Wydaje mi sie ze powinienes najpierw poszukac czy nie bylo takiego tematu... wydaje mi sie ze byl juz wiele razy ,,walkowany''
dam tu jeden nt. zarobkow http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...zostac+pilotem
Witajcie!
Mam parę pytań dotyczących tego jak można zostać pilotem. Moim marzeniem jest zostać pilotem jednak jak sie okazuje to wcale nie jest takie proste. Z tego, co mi wiadomo są 3 drogi prowadzące do ,,kabiny samolotu''.
I Ukończyć pilitechnikę Rzeszowską na wydziale (...)
II Wstąpić do wojskowej szkoły w (...) /ale to tylko lotnictwo wojskowe
III Zainwestować w drogie kursy począwszy od aeroklubu
Mam dopiero 18 lat w przyszłym roku pisze maturę jednak juz teraz postanowiłem sie zainteresować swoją przyszłością. Zostać pilotem to dla mnie wielkie wyzwanie dlatego wole wyjaśnić parę niejasnoći które burzą moje pełne optymizmu marzenia. Pierwsze z 2 wymienionych pkt odpadają a to dlatego że nie wyobrażam sobie studiować na POITECHNICE jestem humanistą i wybieram sie na uniwersytet (mam mato-fizowstręt :P )
a zostać wojskowym pilotem...yhhh to nie dla mnie wole coś bardziej spokojnego
No i jak widzicie został 3 pkt. I tutaj zaczynają się schody. Rozmawiałem z rodzicami na ten temat i są w stanie wydać te 20 tyś na kurs, ale co dalej ?
Z tego co wiem to najpierw trzeba (w aeroklubie) ukończyć kurs na pilota turystycznego (cena ok 20 tys zł) później zdać egzamin przed państwową komisją i starać sie o zatrudnienie w jakiejś firmie, w której latało by sie i ,,dolatywało'' by sie odpowiednią ilość godzin.... no i na tym sie moja wiedza kończy, co dalej należy zrobić ?
Jeżeli mogę prosić o swojego rodzaju instrukcje jak powinna wyglądać droga przyszłego pilota samolotów pasażerskich który chce rozpocząć swoją przygodę od aeroklubu... piszcie wszystko razem z kwotami, jakie trzeba dać za jakiś kurs itd... Pytanie trochę bardzo rozbudowane, ale liczę ze uzyskam tutaj jakieś odpowiedzi
Ostatnio edytowane przez Staford ; 08-09-2010 o 16:17
Wydaje mi sie ze powinienes najpierw poszukac czy nie bylo takiego tematu... wydaje mi sie ze byl juz wiele razy ,,walkowany''
dam tu jeden nt. zarobkow http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...zostac+pilotem
Ostatnio edytowane przez Staford ; 08-09-2010 o 16:18
Troche tam jest informacji na ten temat ale nie udzielają one w pełni odpowiedzi na nurtujące mnie pytania Jeżli to nie sprawia nikomu problemu to czy mozna było by napisac jeszcze raz co i jak krok po kroku trzeba zrobić aby byc pilotem samolotów pasażerskich ? Chodzi mi o to żeby napisać...
1 aeroklub licencja pilota turystycznego...
2 (ble le)....
3 .....
itd. i na koniec podsumować i określić stopień trudnosci tej owej ,,drogi'' (tzn czy idącą od aeroklubu łatwo jest zostać pilotem)
Zamow sobie czerwcowy Pilot Club tam masz czarno na bialym ''Jak zostac kapitanem Boeinga'' Jak przeczytasz bedziesz wszystko wiedzial... ale wydaje mi sie ze jak nie lubisz mat-fiz to jakos do tego pasuje ale nie chce Cie zle ocenic :P
Pozdrowienia z Kopenhagi
Tu masz odpowiedz na wszystkie nurtujące cię pytania dotyczące owej drogi.
Na stronie masz ceny kolejnych szkoleń, w podliczaniu pomoże:
http://www.royalstaraero.pl/Szkoleni...ne_do_ATPL.pdf
Jak jesteś kiepski z matmy i fizyki będzie Ci ciężko (jak będziesz mógł zrozumiec jak samolot lata?). Po PPL nie możesz zarabiac jako pilot, możesz to robic po zdaniu CPL.
I nie obrażaj Da Vinciego, Kartezjusza i innych pisząc, że humanizm to nieumiejętnośc całkowania .
Wielkie dzięki za pomoc a co do matematyki i fizyki to ona chyba nie jest aż tak przydatna pilotowi poza tym ja tam wole języki (a onte też sa cennym atrybutem w tym zawodzie)
Oj, troszkę się tu myliszZamieszczone przez Sojer
Poza tym spójrz na wymogi na PRZ, najbardziej liczy się matematyka, potem fizyka, a dopiero na koncu angielski.
No Sojer, jesli matma i fiza nie jest potrzebna pilotowi to od razu zostaniesz kapitanem 777 ;-) Niestety (dla niektorych) obie te dziedziny naukowe sa nierozerwalnie zwiazane z lotnictwem i cale szczescie bo to juz daje odsiew na samym poczatku. Jezyki tez wazna rzecz ale sam jezyk nic ci nie da w drodze do kokpitu.
Pozdr i zycze powodzenia
Może i macie racje ale chyba humaniści tez lataja prawda ? :P a gdzie znajde jakis słownik tych wszystkich skrótów VFR, CPL(A) itd... ?
a co do prosby o skroty i temu podobne prosze bardzo Wiki, ale calkiem znosnie. Jezyki znasz to se poradzisz
Pozdr
A tak w ogóle to http://lotnictwo.net.pl/viewforum.php?f=48
tzn nie żby moja matematyka jakoś kulała czy coś takiego ale lubuje sie w językach i histo... A co do tej matematyki to na jakiej ona zasadzie funkcjonuje w lotnictwie ? chyba nie ma jakichś testów :/ bo co do wiedzy praktyczniej ,,fizycznej'' jak zachowuje sie samolot w róznych syuacjach to oczywiście sie rozumie ze fiza potrzebna
Sojer, no chyba wiersza pod tytulem 'Weight and balance' nie napiszesz albo co gorsza nie stworzysz poematu 'Trasa z A do B' matma i fiza to podstawa... cyferki cyferki i jeszcze raz wyliczenia
Pozdr
Ale czy w jakichś testach czy egzaminach które sie przechodzi (mam na mysli wszystki licencje) to czy i w jaki sposób matma sie przejawia. jezli pociągnęło mnie do lotnictwa to jakoś matematyke przeboleje a mozę i polubie (ale tylko w takim stopniu w jakim to bedzie konieczne) uparty human zdolny do wszystkigo
To nie jest związane z matematyką?? :P
http://www.navfltsm.addr.com/hs30.htm
Ok no może i jest trzeba bedzie sie do matmy przyzwyczaić jak mu so mus co do tego linku http://www.royalstaraero.pl/Szkoleni...ne_do_ATPL.pdf to troche on zagmatwany... Czyli najpierw sie robi PPL(A) (koszto ok20tyś) później szkolenie teoretyk.
do ATPL po ukończeniu szkolenie CPL(A) + MEP(L) i po tym wszystkim sie ma zamrożonego ATPL(A). No ok ale jakie sa koszta tych dalszych kursów chodzi mi o teoretyk. do ATPL, CPL(A) + MEP(L). i jeszcze jedna sprawa po którym z kursów moge pracować jako np ,,powietzny listonosz'' lub coś podobnego zeby sobie godzinki dolatywać ?
Zakładki