Zupełnie nie.Zamieszczone przez robalos
Na Podkarpaciu istnieje takie cos jak "dolina lotnicza". Jest dużo zakładów przemysłu lotniczego, także potencjalnych pracodawców jest duzo. nie wiem jak to wygląda z pracą w tych firmach, ani jak będzie wyglądać za parę lat, ale myślę, że dla specjalistów z branży lotniczej zawsze znajdzie się gdzieś miejsce, jak nie w Polsce to zagranicą.
I wcale nie twierdzę, że się nie dostaniesz, ale naprawdę trzeba być zdolnym wytrwałym i przede wszystkim zdrowym.
Jak spełniasz te warunki to droga na pilotaż stoi dla ciebie otworem
P.S. Może ktoś z forum oświeci kolegę robalos.
Per aspera ad astra!!!
Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]
Na forum (nie wiem czy tym czy innym) czytałem , że jest problem ze skompletowaniem ludzi z najwyższą kategorią zdrowia i że wystarczy przyzwoicie zdać maturę i przejśc testy fizyczne i sie dostajesz na rury. O ile wcześniej przejdziesz pomyslnie badaniaZamieszczone przez frik
*nie wiem czy to prawda, bo przytaczam tekst kolesia OLL w Deblinie, a oni chyba wiedzą.
Per aspera ad astra!!!
Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]
Kolego robalos mimo wielkich chęci masz całkiem mylne pojęcie o drodze do kariery pilota zawodowego. Było o tym na forum 100x razy, ale no cóż... słuchaj:
Dęblin- Jeśli jesteś superzdrowy, niezły z matmy, fizyki i angielskiego, a także bardzo sprawny sportowo- masz szanse na dostanie się do Dęblina (WSOSP) na kierunek pilot odrzutowca. W zamian zostajesz wojakiem, podpisujesz kontrakt z SP, co oznacza, że będziesz służył w wyznaczonej ci jednostce na wyznaczonym stanowisku. Zostajesz wyszkolony od zera do bohatera za całkiem free. CO wcale nie oznacza, że zostaniesz pilotem F-16. Jeśli przyjdzie Ci do głowy pomysl zerwania umowy z SP- zwracasz im koszty za wyżywienie, dom i LATANIE, a to pieniądze naprawdę niemałe:/
PRz - Dostanie się na kierunek "lotnictwo" nie jest specjalnie trudne, jednak aby dostać się na kierunek "pilotaż" musisz mieć "lepsze" oceny, no i doświadczenie lotnicze PPL (A), albo conajmniej PL(G), co w przypadku tego pierwszego jest inwestycją rzędu 20k PLN.
Szkolisz się sam. Zbierasz ponad 100 tys. złotych, rozkładasz szkolenie na kilka lat i samodzielnie dorabiasz się ATPL-a
edit:
Co do pracy... Rynek przewozów lotniczych się rozwija i wolnych stanowisk w tym sektorze nie powinno brakować. Myślę, że młody pilot z dużym (jak na początek) nalotem rzędu 500-600 godzin znajdzie pracę bez problemu.
Wyczytałem że aby mieć PPL a potem CPL trzeba przez pierwsze 3 semestry mieć minimalną średnią 3,5. Czemu ma być to takie trudne? Jakie też trzeba mieć skończone kursy?Zamieszczone przez PapaNovember
Ja też mam dylemat czy iść na PRz czy na kurs ATPL. Nie wiem co jest lepsze? Ile też sie ma godzin nalotu po skończonych studiach?
Może mi Ktoś doradzi?
Jest jeszcze Chełm, mój kolega z fahu miesiąc temu uciekł z res do chełmu bo zaczyna sie sypac w res, obcinaja kase na szkolenia etc. Zreszta wiadomo, jak to jest z tym res ... szczerze odradzilbym tam isc, chodz dostac sie do rzeszowa to juz nie jest zaden problem, mimo to idz lepiej na ludzkie studia, zacznij pracowa, wez kredyt, z pensji pilota splacisz go bardzo szybko, no a jak Ci zdrowie padnie to bedziesz mial normalny zawód. Ale wybor nalezy do Ciebie... powodzenia ! ;;;
Chodziło mi o kursy przed kwalifikacją na pilotaż, aby mieć jakieś szanse podobno przynajmniej PPL i średnia 4<Zamieszczone przez oremus2000
Per aspera ad astra!!!
Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]
To nie pytanie a stwierdzenie. A co do licencji to najlepiej mieć oczywiście PPL, bo wszystko jak już setki razy mówiono na tym forum, wszystko zależy od rocznika. Najlepiej zacząć od szybowców, a potem PPL, a o ULM-ach nic nie pisze, więc nie wiem czy są za to jakieś punkty.Zamieszczone przez 6182
Per aspera ad astra!!!
Pagonów się nie kupuje - pagony się zdobywa! [layoverlover]
Ja mam obiecane od rodziców na PPL - i to w najbliższe wakacje najprawdopodobniej. Da się zorganizować.Zamieszczone przez 6182
Kurcze a skad ja mam wytrzasnac 10000£ na nowy samochod majac rodzine na karkuZamieszczone przez 6182
Jest pare sposobow.Tyle ze czasochlonne i wymagaja ciezkiej pracy i wyrzeczen. Swiat jest okrutny niestety. Tyle ze teraz mlody czlowiek ma takie mozliwosci o jakich ja moglem sobie pomarzyc.
Wiec powodzenia zycze
Ps. Chetnie przyjme dotacje w wysokosci ok 6500£ na PPL w lokalnej szkole latania
Widzę że nie jestem sam;-) stoję właśnie przed dylematem czy rzucić studia (ew wziąć urlop dziekański) i nie wyjechać na rok do pracy za granicę (i języka się poduczyć przy okazji), potem na kurs iść... 20 tysiaków to chyba rzeźnia dla większości osób w tym wieku, a to jest paradox bo zanim się człowiek dorobi to już dużo sobie nie polata ;-)Zamieszczone przez 6182
W zasadzie można część wyciągnąć od rodziców, ale to zobowiązujące, poza tym ile lat można rodziców doić?:-/
Jednakże całej masie osób w podobnej sytuacji życzę uporu i samozaparcia;-)
No widzisz Ty dasz radę zorganizować bo masz sponsora u mnie będzie ciężkoZamieszczone przez Craviec
Widzisz Arturze,Ty jesteś zapewne wyksztalcony i zdolny do pracy-ja zaś mając jeno wykształcenie średnie i studiując mam marne szanse na zarobienie odpowiedniej ilosci pieniedzy w odpowiednim czasieZamieszczone przez Arthur1975
No właśnie,ograbiać swoich rodzicieli z takiej ilosci pieniędzy po to by poholować szybowce Wilgą w każda niedzielę (jakbym sie na pilotaż nie dostał to przez parę lat tylko tak mógłbym polatać) to troche nie przystoiZamieszczone przez Mimi
Głupi ten system bo jak już szkolą pilotów w ramach studiów powinno być od 0 do ATPL frozen,ewentualnie wymagane PL(G)
No ja mam jeszcze taki problem że musiał bym się do chociaż CPL'a i dodatkowych szkoleń samemu wyszkolić (masło maślane) bo może głupi nie jestem, ale o ile u siebie semestr fizy przeżyłem (traumatyczne doświadczenie) to myślę, że na politechnice matmy i fizy bym już nie przeżył:-/Zamieszczone przez 6182
A ja chciałbym jeszcze dla sprostowania od siebie, licencja PPL to koszt ok ~20k zł (teoria+praktyka), wyczytałem gdzieś (właśnie nie pamietam gdzie) że teoria ATPL to ok 4k zł a czy teoria atpl to nie przypadkiem frozen atpl? Jeśli się mylę to sprostujcie mnie proszę
pozdrawiam
w sumie zdana teoria do atpl to licencja atpl frozen. A co do pierwszych wątków czy do Dęblina nie idzie sie zaraz po ukończeniu gimnazjum? Nie słyszałam o przypadkach pilotów w SP, którzy nie ukończyli tego liceum, może się mylę. Zdawka do Dęblina jest masakryczna. Badania, testy fizyczne. Z1A to najważniejsza kategoria zdrowia, bez żadnych uchybień. Mimi, troche wiary w siebie A jeszcze co do Dęblina, mój znajomy który skończył to LO opowiadał mi kiedyś jak tam kręciło się życie. Ja dziękuję za wstawanie codziennie o 6 i codzienne odpytywanie z nawigacji lotu (obliczenia, kąt wznoszenia etc.) ale to było kilkanaście lat temu 8) NA cywila droga przez Dęblin jest tylko przedłużona. Po ukończeniu LO masz obowiązek odsłużenia w armii. Cywil to jednak tylko PRZ (niestety). Jest ciężko, to trzeba przyznać...na PRZ przyjmują ludzi już mających jakąś styczność z lotnictwem czyli np. mają licencje minimum PL(G). Słyszałam o przypadku dziewczyna która dostała sie na pilotaż z UAP, ale nie przetrwała.
A co Wy na to że w Rosji zaczynają się nabory do NASA? Kto się wybiera??;>
Could make me float
Could make me float away
Jeszcze jest jedna opcja ktora wchodzi tylko dla osob ktore umieja rowniez obok angielskiego bardzo dobrze niemiecki. Lufthansa umozliwia wyksztalcic sie na pilota od 18 do 27 roku zycia. Za wyksztalcenie nie palci sie nic na poczatek. Po zakonczeniu wyksztalcenia zaczynasz u nich prace i zaczynasz to splacac. Chcialbym podkreslic ze LH nie patrzy szczegolnie na wyniki Matury oni robia swoje testy po ktorych osadzaja czy cie przyjma czy nie. Rocznie nabor wynosi 360 uczniow czyli 30 w kazdy miesiac. Najpier teoria w Bremen a potem do Phoenix do USA na praktyki. Po dwoch latach dostajesz licencje pilota liniowego i zaczynasz normalnie platna prace w LH(to jest ustalone w kontrakcie) jezeli cie w ciagu 5 lat od studiow nie przyjma przepadaja koszta za studi(czyli masz za free). Jak macie jakies pytania co do tego to pisac
Pozdrawiam
Zakładki