejść organizacji w cywilu..
    Pozdraiwam.
    To jakie masz plany na życie to twoja sprawa, nikt ci tu przecież nie napisze że zostaniesz prezesem lini lotniczej po tym jak skończysz tu studia. Ja po 5 latach powiem ze nie żaluję ze wybralem te uczelnie, mimo że skonczylem Zarządzanie Ruchem Lotniczym, to i tak moja wiedza z dziedziny lotnictwa powiekszyla sie, nawet teraz przy robieniu PPL(A) jest mi latwiej niektore kwestie ogarnac niz osobom ktore przygode z lotnictwem zaczynaja.
    Osobiscie uwazam ze kierunek Zarzadzanie Lotnictwem to kierunek dla osob jak sama nazwa wskazuje bedzie przydatny osobom pracujacych w mniejszych badz wiekszych przedsiebiorstwach lotniczych.
    Słuchaj studia ważna rzecz i przydatna więc jak jest szansa uczyć się czegos co sie lubi i cie kręci to czemu nie skożystać?

  11. #251
    Awatar Jacek818181

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Zamość/Warszawa

    Domyślnie

    Dokładnie, ale trzeba mieć jednak tą świadomość, że może być różnie z pracą w dziedzinie której się poświęcamy. Stąd moje pytanie dotyczące przyszłości po tej szkole.

  12. #252
    Awatar surf_star

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    hangarze na EPBC

    Domyślnie

    Pewny zawod to masz po skonczeniu prawa albo medycyny, a i to nie zawsze. Ja nie pracuje w lotnictwie, po skonczeniu Zarządzania Ruchem Lotniczym nie jestem kontrolerem ruchu ani nic z tym związanego, ale dzieki temu co robię mam kase na latanie wiec co to za roznica gdzie pracujesz? Kazdy pracuje dla pieniędzy - niema sie co oszukiwac.
    Jak masz do wyboru Ekonomie, politologie czy inne studia po których jestes magistrem od niczego to idz na te Zarządzanie Lotnictwem, przynajmiej ciekawie i coś czego nie jest za duzo.

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez surf_star ; 19-08-2009 o 07:43

  13. #253

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Espoo, FI

    Domyślnie aniakin

    Wprawdzie to juz starszy watek, ale chcialam dodac, ze mieszkam w Finlandii i znam dwa przypadki, ktore zaczely piac sie po drabinie kariery pilota dopiero po 30-stce. Jeden z nich pracuje w Finnair od roku, drugi ma jeszcze rok do zrobienia w szkole lotniczej w Pori, a potem powinien prace raczej od reki znalezc, bo jest dobry w tym co robi. Obaj jeszcze nie tak dawno pracowali w branzy informatycznej i nie mieli nic wspolnego z lotnictwem procz pasji, ktora kiedys tam chcieli zrealizowac. Obaj ryzykowali wiele, bo juz mieli pozakladane rodziny w momencie wywracania karier do gory nogami.

    Tak wiec mozna. To jest raczej kwestia kasy, pasji i samozaparcia, jak juz ktos wspomnial. Nie wieku.

    PS: Witam na forum, czytam was od dawna, sama planuje PPL w przyszlym roku, ale nie mysle o powaznej karierze i pojsciu dalej, czysto rekreacyjnie raczej.

  14. #254

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Krk

    Domyślnie

    Z tego co przeglądałam kilka forum na ten temat, PPL nie jest zawsze konieczne żeby się dostać na pilotaż PRz; podobno ludzie dostawali się z licencjami szybowcowymi (to oczywiście zależy od tego ile osób starających się o miejsce w tej "elicie" 15 osób na pilotażu ma jakieś wyższe licencje), jeśli mieli dobre oceny. Ma ktoś może jakieś pewne informajce na ten temat? Licencja szybowcowa to kilka tysięcy; da się jeszcze zrobić. Ale PPL... tu już będzie ciężko ;d.

  15. #255

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Odwrotnie, PPLke zrobisz szybciej niż PL(G)

  16. #256

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że tutaj chodzi bardziej o koszty. PPL swoje kosztuje - chociaż szybowcowa też nie jest za darmo...

  17. #257

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Tak z ciekawości podliczyłem sobie koszty uzyskania licencji PL(G), z uprawnieniami do startu za wyciągarką i samolotem oraz łącznym nalotem 42 godzin. 136 startów. Wylaszowane Junior, Pirat, Puchacz i Bocian.

    Podstawówka za samolotem - okazyjnie 2500 + 200 za teorię (łącznie z zakwaterowaniem i przejazdami wyszło ok. 4000)

    Dalsze szkolenie - wyciągarka, celność, termika, przelot, akrobacja. 2259 zł
    Egzamin teoretyczny - 50 (ze zniżką studencką)
    Egzamin praktyczny - 50+ 383.50 za koszty egzaminu
    Wydanie licencji - 60+30 za tryb przyspieszony.

    Łącznie 6832.50 + badania IIkl. niecałe 300 zł. Do tego wypadało by doliczyć koszty przejazdów do ULC przy pomocy naszych kochanych PKP z 37% zniżką studencką. 5 sztuk - zawiezienie papierów, egzamin teoretyczny, potem zaświadczenie o ukończonej praktyce, potem protokół z egzaminu i odebranie licencji. 50 zł za sztukę

    Daje to kwotę 7382,50.

    Większość zadań udało się zrobić przy pomocy wyciągarki. Po szkoleniu podstawowym tylko 15 razy miałem przyjemność startować za samolotem. Znacznie obniżyło to koszty. Początek szkolenia - Czerwiec 08. Licencja odebrana we wrześniu 09.

  18. #258

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Dokumentów nie mogłeś wysyłać kochaną pocztą, koszt 6,40 polecony za potwierdzeniem odbioru.
    W którym klubie szkoliłeś się ?.

  19. #259

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1 Zobacz posta
    Dokumentów nie mogłeś wysyłać kochaną pocztą, koszt 6,40 polecony za potwierdzeniem odbioru.
    W którym klubie szkoliłeś się ?.

    Jasne, że mogłem. Nie piszę przecież, że są to minimalne koszty uzyskania licencji. Podstawówka w Lisich, reszta Białystok, egzamin Olsztyn.

  20. #260
    Awatar ElJar

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPDE/ EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do szkolnictwa cywilnego w Dęblińskim WSOSPie z tego co wiem to owszem jest szkolenie w specjalności pilotaż ale śmigłowca!!

    Kolega pisze o AONie, wg mnie to dobra inwestycja w przyszłość.
    Od dziecka mieszkam w pobliżu lotniska wojskowego więc siłą rzeczy ciągnie mnie do tego. W tym roku zacząłem studia na tej uczelni na kierunku zarządzanie lotnictwem, atmosfera panująca na tej uczelni jest świetna, fakt że o wszystkim się dowiadujemy w ostatniej chwili ale do tego można przywyknąć.

    Sam myślałem o lataniu lecz na chwilę obecną jestem uziemiony z powodu wady wzroku;/

Strona 13 z 21 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •