dlatego będe musiał matme pokochac tak jak i samoloty nie obawiam sie matematyki a ambicji mi nie brak :P grunt to uparcie dążyc do celu teraz tylko chodzi o kase... ile za te kursy ?
dlatego będe musiał matme pokochac tak jak i samoloty nie obawiam sie matematyki a ambicji mi nie brak :P grunt to uparcie dążyc do celu teraz tylko chodzi o kase... ile za te kursy ?
Kilka razy widzialem na tym forum - http://www.lotnictwo.net.pl/viewforum.php?f=48 odpowiedź na to pytanie .Zamieszczone przez Sojer
Około 150 000 zł.
You Can Fly
150 000zł ? ! troszkę sporo... no a od którego momentu (jeżeli chodzi o cały kurs) będę mógł zarabiać np wożąc różne paczki (tak aby samemu móc chodź trochę zarobić na ten kurs) te 150 000 tys to trochę odstrasza. Który z tych kursów tak dużo kosztuje skoro PPL kosztuje 20 tyś
Idąc według tego programu:
-PPL 20tyś zł
-teor ATPL w którym jest VFR w nocy ?
-Ukończenie szkolenia teorety. do ATPL ?
-Szkolenie CPL(A) + MEP(L) ?
-ATPL(A) zamrożony ?
Gdzie jest reszta z tych 150 tyś :P i ile będe musiał wydać do tego momentu w którym zaczne zarabiać na dalszą edukacje
Sojer, polskich realiow nie znam ale dla porownania wyprodukowalem z pamieci cos specjalnie dla Ciebie (ale nie po to zeby Cie wystraszyc) cos oparte na wlasnym doswiadczeniu (na razie czesciowo)::
Tak to wyglada za kanalkiem (La Manche)
PPL okolo 6ooo funtow (45h nalotu - absolutne minimum)
7 egzaminow po okolo 20-25 funtow za kazdy
wylatac do okolo 60-70 PIC
IMC okolo 1000 funtow min 5h nalotu
po drodze dobrze jest zrobic MEP(A) i turbosmiglowe
MEP(A) to minimum z tego co pamietam 15 h nalotu po okolo 250 funtow za godzine
turboprops to 2000 funciakow za szkolenie praktyczne okolo 10h
okolo 200h nalotu mozesz zaczac myslec o teorii do CPL(A) albo ATPL koszt okolo 2000 funtow za teorie i egzaminy
nastepnie po teorii musisz wylatac godziny do CPL/ATPL okolo 50h
(*)i jak juz wszystko pozdajesz (teoria + praktyka) mozesz zaczac myslec o szukaniu platnej pracy
przychodzi rowniez w pewnym momencie kolej na IR to juz jest kwestia okolo 10000 za teorie i praktyke
i w razie potrzeby MCC za chyba cos okolo 5000
niektore linie przed przyjeciem cie do pracy chca zebys mial zrobione Type Rating na Autobusa 3xx albo Benka 73x (roznie sie tu cenia od 12 do 15 tys)
po (*) mozesz zrobic kurs instruktorski okolo 6000-7000 funtow i znalezc prace jako instruktor (fajna sprawa, latasz i ci za to jeszcze placa, malo ale zawsze cos) mozesz zrobic okolo 700-800h w ciagu roku nawet jak bedziesz sie srednio staral
no a potem to juz linie lotnicze (rozsylasz cv i czekasz na propozycje)
inna droga rowniez istnieje.
po (*) mozesz poszukac pracy w air taxi, lotnictwie medycznym, fotografii powietrznej lub rekonesansie lotniczym. tez placa i latasz do tego.
albo po PPL kombinujesz jak tu nalatac godziny za darmo lub poldarmo. mozesz np ciagac szybowce lub wozic skoczkow spadochronowych w klubach. nie mozesz za to brac kasy ale, jak bedziesz mial szczescie dorwac sie do czegos takiego, masz zapewnione latanie za free. po drodze robisz dodatkowe uprawnienia i alleluja i do przodu
[EDIT] zapomnialem tu dodac ze minimum do wozenia skoczkow to 100h PIC i dodatkowy kurs pilotazu obejmujacy rozszezone szkolenia z lotow z malymi predkosciami i zmienna iloscia 'ladunku' (startujesz ciezki ladujesz lekki) 1200 funciakow. zeby byc bardziej atrakcyjnym dla klubu spadochronowego jako diver driver dobrze miec zrobione 'wielosilniki', 'turbopropy', IMC i nocne loty (nocne loty to min 5h nalotu w warunkach 'zaciemnienia')
odmrozic ATPL mozesz po wylataniu 1500 godzin
jesli cos pominalem prosze powiedziec co a jesli sklamalem w ktoryms punkcie prosze o poprawienie mnie
[EDIT2] jakas czesc godzin 'symulatorow' (oczywiscie nie Micro$oft FS ;-)) moze zostac ci zaliczona w poczet wylatanych godzin. godzina symulatora wacha sie od 200 do 350 funciakow za godzine w zaleznosci co ten symulator symuluje (maslo maslane ale nie moglem znalezc odpowiedniego okreslenia)
Te wszystkie kwoty to w funtach ? Mam nadzieje ze w Polsce to jest ,,troszkę'' tańsze. PPL w Polsce (można juz znaleźć aeroklub który za kurs chce 16tyś zł)więc jak by nie było to różnica do Anglii jest spora bo mozę wynieść ok8tyś zł. Licze że z wszystkimi tymi kursami będzie podobnie
Ok teraz przejdę do pytań. Piszesz ze:
czy za te godziny które musze wylatać też musze płacić jakos dodatkowo czy one są w cenie jakiegoś kursu ? i co to jest PIC, IMC i MEP(A)Zamieszczone przez kszyhu77
Przez MEP(A) to on chyba rozumial wielo-silnikowe samoloty - dodatkowa licencja (lub 'rating') potrzebna.
Nie mam pojecia co on tu rozumie przez IMC - normalnie to oznacza Instrument Meteorological Conditions. Byc moze mowi o robieniu waznej licencji IR (przyrzady) ale i tak IMC do tego nie jest potrzebne.
Cena kursu zwykle wlicza juz latanie - ale naprzyklad jak sie nie wyrobisz w minimalnych godzinach (powiedzmy 45 na PPL) i potrzebujesz wiecej (co jest bardzo czeste) to wtedy musisz doplacic.
thewho, dokladnie tak jak piszesz. IMC to tutaj dodatkowe uprawnienia ktore brytyjczycy sobie 'wymyslili' zeby sobie troche dodatkowej kasy wyrwac od ludzikow. traktowane jest to jak IR dla komercyjnych posiadaczy licencji lotniczych (taki mlodszy brat-odpowiednik dla PPL). ale dobrze jest miec te uprawnienia bo wtedy nie ma problemow z lataniem wtedy kiedy chcesz a pogoda nie za bardzo na to pozwala. jest to rozpoznawalne uprawnienie w Wielkiej Brytanii.
MEP tak jak napisal Saturn wielosilniki (Multi Engine Piston)
PIC Pilot in Command
PPL Private Pilot Licence
Jakies jeszcze pytania?? Smialo walcie i pytajcie.
Pozdr
Czyli najpierw zrobić PPL potem IR(jaka jest cena za IR) później egzamin teoretyczny do ATPL później sama praktyka do CPL (bo egzamin teoretyczny z ATPL juz załatwi teoretyczny z CPL ? wyczytałem coś takiego) i po tym CPL i tej teorii ATPL ma sie zamrożonego ATPL... tak ? czy dobrze rozumiem ?
Cena za IR jest prawie rowna cenie za sama PPL - w kazdym razie cyfry sa bardzo podobne.Zamieszczone przez Sojer
Kurs teoretyczny ATPL i zdanie egzaminu w zakresie ATPL zalatwia sprawe CPL i IR...obecnie trzeba miec PPL zeby rozpoczac kurs teoretyczny do ATPL,po jego zakonczeniu i zdaniu egzaminów mozna robic praktyke CPL,IR.....ten temat juz byl omawiany gdzies ...
ATPL frozen zawiera w sobie CPL,IR i zdany egzamin teoretyczny LKE. Jesli chcesz starac sie o prace to musisz jeszcze zrobic ME + przeszkolenie ME /IFR (no chyba ze robisz odrazu IR na wielosilniku).
Poszczególne etapy szkolen praktycznych wymagaja tez konkretnego nalotu,nie pamietam juz jak to dokladnie wygladalo ale zeby zaczac CPL trzeba bylo miec 150 h a do wydania tej licencji 200 h nalotu ogólnego w tym 100 PiC,do IR chyba minimum 50 h jako PiC w lotach po trasach...ale akurat tych warunków juz nie pamietam dokladnie.
Niektóre linie wymagaja jeszcze ukonczenia teoretycznego kursu MCC a taki Wizzair np.chce ukonczonego kompletnego MCC na jeta.
W kazdym razie jest co robic..o kosztach juz nawet nie wspomne
Czyli podsumowując PPL to koszto do 20tyś zł, kurs teroetyczny do ATPL to ok 3/5 tyś (przynajmniej taki znalazłem http://dlapilota.pl/web/szkolenia.php#atpl) i po tych kursach trzeba zrobić praktyczny CLP i IR i jeżeli juz się to zrobi to się będzie miało zamrożonego ATPL. No czyli narazie to jest kwota 25tyś zł. Tylko mam jeszcze takie pytanko ile kosztuje praktyczny CLP i IR.... i jeszcze jedno pytanie jeżeli mówie ze praktyczny CLP i IR to tuaj jest mowa o wylataniu iluś godzin ? (z tego co sie oriętuje to praktka CLP to 18 godzin)
Sojer, 25 tys to masz sume za 2 kursy (minimalna cene). widac ze sie nie rozumiemy calkowicie. masz tu link jestes multilingual wiec powinienes zrozumiec to co jest tam napisane wszedzie sa podobne wymagania wiec polskie bedzie podobne ceny polskie bedziesz musial se znalezc sam
Pozdr
PPL to koszt okolo 20 tys.
Po PPL masz 45 h (no moze 50 jak bedzie Tobie gorzej szlo )wiec trzeba dolatac do 150 h zeby zaczac praktyke CPL.Jesli nie masz mozliwosci latania za darmoche to 100 h ( srednio 350 zeta za h )daje nam kwote 35tys.
Narazie wiec mamy sume 55 tysiecy.
Program do CPL to chyba cos okolo 30h ....czyli 10.500
konczysz szkolenie CPL i masz okolo 180h wiec trzeba dolatac do 200 h zeby ULC wydal ci licencje.
no to mamy narazie 67.500 zl
IFR : symulator minimum 35 h cena za 1 h to okolo 280 zeta czyli 9.800
nastepnie 10 h samolotu (trzeba przyjac okolo 700 za godzine choc to i tak optymistyczna wersja ) co daje nam kwote 7tys.
stan obecny 84.300
Czas na ME.....program zaklada 6 h + 1 h na egzamin...koszt godzinu lotu Seneca wynosi mniej wiecej 1400 czyli mamy 9.800 a potem trzeba zrobic przeszkolenie na ME/IFR (3 h na symulatorze i 2 h na samolocie) co daje nam sume 3.600
stanelismy na kwocie 97.700....
Kurs ATPL srednio 2 tys + komplet podreczników 2 tys.
Mamy wiec 101.700.....
Trzeba teraz jeszcze by dodac koszty egzaminów,oplaty urzedowe wcale nie takie male,pomijam juz koszty poboczne typu dojazdy,noclegi,zarcie(a okazuje sie ze kumuluja sie do powaznych kwot )....
Oczywiscie sa kursy zintegrowane gdzie wymogi co do nalotu (np.do rozpoczecia praktyki CPL )sa mniejsze..mozna robic IFR przed CPL,mozna robic IFR na wielosilniku..jest sporo kombinacji co nie zmienia faktu ze kwota finalna mocno przekracza 100tys. czego osobiscie doswiadczylem.
To taki mooocno uproszczony i niescisly kosztorys drogi do ATPL frozen.
Jakis czas temu analizowalem z kolega dokladnie przebieg szkolenia i o ile dobrze pamietam to wyszlo nam ze trzeba wybulic okolo 120 tys.(bez kosztów pobocznych ).Sporo ale taka jest rzeczywistosc.
Zakładki